Kingpin

Started by J.A.F._Doorhof, February 7, 2008, 16:59:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin Screens

Quote from: BernHardN on February 11, 2014, 20:22:41
Toch jammer dat je geen zilver scherm hebt

We leveren met plezier een spuitbus mee  ;D

BernHardN

Kijk! Wat een service!!!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Nicklazzz

Ik ben sterk aan het overwegen om een projector/scherm aan te schaffen voor in de woonkamer.
Volgende situatie doet zich voor:

Ruimte 7x4m
Hoogte plafond 2.55m (dient bevestigd te worden aan het plafond)
Zitafstand 3-3,5m
Max afstand 2.45m tussen mijn luidsprekers
Hoogte Meubel is 82cm
Hoogte center 22cm

Daar mijn meubel aan de hoge kant is en daarop mijn center staat, had ik graag geweten of het doek perforaties heeft en zodoende geluid doorlaat?

Ik zit met enige twijfel welk scherm het zou worden, een TAB210 (2.30m breed) of een CES240 (240m breed). Kan je bij de laatste ook de blackdrop instellen?

Als ik mijn situatie in acht neem zal ik wellicht het beste uitkomen met een TAB210.

Aan welke zijde zit de aansluiting voor het elektrisch bedienen van het scherm?

De voorkeur gaat op dit moment uit naar een Epson TW9200W welke achteraan in de ruimte zou hangen zodoende er enkel maar een voedingskabel dient getrokken te worden. En ik "geen" of weinig last zou hebben van het eventuele geluid (reeds nagekeken met de Epson calculator).


Iemand voldoende ervaring om mij hier in bij te staan? Eventuele opmerkingen zijn altijd welkom ;)

Fijne Pasen.


Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

dchris

De blackdrop is bij de CES240 in te stellen.
Je krijgt een lange plastic inbus om dit in te stellen. In totaal 40cm of 50cm uit herinnering.

Qua strakheid en behoud van je scherm is een TAB Tensioned scherm natuurlijk weer beter.
Mvg,

Dchris

Nicklazzz

Quote from: dchris on April 22, 2014, 10:11:58
De blackdrop is bij de CES240 in te stellen.
Je krijgt een lange plastic inbus om dit in te stellen. In totaal 40cm of 50cm uit herinnering.

Qua strakheid en behoud van je scherm is een TAB Tensioned scherm natuurlijk weer beter.

Mooi, weet je toevallig of het doek geluid doorlaat?
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Kingpin Screens

Quote from: Nicklazzz on April 22, 2014, 11:55:46
Mooi, weet je toevallig of het doek geluid doorlaat?

Beste Nicklazz,

De doeken zijn niet akoestisch transparant. De TAB schermen zijn inderdaad zeer strak en de meest professionele oplossing. Als je voor het scherm staat, bevindt de stroomdraad zich aan de rechterzijde. Het is ongeveer 2,5 meter kabel, dan de ontvanger en dan nog eens 2,5m kabel tot aan de stekker.

Met vriendelijke groet,

Lars
Kingpin Screens

Nicklazzz

Beste Lars,

Dan zal ik het niet in deze woonst kunnen toepassen.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Kingpin Screens

Quote from: Nicklazzz on April 22, 2014, 16:05:33
Beste Lars,

Dan zal ik het niet in deze woonst kunnen toepassen.

Pragmatisch als we zijn (zie ook de bus zilverspray hierboven), kan ik je gratis een doosje spelden meeleveren zodat je het doek zelf voorziet van gaatjes?  ;D

Groet,
Lars

boefje

Quote from: Kingpin Screens on May 16, 2013, 17:32:09
We zijn druk bezig met het opfrissen van ons assortiment. Zo komen er o.a. Inceiling en Fastfold schermen bij.

Ik zie ze niet in de webshop staan. Any update?

Tab tensioned in-ceiling zal waarschijnlijk net iets teveel gevraagd zijn?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Meridian DSP5200|Sony VPL-HW40ES|Marantz SR7008|Marantz UD5007|Sonos Connect|2x Boxee Box|Synology 412|KEF CI200QR|Logitech Harmony Ultimate

broodro0ster

Als de CES210/240 aan het plandfond hangt, wat is dan de afstand van tussen het plafond en het laagste punt van het opgerolde scherm?

