Pioneer G9 Kuro plasma

Started by Flexaa, March 17, 2008, 13:50:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Iemand een idee wat ik nog kan vragen voor mijn PDP-LX6090H?

Uiteraard in een perfecte staat en op 6-8-2012 onder garantie door Kebe voorzien van een nieuw IO/Audio ASSY board.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Pug206

#4101
Quote from: SillentWolf on April 22, 2013, 22:45:31
Misschien een VT60 55 Inch. Een Z60 is wellicht te groot, en te duur. Hopelijk zoemen die niet, of niet hard (althans voor mij niet).
Ik zelf heb de VT60 en ook bij dit scherm hoor je de ventilatoren voor mij niet echt storend omdat ik kijk via mijn receiver, maar kijk je met het geluid over de tv zou het storend kunnen zijn.
Verder super tv!! fenomenaal beeld en functies, weinig tot geen last van inbranden, voor mij op dit moment de mooiste weergever wat er te koop is op tv gebied.

Martinus

Quote from: holco on April 27, 2014, 12:34:56
Iemand een idee wat ik nog kan vragen voor mijn PDP-LX6090H?

Uiteraard in een perfecte staat en op 6-8-2012 onder garantie door Kebe voorzien van een nieuw IO/Audio ASSY board.

heb recentelijk de mijn verkocht, lukt wel. verwacht niet de hoofdprijs.
............

Moondust

Quote from: Martinus on April 27, 2014, 14:17:58
heb recentelijk de mijn verkocht, lukt wel. verwacht niet de hoofdprijs.
Voor welke prijs heb jij de jouwe verkocht?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

jw81

#4104
Ben sinds enkele dagen eigenaar van een krp 500m.
Maar loop tegen een probleempje aan. Ik heb op internet verschillende calibratiegegevens gevonden.
Deze ook aangepast op de pio maar blijf maar me een waas over het beeld zitten.
Heeft iemand hier wellicht een oplossing voor? Het beeld blijft onscherp en de kleuren zijn flets.

Edit:

De letters van het menu van de pio zijn scherp, maar de ondertiteling en de logo's van de zenders zijn onscherp. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Denon 4308A/Denon 3800BD/Denon 1500AE/HTPC
KEF XQ40/KEF XQ20/KEF XQ50c/
Inakustik/Oehlbach/

papaleo

Je kan niet zomaar de afstelgegevens van een andere weergever op jouw plasma loslaten,en zo het idee hebben dat die dan ook gecalibreerd is...
Dit is waarschijnlijk de reden dat het beeld er niet goed uitziet,dus zou je jouw scherm moeten laten calibreren door een ISF of THX calibrateur.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jw81

Ok. Dat eerste begrijp ik maar kan je met een krp500m redelijke beeldkwaliteit krijgen zonder een calibratie?

Mijn vorige pioneer (overigens nog steeds in mijn bezit) heeft geen last van onscherpe ondertiteling en logo's. De specs van beide schermen zijn nagenoeg hetzelfde. Waarom zou je de krp500m wel moeten calibreren en de 5090H niet?
Denon 4308A/Denon 3800BD/Denon 1500AE/HTPC
KEF XQ40/KEF XQ20/KEF XQ50c/
Inakustik/Oehlbach/

ferry34

#4107
Quote from: jw81 on September 20, 2014, 20:28:25
Ben sinds enkele dagen eigenaar van een krp 500m.
Maar loop tegen een probleempje aan. Ik heb op internet verschillende calibratiegegevens gevonden.
Deze ook aangepast op de pio maar blijf maar me een waas over het beeld zitten.
Heeft iemand hier wellicht een oplossing voor? Het beeld blijft onscherp en de kleuren zijn flets.

Edit:

De letters van het menu van de pio zijn scherp, maar de ondertiteling en de logo's van de zenders zijn onscherp. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Raar. Je zal m niet blind hebben gekocht.
De tv gaf n scherp beeld toen je m kocht?

