Pioneer G9 Kuro plasma

Started by Flexaa, March 17, 2008, 13:50:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flexaa

Pioneer: Neue Plasma-TVs mit HDTV-Tuner und Netzwerk-Streaming


Pioneer wird bei seiner kommenden Plasma-Generation erstmals in Europa Modelle mit integriertem HDTV-Tuner anbieten. Laut Pioneer Product Manager Jürgen Timm soll es zukünftig parallel zu den herkömmlichen Modellen mit analogem Kabel-Tuner und DVB-T eine neue "H"-Serie geben, bei der zusätzlich ein DVB-S2-Tuner für den HDTV-Empfang via Satellit integriert sein wird. Vorgesehen sind Modelle mit 50 und 60 Zoll-Bilddiagonalen.

Die H-Modelle werden darüber hinaus als weitere Unterscheidungsmerkmale über einen LAN-Anschluss (DLNA-zertifiziert) für die Integration in private IP-Netzwerke verfügen sowie eine vollkommen neue Menüführung aufweisen. Beiden Serien gemein ist ein USB-Anschluss für Kameras, Speichersticks etc. sowie eine neu gestaltete Aluminium-Fernbedienung. Pioneer will die neuen Plasmas erstmals auf der High End (24.04.-27.04. 2008 in München) vorstellen. Dort sollen auch die Preise bekannt gegeben werden.

Neue Plasma-Modelle von Pioneer:

PDP-LX5090 und PDP-LX6090 - analoger Kabeltuner sowie DVB-T
PDP-LX5090H und PDP-LX6090H - analoger Kabeltuner, DVB-T, DVB-S und DVB-S2

http://www.areadvd.de/news/2008/200803/17_03_2008_01_Pioneer_Plasma.shtml



Snowmaster

Worden ze hier langzaam Pioneer moe?
Zelfs 10 uur na het openen van dit nieuwe topic heeft er nog niemand gereageerd.

.........lekker discussie forum !   ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.


Flexaa

Vinden jullie die ingebouwde HDTV DVB-S2 satelliettuner in de nieuwe topmodellen van de Kuro G9 een nuttige aanvulling of niet?

Bengbeng

Quote from: Flexaa on March 18, 2008, 07:57:49
Vinden jullie die ingebouwde HDTV DVB-S2 satelliettuner in de nieuwe topmodellen van de Kuro G9 een nuttige aanvulling of niet?

Als je een schotel hebt zeker wel, anders niet.  :)

Een HDTV DVB-C tuner had waardeloos geweest aangezien we nogal last hebben van
eigenwijze kabelaars hier in Nederland (je kunt alleen bij ze terecht met "goedgekeurde" danwel "hun" mediaboxen.  :( Dat
moet echt een keer gaan veranderen, desnoods vanuit overheidswege oid.).
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

Ok, en wat kan je nou allemaal met die ingebouwde LAN aansluiting op de nieuwe Kuro?
Zit er dan gelijk een webbrowser ingebouwd en kan je internetten zonder een PC aan te sluiten?

SphinX

Quote from: Flexaa on March 19, 2008, 08:11:56
Ok, en wat kan je nou allemaal met die ingebouwde LAN aansluiting op de nieuwe Kuro?
Zit er dan gelijk een webbrowser ingebouwd en kan je internetten zonder een PC aan te sluiten?
Denk eerder dat ze UPnP ondersteuning o.i.d. gaan geven dan ofzo.Om bv films streamen van je PC naar je Kuro.

Randal

Quote from: snowmaster on March 17, 2008, 22:06:42
Worden ze hier langzaam Pioneer moe?
Zelfs 10 uur na het openen van dit nieuwe topic heeft er nog niemand gereageerd.

.........lekker discussie forum !   ;D
Jij dus ook niet!  ;)


Ik vind het nieuwtje verder ook niet echt bijzonder interessant, het gaat alleen maar over wat extra 'toeters'...
Ik neem aan dat de meesten hier Pioneer kopen vanwege de beeldkwaliteit en het uiterlijk...

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Randal

Quote from: snowmaster on March 19, 2008, 15:04:40
Hoe kwam je dan aan mijn citaat ?  ;)   



Van iemand die niet zo goed kan tellen, en die zelf ook meer dan 8 uur niet heeft gereageerd...  ;)  :P  ;D


Flexaa

Ik ben benieuwd of het uiterlijk van de G9 veel anders is ten opzichte van de G8.

pch

Quote from: Flexaa on March 20, 2008, 19:55:36
Ik ben benieuwd of het uiterlijk van de G9 veel anders is ten opzichte van de G8.

De prijs wel!  ;D


pch


Flexaa


Marcel_T.

De LX5090 gaat in Duitsland 3300,- kosten en komt in juni (bron: AudioVision 04-2008). Tevens komt er een Pioneer projector op basis van de JVC HD100...
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Flexaa

Dus €2500,- goedkoper dan de G8 ? Wauw man !!!!
Dat zijn nog eens prijsverlagingen :D

Bengbeng

Quote from: Marcel_T. on March 21, 2008, 22:01:52
(bron: AudioVision 04-2008)

Dat boekje komt zeker precies 1 april uit, ik geloof geen reet van die prijs.  :)

Man, je zal maar net een LX508D gekocht hebben voor 6 ruggen terwijl over 2/3 maanden
de (betere) opvolger komt voor 2500 euro goedkoper. Dan zou ik toch zeer sterk de neiging
krijgen om het scherm in te leveren door de etalageruit.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

En toch zou ik er niet vreemd van opkijken. Kijk eens naar de PD-508XD die je nu voor €2600,- kunt krijgen.  Dat is toch ook bijna €2000,- verschil ten opzichte van een half jaar terug?

Starred

Quote from: Marcel_T. on March 21, 2008, 22:01:52
De LX5090 gaat in Duitsland 3300,- kosten en komt in juni (bron: AudioVision 04-2008). Tevens komt er een Pioneer projector op basis van de JVC HD100...

Als die prijzen kloppen dan ga ik mijn scherm ook maar eens upgraden  O0

Flexaa

Quote from: Starred on March 22, 2008, 10:03:54
Als die prijzen kloppen dan ga ik mijn scherm ook maar eens upgraden  O0

Wat voor televisie heb je nu dan?

Starred


Flexaa


papaleo

Quote from: Flexaa on March 22, 2008, 18:06:42
Wat zou je er nog voor krijgen bij inruil?

Tja....,wat zal je daar nog terug gaan krijgen....dat blijft de (in)brandende vraag met een, uit de 7e generatie plasmapanel van Pioneer  ;D








sorry ik kon het niet laten 
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels