Phonar P3 EdMa?

Gestart door denada, februari 10, 2008, 11:32:04

Vorige topic - Volgende topic

denada

Beste allemaal,

Een tijdje terug ben ik eens naar Hobo hifi geweest in Den Bosch om wat speakers te luisteren, en daar kwamen de focal 816 speakers echt veruit als beste uit de bus. Ik moet zeggen dat ik ze daar wellicht wel heb gehoord tegen wat 'mindere' speakers.

Gisteren bij Stassen wezen luisteren en daar kwamen de Kef iQ9 speakers er toch beter uit dan de focals, ook de b&w 683 stonden daarbij, en werden nogal weggespeeld door Kef. Totdat Edwin Maas even binnen kwam lopen en door hem gemodificeerde Phonar P3 speakers erlangs zette. Deze hadden toch een mooier geluid dan de Kef iQ9's, maar waren wel 250 euro per speaker duurder dan de Kef's.

Mijn vraag is eigenlijk, hebben meer mensen hier ervaring met Phonar en dan met de P3's? Ik heb wel eens gelezen dat de componenten zeer hoogwaardig zijn, alleen de kast van de speaker kwam op mij een beetje somber en gewoontjes over.

RvD

Ik heb de P5 edma en ben er super tevreden over, de normale uitvoering is zeer slecht tegenover de gemodificeerde versie. De P3 is wel net een klasse lager maar de focals zal die zeker weg spelen. Ik heb toen de P5 vergeleken ook met focal de 836v en de kef refence type weet ik niet meer en de B&W 804 maar de P5 edma klonk veel beter in mijn oren.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

TheSpeedSkater

Paar jaar geleden ook voor Phonar gekozen. In mijn opzicht een stukje beter dan de andere speakers die je hebt horen spelen.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Kingpin

Uiteindelijk gaat het om jou smaak, jij moet er naar luisteren.
Als jij de P3 beter vind klinken dan is de keus toch makkelijk  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

denada

Citaat van: Kingpin op februari 10, 2008, 17:15:05
Uiteindelijk gaat het om jou smaak, jij moet er naar luisteren.
Als jij de P3 beter vind klinken dan is de keus toch makkelijk  ;)

klopt, ik vond de phonar p3 met modificatie echter maar een beetje beter klinken dan de kef iQ9, die vond ik toch redelijk in de buurt komen. De phonars zijn echter wel 250 euro per speaker duurder..

RvD

Citaat van: TheSpeedSkater op februari 10, 2008, 16:47:01
Paar jaar geleden ook voor Phonar gekozen. In mijn opzicht een stukje beter dan de andere speakers die je hebt horen spelen.

De oude serie (P400 P300 P200) is niet te vergelijken met de nieuwe edma uitvoering, zelf heb ik ook nog een setje P200 die ik als rear speakers gebruik maar die gaan zeker nog geupgrade worden naar edma uitvoeringen.

Als je het prijsverschil van 250 euro het waard vind moet je zelf bepalen maar dat de Kef het zelfde klankbeeld heeft is zeker niet waar die klinken veel anders dan een Phonar. Als je naar het design gaat kijken dan wint Kef zeker in ieder geval, maar je moet ook kijken naar het innerlijke  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Kingpin

Citaat van: denada op februari 10, 2008, 17:40:45
klopt, ik vond de phonar p3 met modificatie echter maar een beetje beter klinken dan de kef iQ9, die vond ik toch redelijk in de buurt komen. De phonars zijn echter wel 250 euro per speaker duurder..

Heb je deze op dezelfde set in dezelfde ruimte met elkaar vergeleken?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

denada

Citaat van: Kingpin op februari 10, 2008, 19:22:10
Heb je deze op dezelfde set in dezelfde ruimte met elkaar vergeleken?

yep, zelfde ruimte, zelfde receiver, zelfde muziek.

Er was wel wat verschil hoor, de phonar was gewoon de betere speaker, ik weet alleen niet of ie 250 euro per speaker beter was. Daarbij kwam ook wel dat ik de kef speaker qua uiterlijk een stuk mooier vond dan de phonar, maar daar kijkt vooral mn vriendin naar :)

Zijn er misschien nog meer speakers die aan te raden zijn in die prijsklasse? Ik heb nu B&W 683, Focal 816, Dali, een drietal phonars, de Kef iQ7, de Kef Q7 en de Phonar P3 EdMa geluisterd.. ik ben op zoek naar een speaker die tussen de 500 en 700 euro kost, en als het geluid ECHT een wereld van verschil is mag het meer kosten.

DB628

Ik ben ook super teverden met de P5 in EdMa uitvoering, ik ging voor Dynaudio speakers totdat ik deze hoorde. Deze P5 EdMa speakers speelt de B&W803 en Dynaudio Contour S 3.4 met alle gemak van de wereld weg, en dat voor de helft van de prijs.