Staat je decoder op 1080 en is je hdmi goed?
Wat had je hiervoor? Misschien heb je n instelling niet goed staan die voor je vorige tv wel goed was?
Wat voor calibratiegegevens heb je overgenomen?
Wat zijn je instellingen?

Wat gebeurt er als je n blu-ray erop aansluit?
Als die wel n goed beeld geeft met dezelfde hdmi, ligt t probleem bij de decoder instellingen
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

vik

Het menu is altijd scherp.  Op welke setting staat hij? User, standaard ?

Flets en onscherp lijkt echt op een verkeerde instelling in je beeld settings. iSF settings overnemen kan redelijk goed gaan maar ook minder goed.




Quote from: jw81 on September 20, 2014, 20:28:25
Ben sinds enkele dagen eigenaar van een krp 500m.
Maar loop tegen een probleempje aan. Ik heb op internet verschillende calibratiegegevens gevonden.
Deze ook aangepast op de pio maar blijf maar me een waas over het beeld zitten.
Heeft iemand hier wellicht een oplossing voor? Het beeld blijft onscherp en de kleuren zijn flets.

Edit:

De letters van het menu van de pio zijn scherp, maar de ondertiteling en de logo's van de zenders zijn onscherp. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

raindog

Quote from: jw81 on September 20, 2014, 22:22:37
Ok. Dat eerste begrijp ik maar kan je met een krp500m redelijke beeldkwaliteit krijgen zonder een calibratie?

Mijn vorige pioneer (overigens nog steeds in mijn bezit) heeft geen last van onscherpe ondertiteling en logo's. De specs van beide schermen zijn nagenoeg hetzelfde. Waarom zou je de krp500m wel moeten calibreren en de 5090H niet?

De 500M staat juist bekend als de Pioneer met de beste out-of-the-box beeldkwaliteit. Bij mijn 500M was kalibratie in ieder geval niet nodig, ook zonder kreeg ik een beeld waar je je vingers bij aflikt. Ook nu, na +/- 8.000 branduren, staat het beeld nog als een huis. Dat wil niet zeggen dat het na kalibratie niet nog mooier kan zijn, maar 'nodig' is het in mijn ogen zeker niet.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

8mile

Als de TV niet gekalibreerd is dan kloppen in ieder geval de kleuren, contrast, gamma en brightness niet. Maakt dan verder niet uit hoe goed ie uitziet. Waar het om gaat is dat bijvoorbeeld de data op een blu-ray vrij precies wordt weergegeven op het beeldscherm. Dus geen groene lucht als ie in de film blauw is en geen donkere steeg waar niks te zien terwijl er in de film nog een hoop detail in de steeg te zien is, of veel detail in de steeg terwijl er in de film geen detail te zien is. Ik zou een beetje TV, zeker een 9G altijd op een pro level-kalibreren.

Je kunt kijken of Enhancement Mode op Soft staat (dan is het beeld wat softer). Verder zou ik het ook niet weten. Het kan altijd zijn dat ie niet in orde is.

curl

#4111
dit al geprobeerd?

menu / optie / stille stand op 2

of

- home menu
- instellingen
- optie
- actieve stand op 2

jw81

Bedankt voor alle tips tot nu toe.

Ik heb nu mijn instellingen wat aangepast en het lijkt erop dat het er allemaal beter uitziet.
Momenteel heb ik hem in het menu op spel staan en daar geeft hij de ondertiteling en logo's scherper aan. Ik ben er nog niet uit of dit beter kan.

@ ferry34 Ik dacht ook dat het aan de decoder (upc) instellingen lag maar die staat op 1080.
Wellicht is het mijn hdmi kabel die geeft af en toe het signaal niet door, heeft de kabel moeite mee en duurt soms eventjes. Blu ray is het beeld wel wat scherper maar nog niet naar mijn tevredenheid.

@ vik. Nu staat hij in het menu op de spel mode ingesteld. Eerder had ik calibratiegegevens van avforums.com gehaald. Bij de pure mode had ik deze ingevoerd/aangepast. Daar werd het niet beter door.

