Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

R

Ook ervaren toen ik mijn 5D kocht, ga je naar een fatsoenlijke zaak... Natuurlijk zitten consumenten er ook scherp in, maar soms is een klein gebaar voldoende. Fysieke winkel en contact biedt kansen om een relatie te bouwen, moet je dit wel snappen als ondernemer. Ach ja, gelukkig gaat het nog prima met de retail ;)

sr7000

Sinds een week de trotse eigenaar van een Canon Eos70D met 18-135mm lens. Ik ben de laatste tijd steeds meer gaan fotograferen dus toch maar op een spiegelreflex overgestaps. Erg gaaf ding!
Ook erg blij dat er ook een uitklapschermpje bij zit wat handig is als je onder gekke hoeken wil fotograferen.

Bama

#2827
Zonnekap was kapot gegaan van mijn 70-200 dus meteen maar een nieuwe gekocht, veel geld voor een beetje plastic. Meteen 2 uv filters gekocht nog, een 82 en een 58mm.
Nog in dubio gestaan om de Sony rx100-3 te kopen, blijf het een leuke camera vinden voor er bij.

Erik

Zeker heb de rx100-1 en die neem je in binnenzak mee als je geen FF wil meeslepen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Naast mijn Canon 5D gebruik ik een Sigma DP2. Een draak van een toestel maar als het lukt om er een foto mee te maken dan heb je ook wat.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Bama

Quote from: Erik on March 25, 2015, 11:44:59
Zeker heb de rx100-1 en die neem je in binnenzak mee als je geen FF wil meeslepen.

Zeg dat nou niet ;)
Kost hier 600 euro in de winkel

Erik

Quote from: Bama on March 25, 2015, 11:56:49
Zeg dat nou niet ;)
Kost hier 600 euro in de winkel
Een RX100-1 nog minder heb je al voor €399 ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

skyfox

Al een tijdje ben ik me aan het oriënteren op een mooie fullframe camera. Ik denk dat de tijd nu is gekomen om tot aanschaf over te gaan. Op de Professional Imaging heb ik heerlijk geproefd aan de Nikon D750, D810 en D4S. Hoewel ik de stillere sluiter van de D810 erg waardeer kan ik eigenlijk weinig met al die megapixels.
Dus besloten eens te informeren naar de D750. Met het klapscherm en het enorme dynamisch bereik en de hoge ISO prestaties gaat dit toch wel een klapper worden.

Ook nog gekeken naar andere merken en Sony mirrorless, maar een overstap naar een ander merk kost me gewoon teveel geld. Ondanks dat ze enorm fijne producten maken.

Hopelijk krijg ik morgen een offerte voor de D750, geheugenkaartjes en een Sigma 85 1.4 lens :) en dan is de poet weer op voor gear...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VlisChris

Lijkt me verdraaid fijn, een 85 1.4 op full frame 8)
Hopelijk wordt het allemaal wat!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Quote from: skyfox on April  1, 2015, 00:25:57
Al een tijdje ben ik me aan het oriënteren op een mooie fullframe camera. Ik denk dat de tijd nu is gekomen om tot aanschaf over te gaan. Op de Professional Imaging heb ik heerlijk geproefd aan de Nikon D750, D810 en D4S. Hoewel ik de stillere sluiter van de D810 erg waardeer kan ik eigenlijk weinig met al die megapixels.
Dus besloten eens te informeren naar de D750. Met het klapscherm en het enorme dynamisch bereik en de hoge ISO prestaties gaat dit toch wel een klapper worden.

Ook nog gekeken naar andere merken en Sony mirrorless, maar een overstap naar een ander merk kost me gewoon teveel geld. Ondanks dat ze enorm fijne producten maken.

Hopelijk krijg ik morgen een offerte voor de D750, geheugenkaartjes en een Sigma 85 1.4 lens :) en dan is de poet weer op voor gear...
Ben benieuwd hoe de sigma bevalt. Ik heb nu de 35mm van sigma op FF en is een droomlens.

Starred

Quote from: Rob Eric Blank on April  1, 2015, 09:36:49
Ben benieuwd hoe de sigma bevalt. Ik heb nu de 35mm van sigma op FF en is een droomlens.

Maar dat is een lens uit de Art line en de 85/1.4 is dat niet

Rob Eric Blank

Quote from: Starred on April  1, 2015, 12:42:27
Maar dat is een lens uit de Art line en de 85/1.4 is dat niet
Die komt volgens mij nog wel de 85mm 1.4 art

vieze freddie

Quote from: Christiaan S on April  1, 2015, 00:47:23
Lijkt me verdraaid fijn, een 85 1.4 op full frame 8)
Hopelijk wordt het allemaal wat!
mijn 85 1.2 komt er bijna niet meer af, echt geweldig
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

skyfox

Zal mij benieuwen of er een 85mm Art komt. Zou ik liever nu weten dan over 3 maanden, want de 2e hands prijzen van de oude versie zullen dan flink dalen. Koop ik liever meteen de Art lens.