Mocht je dit inderdaad niet geloven dan moet je gewoon ff gaan luisteren dan weet je genoeg. P3's EdMa gemodificeerd zullen wel net zo goed zijn.

KoEkWaUz

Ik weet niet hoe de nieuwe Phonars klinken maar ik weet wel dat het erg goede luidsprekers zijn.
De speakers die ik heb, staan in mijn sig. Het geluid wat deze produceren is erg mooi, zuiver en breed.
Ik luister altijd of een luidspreaker op zacht volume exact hetzelfde klinkt als ik hem laat blaffen.
Bij deze Phonars was dat het geval. Ik ging indertijd kijken voor Magnat vector needle en nog wat andere zuilen.
Maar deze klonken en klinken nog steeds als de beste.
Phonar is helaas in Nederland niet zo bekend. Maar daar is Stassen al jaren mee bezig om daar verandering in te brengen.

Wat ik wel raar vind is dat Phoanr een aparte serie heeft voor de engesle markt. (deze heb ik)
En ze hebben/hadden de P20-30-40 serie voor de overige landen

http://www.phonar.com/uk/frame.htm

Pioneer VSX-D2011
Pioneer DV-757AI
Phonar P300 L+R
Phonar Camparo 5 C Phonar P200 mkIIs UK rL+rR

Fabian1

De Engelse sound schijnt iets anders te zijn. Men houdt daar van een wat ingetogener geluid. In de UK uitvoeringen van Phonar zit een andere tweeter.

RCduck7

Kan er iemand de sound omshrijven van Phonar??

Ik hoor graag Dynaudio, de klank is naturel en rustig.

Hoe klinkt het met Phonar??
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

dre73

ik heb de p220 mk2 uk gehad,erg fijne speaker.
flink veel dynamiek en genoeg detail kan soms wel een beetje hard zijn in het hoog.
kast is mooi gebouwd,filter onderdelen zijn van erg goede kwaliteit.
ik mag aannemen dat ze deze kwaliteit doorzetten in hun hele lijn.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

RCduck7

Citaat van: dre73 op februari 25, 2009, 17:59:24
ik heb de p220 mk2 uk gehad,erg fijne speaker.
flink veel dynamiek en genoeg detail kan soms wel een beetje hard zijn in het hoog.
kast is mooi gebouwd,filter onderdelen zijn van erg goede kwaliteit.
ik mag aannemen dat ze deze kwaliteit doorzetten in hun hele lijn.

Daar heb ik nu wat aan.
Op een ander forum zeggen ze gewoon dat ze de dynaudio's wegspelen en niets meer.
Maar ik zal misschien toch eens moeten gaan luisteren met mijn versterker als hij ingespeeld is.
Want ik had naar Dynaudio geluisterd toen hij bijna nieuw uit de doos kwam.
Ik dacht dat het niet veel kwaad kon maar ik las dat mijn versterker, een Dussun V8i veel inspeeltijd nodig had.
Ik besefte dat er iets niet klopte met mijn versterker toen ik een goed ingespeelde Arcam versterker hoorde.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

dre73

2e hands komen ze ook regelmatig voorbij(misschien andere types meer)

Fabian1

Je meent het?!  ;D ;)

Zijn ze nog zwart of toch al weer wit?  :blink:

Grtn, Fab

Citaat van: dre73 op februari 25, 2009, 18:26:51
2e hands komen ze ook regelmatig voorbij(misschien andere types meer)

nwolsink

::Nothing to see here::

pirke

Vandaag ben ik bij Stassen (Venlo) wezen luisteren. De Phonar P3 en P5 klonken echt super, maar waarom is deze speaker alleen bij hun te koop? Het valt me bij verschillende fora op dat de meeste mensen die bij Stassen zijn wezen luisteren helemaal weg zijn van de Phonar speakers. Ik vraag me nu af, als dit echt zulke goede speakers zijn, waarom zijn die dan in de rest van Nederland niet enorm populair? Zit er misschien een addertje onder het gras wat ik niet zie?

RvD

Als je de EdMa uitvoering hebt beluisterd deze is sowieso alleen bij Stassen beschikbaar want EdMa staat voor Edwin Maas en die werkt gewoon bij Stassen. Hier nog de site van hem www.edmakoestiek.nl zelf ben ik nu bijna 2 jaar in bezit van de P5 EdMa naar volle tevredenheid begin dit jaar heeft Edwin mijn speakers nog iets verder aangepakt door het hoog te verbeteren, dit is de P5 EdMa Cap+ uitvoering. Alleen je eigen oren kunnen beslissen maar ik heb voor het geld wat deze speakers kosten nog niks beters gehoort.  ;)