Ik ben beperkt in de hoogte en ben bang dat een CES240 net wel of net niet gaan passen.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

raMniv

Beste Kingpin,

ik heb van jullie een electrisch scherm van 240 breed. Op dit moment heb ik hem aan een schuine wand hangen met blokjes ertussen enz. Nu verhuis ik over 2 weken naar een ander huis waar hij gewoon recht kan hangen. Ik zou graag willen dat hij voor mijn tv langsgaat als ik hem laat zakken. Heeft u enig idee hoe ver het scherm van de muur zit als hij aan een vlakke wand hangt. (oftwel kan ik mijn tv aan de muur hangen en zakt het scherm en dan voor)

Gr. Marvin
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

bmateijsen

Als je het scherm zelf hebt, dan is dat vrij makkelijk op te meten ;)

Quote from: raMniv on August 15, 2014, 12:07:38
Beste Kingpin,

ik heb van jullie een electrisch scherm van 240 breed. Op dit moment heb ik hem aan een schuine wand hangen met blokjes ertussen enz. Nu verhuis ik over 2 weken naar een ander huis waar hij gewoon recht kan hangen. Ik zou graag willen dat hij voor mijn tv langsgaat als ik hem laat zakken. Heeft u enig idee hoe ver het scherm van de muur zit als hij aan een vlakke wand hangt. (oftwel kan ik mijn tv aan de muur hangen en zakt het scherm en dan voor)

Gr. Marvin

Bama

Quote from: raMniv on August 15, 2014, 12:07:38
Beste Kingpin,

ik heb van jullie een electrisch scherm van 240 breed. Op dit moment heb ik hem aan een schuine wand hangen met blokjes ertussen enz. Nu verhuis ik over 2 weken naar een ander huis waar hij gewoon recht kan hangen. Ik zou graag willen dat hij voor mijn tv langsgaat als ik hem laat zakken. Heeft u enig idee hoe ver het scherm van de muur zit als hij aan een vlakke wand hangt. (oftwel kan ik mijn tv aan de muur hangen en zakt het scherm en dan voor)

Gr. Marvin

Ik heb hetzelfde scherm en die kan je dus op 2 manieren monteren dus ook aan het plafond dus je kan hem zo ver van de muur af ophangen als nodig is.

Kingpin Screens

Beste Marvin,

Als je het scherm met de normale ophangbeugels tegen de muur hangt, dan zit er ±7 cm tussen de muur en het doek. Maar zoals ook al aangehaald, kun je met diezelfde ophangbeugels het scherm ook aan het plafond hangen en dan kun je dus zelf bepalen hoever het van de muur af komt.

Succes!
Lars



Quote from: raMniv on August 15, 2014, 12:07:38
Beste Kingpin,

ik heb van jullie een electrisch scherm van 240 breed. Op dit moment heb ik hem aan een schuine wand hangen met blokjes ertussen enz. Nu verhuis ik over 2 weken naar een ander huis waar hij gewoon recht kan hangen. Ik zou graag willen dat hij voor mijn tv langsgaat als ik hem laat zakken. Heeft u enig idee hoe ver het scherm van de muur zit als hij aan een vlakke wand hangt. (oftwel kan ik mijn tv aan de muur hangen en zakt het scherm en dan voor)

Gr. Marvin

Kingpin Screens

Beste broodroOster,

Een CES240-16:9 heeft een 'viewing area' van 129,4 cm. Tel daar nog een zwarte rand bij op van 5cm boven en 5cm onder, de behuizing van 10cm en het ophangbeugeltje van ±1cm en je hebt een minimale hoogte van (129+5+5+10+1) 150cm nodig. In de meeste huizen past dat wel  ;)



Quote from: broodro0ster on August 15, 2014, 11:53:00
Als de CES210/240 aan het plandfond hangt, wat is dan de afstand van tussen het plafond en het laagste punt van het opgerolde scherm?

Ik ben beperkt in de hoogte en ben bang dat een CES240 net wel of net niet gaan passen.

broodro0ster

Quote from: Kingpin Screens on August 17, 2014, 21:00:46
Beste broodroOster,

Een CES240-16:9 heeft een 'viewing area' van 129,4 cm. Tel daar nog een zwarte rand bij op van 5cm boven en 5cm onder, de behuizing van 10cm en het ophangbeugeltje van ±1cm en je hebt een minimale hoogte van (129+5+5+10+1) 150cm nodig. In de meeste huizen past dat wel  ;)

Thanks! De hoogte van het beugeltje (en behuizing) wou ik vooral weten.
M'n tv meubeltje met speakers op is ongeveer 85cm hoog. En de afstand van de vloer tot het plafond is 236cm.
En daar ik graag nog een koof wil maken rond de behuizing zal het dus net wel of net niet passen :p Het blijft een twijfel gevalletje.

Als ik terug ben van vakantie ga ik alles nog eens nauwkeurig nameten.
Alvast bedankt!
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Kingpin Screens

Quote from: broodro0ster on August 17, 2014, 21:33:19
Thanks! De hoogte van het beugeltje (en behuizing) wou ik vooral weten.
M'n tv meubeltje met speakers op is ongeveer 85cm hoog. En de afstand van de vloer tot het plafond is 236cm.
En daar ik graag nog een koof wil maken rond de behuizing zal het dus net wel of net niet passen :p Het blijft een twijfel gevalletje.

