Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Quote from: R on August 23, 2016, 14:42:59
Een sigma 35mm 1.4 art. Doelstelling: afscheid nemen van de 24-105 en kwaliteit verhogen. Eerst test was fantastisch!!

Heb ik 2 jaar geleden ook gehad. Destijds geloofde men je nog niet als je vertelde dat Sigma nu ook 'aardige' lensjes maakt  :hehe:

danielo

Quote from: Dday on August 10, 2016, 20:28:20
Van de week te horen gekregen dat de Sony 70-200 GM + extender met beetje geluk volgende week mag ophalen. Eindelijk een tele voor de a7r II.

Ook van plan de 1.4x or 2.0x erbij te nemen ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

R

Quote from: Starred on August 23, 2016, 15:45:19
Heb ik 2 jaar geleden ook gehad. Destijds geloofde men je nog niet als je vertelde dat Sigma nu ook 'aardige' lensjes maakt  :hehe:

Alle reviews zijn het nu met je eens ;)

Etiennevh

Quote from: Christiaan S on January 28, 2016, 17:09:53
Bedankt voor het meedenken.
Ik zal straks eens gaan kijken wat ik aangepast krijg :)
Ik heb het zelfde probleem. Gebruik gemaakt van een actie van Adobe, slechts in het NL. Ik had hem ook graag in het Engels gehad. In het beschreven tabblad slechts de keuze uit Nederlands, dus me zelf maar op weg geholpen met deze link:

http://www.photoshop-tutorials.nl/basis/adobe-photoshop-cs-vertalingen-engels-nederlands-2/
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Rob Eric Blank

Quote from: R on August 23, 2016, 14:42:59
Een sigma 35mm 1.4 art. Doelstelling: afscheid nemen van de 24-105 en kwaliteit verhogen. Eerst test was fantastisch!!
Heerlijke lens. Uiteindelijk de 28-70 f2.8 de deur uit gedaan. De 35mm zit er veel op en heb ook de 24mm f1.4 en nog een 85mm f1.8, daarmee de 28-70 overbodig. Is wel wennen met primes, maar inmiddels wel soort van verliefd op.

LittleNinja

#3130
Quote from: R on August 23, 2016, 14:42:59
Een sigma 35mm 1.4 art. Doelstelling: afscheid nemen van de 24-105 en kwaliteit verhogen. Eerst test was fantastisch!!

Dat kun je wel zeggen, maar we geloven het pas als we wat mooie plaatjes hebben gezien! :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R

Quote from: Rob Eric Blank on August 23, 2016, 23:28:29
Heerlijke lens. Uiteindelijk de 28-70 f2.8 de deur uit gedaan. De 35mm zit er veel op en heb ook de 24mm f1.4 en nog een 85mm f1.8, daarmee de 28-70 overbodig. Is wel wennen met primes, maar inmiddels wel soort van verliefd op.

Ik heb nog een canon 50mm 1.4, daar ben ik echt dol op. Daarnaast heb ik een 70-300L, die is ook top voor het telewerk en ragscherp tussen 70 en 100mm of zo. De 24-105 begon me steeds meer tegen te staan. Hij moet een keer goed afgesteld worden, hij is wat soft op de 5d, maar de 50 schiet zoveel leuker en fijner. Ik probeer het nu eens een tijdje met 35mm + 50mm + 70-300mm. Mogelijk gaat de 24-105 er dan uit, en komt er nog wel een keer een echte ultra wide voor de onderkant.

R

Quote from: LittleNinja on August 24, 2016, 00:41:36
Dat kun je wel zeggen, maar we geloven het pas als we wat mooie plaatjes hebben gezien! :P

:). Sinds het overlijden van mijn MBP en apple's weigering om een nieuwe uit te brengen zit ik even zonder bewerkingstools ;) helaas dus. Je zult het dus even met tekst moeten doen ;)

VlisChris

Hoezo weigering om een nieuwe uit te brengen?
Of bedoel je een nieuwere variant? Want de MBP is gewoon te koop?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosferatu

Quote from: Christiaan S on August 24, 2016, 12:32:09
Hoezo weigering om een nieuwe uit te brengen?
Of bedoel je een nieuwere variant? Want de MBP is gewoon te koop?
Eindelijk eens een MBP (of air) met nieuwe processor e.d. Apple loopt achter, word tijd dat er eens een upgrade komt. Over de hele lijn overigens.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

VlisChris

Dus het ontbreken van een nieuwere variant :)
Even offtopic: stomtoevallig zat ik net een artikeltje te lezen over Tim Cook en 5 jaar Apple. Hoe weinig vernieuwend een en ander eigenlijk is gebleven de afgelopen jaren. Precies wat hier jij dus ook schrijft. Het werkt snel. Het werkt goed. Maar het is niet echt schokkende hardware die er in zit. Het mag wel weer eens wat meer punch krijgen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R

Quote from: Christiaan S on August 24, 2016, 12:44:06
Dus het ontbreken van een nieuwere variant :)
Even offtopic: stomtoevallig zat ik net een artikeltje te lezen over Tim Cook en 5 jaar Apple. Hoe weinig vernieuwend een en ander eigenlijk is gebleven de afgelopen jaren. Precies wat hier jij dus ook schrijft. Het werkt snel. Het werkt goed. Maar het is niet echt schokkende hardware die er in zit. Het mag wel weer eens wat meer punch krijgen.

