Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Starred


Nosferatu

#3076
SIGMA 105mm F2.8 Macro EX DG OS HSM NIKON. Pffff... een hele mond vol voor een (redelijk forse, zeker met de zonnekap(pen) erop) lens om kleine dingetjes mee te fotograferen.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Rob Eric Blank

Quote from: Starred on July 11, 2016, 10:49:44
Vanwege lager gewicht? Snelheid?
Scherpte en vele male lichtsterker.
Nu een 24mm f1.4, 35mm f1.4 en een 85mm f1.8


Starred

Ik had destijds 3 primes uit de Nikkor 1.8 serie.
Veel waar voor je geld, scherp en lichtgewicht

Rob Eric Blank

Quote from: Starred on July 11, 2016, 17:24:42
Ik had destijds 3 primes uit de Nikkor 1.8 serie.
Veel waar voor je geld, scherp en lichtgewicht
De 1.4 zijn iets minder aantrekkelijk geprijsd. Maar heb lang getwijfeld over de 24mm...daar erg mooie dingen mee gezien.

R

#3080
Quote from: Rob Eric Blank on July 11, 2016, 19:45:38
De 1.4 zijn iets minder aantrekkelijk geprijsd. Maar heb lang getwijfeld over de 24mm...daar erg mooie dingen mee gezien.


Prachtspul!

Cyrus·

#3081
Olympus PEN F met 17/1.8, 25/1.8 en 45/1.8. Gaat dienst doen als straatcamera, compacte reisset en setje voor alledag in de werktas.



Voor de A7II de Sony/Zeiss 24-70/4 aangeschaft. Mooi reportagebereik. De 16-35/4 en 70-200/4 had ik al, waardoor het bereik tussen 16 en 200mm mooi is afgedekt.
Groeten,
Edwin

Nosferatu

Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art. Zocht een lichtsterke groothoek cq. vast brandpunt/prime voor 'onder' m'n 35mm f1.8, dat miste ik nog wel eens. Had deze al eens eerder voorbij zien komen maar prijs en gewicht..... Toch de gok maar genomen en aangeschaft. Lens is groot en zwaar maar dat went wel na een tijdje. Mooi scherp, snel, prettig in gebruik. Een beetje alles-in-1. Tot 35mm dan. Heb nu dus eigenlijk een zoom-prime lens erbij.  ::)

Lens zou echt ideaal zijn als deze ook nog eens geschikt zou zijn voor full frame en tot 50mm zou gaan. Ach, wie weet wat de toekomst ons nog eens brengt.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Rob Eric Blank

Quote from: Nosferatu on July 26, 2016, 17:00:11
Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art. Zocht een lichtsterke groothoek cq. vast brandpunt/prime voor 'onder' m'n 35mm f1.8, dat miste ik nog wel eens. Had deze al eens eerder voorbij zien komen maar prijs en gewicht..... Toch de gok maar genomen en aangeschaft. Lens is groot en zwaar maar dat went wel na een tijdje. Mooi scherp, snel, prettig in gebruik. Een beetje alles-in-1. Tot 35mm dan. Heb nu dus eigenlijk een zoom-prime lens erbij.  ::)

Lens zou echt ideaal zijn als deze ook nog eens geschikt zou zijn voor full frame en tot 50mm zou gaan. Ach, wie weet wat de toekomst ons nog eens brengt.  ;D
Lekker, prachtig spul van Sigma.

Zelf heb ik nu de 24 en 35 (op een FF). Enorm mooi en op crop is deze Sigma een plaatje.

Nosferatu

Quote from: Rob Eric Blank on July 26, 2016, 18:03:58
Lekker, prachtig spul van Sigma.

Zelf heb ik nu de 24 en 35 (op een FF). Enorm mooi en op crop is deze Sigma een plaatje.
Heb ik lang over getwijfeld, geen full-frame dus 'deaud' als ik zou gaan upgraden. Nikon D750 stond nl. nr. 1 op m'n verlanglijstje. De meeste lenzen die ik heb zijn full-frame (alleen kit-lenzen en 35mm niet) dus dat was geen probleem geweest. Nu...... twijfel.  :wacko:

Maar Sigma maakt pracht spul; de 105mm macro was m'n eerste niet-Nikon lens en man-oh-man, wat is dat ding snel en scherp. Maak macro foto's uit de losse pols en ik verbaas me elke keer weer over het resultaat, en dat voor een beginner.  ::) Die ervaring met Sigma heeft wel meegeholpen in de beslissing om toch deze 18-35 f1.8 DX (crop) lens te nemen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Vanuit een iPhone 6 ben ik geïnteresseerd geraakt in foto´s maken. Eigenlijk vanwege de uitdaging om te kijken of je leuke foto's uit een mobiele telefoon kon halen. Dit lukte nog best aardig (ben en blijf natuurlijk een amateurtje), maar zo langzamerhand begon ik wel in te zien dat het minuscule sensortje, het kleine, beperkte en vaste lensje beperkingen met zich mee brachten. Een hoop zaken kon je dus niet in beeld krijgen.

Om aan te vullen wilde ik meer zoom hebben en wat specifieke mogelijkheden. Eerste gedachte was een systeemcamera met een kit lens. Hierna ontdekte ik dat de standaard kit lens niet al mijn wensen kon invullen. De vraag naar een betere lens met een groter bereik werd geboren. Toen ontdekte ik dat die lenzen dusdanig kostbaar waren dat ik snel moest concluderen dat dit het budget ver voorbij zou gaan.

Uiteindelijk na lezen en kijken van reviews ben ik gekomen op een degelijke "bridge camera". Afgelopen zondag een rit gemaakt om er één op te halen bij iemand die deze hobby na een jaartje al weer opgegeven heeft.

Mijn aanwinst: Panasonic Lumix DMC FZ1000 + de nodige accessoires.



Nu ontdekken wat hij kan en natuurlijk wat ik er mee kan..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

Heeft er iemand toevallig ervaring met een zoom opzetlensje op een iphone. En evt een tip qua merk? Handig om voor snapshots op zak te hebben. Hij zal niet mijn canonset vervangen[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

VTEC_genieter

Als je ergens nog een Sony DSC-QX10 of een QX100 kunt kopen?
Tweedehands.



Dat zijn serieuze lenzen met een 1 inch sensor met wifi verbinding waar je met de Sony app op je smartfoon ermee kunt fotograferen [emoji6]
Die lenzen zijn eigenlijk compact camera's waar alleen de lens ervan is overgebleven. Die zet je op de eerste instantie vast achter je smartfoon. De klemmen zijn bijgeleverd.
Maar je kan zo'n lensje ook in je hand vasthouden, maar niet te ver van je smartfoon, terwijl je met je andere hand je smartfoon vasthoudt en de foto's maakt.
Zie hier een review over de QX100: https://www.dpreview.com/reviews/sony-cybershot-dsc-qx100

Of zoek je cheap-ass dingen?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

denoontje

Zoek meer cheap pass...heb al een 100-400 bij me. Gaat om net ff snel bijv concertje/festival wat dichterbij te halen zodat je niet digitaal hoef te zoomen

LittleNinja

Maar een variabele zoom??

Vaste lensjes zou ik zeggen Photojojo of Olloclip.
Die eerste heb ik nog maar ga ik weg doen vanwege mijn andere aanschaf. Zitten twee lenzen bij met 12x en 15x.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

Quote from: LittleNinja on July 26, 2016, 22:52:38
Maar een variabele zoom??

Vaste lensjes zou ik zeggen Photojojo of Olloclip.
Die eerste heb ik nog maar ga ik weg doen vanwege mijn andere aanschaf. Zitten twee lenzen bij met 12x en 15x.

inderdaad geen zoom ;-) nodig

LittleNinja

Met Photojojo ben je universeel en kun je de lenzen meenemen naar andere modellen. De Olloclip is echt gebouwd voor één model (bijvoorbeeld de iPhone 6 en de 6 Plus).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

Thx ik ga eens kijken...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LittleNinja

Quote from: denoontje on July 27, 2016, 08:27:17
Thx ik ga eens kijken...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mocht je de Photojojo variant willen proberen, laat het maar weten. Ik heb deze set van ze:

https://goo.gl/images/OSudXk
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on July 26, 2016, 18:15:08
Vanuit een iPhone 6 ben ik geïnteresseerd geraakt in foto´s maken. Eigenlijk vanwege de uitdaging om te kijken of je leuke foto's uit een mobiele telefoon kon halen. Dit lukte nog best aardig (ben en blijf natuurlijk een amateurtje), maar zo langzamerhand begon ik wel in te zien dat het minuscule sensortje, het kleine, beperkte en vaste lensje beperkingen met zich mee brachten. Een hoop zaken kon je dus niet in beeld krijgen.

Om aan te vullen wilde ik meer zoom hebben en wat specifieke mogelijkheden. Eerste gedachte was een systeemcamera met een kit lens. Hierna ontdekte ik dat de standaard kit lens niet al mijn wensen kon invullen. De vraag naar een betere lens met een groter bereik werd geboren. Toen ontdekte ik dat die lenzen dusdanig kostbaar waren dat ik snel moest concluderen dat dit het budget ver voorbij zou gaan.

Uiteindelijk na lezen en kijken van reviews ben ik gekomen op een degelijke "bridge camera". Afgelopen zondag een rit gemaakt om er één op te halen bij iemand die deze hobby na een jaartje al weer opgegeven heeft.

Mijn aanwinst: Panasonic Lumix DMC FZ1000 + de nodige accessoires.



Nu ontdekken wat hij kan en natuurlijk wat ik er mee kan..

Een van de beste bridge camera's die er zijn naar mijn mening. Mijn pa gebruikt er ook 1 en was erg onder de indruk van de camera. Enige puntje is dat bij ver inzoomen je iets aan kwaliteit moet inleveren tegenover een losse zoomlens. Maar dat verschil is naar mijn mening te verwaarlozen.

LittleNinja

#3095
Quote from: WickedGame on July 27, 2016, 10:50:38
Een van de beste bridge camera's die er zijn naar mijn mening. Mijn pa gebruikt er ook 1 en was erg onder de indruk van de camera. Enige puntje is dat bij ver inzoomen je iets aan kwaliteit moet inleveren tegenover een losse zoomlens. Maar dat verschil is naar mijn mening te verwaarlozen.

Thanks! Dat is ook de reden waarom ik voor deze ben gegaan. Dat van de kwaliteit in de uiterste zoom stand was me bekend. Het valt me nog mee moet ik eerlijk zeggen. Ik vind het nog steeds prachtige shots.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Geert

Quote from: Nosferatu on July 26, 2016, 17:00:11
Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art. Zocht een lichtsterke groothoek cq. vast brandpunt/prime voor 'onder' m'n 35mm f1.8, dat miste ik nog wel eens. Had deze al eens eerder voorbij zien komen maar prijs en gewicht..... Toch de gok maar genomen en aangeschaft. Lens is groot en zwaar maar dat went wel na een tijdje. Mooi scherp, snel, prettig in gebruik. Een beetje alles-in-1. Tot 35mm dan. Heb nu dus eigenlijk een zoom-prime lens erbij.  ::)

Lens zou echt ideaal zijn als deze ook nog eens geschikt zou zijn voor full frame en tot 50mm zou gaan. Ach, wie weet wat de toekomst ons nog eens brengt.  ;D
De Sigma Art lenzen zijn van hoge kwaliteit. Hier ga je veel plezier van hebben. Zelf heb ik de 24-105 die beter is dan de Canon MK1 versie.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

VlisChris

Echt een "aanwinst" is het niet aangezien die na 4 a 5 dagen weer terugmoet :(
Maar zojuist weer een mailtje verzonden voor het huren van een TiltShift lens :inlove:

Heb in 1 weekend minimaal 2, wellicht 3 interieurs op de foto te zetten. Dus de lens zou erg goed van pas komen ;)

Is al wel weer even geleden dat ik met zo'n lens heb mogen spelen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Ik wist niet eens dat je het daarvoor kon gebruiken... Ben benieuwd naar de plaatjes.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

En ik had je een tijd terug nog een vrij compleet overzicht laten zien op FB :devil:
Tzt zal ik wel eens wat laten zien ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.