2e hands beamer aanschaffen, waar op letten, wat is echt verouderd?

Started by tijse400, March 4, 2008, 22:16:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tijse400

Hallo
ik ben wel benieuwd naar hoe ik het zou vinden een bemaer  te hebben, en te kijken of ik hem dan veel ou grberuiken en waarvoor, en hoe ik de kwaliteit er van vind.

ik wil hem gebruiken voor films te kijken, en misschien ook om te kijken of het iets is om hem aan de computer aan te sluiten om bijvoorbeeld te suren op internen of films via de pc te kijken.


nu was ik op marktplaats aan het kijken, en er zit best wel interesant spul bij.
mijn vragen zijn nu, is het zinvol hier iets te kopen als je nog niet weet of een beamer wel geschikt voor je is zodat je dat eens kunt proberen.

waar moet je dan op letten om niet meteen al bij het eerste gebruik alle nadlen van een oudere beamer tegen te komen.

ik heb geen hd- beelden nodig voor films en dergelijke, maar voor aansluiting op tv is het wel belangrijk dat ik leesbaar beeld heb. wel zo handig op een website of forum.

als ik bijvoorbeeld mijn laptop via s-video aansluit op de tv ( sony 100 hz black trinitron, is de lol er snel af. misschien gebruik ik niet de goeie instellingen hiervoor, maar als uje dit erkent, en je weet dat dat niet beter kan, pc op crt tv dan heb ik graag een bevestiging hiervan)

verder ben ik dus benieuws wat de minimale resolutie is waar ik aan moet denken voor de native beeldresolutie. kom je ergens met een 600*800 voor films, en i dat te doen met computerwerk?

hoe krachtig moet de lamp zijn als je met de gordijnen dicht en het licht uit toch gewoon netjes beeld hebt ( dus niet geheel verduisterd) heb ej dan voldoende aan 1000 lumen, of is dan 3000 beter?

en om het kijken naar de bemaer niet teveel tijd te laten kosten, kun je ze makkelijk ergens kwijt of is de opstel plek per mbeamer beter geregeld en in te stellen?

zijn alle bemaer bijvoorbeeld tegen het plafond te instaleren al dan niet op de kop?
ik heb gelezen dat bijvoorbeeld dell beamer iets omhoog projecteren, en is dat niet in te stellen. dus dan zou je precies moeten kijken hoe hoog en onder welke hoek je je beamer zou moeten neerzetten ?

heeft iemand hier iets zinnigs te zeggen?

verder zie ik dat benq veel verschillende types heeft. hoe is de kwaliteit van benq beamers, of is dat gewoon hoe duurder hoe beter? ( en dus niet alleen meer functies)

zijn er do's en don't bij het kopen van een beamer en welke dingen moet je vooraf al bepalen om een keus te maken?

de projectieafstand is maximaal 3,5 m ongeveer. mijn kamer 4 meter breed.

als laatste een vraag over het lawaai. de meetse beamer maken toch wel tussen e 20 en 30 -40 dB lawaai, en ik vraag me af wat voor nivo nog acceptabel is, as je in je achterhoofd hebt dat tijdens films er toch wel ook gewoon geluid uit de speakers kot ( niet overdreve, ik wil bijvoorbeeld ook het journaal kunnen kijken zonder het gevoel te hebben dat er ieman aan het stofzuigen is.

Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

squeek

hey,

veel vragen he! :D ik kan je alvast één gouden tip geven, gebruik de zoekfunctie!!! en probeer eerst wat bij te leren over de verschillende types van beamers, en hun voor en nadelen.!! ik bedoel dan wil je crt, of dlp, of lcd of ander.daar vindt je al ruim voldoende van hier.

