Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eric_audio

Quote from: danielo on January  2, 2017, 19:08:28
Het feit dat je ook nog een anker punt op die plate kan doen is echt top. Let wel even op dat je deze aan de achterkant doet want anders is er een mogelijkheid die in de tas kan krassen op je scherm met de anker. Ook (weet niet welke sony) de microplate is nog net  iets smaller dan de gewone. Ook de losse ankers kosten niet zoveel (4 voor 20 euro) heb er nu ook op een aantal lensen een paar gedaan en op alle bodies (3).

Daniel.

Ok, dus je kan eigenlijk 1 strap gebruiken voor verschillende bodies, als je maar genoeg plates en ankers hebt. Dat is best handig....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

danielo

Quote from: eric_audio on January  3, 2017, 06:18:31
Ok, dus je kan eigenlijk 1 strap gebruiken voor verschillende bodies, als je maar genoeg plates en ankers hebt. Dat is best handig....

en op meerdere manieren (de plekken waar je ze snel kan aanplakken, zijkant, onderkant body (zonder tripod mount problemen), lens... En meerdere 'straps' er zijn er 3 soorten straps, gewone strap en een clutch en cuff. Ik weet dat ik wel een verkoper lijk maar het is een grappig systeem.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

eric_audio

Quote from: danielo on January  3, 2017, 08:15:39
en op meerdere manieren (de plekken waar je ze snel kan aanplakken, zijkant, onderkant body (zonder tripod mount problemen), lens... En meerdere 'straps' er zijn er 3 soorten straps, gewone strap en een clutch en cuff. Ik weet dat ik wel een verkoper lijk maar het is een grappig systeem.

Daniel.

Ik heb een online bestelling gedaan. Als het geleverd is (kan wel paar weken duren) zal ik mijn bevindingen melden...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Nahpets

Quote from: Christiaan S on January  2, 2017, 18:51:29
24-70 f4.

Even kijken of het wat is. Gevoelsmatig gaat het enorm storen dat dit de enige f4 lens is. En dat mijn andere lenzen allemaal gewoon 2.8 zijn.

Dat is een hele fijne lens. En door IS behoorlijk vergevingsgezind qua bewegingsonscherpte bij langere sluitertijden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

danielo

Quote from: eric_audio on January  9, 2017, 04:11:40
Ik heb een online bestelling gedaan. Als het geleverd is (kan wel paar weken duren) zal ik mijn bevindingen melden...

Hoop dat die bevalt welke heb je besteld de Lite of de gewone ?. Het is gelukkig niet het duurste ding maar hoop niet dat mijn 'fan' gedrag onterecht is :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Leuk klein 'zak' lensje toegevoegd voor aps-c. sigma 30mm 1.4 gaat denk ik de 35 1.8 vervangen nu ik IBIS heb is dat meer een optie. Eerste gevoel leuke lens en echt 1 stop sneller alleen AF maakt wat meer geluid.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

eric_audio

Quote from: danielo on January  9, 2017, 12:13:09
Hoop dat die bevalt welke heb je besteld de Lite of de gewone ?. Het is gelukkig niet het duurste ding maar hoop niet dat mijn 'fan' gedrag onterecht is :)

Daniel.

Het is voor mijn Sony a6000. Kleine en lichte camera, dus ik heb de Lite gekocht.

Ook al zou ik het niet het beste product van de eeuw vinden, het zal altijd beter zijn dan de standaard draagriem. En de Arca Swiss connectie is een niet onbelangrijk voordeel natuurlijk.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

danielo

Quote from: eric_audio on January  9, 2017, 12:25:21
Het is voor mijn Sony a6000. Kleine en lichte camera, dus ik heb de Lite gekocht.

Ook al zou ik het niet het beste product van de eeuw vinden, het zal altijd beter zijn dan de standaard draagriem. En de Arca Swiss connectie is een niet onbelangrijk voordeel natuurlijk.

Als het echt bevalt dan de microplate bestellen die past nog net iets beter en dan heb je de 2e arca plate voor iets anders (bv een grote lens). En is zeker beter dan de standaard staat geen naam op en je kan hem op meerdere manieren dragen. Meestal heb ik hem op zijkant+onderkant zitten maar even er af voor tripod (om extra stil te houden). Anyway laat weten hoe het afloopt.

Denk niet dat andere het erg vinden als ik deze link post (wel gaat nl) hier halen ze een a7r2 uit elkaar en zie je ook de peak anders er nog aan zitten :) https://www.youtube.com/watch?v=lV9gXOV8y_s


Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Niet echt een aanschaf als wel een build.

Intel i6900K 8 core
Corsair kast
Asus STRIX GAMING X99
Asus STRIX GAMING GTX1080
Corsair Vengeance 32GB
Plextor 512GB M2 drive
Samsung EVO 512SSD (van oud systeem)
Corsair 1200W modulaire voeding

Monitor : BenQ SW320 en Wacom Cintiq 27HD (die laatste hadden we al)

Mobiel : Wacom Mobile Studio Pro 16.

Eigenlijk allemaal al in December in bezit gekregen en gekocht maar nu de knoop officieel doorgehakt.
Alles vliegt nu over het scherm :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nahpets

Een Helios M44-4M. De swirly bokeh lens.
Met een M42->Canon EF adapter.

Gewoon voor 30EUR leuk speelgoed.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Je was laatst nogal tegen 4K schermen in combinatie met LR en PS meen ik me te herinneren?

Vanwaar de overstap?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Ik heb hem ter review voor BenQ
Ben er nog steeds dubbel in.
Het scherm is fantastisch en mijn foto's zijn gelukkig van hoge resolutie maar het is wel heel erg wennen dat je zo weinig inzoomd. Aan de andere kant ik retouch op de cintiq en die is geen 4K (nog niet)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AudioEnZo

Fujifilm X-T2,  VPB-XT2 grip en een EF-X500 flitsert.  Oh ja,  een RRS L beugel voor op statief :)

danielo

Quote from: AudioEnZo on January 15, 2017, 12:17:53
Fujifilm X-T2,  VPB-XT2 grip en een EF-X500 flitsert.  Oh ja,  een RRS L beugel voor op statief :)

Mooie aanschaf vooral die grip met extra dingen is iets wat ik hoop sony gaat overnemen in de toekomst...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred

Quote from: AudioEnZo on January 15, 2017, 12:17:53
Fujifilm X-T2,  VPB-XT2 grip en een EF-X500 flitsert.  Oh ja,  een RRS L beugel voor op statief :)

mooi spul, heb ik ook. alleen die flitser niet. Ben benieuwd hoe die bevalt

AudioEnZo

Dank! De EF-X500 doet z'n werk goed, nog niet heel veel mee geschoten maar wat geschoten is, is spot on qua belichting.

Afgelopen weekeinde in de koude tent naast de Arena de IJsbeelden tentoonstelling vastgelegd, was erg leuk en het eerste uitstapje met de X-T2, ging best goed in die kou :)

Kjelt

Zo vanavond de Sony RX100-III gehaald bij de MM voor 571 en daar gaat nog 50 euro cashback vanaf  O0
Ben dik tevreden en blij dat ik nog even gewacht heb, mooi op tijd voor het komende seizoen.

Erik

Quote from: Kjelt on January 25, 2017, 21:18:09
Zo vanavond de Sony RX100-III gehaald bij de MM voor 571 en daar gaat nog 50 euro cashback vanaf  O0
Ben dik tevreden en blij dat ik nog even gewacht heb, mooi op tijd voor het komende seizoen.
Volgens mij hebben we het hier gisteren ook even over gehad maar het lijkt erop dat die discussie is verwijderd. Heb je weer eens aan de verkeerde knoppen gezeten :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Als ik in je (voor iedereen zichtbare) postgeschiedenis kijk kom ik deze post tegen.

Weinig weggehaald. Een ander draadje. Dat wel :D

Quote from: Erik on January 25, 2017, 22:20:50
Dat is best goedkoop Kjelt zeker met die cashback. Het goedkoopste wat ik dit jaar zag was €570 in het buitenland
Veel plezier met je aankoop
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Quote from: Christiaan S on January 27, 2017, 01:58:22
Als ik in je (voor iedereen zichtbare) postgeschiedenis kijk kom ik deze post tegen.

Weinig weggehaald. Een ander draadje. Dat wel :D

Dat meen je niet :D  Oh wat stom. Sorry mijn schuld ik zet het bier wel weer weg.
Hebben jullie trouwens geen regels tegen dubbelposts :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Ja dubbel topics, of dubbelposten in hetzelfde topic of spam.
Hier kan ik niets over vinden in de regels en de post is in beide topics relevant, sterker nog als ik er nu een verwijder overtreed ik regel 3  :angel:

VlisChris

Quote from: Erik on January 27, 2017, 02:42:01
Dat meen je niet :D  Oh wat stom. Sorry mijn schuld ik zet het bier wel weer weg.
Hebben jullie trouwens geen regels tegen dubbelposts :D

:D :tongue2:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

A6500 en 20mm en 16mm
Speciaal voor video voor het vlog.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred