Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Nosferatu

Ja, deze video had ik ook al eens gezien.  :smile: Je gebruikt je lichaam als het ware als de missende 2 pootjes van een tripod. De lens heeft een ring waarop je een mono/tripod op kan plaatsen dus portrait/landscape is geen issue, alleen de verticale beweging is wat onhandig zonder ball-head. Nou ja, even uitzoeken welke ik neem. De genoemde Velbon is tot 3 KG belastbaar, is dat niet wat krap ? Lens tegen de 2KG, camera, eventueel een ball-head, dan zit je daar tegenaan cq. net overheen. Heb Manfrotto's en Surui's gezien die wel wat langer (transportlengte), zwaarder en duurder zijn maar tot 10KG kunnen hebben.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

danielo

Quote from: Nosferatu on April  3, 2017, 18:12:25
Ja, deze video had ik ook al eens gezien.  :smile: Je gebruikt je lichaam als het ware als de missende 2 pootjes van een tripod. De lens heeft een ring waarop je een mono/tripod op kan plaatsen dus portrait/landscape is geen issue, alleen de verticale beweging is wat onhandig zonder ball-head. Nou ja, even uitzoeken welke ik neem. De genoemde Velbon is tot 3 KG belastbaar, is dat niet wat krap ? Lens tegen de 2KG, camera, eventueel een ball-head, dan zit je daar tegenaan cq. net overheen. Heb Manfrotto's en Surui's gezien die wel wat langer (transportlengte), zwaarder en duurder zijn maar tot 10KG kunnen hebben.

Tja ik vind het altijd een beetje een compromis, Deze is goedkoop en erg klein en die 3kilo is een uitdaging maar als ik iets kan vinden wat net zo klein is maar meer kan dan koop ik die zelfde eigenlijk met mijn kleine tripod ook niet perfect maar klein genoeg om bij mij te hebben bijna altijd gewoon in de kleine backpack.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosferatu

Quote from: danielo on April  3, 2017, 18:30:00
Tja ik vind het altijd een beetje een compromis, Deze is goedkoop en erg klein en die 3kilo is een uitdaging maar als ik iets kan vinden wat net zo klein is maar meer kan dan koop ik die zelfde eigenlijk met mijn kleine tripod ook niet perfect maar klein genoeg om bij mij te hebben bijna altijd gewoon in de kleine backpack.

Daniel.
Wie weet probeer ik die Velbon wel, is in ieder geval korter dan de Sirui (van € 99,-). Er zal wel wat marge in de 3KG zitten dus kon best wel eens meevallen.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

danielo

Quote from: Nosferatu on April  3, 2017, 19:30:08
Wie weet probeer ik die Velbon wel, is in ieder geval korter dan de Sirui (van € 99,-). Er zal wel wat marge in de 3KG zitten dus kon best wel eens meevallen.  ;D

Mij niet de schuld geven :) maar dat was ook mijn gedachte indien je dingen wil meenemen dan moet je soms compromissen doen tot je echt iets vind...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Rob Eric Blank

Benro heeft ook fijne monopod in het assortiment. Voor het telewerk in de autosport gebruik ik bijna altijd een monopod.

danielo

Quote from: Rob Eric Blank on April  4, 2017, 16:27:55
Benro heeft ook fijne monopod in het assortiment. Voor het telewerk in de autosport gebruik ik bijna altijd een monopod.

Nadeel is dat ze allemaal minder delen zijn en dus 'langer' in de basis. Voor in de tas mag die max 28cm zijn en de enigste die ik nog gevonden heb is deze. Jammer dat ze niet een dikker model maken want de lengte is vaak het probleem voor 'even in de tas'.

Zal Benro nog eens checken want deze is zeker niet perfect maar ben bang dat die allemaal ook meer dan 35? cm zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Rob Eric Blank

Quote from: danielo on April  5, 2017, 08:51:44
Nadeel is dat ze allemaal minder delen zijn en dus 'langer' in de basis. Voor in de tas mag die max 28cm zijn en de enigste die ik nog gevonden heb is deze. Jammer dat ze niet een dikker model maken want de lengte is vaak het probleem voor 'even in de tas'.

Zal Benro nog eens checken want deze is zeker niet perfect maar ben bang dat die allemaal ook meer dan 35? cm zijn.

Daniel.
28 cm is wel heel kort.
Je kan dit niet zo sterk maken, want je hebt dan enorm veel delen nodig.  Ik heb een vier delige monopod. die is al 50 cm.
[link]https://www.statiefshop.nl/product/773544/benro-mach3-monopod-mma49c.html?ref=365982&label=22714-AGI-40587128399-ASI-322069534797-773544&gclid=CLjz5PH4jdMCFUIUGwodvLkI0w[/link]

skyfox

Vandaag een hele simpele manfrotto monopod aangeschaft, de mmc3-01m. Handig voor die momenten dat je wel wat extra stabiliteit wil, maar niet je hele statief bij je hebt of mag gebruiken. Het ding kan geen telelens dragen, maar daar is ie ook niet voor bedoeld. Leuk voor in kerken en andere donkere gebouwen, of wanneer het al schemert bijvoorbeeld.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

beunky

Quote from: beunky on March  1, 2017, 21:59:56
De volgende stap wordt of de Batis 85 (135) of de nieuwe Batis 135 (200) die gelanceerd gaat worden.