-waar je op moet letten is allereerst de ouderdom van het toestel. elk jaar gaat de techniek van projectoren erg vooruit tegen het jaar ervoor.
-de lampuren zijn dan erg belangrijk, standaard gaan die 3000 uren mee in eco mode. dus een pj met 2500uren op de lamp is dan niet zo interessant.
-ansi lumen is next, voor film zit je goed tussen 1000 en 1600 zeg maar. zit je hoger dan heb je kans dat je met een databeamer te maken hebt, en die zijn niet zo lekker om film te kijken.
-contrast waarde, hoe hoger hoe liever je hem wilt. zit geen einde aan. richtwaarde van de gemiddelde beamer twee jaar geleden zit op zo'n 5000:1 tot 7000:1
-resolutie, tja, 800 x 600 gaat voor film. let wel, bij een lcd ga je sneller screendoor zien.
-aansluitingen moet je dan navragen als je eentje op het oog hebt, die verschillen van toestel tot toestel.
-heeft het toestel in een rookvrije ruimte gestaan en goed onderhouden?


een goeie raad, hier op het forum worden degelijke 720p beamers geveild door mensen die voor full hd gaan. deze mensen verzorgen hun spullen dan ook degelijk. en de prijzen zijn goed. als je hier van iemand koopt, kan je zeker zijn dat je geen kat in een zak koopt. mijn mening althans.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

tijse400

hallo, bedankt voor je antwoord zo snel. ik hebbijvoorbeeld een dell mp2300 gezien , met 1024*768 en max 1600*1200 en 3000 lumen. dat is dus een databeamer en die stuurt het beeld iets omhoog. is duidelijk een databeamer volgens mij, maar voor films zou je dat afraden? wat is het probleem dan? het leek mij wel een leuke beamer.

ook heb ik een sony vpl es2 gezien, waar een nieuwe lamp ingezet is, en daar niet meer veel is gebruikt.

deze is echter 800*600, max 1024*768en 1500 lumen. maar wel 3lcd. de dell is dlp.

ze zijn beide 4:3 en kunnen wel gewoon een breedbeeld weergeven, maar dan met zwart onder en boven. daar zou ik me denk ik niet aan storen bij films, en bij pc werk kun je hem gewoon op 4:3 zetten. dus dat maakt me niet echt uit.

is mijn redenatie over breedebeeld versus 4:3 terecht, dat 4:3 voor mij geen probleem ergernis wordt, dat 16:9 ontbreekt?

ik heb echter ook een hd ready beamer gezien sony vw10ht die is wel 16:9en 1000 lumen, 1366*768, max 1280*1024 dus bij hd beeld speelt ie ietsje vals (of het is 16:10?) ook 3lcd. die laatste is wel een stuk duurder. er wordt nog 1200 voor gevraagd, ( of hij bedoeld dat ze niuwe nog 1200 kosten) maar dat lijkt me sterk als ie er volgens zichzelf 10000 voor heeft betaald. de "straatprijs ervan is volgens projectorcentral 5.500 dollar nieuw.

die is mij dus te duur, de dell wordt 450 voor gevraag en de goekopere sony 200.

die sony vpl es2 lijkt me wel een leuke prijs om eens een beamer te proberen. de dell lijkt me meer geschikt voor aan de pc, maar dan toch wel flink aan de prijs. maar als het voor de films ook een leuke beamer is, dan kies ik toch liever wat meer power, en meer pixels.

verder zag ik dat de lampen ook minimaal 200 euro kosten, dus het blijft een flink risico een beamer te kopen om alleen maar uit te proberen. als de lamp het niet doet kun je hem in de sloot gooien, want dan had je voor het zelfde geld een nieuwe beamer, dus met goeie lamp kunnen kopen. maar dat aspect gaat mijn vraag in dit topic ook niet over.

de prijsverschillen zijn dus flink te noemen, en als je vergelijkt met een benq beamer nieuw, dan is de dell  een dure keus voor een oudere beamer, als ik nog niet weet of zoiets me gaat bevallen. een nieuwe benq kan ik zelf eventueel nog weer verkopen als het mij niet bevalt. de sony kan ik dan wel houden, maar de dell is voor dat geld zonde om in de kast te gaan zetten, en verkopen is maar de vraag of dat weer lukt tegen die tijd.

verder zit ik wel een beetje met de opstelling van de beamers. is dat een beetje flexibel of is dat veelal fixed?
sommige kun je bijvoorbeel op tafel of  zo zetten, of aan het plafond, dan moet het beeld toch veranderd kunnen worden van omhoog schijnen naar omlaag schijnen of zoiets. en bij die dell gaan ze er van uit dat er vanaf een tafel wordt geprojecteerd. dat is dus in mijn situatie niet haalbaar. het liefst staat de beamer in of op een kast achter de zitplaats.

