Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Quote from: Marino on September  7, 2016, 11:21:03
Een Sigma DP2x, wat een geweldige foto's krijg ik nu al! Nu nog mijn 'techniek' verbeteren...
Al het slechte uit de reviews klopt maar dat maakt het resultaat ruimschoots goed!

Ik heb een Sigma DP2 (zonder X dus). Zeer kritische reviews, allemaal terecht, maar als je er mee leert omgaan zijn het toch wel hele leuke foto's die dat toestelletje maakt.

Hoeveel accu's heb jij?  :D Ik heb er 3, en heb ze soms alledrie nodig op 1 middag.

Ik heb er een custom grip op, dat vind ik wel een aanrader. Ligt veel beter in de hand.

Quote from: Marino on September  7, 2016, 11:21:03
Gelukkig heb ik nog een Nex 5R ernaast voor de wat snellere foto's..

Ik heb er een Canon 5D naast, en mijn vrouw weigert om met de Sigma te fotograveren.  :P
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Marino

Haha, ik heb er ook 3 en was na zo'n 40-50 opnamen door de eerste accu heen.

Mijn toestel kwam met een grip en het ligt prettig in de hand, gekocht van een echte Sigmafiel (ze bestaan) die naast deze ook de dp3, dp2m en de quatro heeft.
Het toestel is verslavend in de zin omdat het resultaat heel tegenvalt of juist erg mooi is, vooral beweging gooit vaak roet in het eten!

Bij Bol heb ik een gids in bestelling zodat ik het nog wat beter onder de knie krijg..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

R

#3152
Toch maar even gedeeld. Foto gemaakt van het scherm. :/



35mm
F1.8
20 sec
Iso 1600

Focus op infinity, daarna de maan en 100% liveview gebruikt voor de fijnafstelling. In de nabewerking zal er eea aan kleur tevoorschijn komen verwacht ik. 

denoontje

Quote from: R on September  7, 2016, 12:54:24
Toch maar even gedeeld. Foto gemaakt van het scherm. :/



35mm
F1.8
20 sec
Iso 1600

Focus op infinity, daarna de maan en 100% liveview gebruikt voor de fijnafstelling. In de nabewerking zal er eea aan kleur tevoorschijn komen verwacht ik. 
spannend

abbcdcg


Sjaak_Banaan

Quote from: abbcdcg on September  7, 2016, 21:52:51


Is dat toevallig het Sirui Aluminium Jubileum model KTV215 statief met balhoofd?

Het lijkt erg veel op een statief wat mijn vader mij van de week heeft aanbevolen...
Lijkt me een mooi statief, maar ik twijfel of de hoogte van 145 cm voldoende is voor mij, ik ben zelf 1,85 m.
Het lijkt me vermoeiend om voor langere tijd 'gebukt' te staan omdat die net niet hoog genoeg is, of zie ik dat verkeerd?

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

eddy135

Komt de hoogte van het balhoofd nog bij, de camera, en het feit dat jouw oog niet op 1.85 m hoogte zit, komt wel goed denk ik... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Sjaak_Banaan

Quote from: eddy135 on September  8, 2016, 12:18:22
Komt de hoogte van het balhoofd nog bij, de camera, en het feit dat jouw oog niet op 1.85 m hoogte zit, komt wel goed denk ik... ;)

Is dat zo? Dacht namelijk dat het balhoofd daar al bij zat...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VTEC_genieter

Eigenlijk moet je de vraag zo stellen:

Wil ik foto's maken op mijn ooghoogte?
Het heeft invloed op het perspectief in een foto. Denk goed na.
Als je altijd op die hoogte gaat werken, dan maak je "vaak" je onderwerp "klein".
Maar als huizen/gebouwen/monumenten/architectuur jouw interesses zijn, dan is een statief met zo'n hoogte ook ideaal. (Eigenlijk wordt er vaak een trap gebruikt of een boompole)

Eigenlijk je onderwerp bepaalt de hoogte die je moet gebruiken.
Ligt er dus aan wat jij wil fotograferen. Bijvoorbeeld mieren, lieve heersbeestjes, insecten, daar wil je vaak je statief laag zetten, en soms wel heel laag over de grond.