@ raindog. Welke instellingen heb jij op je Pioneer krp500m?

@ curl stille stand heb ik niet onder optie. Actieve stand wel onder prof.instellingen en heb ik veranderd naar 2. Kan zo niet echt een heel duidelijk verschil waarnemen.

Vandaag ben ik bij een vriend geweest die een sony lcd tv heeft en daar springen de kleuren er meer uit en zijn wat scherper. Wellicht is het zo dat de lcd/led tv's eerder de kleuren wat meer accentueren en de pio's een wat natuurlijker weergave van kleuren hebben. En daarom wat fletser zijn. Kan dat het zijn?

PS. Weet iemand aan wel bedrag ik moet denken voor calibratie van een pioneer krp500m?
Denon 4308A/Denon 3800BD/Denon 1500AE/HTPC
KEF XQ40/KEF XQ20/KEF XQ50c/
Inakustik/Oehlbach/

raindog

Quote from: jw81 on September 21, 2014, 20:27:16
@ raindog. Welke instellingen heb jij op je Pioneer krp500m?

AV-selectie op 'Puur'
Contrast staat op '-25'
Helderheid, Kleur, Tint en Scherpte staan allemaal op '0'
Kleurtemp op 'laag'
Gamma op '3'

Onder de professionele instellingen staat de filmstand op 'standaard'. Alle beeldverbeteraars staan hier uit. Beelddetail-verbetering staat op stand '2-natuurlijk'

Uiteraard zijn deze instellingen zeer persoonlijk. Veel mensen zullen het beeld te zacht of te subtiel vinden maar voor mij staat het perfect zo, ik kijk met deze instelling in de avonduren, zonder licht van buiten en met een zeer gedimde verlichting in de woonkamer. Met daglicht zou het beeld wellicht beter af zijn met de normaal stand, voor iets meer contrast en dynamiek, maar wisselen doe ik eigenlijk zelden.

Quote from: 8mile on September 21, 2014, 15:22:40
Als de TV niet gekalibreerd is dan kloppen in ieder geval de kleuren, contrast, gamma en brightness niet. Maakt dan verder niet uit hoe goed ie uitziet.
Dat vind ik nogal stellig, met een goede kalibratie kun je een nog fijnere balans zoeken maar een TV van dit kaliber is echt wel in staat om standaard al een heel goed plaatje neer te zetten. Uiteindelijk is het ook nog eens een kwestie van smaak. Bij mijn JVC projector bijvoorbeeld, heeft de gekalibreerde stand lang niet altijd mijn voorkeur.   

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

curl

#4114
Lees dit topic eens, daar worden veel oplossingen in genoemd, of anders download de gebruiksaanwijzing van de Kuro bij Pioneer.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=87089.100

kijk bv eens naar de instelling van je drive mode:

De drive mode is de beeldverversingsfrequentie,

Als ik het goed heb:

drive mode 1: 72Hz
drive mode 2: 100Hz
drive mode 3: 60Hz

8mile

#4115
Quote from: raindog on September 21, 2014, 21:29:16

Dat vind ik nogal stellig, met een goede kalibratie kun je een nog fijnere balans zoeken maar een TV van dit kaliber is echt wel in staat om standaard al een heel goed plaatje neer te zetten. Uiteindelijk is het ook nog eens een kwestie van smaak. Bij mijn JVC projector bijvoorbeeld, heeft de gekalibreerde stand lang niet altijd mijn voorkeur.
Ik heb de 500m naast een gekalibreerde TV staan, en zelf dan krijg je de kleuren, contrast en brightness niet goed. Bij contrast en brightness kom je wel in de buurt maar kleuren gaat echt niet lukken op het oog.

Het is gewoon waar je prioriteit zit. Voor de een is het een mooi plaatje, voor de ander is een nauwkeurige instelling belangrijk.