ik kan echter van geen van de beamers iets vinden over hoe ze het beeld projecteren. het is dat het op de site van dell stond dat ik er uberhaupt over nadacht.

natuurlijk is het een gok of de lamp en zo nog 100% goed werkt en dat ie niet op de branduren zit. maar dan weet ik in iedergeval of ik het het geld waard vind om een "echte" goeie beamer te kopen, of dat ik zelf meer waardering zou hebben voor een lcd of plasma tv.

maar die veilingen waar je het over hebt. is dat ook centraal in een topic of zo geregeld hier? dan kan ik daar ook eens rondkijken.

ik heb verder nog wat andere beamers gezien, kan iemand me daarvan vertellen of dat iets is of dat dat echtete oud is om mee uit de voten te kunnen?
wat ik verder op het oog heb: infocux x2, infocus lp130,benq mp610, benq pb6210, proxima dp5900, 3m mp8635 en een acer pd100.
wellicht dat iemand weet of of deze een slechte koop zouden zijn?
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Nahpets

Quote from: tijse400 on March  4, 2008, 22:48:45
maar die veilingen waar je het over hebt. is dat ook centraal in een topic of zo geregeld hier? dan kan ik daar ook eens rondkijken.

Veiling is niet goede woord (en ja ik heb gezien dat het door Squeek gebruikt werd  :)). In de marktsectie van dit forum specifiek voor beeldweergevers worden projectoren van forumleden te koop aangeboden. Een paar voorbeelden:

Een Barco CRT, waarschijnlijk meer iets voor de ervaren HT-er

Een Benq 8700+, een iets nieuwere uitvoering van mijn eigen projector voor een, in mijn ogen, waanzinnige prijs
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

donaldk

En wil je nieuw kopen dan zijn er inmiddels al dlp en lcd beamertjes te koop voor rond de 380 euro (o.a. sanyo dlp) zijn databeamers, maar als je gewoon groot beeld wilt, zeker voor aan de pc, het overwegen waard. Anders blijft er niets over voor het upgradevirus >:D.

squeek

Quote from: Enno on March  4, 2008, 23:10:05
Veiling is niet goede woord (en ja ik heb gezien dat het door Squeek gebruikt werd  :)). In de marktsectie van dit forum specifiek voor beeldweergevers worden projectoren van forumleden te koop aangeboden. Een paar voorbeelden:

Een Barco CRT, waarschijnlijk meer iets voor de ervaren HT-er

Een Benq 8700+, een iets nieuwere uitvoering van mijn eigen projector voor een, in mijn ogen, waanzinnige prijs

my bad  ;D, het is idd te koop en niet een veiling.

@tijse400

wat is eigenlijk je budget? wat wil je uitgeven voor een beamer?als je daar al eens mee begint.
persoonlijk zou ik als je een niet te hoog budget hebt zeker gaan voor een lcd beamer, enkel gewoon omdat crt toch wel wat onhandig is in jou situatie qua plaatsing en dergelijke, en een dlp nogal gemakkelijk regenboogeffect geeft in de lagere prijsklasses.
probeer toch gewoon een beamer op de kop te tikken met 16:9 verhouding, ga ff mee met je tijd. ze zijn echt niet duurder dan 4:3, wel leuker om naar te kijken.
als je voor lcd gaat, probeer een 3lcd te pakken te krijgen, ik vind het verschil groot qua kleurechtheid ten opzichte van een enkele lcd. heb het beide gehad, daarmee.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71357.0  tw600 epson
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71752.0  tw600 epson


er zijn er nog, of ze komen zeker langs, epson, sanyo, panasonic, benq, themescene, optoma, .... de meer film projectoren dus.

en heb je al een scherm?


