Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

VlisChris

 De camera ligt bij de winkel. En ook daar vrezen ze voor gefrituurde elektronica.
2 a 3 Weken. Dan moet ik meer weten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Geert

Quote from: Christiaan S on September  1, 2015, 13:47:09
De camera ligt bij de winkel. En ook daar vrezen ze voor gefrituurde elektronica.
2 a 3 Weken. Dan moet ik meer weten.

Ben benieuwd of de reparatie in Bergen op Zoom of in Nederweert wordt uitgevoerd en hoe jouw ervaringen zijn met het betreffende reparatiecentrum.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

VlisChris

Geen idee.
Zelf woon ik in Zeeland dus boz is dichterbij. Maar geen idee wat ze daarmee doen.

Een paar weken. Dan weet ik meer.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

s0000884

Quote from: Christiaan S on September  1, 2015, 03:15:45
Mijn laatste aanwinst is er 1 die van mij niet had gehoeven.

Gisteravond foto's aan het maken geweest waarbij het GIGANTISCH begon te regenen. Nu is mijn camera van binnen niet nat geworden (uiteraard al nagekeken) maar ik vrees dat het onweer in combinatie met de regen toch voor schade heeft gezorgd.
Dit kan heel verraderlijk zijn; 1 foute druppel op 1 foute plek kan onopgemerkt zijn gebleven. Zeker als ik dit lees kan ik nog eens zoiets aanraden:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/fotografie-camera-s-digitaal/a1033243159-canon-tweedehands-eos-1ds-ii-sn-305189.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW9sVgjIAyeExc0zacBfcDAMMLRdrWC1yv1wjTBQFCqw0MrEP7Zs5JHoj-CxlIFWyfq5B-SZExiKt1cdj9oMFUZSPWWnMABuS_AlLmqi3ZRJydPb3CQDnqBFS-R8aHIgJr5hr4tGZF0nR9EBwMjh5cFKRPiUc8x0juI_2oyj0cqdL3Msr68kE4Z77NYwSVPxVcPso2sP0FiVKg1GOX8F7PtEjUaLFx2ptOE


voor 699 euro een toestel waarmee je in de stromende regen kan blijven staan. Kan soms gave foto's opleveren. Ook voor extreme temperaturen of strandsportfoto's (waar zand overal komt) geschikt.

BernHardN

Quote from: Christiaan S on September  1, 2015, 19:11:13
Geen idee.
Zelf woon ik in Zeeland dus boz is dichterbij. Maar geen idee wat ze daarmee doen.

Een paar weken. Dan weet ik meer.

Dus je volgende camera wordt een Pentax !!!


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Rob Eric Blank

Vorige week mijn Phottix Indra 360 binnen. Fijn dat deze flitser high speed sync werkt. 360 W/s is niet heel veel, maar wel genoeg voor de shots die ik maak. Alternatief was Elinchrom 400 quadra. Die was alleen net wat duurder en de Elinchrom zijn van plastic en de Phottix metaal.

VlisChris

#2931
Sinds enige tijd de offerte binnen voor reparatie van mijn camera.
Laten we er maar vanuit gaan dat die door de verzekering officieel afgeschreven gaat worden :) Die zie ik vermoedelijk never nooit niet meer terug.

Schadebedrag is 1287 euro en 10 cent.

Nu even afwachten wat de verzekering gaat beslissen. Reparatie zou me hogelijk verbazen.
Quote from: Geert on September  1, 2015, 14:14:58
Ben benieuwd of de reparatie in Bergen op Zoom of in Nederweert wordt uitgevoerd en hoe jouw ervaringen zijn met het betreffende reparatiecentrum.
Tech Repair BoZ inderdaad.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Geert

Quote from: Christiaan S on October  7, 2015, 03:36:45
Tech Repair BoZ inderdaad.
Met TechRepair heb ik zelf een slechte ervaring gehad. Wellicht is een second opinion nog iets door bijvoorbeeld DSP in Nederweert of Rofa Repair in Den Haag. Bij Rofa merk ik op dat wanneer deze bepaalde reparaties niet aankunnen deze dat zelf aangeven. Zoals ik begrepen heb op o.a. tweakers worden reparaties bij Rofa tegen een acceptabele prijs verricht.

Mocht je ervoor kiezen om de reparatie elders te laten verrichten, dan zal TechRepair ongetwijfeld onderzoekskosten in rekening te brengen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Erik

Poeh dat is een duur geintje Chris of een mooi excuus voor een nieuwe :D
100% zeker dat verzekering betaald? Anders ben je mooi in de aap gelogeerd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Quote from: Geert on October  7, 2015, 19:36:53
Met TechRepair heb ik zelf een slechte ervaring gehad. Wellicht is een second opinion nog iets door bijvoorbeeld DSP in Nederweert of Rofa Repair in Den Haag. Bij Rofa merk ik op dat wanneer deze bepaalde reparaties niet aankunnen deze dat zelf aangeven. Zoals ik begrepen heb op o.a. tweakers worden reparaties bij Rofa tegen een acceptabele prijs verricht.

Mocht je ervoor kiezen om de reparatie elders te laten verrichten, dan zal TechRepair ongetwijfeld onderzoekskosten in rekening te brengen.
Als ik de camera niet terug wil betaal ik niks.
Als ik de camera ongerepareerd terug wil betaal ik 89 euro onderzoekskosten.
Als ik de camera gerepareerd terug wil betaal ik de reparatiekosten.

Quote from: Erik on October  7, 2015, 22:40:30
Poeh dat is een duur geintje Chris of een mooi excuus voor een nieuwe :D
100% zeker dat verzekering betaald? Anders ben je mooi in de aap gelogeerd.
Zeker een duur geintje. Of de verzekering moet besluiten dat ze persé willen dat ik hem laat repareren, en dat ze het geld overboeken naar Tech Repair.
Qua betaling is er nog niks zeker. Het valt onder mijn verzekering. DAT is zeker. Wat ze er mee doen is nu even afwachten. Hopelijk komende week meer zekerheid. De kans dat het een andere camera wordt is er 1 waar ik absoluut rekening mee hou.
Geld opleveren doet het grapje me hoe dan ook niet ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: Erik on October  7, 2015, 22:40:30
100% zeker dat verzekering betaald?

Of ik de reparatiebon even kan overleggen. Dat stort de verzekering het geld naar mijn rekening.

Die zag ik dus niet aankomen. Ergens wel fijn. De 5D3 stond niet echt heeeeeel hoog op mijn lijstje; ik had hem eigenlijk over willen slaan :) Nu maar hopen dat er verder geen interne schade aan de camera is die nu onopgemerkt is gebleven.... Morgen even bellen met de verzekering om het om te zetten dat ze de rekening direct aan Tech Repair betalen. Is net zo handig.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Ok toch fijn je hoort zoveel verhalen over niet uit willen betalen, de kleine lettertjes dat ik wel twijfelde of je wat zou krijgen. Mooi geregeld jij weer werkende camera
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ja wacht even he, ik heb mijn camera nog niet werkend in huis :D ;)
Maar inderdaad fijn dat ze willen laten repareren. Een nieuwe camera was ook erg leuk geweest. Maar het geld in mijn zak houden is eigenlijk nog een stuk leuker :angel: Nu heb ik een beetje budget om nog eens een keer een lensje te huren of met een heeeeeeel schuin oog naar onderwaterfotografie te kijken. (al heb ik daarvoor mijn plannen wat "aangepast" :D)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vieze freddie

sigma 35 1.4 Art (jong tweedehandsje) , ik ben benieuwd
het is de bedoeling deze te gebruiken op de 5DII en te combineren met de 85 1.2 op de 5DIII op feestjes ed
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Starred


Rob Eric Blank

Quote from: vieze freddie on October 21, 2015, 08:35:13
sigma 35 1.4 Art (jong tweedehandsje) , ik ben benieuwd
het is de bedoeling deze te gebruiken op de 5DII en te combineren met de 85 1.2 op de 5DIII op feestjes ed
Heerlijke lens. Nu iets meer dan een jaar het Nikon broertje. Enorm fijn wide open en de scherpte is ook super. 1 van de betere aankopen.

BernHardN

kreeg gister mijn Triggertrap mobile dongle binnen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Dday

Trigger trap mooi speelgoed. Gebruik deze dan ook met erg veel plezier.

Zelf een Sony a7rII aangeschaft met de Sony 16-35 f/4 voor landschap en avond fotografie.

Madhouse

Ik heb ook een triggertrap besteld voor mijn A7II, wacht alleen al 1.5 week :(
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Erik

Omdat ik al een tijd ook met PS aan de gang wil en een Wacom pen & Touche (medium) gehaald.
Ik schrik eigenlijk best van het formaat had kleiner verwacht moet best grote bewegingen maken om van links naar rechts te komen misschien was small toch beter geweest.
Net even kort geprobeerd het werkt niet heel intuïtief soms denk je he makkelijk en soms ^&%$ waarom doet die dit wel of niet :D
Je hebt toch wel een cursusje nodig om er sneller mee te werken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bert50

Je kan in de software de grote van je werkgebied aanpassen dus eerst de software downloaden bij wacom
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Erik

Software had ik al.geïnstalleerd Windows kwam er zelf  mee.
Werkgebied aangepast maar zover ik kan zien verandert er niks in  qua werkgebied. En op.een 34 inch scherm ben je wel even onderweg om van links naar rechts te komen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Grote van het scherm maakt niet uit, alleen voor je oog hand coördinatie.
Ik gebruik zelf altijd medium voor in de studio en small om mee te reizen.

De truuk is puur eraan wennen, de eerste 2 dagen wil je hem het raam uit gooien, daarna wil je nooit meer anders.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Perfectionist

De Nikon D610 en de 24-120 VR staat te koop. Het steeds meesjouwen van een rugtas begon echt tegen te staan.

Er komt een kleinere systeemcamera voor in de plaats, welke weet ik nog niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

VlisChris

Herkenbaar.

Daarom dat ik geen rugtas meer heb en mijn camera gewoon over mijn schouder slinger ;) Heb ik beide armen nodig geef ik mijn camera wel even aan iemand die ik vertrouw :)

Al lijkt een systeemcamera me ook een leuke optie :) Veel plezier en we zien de foto's wel verschijnen; )
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.