En ga niet zeggen dat je ALLES wil fotograferen.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

abbcdcg

Quote from: Sjaak_Banaan on September  8, 2016, 11:02:58
Is dat toevallig het Sirui Aluminium Jubileum model KTV215 statief met balhoofd?

Het lijkt erg veel op een statief wat mijn vader mij van de week heeft aanbevolen...
Lijkt me een mooi statief, maar ik twijfel of de hoogte van 145 cm voldoende is voor mij, ik ben zelf 1,85 m.
Het lijkt me vermoeiend om voor langere tijd 'gebukt' te staan omdat die net niet hoog genoeg is, of zie ik dat verkeerd?

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.

Lookalike...

KTV204 + E20 balhoofd.

In de hoogste stand, incl. balhoofd en camera zit de camera (oogschelp) op 160 cm. Tevens zit er een verlengstuk bij waarmee de camera (oogschelp) op 170 cm uitkomt.
De tripod vanmorgen meegenomen (eerste keer), bevalt goed. Hij is niet zwaar, en toch stevig en stabiel. Ingeklapt blijft er 50 cm over, een tas wordt er bij geleverd. De tripod is voorzien van rubberen voeten, deze kun je uitdraaien waardoor je gebruik kunt maken van spikes. Het statief waar de camera op wordt bevestigd kun je omdraaien, hiermee kan de camera onder de tripod worden bevestigd en kun je laag boven de grond.
Het balhoofd is stevig, en heeft een horizontale demping. Makkelijk als je wil filmen. Ook kan het balhoofd zo worden gedraaid dat de camera verticaal wordt geplaatst.

Voor mij een goede eerste ervaring....

Maximus_Aurelius

Nikon D7200.

Zat ook met een schuin oog naar de D500 te kijken maar ik vind hem te prijzig voor wat ik ermee doe en blijf doen.

Nu denken over een lens vervanging. De Sigma Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art staat op het lijstje om de entree te maken.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Nosferatu

Quote from: Maximus_Aurelius on September  8, 2016, 16:29:13
Nikon D7200.

Zat ook met een schuin oog naar de D500 te kijken maar ik vind hem te prijzig voor wat ik ermee doe en blijf doen.

Nu denken over een lens vervanging. De Sigma Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art staat op het lijstje om de entree te maken.
Bekend 'probleem'.  ;D
De 18-35 Art is leuk, heel leuk. Wel relatief zwaar. Gebruik de Nikon 18-140 kitlens ook vaak, erg fraaie semi-universele lens. (semi omdat ie maar tot 140mm gaat).
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

VTEC_genieter

Quote from: abbcdcg on September  8, 2016, 16:22:53
Lookalike...

KTV204 + E20 balhoofd.

In de hoogste stand, incl. balhoofd en camera zit de camera (oogschelp) op 160 cm. Tevens zit er een verlengstuk bij waarmee de camera (oogschelp) op 170 cm uitkomt.
De tripod vanmorgen meegenomen (eerste keer), bevalt goed. Hij is niet zwaar, en toch stevig en stabiel. Ingeklapt blijft er 50 cm over, een tas wordt er bij geleverd. De tripod is voorzien van rubberen voeten, deze kun je uitdraaien waardoor je gebruik kunt maken van spikes. Het statief waar de camera op wordt bevestigd kun je omdraaien, hiermee kan de camera onder de tripod worden bevestigd en kun je laag boven de grond.
Het balhoofd is stevig, en heeft een horizontale demping. Makkelijk als je wil filmen. Ook kan het balhoofd zo worden gedraaid dat de camera verticaal wordt geplaatst.

Voor mij een goede eerste ervaring....

Dat verlengstuk wat jij bedoelt, wordt meer gebruikt voor als je heel laag over de grond wil werken [emoji6]
Je haalt het lange middenstuk helemaal eruit, daarna verplaats je de kop op het verlengstuk en doe je dat tussen de 3 poten.
Dan hoef je niet je op jouw manier de camera onderste boven te zetten als je heel laag over de grond wil werken.
Probeer es [emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

R

Quote from: Maximus_Aurelius on September  8, 2016, 16:29:13
Nikon D7200.

Zat ook met een schuin oog naar de D500 te kijken maar ik vind hem te prijzig voor wat ik ermee doe en blijf doen.

Nu denken over een lens vervanging. De Sigma Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art staat op het lijstje om de entree te maken.

Mooi, en doen ;)

Maximus_Aurelius

Quote from: R on September  8, 2016, 17:48:22
Mooi, en doen ;)

Kort en krachtig  ;D.

De Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art Nikon objectief wordt voor mij dan de vervanger van de Sigma 18-50 F2.8-4.5 DC OS.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Nosferatu

Ik heb de Nikon 50mm f/1.8 FX prime en daar ben ik gewoon erg tevreden over, de scherpte, bokeh, gewoon super. Binnenshuis is dat op een DX/APS-C sensor eigenlijk niet te doen, je bent al snel te dichtbij en kunt niet verderaf-want muur-in-je-rug  ::). Daarvoor had ik de Nikon 35mm f/1.8 DX maar had toch ook graag iets onder de 35mm. De gok gewaagd en die Sigma 18-35 gekocht, recensies waren allemaal lovend maar het is, t.o.v. de prime lenzen, een dure jongen. Het gevolg is dat de 35mm de deur uit is gegaan.

Gebruik nu meestal de Sigma 18-35 en de Nikon 18-140, naar gelang wat ik wil gaan doen. Die 18-140 kitlens is overigens, als je'm bij een camera koopt, een no-brainer. Saaie lens, blinkt nergens in uit maar laat ook geen steken vallen. Voldoet mij prima, royale 8 krijgt ie van mij. Heb nog een paar andere lenzen op m'n verlanglijstje staan maar dat is iets voor ergens later dit jaar.  :angel:

Weet wel dat de Sigma 18-35 uitsluitend voor DX is, als je ooit nog eens een full frame camera koopt heb je er niks aan.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

abbcdcg

Quote from: VTEC_genieter on September  8, 2016, 17:37:35
Dat verlengstuk wat jij bedoelt, wordt meer gebruikt voor als je heel laag over de grond wil werken [emoji6]
Je haalt het lange middenstuk helemaal eruit, daarna verplaats je de kop op het verlengstuk en doe je dat tussen de 3 poten.
Dan hoef je niet je op jouw manier de camera onderste boven te zetten als je heel laag over de grond wil werken.
Probeer es [emoji6]

Zou zomaar waar kunnen zijn, gelet op de verschillende diameters schroefdraad kan het dus zowel aan de bovenkant als onderkant (veer verwijderen) gebruikt kunnen worden.
Nog niet geprobeerd, maar weer iets geleerd :-)
Maakt het tripod toch een professioneel statief voor deze amateur :-)


Thanks !

Starred

Morgen Fuji XT2 ophalen met battery grip

danielo

Leuk mini lensje om te kijken of ik ook eens wat mooie hemels kan vangen op de volgende trips 12mm f2.0
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

R


eric_audio

Quote from: Maximus_Aurelius on September  8, 2016, 16:29:13
Nikon D7200.

Zat ook met een schuin oog naar de D500 te kijken maar ik vind hem te prijzig voor wat ik ermee doe en blijf doen.

Nu denken over een lens vervanging. De Sigma Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art staat op het lijstje om de entree te maken.

Gefeliciteerd, mooie camera.  Ik zit zelf overigens wel over de D500 te denken.....we gaan het zien.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Nosferatu

Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM voor bij m'n Nikon D7200. Wou al een tijdje eens met Ultra Wide experimenteren en ge/mis(??)bruikte eigenlijk daarvoor m'n Samyang 8mm Fish Eye lens. Niet echt ideaal.

Deze is (relatief) goedkoop en (volgens de vele recensies) vergeleken met b.v. een Tokina 11-16mm minder scherp aan de randen maar het valt me eigenlijk heel erg mee. Leuk lensje, redelijk compact en niet erg zwaar. Eens kijken of ik daar binnenkort wat mooie landschaps plaatjes mee kan schieten.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Rob Eric Blank

Toch maar weer eens een 50mm aangeschaft. De Nikkor 50mm f1.4G.