Die van mij wordt deze week gekalibreerd. Voorlopig heb ik contrast op 27 en brightness op -2 gezet omdat het  zwart dan mooi uit ziet bij mij (Ook voor een vrijwel donkere ruimte).

vik

Ik begin toch wel een beetje vraag tekens te krijgen bij jouw ervaring met de 500M. Af fabriek staan Kuro's toch aardig goed heb ik vernomen van iemand die ISF calibraties uitvoert.

Zou je eens een foto kunnen posten of een filmpje? Ik weet dat het lastig is om een foto te beoordelen maar ben toch wel benieuwd naar jouw probleem/ervaring.


Quote from: jw81 on September 21, 2014, 20:27:16
Bedankt voor alle tips tot nu toe.

Ik heb nu mijn instellingen wat aangepast en het lijkt erop dat het er allemaal beter uitziet.
Momenteel heb ik hem in het menu op spel staan en daar geeft hij de ondertiteling en logo's scherper aan. Ik ben er nog niet uit of dit beter kan.

@ ferry34 Ik dacht ook dat het aan de decoder (upc) instellingen lag maar die staat op 1080.
Wellicht is het mijn hdmi kabel die geeft af en toe het signaal niet door, heeft de kabel moeite mee en duurt soms eventjes. Blu ray is het beeld wel wat scherper maar nog niet naar mijn tevredenheid.

@ vik. Nu staat hij in het menu op de spel mode ingesteld. Eerder had ik calibratiegegevens van avforums.com gehaald. Bij de pure mode had ik deze ingevoerd/aangepast. Daar werd het niet beter door.

@ raindog. Welke instellingen heb jij op je Pioneer krp500m?

@ curl stille stand heb ik niet onder optie. Actieve stand wel onder prof.instellingen en heb ik veranderd naar 2. Kan zo niet echt een heel duidelijk verschil waarnemen.

Vandaag ben ik bij een vriend geweest die een sony lcd tv heeft en daar springen de kleuren er meer uit en zijn wat scherper. Wellicht is het zo dat de lcd/led tv's eerder de kleuren wat meer accentueren en de pio's een wat natuurlijker weergave van kleuren hebben. En daarom wat fletser zijn. Kan dat het zijn?

PS. Weet iemand aan wel bedrag ik moet denken voor calibratie van een pioneer krp500m?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Wat staat jouw scherpte hoog zeg. Ik heb al meerde ISF settings gezien van verschillende Kuro´s maar allemaal rond de -10 , -11.. ik zeg niet dat dit negatief hoeft te zijn maar valt mij wel op.



Quote from: raindog on September 21, 2014, 21:29:16
AV-selectie op 'Puur'
Contrast staat op '-25'
Helderheid, Kleur, Tint en Scherpte staan allemaal op '0'
Kleurtemp op 'laag'
Gamma op '3'

Onder de professionele instellingen staat de filmstand op 'standaard'. Alle beeldverbeteraars staan hier uit. Beelddetail-verbetering staat op stand '2-natuurlijk'

Uiteraard zijn deze instellingen zeer persoonlijk. Veel mensen zullen het beeld te zacht of te subtiel vinden maar voor mij staat het perfect zo, ik kijk met deze instelling in de avonduren, zonder licht van buiten en met een zeer gedimde verlichting in de woonkamer. Met daglicht zou het beeld wellicht beter af zijn met de normaal stand, voor iets meer contrast en dynamiek, maar wisselen doe ik eigenlijk zelden.
Dat vind ik nogal stellig, met een goede kalibratie kun je een nog fijnere balans zoeken maar een TV van dit kaliber is echt wel in staat om standaard al een heel goed plaatje neer te zetten. Uiteindelijk is het ook nog eens een kwestie van smaak. Bij mijn JVC projector bijvoorbeeld, heeft de gekalibreerde stand lang niet altijd mijn voorkeur.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

raindog

Quote from: vik on September 22, 2014, 09:13:15
Wat staat jouw scherpte hoog zeg. Ik heb al meerde ISF settings gezien van verschillende Kuro´s maar allemaal rond de -10 , -11.. ik zeg niet dat dit negatief hoeft te zijn maar valt mij wel op.