Als ik terug ben van vakantie ga ik alles nog eens nauwkeurig nameten.
Alvast bedankt!

Ah op die manier!
Je bent natuurlijk vrij om die 5cm zwarte rand aan de bovenzijde wel of niet te gebruiken, dus wellicht zit daarin net voldoende ruimte.

Fijne vakantie nog :)

Lars

WilcoL

Als ik dit zo allemaal lees, ben ik blij dat ik m'n TAB240 een paar dagen geleden al bij je besteld heb Lars. Volgens mij is de 240 een populaire maat...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Kingpin Screens

Quote from: WilcoL on August 17, 2014, 22:31:06
Als ik dit zo allemaal lees, ben ik blij dat ik m'n TAB240 een paar dagen geleden al bij je besteld heb Lars. Volgens mij is de 240 een populaire maat...

Hahaha, dat is het zeker!  ;)

broodro0ster

Quote from: Kingpin Screens on August 17, 2014, 21:35:57
Ah op die manier!
Je bent natuurlijk vrij om die 5cm zwarte rand aan de bovenzijde wel of niet te gebruiken, dus wellicht zit daarin net voldoende ruimte.

Fijne vakantie nog :)

Lars

Bedankt! Die 5cm blackdrop wil ik minstens nog overhebben aan de bovenkant.

Momenteel ben ik toch nog aan het twijfelen om toch evt. dedicated te gaan.
Is het VFS-300 scherm beschikbaar in 2:35? Ik zie dat de VFS-240 en 270 daarin beschikbaar zijn, maar prijzen kan ik niet vinden.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Kingpin Screens

Quote from: broodro0ster on August 20, 2014, 11:15:20
Bedankt! Die 5cm blackdrop wil ik minstens nog overhebben aan de bovenkant.

Momenteel ben ik toch nog aan het twijfelen om toch evt. dedicated te gaan.
Is het VFS-300 scherm beschikbaar in 2:35? Ik zie dat de VFS-240 en 270 daarin beschikbaar zijn, maar prijzen kan ik niet vinden.

De 2:35 is inderdaad alleen tot 270cm beschikbaar. De prijzen zijn hetzelfde als een 16:9, dus 599,-. We hebben ze echter niet meer in NL op voorraad, omdat we ze amper verkochten.

Met hartelijke groet,

Lars

wolfkampf

@ kingpin,

ik ben benieuwd of jullie ook gladde schermen hebben?
of heeft elk doeksoort een reliëf in het doek zitten?
ik zie namelijk in de lichte scenes het relief weer van het doek.
dit op een Ivisions 100" doek op een afstand van 3,5 meter met de pj op de laagste licht stand.
8)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Kingpin Screens

Quote from: wolfkampf on September  6, 2014, 12:21:57
@ kingpin,

ik ben benieuwd of jullie ook gladde schermen hebben?
of heeft elk doeksoort een reliëf in het doek zitten?
ik zie namelijk in de lichte scenes het relief weer van het doek.
dit op een Ivisions 100" doek op een afstand van 3,5 meter met de pj op de laagste licht stand.
8)

Hi Wolfkampf,

Volgens mij heeft ieder scherm wel een hele lichte structuur (geen relief). Of je dat zou moeten zien op 3,5 meter afstand lijkt me dan weer sterk. Bij onze schermen heb ik dat in ieder geval nog niet eerder gehoord van iemand.

Groet,
Lars

Melbury

Quoteik zie namelijk in de lichte scenes het relief weer van het doek.
dit op een Ivisions 100" doek op een afstand van 3,5 meter met de pj op de laagste licht stand.

Ik snap wel wat je bedoelt, denk ik.
Mijn (eerste) tab tensioned 240 Kingpinscreen bleek een zogenaamd maandagmorgen produkt te zijn en had ondermeer ook een beetje dat effect.  Alleen tijdens lichte scenes, sneeuw e.d. te zien, een soort structuur van het oppervlak.
Maar zie je het eenmaal, dan blijf je het zien.

(probleem overigens door Kingpin perfect opgelost, scherm omgeruild en nu zeer tevreden)

raMniv

Beste kingpin,

is het bevestigingsmateriaal los te koop bij jullie? In mijn vorige woning heb ik hem via een constructie aan een schuin dak gehangen. Nu wil ik hem in mijn nieuwe woning op de muur bevestigen, maar is mijn ophang materiaal daar nu niet meer voor geschikt.

Hoor het graag van u,

Gr. Marvin
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"