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

marconist

En bij een tweedehands: blijf een nieuw projectielampje in je kosten meetellen!!  ;D

dvd-fan

Als je op een 880x 600 projector een 16: 9 film gaat kijken gaat je resoltie van je film nog lager worden omdat 1/3 van je pixels in de zwarte balken zit.
Niet doen dus. Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

tijse400

ik heb nog geen scherm, maar wel een mooie witte muur, en anders kan ik er altijd nog een scherm bij doen denk ik..
de muur is niet spierwit, maar een beetje creme, maar denk dat dat voor een film niet uit maakt?

als ik 16:9 op een 800*600 projector kijk, dan wordt het effectieve beeld 800*421. hoe "groot is een normale tv"dan eigenlijk, want die resolutie vind ik in principe wel voldoende?
is dat 756*480 of zo? of is dat xxx*567 of zoiets?

ik vind die benq waar jullie het over hadden wel leuk, of die andere twee, maar de prijs daarvan is een beetje te hoog om zoals nu in mijn geval "roekeloos" zomaar even een beamer aan te schaffen om te kijken of een beamer iets is voor mij.
Als ik wist dat ik er een "nodig" had dan kocht ik denk ik wel meteen een goeie.

daarom vond ik die sony waar ik het over had wel een goeie optie voor 200 euro. de lamp is nog bijna nieuw en is 3lcd, 800*600 en genoeg lumens voor film.

alleen voor voor surfen of cad is het dan niet erg geschikt.

ik zag ook nog en benq en een acer, en bij die acer zit er al een scherm bij, maar vedrer weet ik dan niks over de lampof afmeting van het scherm, dus daar zal ik vanavond eens over bellen.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

PjotrrrNL

Als je nu niet te veel wilt uitgeven is Teejoo's Benq een mooie HDReady 16:9 DLP voor 475 euri met 'slechts' 700 lampuren....
En het zou me verbazen als er geen VGA aansluiting op zit...

tijse400

tja ik kon de aansluiting ervoor niet vinden op de foto. misschien dat er ten tijde van het bedenken/ uitkomen van deze projector voortvarend is gedacht dat de dvi-aansluiting de vga aansluiting vervangt, en als bezuiniging er geen analoge pc interface meer op zit.

benq kan dta wel doen, omdat ze zat andere beamers hebben waar het dan wel weer op zit ( maar bijvoorbeeld geen dvi)

Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

dvd-fan

ga eerst eens ergens kijken naar dlp en lcd en het verschil tussen een presentatie en een thuis bioscoop projector. Je zal zien dat het een erg groot verschil is.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

PjotrrrNL

Quote from: tijse400 on March  5, 2008, 15:39:07
tja ik kon de aansluiting ervoor niet vinden op de foto. misschien dat er ten tijde van het bedenken/ uitkomen van deze projector voortvarend is gedacht dat de dvi-aansluiting de vga aansluiting vervangt, en als bezuiniging er geen analoge pc interface meer op zit.

benq kan dta wel doen, omdat ze zat andere beamers hebben waar het dan wel weer op zit ( maar bijvoorbeeld geen dvi)



Op de Benq zit een 5xBNC aanluiting, dit is hetzelfde signaal als VGA over andere pluggen, wordt vaak gebruikt in de professionele AV wereld.
Je kunt online een VGA naar 5x BNC verloopje kopen vanaf 7,50 euro en het werkt gewoon...

tijse400

hier in sneek zit niet echt iets dat beamers verkoopt. er si een computerbedrijfje dat benq beamers heeft staan( 2 of zo) die ze zelf ook wel eens gebruiken in de winkel. daarvan ben ik niet erg onder de indruk. waarschijnlijk is het daar ook te licht voor in de winkel.

de mediamarkt in leeuwarden heeft ongeveer 6 van die dingen staan op de beeld en geluid afdeling. het verschil zit hem dan vooral in de prijs. voor elk wat wils. en waarschijnlijk merk je dat in het beel dook wel. maar in elke prijsklasse heb je dan nog niet echt een keus. en het is vooral gericht op video/films.

maar als ik alles op een rijtje zet:
- 4:3 op 800*600 is te klein voor het geval je breedbeeld wilt zien.
- een data bemaer is te fel, of niet afgestemd op het kijken van tv/vide/films
- en eigenlijk ook: een beamer voor onder de prijs van een lamp (als ik daarvoor eens 250 euro in gedachten neem) is nooit een goed idee/dubieus (2e hands) of achterhaalde techniek.