Kwalitatief ontlopen de Sigma en Nikon elkaar momenteel weinig, mede het prijsverschil in acht genomen, dus sowieso kies ik voor Sigma. Volgend jaar eens kijken of een 35mm Art aangeschaft kan worden :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Rob Eric Blank

Quote from: skyfox on April  1, 2015, 12:55:32
Zal mij benieuwen of er een 85mm Art komt.
vanuit wel ingelichte bronnen heb ik wel begrepen dat die komt. Betreffen bronnen bij camera merken

skyfox

Quote from: Rob Eric Blank on April  1, 2015, 13:31:46
vanuit wel ingelichte bronnen heb ik wel begrepen dat die komt. Betreffen bronnen bij camera merken
Hmmz, gaven ze ook een globaal termijn aan? Q2, Q3, Q4, 2016? Ach, eigenlijk ook geen vraag. Ik wil nú fotograferen (nou ja, in ieder geval volgende maand...), dus eventueel in 2016 inwisselen als het verschil gigantisch is (en dus te verantwoorden).
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Rob Eric Blank

Quote from: skyfox on April  1, 2015, 13:40:29
Hmmz, gaven ze ook een globaal termijn aan? Q2, Q3, Q4, 2016? Ach, eigenlijk ook geen vraag. Ik wil nú fotograferen (nou ja, in ieder geval volgende maand...), dus eventueel in 2016 inwisselen als het verschil gigantisch is (en dus te verantwoorden).
Nope...
Ken iemand die kreeg advies geen 'merk' 85mm f1.4 of f1.2 aan te schaffen, omdat de Art mogelijk wel eens net zo scherp kan zijn als de 'merk' lenzen.

vtuinen

#2842
Ter vervanging van mijn stokoude Canon EF 20-35 2.8 L wide angle de nieuwe 16-35 4.0 L IS



Equipment check my avatar

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

R


VlisChris

Mooie lens.

Uit interesse: wat is je beweegreden geweest om voor de F4 IS te kiezen, en niet voor de 2.8 II? Daar zit nog wel prijsverschil tussen, maar tov de prijs een nog relatief overbrugbaar verschil denk ik? Je was echt op zoek naar de IS?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#2846
Ik kom net tot mijn stomme verbazing achter de prijs van een lichtmetertje dat ik hier nog heb rondslingeren.
Die is nieuw nog steeds dik 4 keer zo veel als ik dacht er voor betaald te hebben  :-[

Komende week dus even bij de winkel langs voor een batterij, en maar eens kijken of die het nog een beetje wil doen :) Het is wel een kreng in gebruik. Het is geen standaard moderne lichtmeter maar echt een EV meter. En die vind ik bar vervelend in gebruik.... Maargoed. Alles went, en als die het doet doet die het ;) Leuk voor wat proefjes die ik wil uitvoeren de komende tijd.

Edit. Of ik ben slimmer geworden, of de handleiding is zonder te veranderen makkelijker geworden :P Nu wordt het serieus tijd om het ding eens tevoorschijn te gaan halen ;) Altijd te moeilijk gedacht zo te zien....  ??? :-X O0
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vtuinen

Quote from: Christiaan S on April  2, 2015, 00:12:44
Mooie lens.

Uit interesse: wat is je beweegreden geweest om voor de F4 IS te kiezen, en niet voor de 2.8 II? Daar zit nog wel prijsverschil tussen, maar tov de prijs een nog relatief overbrugbaar verschil denk ik? Je was echt op zoek naar de IS?

Puur een centen kwestie. Ik kan helaas mijn lens niet zoals jij, terugverdienen met mijn werk ;-). Ja 2.8 is wellicht mooier, maar dan zou het een (voor het zelfde geld £640) een tweedehands MK1 worden, welke beduidend softer is.

Equipment check my avatar

VlisChris

640?
Ik dacht dat de F4 IS richting de 1100 ging, en een 2.8 II rond de 1300? Vandaar mijn vraag.
Als het zo'n groot verschil is snap ik de keus volkomen 8)

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

skyfox

Mooie lens! Wat fotografeer je graag?

Christiaan, ben benieuwd naar wat voor experimenten je gaat doen met je lichtmeter!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9