Gezien de prijs van de Batis 135 (ruim 2.000 euro) toch maar voor de Batis 85 gekozen en zojuist besteld.
Daarmee heb ik voorlopig de setup mooi compleet. Nu nog een investering doen in Lee filters en dan stoppen we voorlopig met kopen en blijft het bij foto's maken :pompom:
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Zojuist ook maar de investering in filters gedaan en een set hard grads gekocht, een 2-stops medium grad en een big stopper (10 stops). Zodra het binnen is maar eens mee gaan experimenteren, zin in :pompom:
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Leeuwarden

Waarom een statief of monoding als je 600mm schiet?

Nahpets

Quote from: beunky on April 25, 2017, 17:12:12
Gezien de prijs van de Batis 135 (ruim 2.000 euro) toch maar voor de Batis 85 gekozen en zojuist besteld.
Daarmee heb ik voorlopig de setup mooi compleet. Nu nog een investering doen in Lee filters en dan stoppen we voorlopig met kopen en blijft het bij foto's maken :pompom:

Prachtig hoor. De Batis 135mm wordt deze week in de Amateur Photographer helemaal de hemel in geschreven. Ondanks het aanzienlijke prijskaartje.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

beunky

Dank je :)
Volgend jaar komt ie er misschienwel, die 135, maar voorlopig maar even niet. Dan krijg ik thuis oorlog ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

AudioEnZo

Erg fraai die Batis 85mm, veel fotografie plezier ermee :)

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

skyfox

Veel plezier met die Zeiss! Prachtige lenzen maken die lui. Ben benieuwd wat je er zoal mee gaat maken, dus vergeet niet in de sub boards wat foto's te posten zodra je zover bent :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Nahpets

2 weken geleden een Canon 5D markII opgehaald.

Mijn 'oude' 5D (classic,mark I, of origineel) begint wat te nukken met de accu's. Mooie tijd om haar te vervangen dus.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Multimediaknaller

Prachtige camera en heb hem toen ingeruild voor de Mark III, maar als ik alles had geweten had ik de MK II nooit weg gedaan.
Op papier wel wat (kleine) verschillen, maar dat zijn verschillen waarvan je in de praktijk weinig zal merken

Leeuwarden

De AF van de mkIII is merkbaar sneller... een aardig pluspuntje...

Nahpets

Ach, de eerste versie kan vele malen meer dan ik als miezerig amateurtje er uit kan halen. Dat verschil is bij de markII dus alleen maar groter geworden.

Wel prettig is de betere kwaliteit op hogere ISO's aangezien ik een hekel heb aan flitsen. De extra megapixels en de videomogelijkheden zal ik weinig of niets mee doen. LiveView is wellicht nog interessant.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

beunky

Quote from: skyfox on April 26, 2017, 16:28:00
Veel plezier met die Zeiss! Prachtige lenzen maken die lui. Ben benieuwd wat je er zoal mee gaat maken, dus vergeet niet in de sub boards wat foto's te posten zodra je zover bent :)

Dank je. Ik doe er vooral landschapswerk mee, en ook foto's van onze zoon van 6 maanden.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: Nahpets on April 26, 2017, 17:58:53
2 weken geleden een Canon 5D markII opgehaald.

Mijn 'oude' 5D (classic,mark I, of origineel) begint wat te nukken met de accu's. Mooie tijd om haar te vervangen dus.

Gefeli, mooie camera!
De stap van 5D naar de mark II schijnt vrij groot te zijn, zul je ongetwijfeld veel plezier van gaan hebben!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: skyfox on April 26, 2017, 16:28:00
Veel plezier met die Zeiss! Prachtige lenzen maken die lui. Ben benieuwd wat je er zoal mee gaat maken, dus vergeet niet in de sub boards wat foto's te posten zodra je zover bent :)

Nog een kleine aanvulling: ik merk echt hoe veel makkelijker het werkt met deze kwaliteit lenzen. Ik haal er absoluut niet het maximale uit, maar de camera in combinatie met deze lenzen geeft me zo veel kwaliteit in de vorm van scherpte, kleur, contrast en weinig vervorming dat ik in het fotograferen veel meer plezier heb dan met mijn vorige setup.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Multimediaknaller

Quote from: Leeuwarden on April 26, 2017, 19:04:09
De AF van de mkIII is merkbaar sneller... een aardig pluspuntje...
Het is maar net wat je met een (snelle)re autofocus wilt  ;)

Leeuwarden

Ik heb de mkII al een tijd geleden ingeruild voor een mkIII die ik als tweede camera gebruik naast mijn 1Dx. Dus, een snelle AF is in mijn geval wenselijk. Sowieso als je zo nu en dan een snapshot maakt is een snelle AF prettig. Voor onderwerpen die ik als langzaam beschouw, beviel de mkII me absoluut niet.