Dat ja ;)

danielo

Quote from: R on August 24, 2016, 16:10:59
Dat ja ;)

Beetje offtopic maar laten we eerlijk zijn wat wil je nog nieuw met een mobiel tis niet alsof de andere nieuwe richtingen openen die echt verkopen. Zelfde gaat gebeuren met camera' (back on topic) nu zie je vooral voor mirrorless en sensors veel vernieuwing maar ook dat zal weer afnemen zo is het nu eenmaal.

Ontopic : Nieuwe strap besteld morgen binnen, 'peak design sling lite' met wat extra onderdelen en nieuwe versie van de manfrotto pixi die wat dingen fixed en altijd fijn in de tas is :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

NielsLu

#3138
Ik wist niet dat dit topic bestond  :-\ (Ik had deze bijdrage al genoemd in het Wat is jouw laatste NIET Home Theater  / NIET stereo - aanwinst  topic)

Olympus OM-D  E-M10


Olympus M. Zuiko 45mm f 1.8


Panasonic Lumix G14 mm f 2.5


Daarnaast ook nog een nieuwe bijpassende schoudertas gekocht, namelijk een Kalahari K6 in (zwart/donkerblauw)


Voor het overige bereik hebben we een Olympus M. Zuiko 14-150mm f4-5.6
Op de verlanglijst staat nog een 25mm lens, namelijk de Olympus 25mm f1.8 of Panasonic-Leica 25mm f1.4

Deze combinatie meegehad met vakantie naar Oostenrijk, dit is zeer goed bevallen. Ik kan eventueel enkele leuke foto's plaatsen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

R


R

Snap je niet (helemaal), wil gewoon de laatste specs. De architectuur van die machines kan wel een upgrade gebruiken.

Quote from: danielo on August 24, 2016, 17:24:29
Beetje offtopic maar laten we eerlijk zijn wat wil je nog nieuw met een mobiel tis niet alsof de andere nieuwe richtingen openen die echt verkopen. Zelfde gaat gebeuren met camera' (back on topic) nu zie je vooral voor mirrorless en sensors veel vernieuwing maar ook dat zal weer afnemen zo is het nu

VTEC_genieter

Je schiet in 4:3?
Als het goed is, kan je in je cam ook 3:2 selecteren [emoji6]
Maar ligt er aan hoe jij het wil hè.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Trabuca

#3144
Quote from: VTEC_genieter on August 25, 2016, 15:05:42
Je schiet in 4:3?
Als het goed is, kan je in je cam ook 3:2 selecteren [emoji6]
Maar ligt er aan hoe jij het wil hè.
4:3 is de MFT standaard. Bij 3:2 ga je naar 12MP ipv 16MP
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

R

Quote from: LittleNinja on August 24, 2016, 00:41:36
Dat kun je wel zeggen, maar we geloven het pas als we wat mooie plaatjes hebben gezien! :P

Net de 5D en de sigma 35 mm uitgelaten in een pikkedonker weiland (met koeien) om de melkweg op de foto te zetten. Helaas nog even geen resultaat om te laten zien, maar wat gaaf om te doen en wat een fijn stuk gereedschap is de sigma.

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

danielo

Mijn volgende aanschaf is ook een wide & snel (12mm f2) voor nacht opnames punt is nog even waar maak je die dan dat is hier nog niet eenvoudig.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

R

Quote from: danielo on September  7, 2016, 08:58:04
Mijn volgende aanschaf is ook een wide & snel (12mm f2) voor nacht opnames punt is nog even waar maak je die dan dat is hier nog niet eenvoudig.

Daniel.

Google even op light pollution map, maar in NL is het sowieso lastig. Hier zie je met het blote oog al de melkweg staan.

Eigenlijk had ik de 24mm sigma hiervoor moeten hebben, maar ach. Dit werkte ook al prima.

Marino

Een Sigma DP2x, wat een geweldige foto's krijg ik nu al! Nu nog mijn 'techniek' verbeteren...
Al het slechte uit de reviews klopt maar dat maakt het resultaat ruimschoots goed!

Gelukkig heb ik nog een Nex 5R ernaast voor de wat snellere foto's..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2