- en dus ook: een bemaer die zowel voor data als films geschikt is, is of een compromis, waar je dus door teleurgesteld gaat worden, of een prachtapparaat met bijbehorend prijskaartje?
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

PjotrrrNL

Het is me niet duidelijk of je hier nu een vraag steld?

Genoemde beamer van Teejoo is een uitstekende koop (geen data beamer, breedbeeld 1280x720 etc.) voor weinig geld en is dus gewoon via VGA aan te sluiten.
Heb je vervoer of een OV jaarkaart?
Halen dan dat ding

;D


tijse400

nou het was geen vraag, maar eerder een soort opsomming van jullie mening.
die beamer si dus geen databeamer, maar als ik hem wel op een pc aansluit ben ik dan teleurgesteld? of moet ik dan alleen de kamer wat donkerder maken om er toch iets mee te kunnen ?

de "vraag" die ik ik eigenlijk stelde is of mijn conclusie over jullie antwoorden een beetje een goeie conclusie was?


Ik kom verder uit sneek( friesland), dus ophalen.. als ik nu in de auto zou stappen ben ik net op tijd terug om morgen weer aan het  werk te gaan :p ik had ookw el begrpen dat die beamer een uitsekende koop zou zijn,( of die andere twee sugesties van een epson tw600 ( 650/750euro)begrijp ik wel uit dat ik daar heel goed mee film kan kijken.
mijn "reservering" is dan dat ik misschien dat prachtige apparaat dan twee keer gebruik en een beamer dus niet aan mij besteed is, dat het ook zonde is dat dat apparaat (voor dat geld) in de kast komt te staan.

ik heb bijvorbeeld alleen een idee bij eem beamer, maar niet echt fotos gezien van de kwaliteiten :p
plaatje van het beeld of closeup lijkt me toch wel erg overtuigend ook :)
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

PjotrrrNL

Daarom is de Benq ook een mooi prijsje.
Wil je mooi contrast en dus diepte/filmbeleving dan dus inderdaad geen databeamer en de moeite nemen om de kamer rederlijk goed te verduisteren voor een film.

Voor een tweedehands voor een goede prijs zul je meestal een flink stukje moeten rijden, maak er dan meteen een leuke dag uit van en bezoek een mooie stad daar in de buurt of zo.

Anders is het doorsparen, goedkoper vind je niks fatsoenlijks...

Een beamer zul je nooit met een foto/screenshot kunnen beoordelen, wat dat betreft heb je meer aan de mening van de forumleden hier.

squeek

foto's van een geprojecteerd beeld, daar kan je toch niet op oordelen!!? ik heb foto's van men vorige beamer (epson tw 10), je zou zeggen dat het een full hd is afgaand op de foto's.je moet zoiets zien met eigen ogen en niet op foto = zinloos.

wat wil je nu eigenlijk hebben? een beamer voor 200 euro en dan hopen dat het jou ding is? je moet compromissen maken over hetgeen je wil. je krijgt geen topmodel voor dat geld. dus je zal sneller teleurgesteld zijn voor dat geld. smijt er net effie iets meer tegen, beeld zal er op vooruitgaan, jou tevredenheid dus ook.

en je kan niet perfect film zien en perfect pc'en erop. je verkiest het één boven het ander. je kan het zoiezo beter donker maken voor verbetering van kwaliteit.

ik verkies een betere filmprojector boven een dataprojector, omdat ik pc'en, surfen en tekenen op een beamer behoorlijk stupido vindt. het gaat er echt niet makkelijker op worden. koop liever een deftig tft scherm. dataprojectoren worden gebruikt voor presentaties, niet voor op te surfen.

en als je niet weet of zoiets jou ding is, dan ga je toch gewoon eerst eens goed rondkijken. demo's bij mensen thuis, bij de betere winkels etc. dan weet je toch of je zoiets wil of niet?! dan kan je achteraf nog altijd kiezen of je eentje koopt en je budget tenminste wat omhoog doen.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

tijse400

tja. ik beodel of het idee van een beamer mijn ding is. niet of die goedkope beamer van 200 euro mijn ding is, want dat zal denk ik na een tijdje dan niet mooi genoeg, groot egnoeg, en wat al niet meer, zijn. en de lamp aan hte eind van de levensduur :)

maar dan weet ik wel dat ik met een gerust hart een beamer van 1000+ kan kopen.

daarom vraag ik hier ook wat wel kan en wat niet erg handig is. binnenkort moet ik toch weer eens naar de mediamarkt om mijn gerepareerde laptop op te halen ( tenminste ik hoop binnenkort :( )
en dan kan ik daar ook eens kijken naar hoe die beamer die daar staan presteren.

voordat ik dus met iets goedkoops thuis zit dat niet representatief is voor het beamer idee.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Spekkie99

Quote from: tijse400 on March  5, 2008, 17:18:49
tja. ik beodel of het idee van een beamer mijn ding is. niet of die goedkope beamer van 200 euro mijn ding is, want dat zal denk ik na een tijdje dan niet mooi genoeg, groot egnoeg, en wat al niet meer, zijn. en de lamp aan hte eind van de levensduur :)

maar dan weet ik wel dat ik met een gerust hart een beamer van 1000+ kan kopen.

daarom vraag ik hier ook wat wel kan en wat niet erg handig is. binnenkort moet ik toch weer eens naar de mediamarkt om mijn gerepareerde laptop op te halen ( tenminste ik hoop binnenkort :( )
en dan kan ik daar ook eens kijken naar hoe die beamer die daar staan presteren.

voordat ik dus met iets goedkoops thuis zit dat niet representatief is voor het beamer idee.


Koop die benq nu maar, wedden dat je daar de komende jaren veel plezier van gaat hebben. En anders verkoop je hem gauw genoeg weer door en dat lukt zeker zonder al te veel $ in te leveren. Heb je nog geld over voor een scherm want die heb je ook echt nodig, anders doe je de Benq veels te kort  ;D
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

donaldk

Quote from: PjotrrrNL on March  5, 2008, 15:02:07
Als je nu niet te veel wilt uitgeven is Teejoo's Benq een mooie HDReady 16:9 DLP voor 475 euri met 'slechts' 700 lampuren....
En het zou me verbazen als er geen VGA aansluiting op zit...

Die was toch een tijdje terug al verkocht ???.

Nahpets

Uhhh...nee, die staat nog te koop, ongelofelijk maar waar.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

donaldk

Hmm, las toch dat ie bij iemand was aangekomen voor iets van 450 euro, maar blijkbaar neemt mijn geheugen een loopje met me.

EdSki

Quote from: tijse400 on March  5, 2008, 17:18:49
tja. ik beodel of het idee van een beamer mijn ding is. niet of die goedkope beamer van 200 euro mijn ding is, want dat zal denk ik na een tijdje dan niet mooi genoeg, groot egnoeg, en wat al niet meer, zijn. en de lamp aan hte eind van de levensduur :)


Op het moment dat je je eerste post hier had gedaan was wat dat betreft je lot al beslist. Dit forum is besmet met het upgrade virus en nu heb jij het ook  ;D



Quote from: tijse400 on March  5, 2008, 17:18:49
daarom vraag ik hier ook wat wel kan en wat niet erg handig is. binnenkort moet ik toch weer eens naar de mediamarkt om mijn gerepareerde laptop op te halen ( tenminste ik hoop binnenkort :( )
en dan kan ik daar ook eens kijken naar hoe die beamer die daar staan presteren.

voordat ik dus met iets goedkoops thuis zit dat niet representatief is voor het beamer idee.


Die presentaties bij de mediamarkt geven doorgaands helaas ook niet een goed beeld. Vaak teveel licht.

Mischien kan je die beamer van Teejoo ook wel eerst even bekijken in actie, stuur hem eens een pm.

PjotrrrNL

Ik heb de indruk dat tijse400 het 'beamervirus' nog niet hard genoeg te pakken heeft om de afstand Sneek-Maastricht te gaan overbruggen voor dit koopje... ::)