Klopt. Toen ik nog geen HT-ruimte had en verschillende bronnen gebruikte op de Pioneer stond de ideale scherpte tussen -10 en -5. Nu hangt er alleen nog een Humax 5200 aan en die vind ik vrij soft. Vandaar dat ik de scherpte setting eens iets verhoogt heb. Het komt ook wel door de JVC beamer die nu heb, dat ding is echt ragscherp! Eenmaal daaraan gewend en je mist gewoon scherpte bij de Pioneer.. ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

ferry34

#4119
Duidelijk dat je eerst n andere hdmi kabel moet kopen.
Kosten ook maar n tientje he?

En op Spel is n waardeloze setting.

Laat ff weten hoe t gaat
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

vik

Duidelijk  ;)

Quote from: raindog on September 22, 2014, 21:21:20
Klopt. Toen ik nog geen HT-ruimte had en verschillende bronnen gebruikte op de Pioneer stond de ideale scherpte tussen -10 en -5. Nu hangt er alleen nog een Humax 5200 aan en die vind ik vrij soft. Vandaar dat ik de scherpte setting eens iets verhoogt heb. Het komt ook wel door de JVC beamer die nu heb, dat ding is echt ragscherp! Eenmaal daaraan gewend en je mist gewoon scherpte bij de Pioneer.. ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jw81

Het is even stil geweest rondom de instellingen maar ik ben er mee verder gegaan.
Ik heb een nieuwe hdmi kabel gekocht en deze zorgde direct voor verbetering.
Toch blijf ik me een klein beetje storen aan de waas die, voornamelijk, over de achtergrond hangt.
Ik heb enkele foto's proberen te nemen waar ik de waas kan toelichten. De foto's zijn helaas van niet echt goede kwaliteit. Ik hoop dat jullie eruit af kunnen leiden wat ik bedoel.

Ik vind dat de kleuren op de achtergrond vaak wat tam overkomen. Op de foto van Edge of tomorrow (is trouwens een 2 gig bestand, dus niet van hele hoge kwaliteit) zie je dat tom cruise op de voorgrond wel scherp is. Nu snap ik dat de achtergrond dan niet tegelijk scherp kan zijn. Maar de kleuren zijn erg grauw en niet zo scherp als zou moeten.
Op de tweede foto vind ik dat de kleuren niet echt heel scherp/fel zijn.

Graag hoor ik jullie meningen/aanbevelingen.
Denon 4308A/Denon 3800BD/Denon 1500AE/HTPC
KEF XQ40/KEF XQ20/KEF XQ50c/
Inakustik/Oehlbach/

vik

Heb je je scherm wel eens bekeken in het gewone daglicht om te kijken of het scherm niet gewoon vuil is? 



Quote from: jw81 on September 28, 2014, 21:53:52
Het is even stil geweest rondom de instellingen maar ik ben er mee verder gegaan.
Ik heb een nieuwe hdmi kabel gekocht en deze zorgde direct voor verbetering.
Toch blijf ik me een klein beetje storen aan de waas die, voornamelijk, over de achtergrond hangt.
Ik heb enkele foto's proberen te nemen waar ik de waas kan toelichten. De foto's zijn helaas van niet echt goede kwaliteit. Ik hoop dat jullie eruit af kunnen leiden wat ik bedoel.

Ik vind dat de kleuren op de achtergrond vaak wat tam overkomen. Op de foto van Edge of tomorrow (is trouwens een 2 gig bestand, dus niet van hele hoge kwaliteit) zie je dat tom cruise op de voorgrond wel scherp is. Nu snap ik dat de achtergrond dan niet tegelijk scherp kan zijn. Maar de kleuren zijn erg grauw en niet zo scherp als zou moeten.
Op de tweede foto vind ik dat de kleuren niet echt heel scherp/fel zijn.

Graag hoor ik jullie meningen/aanbevelingen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike