Nieuwe speakers voor Arcam DIVA AVR350 en ARCAM DIVA DV137

Started by Ralph71, February 28, 2008, 12:45:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralph71

Vorig jaar heb ik de Arcam DIVA AVR350 en de Arcam DIVA DV137 aangeschaft. Later dit jaar wil ik graag mijn speakers vervangen. Budget zal maximaal 10.000 euro zijn exclusief subwoofer. Na enig zoekwerk wil ik graag de volgende combinaties gaan beluisteren:

2 x Audiovector S3 Avantgarde (GAAN DOOR NAAR 5.1 RONDE)
2 x Audiovector S1 Signature
1 x Audiovector SC Avantgarde
Setprijs: 11.449,-

4 x Wilson Benesch Odyssey Arc (GAAN DOOR NAAR 5.1 RONDE)
1 x Wilson Benesch Odyssey Centre
Setprijs: 11.950,-

2 x Sonics Amerigo (GAAN DOOR NAAR 5.1 RONDE)
2 x Sonics Anima
1 x Sonics A-Center
Setprijs: 7.779,- (prijs Sonics Amerigo was nog niet exact bekend)

2 x Wilson Benesch Square Two (TWJFELGEVAL/RESERVE VOOR 5.1 RONDE)
2 x Wilson Benesch Square One
1 x Wilson Benesch Centre Square
Setprijs: 8.950,-

2 x Sonics Allegra (TWIJFELGEVAL VOOR 5.1 RONDE MET NAME DOOR HET UITERLIJK)
2 x Sonics Anima
1 x Sonics A-Center

2 x Kef Reference 203/2 (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, HOOG TE SCHEL EN LAAG NIET STRAK GENOEG)
2 x Kef Reference 201/2
1 x Kef Reference 202/2c

4 x Kef Reference 201/2 (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, VEEL TE SCHEL EN MOEIZAAM TE PLAATSEN)
1 x Kef Reference 202/2c

4 x Monitor Audio GS-60 (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN)
1 x Monitor Audio GS-LCR

4 x Monitor Audio PL-100 (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, NET TE WEINIG DETAILS)
1 x Monitor Audio PLC-350

2 x Focal Utopia Micro BE (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, TE MOEILIJK AAN TE STUREN DOOR ARCAM)
2 x Focal Electra 1007 BE signature
1 x Focal Electra CC1000 BE signature 

4 x Sonics Allegretto (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, HEEFT NET TE WEINIG LAAG EN KLINKT SOMS ERG ANALYTISCH)  
1 x Sonics A-Center

2 x Focal Electra 1027 BE signature (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, IS SOMS TE SCHEL)
2 x Focal Electra 1007 BE signature
1 x Focal Electra CC1000 BE signature 

2 x B&W 804S (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, TE WEINIG DETAILS)
2 x B&W 805S                  
1 x B&W HTM 3S                  
   
2 x Audio Physic Scorpio (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, NIET MUZIKAAL SAMEN MET ARCAM)      
2 x Audio Physic Tempo      
1 x Audio Physic High End Center   
   
2 x Dynaudio Contour S 3.4 (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, VEEL TE INGETOGEN SAMEN MET ARCAM) 
2 x Dynaudio Contour S 1.4    
1 x Dynaudio Contour SC    

2 x Revel Performa F-52 (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, TE MOEILIJK AAN TE STUREN DOOR ARCAM)
2 x Revel Performa M-22
1 x Revel Performa C-52   

4 x Sonus Faber Domus Grand Piano (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, TE WOLLIG EN SLOOM SAMEN MET ARCAM)
1 x Sonus Faber Domus Center

2 x Audiovector S3 Super (INMIDDELS AFGEVALLEN, NET TE WEINIG DETAILS)
2 x Audiovector S1 Super
1 x Audiovector SC Super

2 x Totem Forest (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, GEEN EMOTIE, SOMS TE ANALYTISCH)
2 x Totem Model One Signature
1 x Totem Model One C

2 x Martin Logan Vista (INMIDDELS AFGEVALLEN NA LUISTEREN, GEEN POWER, VEEL TE WEINIG LAAG, ONDANKS SCHONE GELUID)
2 x Martin Logan Script i
1 x Martin Logan Cinema i


Wie kent de Arcam DIVA AVR350 en Arcam DIVA DV137 met bovenstaande speakers? Welke zouden jullie wel of niet adviseren en waarom? En hebben jullie nog tips/adviezen over speakers die ik niet benoemd heb? De woonkamer is 7,0 meter lang en 4,4 meter breed. De speakers komen tegen de lange muur te staan (kan niet anders). De voorkeur gaat dus uit naar speakers die ook niet al te ver van de muur prima/optimaal presteren. De hoogte van de woonkamer is 3,6 meter. Een goed stereogeluid is minstens even belangrijk als een fraai 5.1 geluid.

De subwoofer is een Velodyne DD15 geworden via BB&G.

Alvast bedankt voor de inbreng!

Groet,
Ralph
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

TheSpeedSkater

Hee Ralph,

Welkom hier. Mooie Arcam set!

Je hebt een groot bedrag voor speakers gereserveerd, gaaf! Misschien kun je ook eens naar Living Voice gaan luisteren? Die kunnen ook een center maken op bestelling. (dacht ik ;D). Anders Bjorn of Garmt even een berichtje sturen. Verder is Sonus Faber in surround ook erg mooi.

Heb zelf ook een Velodyne DD15 thuis getest, wat een geweldige sub! Dus ik denk dat je zochtocht naar een sub niet meer nodig zal zijn!?

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

El Penumbra

#2
Keuze genoeg voor dat bedrag!!!

Ik zou persoonlijk de B&W's laten afvallen maar dat moet je zelf ervaren.

Wat ik zeker wel zou opnemen is Audiovector. Die match is zo goed dat Arcam in de eigen demoruimte ook Audiovector heeft staan. ;)

Je mag gerust een keer komen luisteren. Ik heb alleen een andere dvdspeler.



edit: typo

Ralph71

Quote from: TheSpeedSkater on February 28, 2008, 13:23:31
Hee Ralph,

Welkom hier. Mooie Arcam set!

Je hebt een groot bedrag voor speakers gereserveerd, gaaf! Misschien kun je ook eens naar Living Voice gaan luisteren? Die kunnen ook een center maken op bestelling. (dacht ik ;D). Anders Bjorn of Garmt even een berichtje sturen. Verder is Sonus Faber in surround ook erg mooi.

Heb zelf ook een Velodyne DD15 thuis getest, wat een geweldige sub! Dus ik denk dat je zochtocht naar een sub niet meer nodig zal zijn!?



Dank je wel!

Living Voice heb ik zojuist de prijslijst van gedownload, deze zijn helaas ver boven budget. Sonus Faber ziet er echter zeer goed uit, zal deze zeker meenemen.

Op basis van urenlang recensies lezen, zou ik inderdaad voor Velodyne kiezen, maar dat kan eventueel nog wijzigen na het luisteren.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

TheSpeedSkater

Quote from: Ralph71 on February 28, 2008, 14:19:17
Dank je wel!

Living Voice heb ik zojuist de prijslijst van gedownload, deze zijn helaas ver boven budget. Sonus Faber ziet er echter zeer goed uit, zal deze zeker meenemen.

Op basis van urenlang recensies lezen, zou ik inderdaad voor Velodyne kiezen, maar dat kan eventueel nog wijzigen na het luisteren.
Je hebt 10.000 voor je speakers ex sub toch? Dan moet Living Voice incl center binnen jouw budget kunnen vallen hoor.

Wilson Benesch en Martin Logan is trouwens ook erg mooi! Kun je misschien ook nog toevoegen ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Living voice heeft geen center.

Ik denk wel dat een sonus faber domus setup met een velodyne erg mooi is!!

Kijk hier maar eens:

http://www.beterbeeldengeluid.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=81

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

reMC

Ik ben natuurlijk niet objectief, maar neem ook zeker JM Reynaud mee in je overweging als muziek belangrijk is. Sterker nog: denk aan de Duet icm de Atlas en je blijft ver onder je budget (circa. €5000) ;) Of nog beter: laat de center weg en je hebt een verslavende homogeniteit (een center voegt natuurlijk bepaalde zaken toe, maar kan ook belangrijke punten minder mooi maken) en dat maakt veel muziek samen met Arcam :)

Kan wat MIJ betreft (makkelijk) mee met Sonus Faber, Living Voice etc., onderschat de Duet niet!

R

Het advies is zoals natuurlijk gewoon weer LUISTEREN!!

TheSpeedSkater

Quote from: R on February 28, 2008, 14:44:21
Het advies is zoals natuurlijk gewoon weer LUISTEREN!!
;D

En dat kan veel tijd in beslag nemen, want je lijstje wordt aardig lang zo! :)

Succes!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Als je zoveel geld uitgeeft, mag dat best ;)

Quote from: TheSpeedSkater on February 28, 2008, 14:45:33
;D

En dat kan veel tijd in beslag nemen, want je lijstje wordt aardig lang zo! :)

Succes!

Ralph71

Quote from: TheSpeedSkater on February 28, 2008, 14:26:27

Wilson Benesch en Martin Logan is trouwens ook erg mooi! Kun je misschien ook nog toevoegen ;)

Wilson Benesch zou de Square worden gezien het budget en die vind ik niet bijzonder fraai om te zien (het oog wil ook wat en vrouwlief ook). Martin Logan idem (smaak is subjectief).
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Quote from: El Penumbra on February 28, 2008, 13:48:13
Wat ik zeker wel zou opnemen is Audiovector. Die match is zo goed dat Arcam in de eigen demoruimte ook Audiovector heeft staan. ;)


Audiovector zal ik ook zeker meenemen, dank je wel.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

El Penumbra

Quote from: Ralph71 on February 28, 2008, 15:22:51
Audiovector zal ik ook zeker meenemen, dank je wel.

Het komende weekend is er in Rotterdam een show van Audiovector mocht je dat leuk vinden.  ;)

Ralph71

Quote from: El Penumbra on February 28, 2008, 15:24:52
Het komende weekend is er in Rotterdam een show van Audiovector mocht je dat leuk vinden.  ;)

Bedankt voor de tip, helaas ben ik verhinderd.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Morgen staat de eerste luisterafspraak. Bij Hobo ga ik de volgende speakers luisteren:

B&W 804S
Audio Physic Scorpio
Dynaudio Contour 3.4
Focal Electra 1027 BE signature
Dali Helicon 400 (werd met name aangeraden als je veel klassiek luistert, wat ik dus niet doe)

Eind maart maar eens bij Hifi Solutions de volgende speakers luisteren:

Audiovector Mi 3 Avantgarde S.E.
Revel Performa F-32
Paradigm Signature S4

De overige moet ik nog een afspraak voor maken.


Weet er iemand toevallig waar de Paradigm Signature S8 te beluisteren is in combinatie met Arcam?

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Ga je de luidsprekers alleen beluisteren in je stereo of ook in een cinema opstelling?

Ralph71

Quote from: bmateijsen on February 29, 2008, 12:45:05
Ga je de luidsprekers alleen beluisteren in je stereo of ook in een cinema opstelling?

In eerste instantie in stereo opstelling. Ik kan me niet voorstellen dat een 5.1 opstelling wezenlijk afwijkt (klinkt doorgaans altijd wel goed). Na de eerste selectie ga ik nog wel 5.1 luisteren als er 2-3 sets zijn overgebleven.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Het lijkt me toch wel belangrijk om het ook echt in cinema te horen. Dat is wel wezenlijk anders....

Quote from: Ralph71 on February 29, 2008, 13:05:15
In eerste instantie in stereo opstelling. Ik kan me niet voorstellen dat een 5.1 opstelling wezenlijk afwijkt (klinkt doorgaans altijd wel goed). Na de eerste selectie ga ik nog wel 5.1 luisteren als er 2-3 sets zijn overgebleven.

Carlos

Je zou ook eens kunnen luisteren naar de Monitor Audio GS serie, schijnt gemaakt te zijn voor Arcam :)
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Ralph71

Quote from: bmateijsen on February 29, 2008, 13:10:44
Het lijkt me toch wel belangrijk om het ook echt in cinema te horen. Dat is wel wezenlijk anders....


De sets die overblijven wil ik ook zeker in 5.1 gaan beluisteren, maar als het stereobeeld me al niet bevalt, kan ik het de winkels niet aandoen om direct al van alles een 5.1 opstelling te plaatsen. Heb jij trouwens nog verdere tips? De Sonus Faber Domus Grand Piano zou ik heel graag een keer willen beluisteren bij jullie.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Quote from: Carlos on February 29, 2008, 13:21:05
Je zou ook eens kunnen luisteren naar de Monitor Audio GS serie, schijnt gemaakt te zijn voor Arcam :)

Zal morgen bij Hobo even vragen of ze de GS60 ook even kunnen aansluiten. Bedankt voor de tip.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Hoi Ralph,

Tip: Wilson Benesch Square 2

SF komen beluisteren is geen enkel probleem, stuur me maar een mail, dan maken we een afspraak!

Groet,

Bjorn

Quote from: Ralph71 on February 29, 2008, 13:45:25
De sets die overblijven wil ik ook zeker in 5.1 gaan beluisteren, maar als het stereobeeld me al niet bevalt, kan ik het de winkels niet aandoen om direct al van alles een 5.1 opstelling te plaatsen. Heb jij trouwens nog verdere tips? De Sonus Faber Domus Grand Piano zou ik heel graag een keer willen beluisteren bij jullie.

peelke

Quote from: Ralph71 on February 29, 2008, 12:39:24
Morgen staat de eerste luisterafspraak. Bij Hobo ga ik de volgende speakers luisteren:

B&W 804S
Audio Physic Scorpio
Dynaudio Contour 3.4
Elac FS-249
Dali Helicon 400 (werd met name aangeraden als je veel klassiek luistert, wat ik dus niet doe)


Ralph,

Je bent duidelijk een liefhebber die een serieuze investering in zijn luistergenot wil gaan doen.
Ik heb vorig jaar voor dezelfde keuze gestaan en heb ook de door jou hierboven genoemde speakers beluisterd.
(verder ook nog Sonus Faber, Focal, Thiel).

Het leek een moeilijke keuze te zijn totdat ik de Wilson Benesch Square 2 had gehoord, voor mij met voorsprong de beste luidsprekers in deze klasse. Als subwoofer heb ik de Velodyne DD-15 gekozen, een match made in heaven.
Net zoals het geluid van de luidspreker (idd zelf luisteren dus) is ook het uiterlijk een kwestie van smaak.
En toegegeven de Sq2 heeft niet het meest spannende uiterlijk, maar naar mijn mening ook zeker niet lelijk.
Denk zowieso dat je de speaker in het echt moet zien.

Om een lang verhaal kort te maken: Ga een keer naar de Sq2 in combinatie met Velodyne luisteren bij BB&G.
Veel succes met je zoektocht.

Ralph71

Quote from: peelke on February 29, 2008, 14:22:44

Om een lang verhaal kort te maken: Ga een keer naar de Sq2 in combinatie met Velodyne luisteren bij BB&G.
Veel succes met je zoektocht.

Dank je voor je bericht. Ik heb Bjorn zojuist een mail gestuurd voor een luisterafspraak. Zal de Sq2 zeker meenemen in de overweging.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro