Kingpin

Started by J.A.F._Doorhof, February 7, 2008, 16:59:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin Screens

De prijzen zijn nog niet bekend, maar zoals gezegd, als ik meer weet over levertijden, prijzen, specificaties e.d. dan laat ik het hier weten!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

MLCinema

Afmetingen doek: 180x161 Blackdrop: 40 Maten scherm: 170x96 Onderrand zwart 5 cm. Als ik die maten optel kom ik op een schermhoogte van 5+96+40=141. Het doek is 161, waar zit dan die 20 extra centimeter in?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

new kid in town

Quote from: Kingpin Screens on August 27, 2008, 18:19:15

De productie van de CES schermen met nieuwe controllerbox heeft blijkbaar vertraging opgelopen, want het hoofdkantoor verwacht de schermen nu pas in november te kunnen uitleveren  :-\

Lars Roubroeks

Het is bijna november. Al wat meer info te melden?

Kingpin Screens

De plannen omtrent de nieuwe remote zijn gewijzigd. In eerste instantie zal een nieuw type scherm, de Ellipse genaamd, geleverd gaan worden met de nieuwe remote.  Deze zal leverbaar zijn vanaf januari 2009. Meer informatie over de Ellipse volgt zo spoedig mogelijk.

De CES wordt vanaf augustus 2009 standaard leverbaar met de nieuwe remote. Wij zullen langzaam overgaan van de CES met RF afstandsbediening naar de nieuwe remote.

Vanaf januari 2009 is de nieuwe remote ook los leverbaar. Deze kan eenvoudig aan de CES gemonteerd worden. Dus mocht je al een CES hebben dan kun je in januari de remote vervangen. Als je niet wilt wachten tot augustus, wanneer de CES standaard uitgerust is met de nieuwe remote, dan kun je ook nu een CES aanschaffen en in januari de nieuwe remote.

Onze excuses voor deze vertraging.

Jorg Maijen
Kingpin Screens

fFarl

Quote from: Kingpin Screens on October 22, 2008, 09:50:27
Vanaf januari 2009 is de nieuwe remote ook los leverbaar.

Is hij nu leverbaar, wat kan hij, hoe ziet-ie er uit, wat kost-ie?
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

Pos

#55
Ik heb een handmatig MS200 scherm gekocht bij ICT. Klopt het dat het nogal wat oefening vergt om het scherm weer opgerold te krijgen? Hij hangt nu helemaal uitgerold maar krijg het niet omhoog. Hij springt steeds weer op het laatste slotje. Moet het scherm altijd helemaal naar beneden voordat hij weer omhoog kan? (eerst nog maar eens proberen om hem omhoog te krijgen) Het is nu net een spanscherm wat achter mn speaker en tv hangt. :-[??!?

EDIT:
Ik heb hem nu weer voor de helft opgerold gekregen. Het is even een handigheidje/gevoel wat je moet krijgen.

EDIT2:
EN weer in zn huisje!! Ik was te voorzichtig met oprollen  :embarassed:. Je moet hem met een beetje beleid zo snel mogelijk omhoog laten gaan. Zo goed als in 1 keer loslaten, maar hem in 1 keer omhoog laten knallen is weer niet goed voor het scherm.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Kingpin Screens

Update Kingpin Screens:

Tijdens de ISE2009 beurs in de RAI Amsterdam hebben we een aantal nieuwe producten gepresenteerd.

Wat is er nieuw?


  • De VFS lijn (Kingpin Velvet Framed Screens) is nu ook in 4:3 formaat beschikbaar, en van de 16:9 is nu zelfs een 4 meter brede versie mogelijk.
  • De EES lijn (Kingpin Ellipse Electric Screens) is het nieuwe scherm in 1:1 en 16:10 formaat, dat enkele features bevat die o.a. voor de installateursmarkt interessant zijn. Bevat standaard de KP300 (zie hieronder).
  • De KP300, de nieuwe controller unit, welke werkt met IR, RF, 12v Trigger en 2-Line IR (bijvoorbeeld Crestron). Kan los besteld worden en o.a. aan de bestaande Crown gehangen worden om dit scherm te upgraden.
  • De VPM en PPM lijn (Vertical Projector Mount en Professional Projector Mount), onze lijn projector-ophangbeugels.


Kingpin Screens EES
De Electric Ellipse is verkrijgbaar in de afmetingen 180, 210 en 240cm breed. De beeldverhouding is 16:10 en 1:1. De Electric Ellipse is standaard voorzien van de KP300 remote voor bediening via IR, RF, 12v Trigger en 2-Line IR. Het ophangsysteem is vernieuwd, zodat dit perfect samenwerkt met de in de markt verkrijgbare railsystemen.

Product sheet: http://www.kingpinscreens.nl/fileadmin/template/main/pdf/Kingpin_Screens_Electric_Ellipse.pdf


Kingpin Screens KP300
De KP300, onze nieuwe controller unit kan gebruikt worden om een Crown elektrisch scherm te upgraden naar IR bediening, maar kan feitelijk aan elk elektrisch scherm gehangen worden om deze te voorzien van meerdere bedieningsmogelijkheden of zelfs te integreren in je home domotica systeem. De adviesprijs is € 149,95 inclusief BTW. Op het plaatje zie je links de losse IR bediening, in het midden de unit die alle signalen verwerkt, en rechts het cable management systeem. Hiermee kan eenvoudig de plaats op de unit gekozen worden waar de kabels eruit komen.

Product sheet: http://www.kingpinscreens.nl/fileadmin/template/main/pdf/Operation_Guide_Remote_Control_KP300.pdf


Kingpin Screens VPM en PPM
De VPM en PPM projector-ophangbeugels zijn universele beugels die door een handig systeem geschikt zijn voor praktisch alle projectoren. De beugels zijn verkrijgbaar in modellen voor plafond- en wandmontage en zelfs voor onder een schuin dak. De lengte varieert van 14 tot 70 cm.

Productsheet VPM: http://www.kingpinscreens.nl/fileadmin/template/main/pdf/Kingpin_Screens_Projector_Mount_Professional.pdf
Productsheet PPM: http://www.kingpinscreens.nl/fileadmin/template/main/pdf/Kingpin_Screens_Projector_Mount_Vertical.pdf

Voor meer informatie zie http://www.kingpinscreens.nl.
Als er vragen zijn, beantwoord ik die graag.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

new kid in town

#57
Hallo Lars,

Op 22 oktober 2008 schreef je collega Jorg o.a. het volgende :

Quote from: Kingpin Screens on October 22, 2008, 09:50:27
De CES wordt vanaf augustus 2009 standaard leverbaar met de nieuwe remote. Wij zullen langzaam overgaan van de CES met RF afstandsbediening naar de nieuwe remote.

Vanaf januari 2009 is de nieuwe remote ook los leverbaar. Deze kan eenvoudig aan de CES gemonteerd worden. Dus mocht je al een CES hebben dan kun je in januari de remote vervangen. Als je niet wilt wachten tot augustus, wanneer de CES standaard uitgerust is met de nieuwe remote, dan kun je ook nu een CES aanschaffen en in januari de nieuwe remote.

Onze excuses voor deze vertraging.

Jorg Maijen
Kingpin Screens


Ik kon niet langer wachten en heb in november 2008 de CES 240 gekocht met nog de 'oude' remote. Die met die felle lichtjes erop.
Lijkt meer op een babyfoon, maar goed.
Jorg mailde toen aan mij:
U kunt in augustus de nieuwe remote aanschaffen. De prijs daarvan is nog niet bekend, maar dat gaat hoogstwaarschijnlijk geen verschil maken aangezien de CES met nieuwe remote ook duurder wordt. Het gaat hier maar om enkele tientjes.

Deze is gemakkelijk zelf te monteren. U hoeft hiervoor slechts de kabel van de oude te verwijderen en de nieuwe aan te sluiten. Er zal bij de nieuwe remote ook een installatie beschrijving meegeleverd worden, dus dat moet goed komen.


Ik dacht: ok, die vervang ik dan nog wel als die leverbaar is in 2009. Ook de trigger erop was een mooie bijkomstigheid.

Maar als ik nou lees dat die nieuwe remote zo'n € 150 euro moet kosten, dan vind ik dat een beste prijs in verhouding tot de totaalprijs van het scherm..... :-[ :-[

Valt mij tegen, eerlijk gezegd. :( :(

Heb je geen leuke aanbieding voor klanten, zoals ik, die niet konden wachten tot augustus 2009 en dus die oude remote nog hebben?

Kingpin Screens

Beste new kid in town,

In april 2008 hebben we in dit topic al de verwachtte prijs van de remote gemeld. Die komt overeen met de prijs die nu ook daadwerkelijk gevraagd wordt, namelijk € 149,95.
Onze schermen zijn niet duur, waardoor € 149,95 voor de KP300 bedieningsset misschien niet in verhouding lijkt. Maar vergelijk het eens met soortgelijke systemen van onze concullega's. Neem een losse Projecta IR afstandsbedieningsset (type 10800059), die kost bijvoorbeeld bij Aces Direct € 339,15. En dan zit daar nog geen RF in, geen 12v Trigger of 2-line IR....

Ik wil wel even voor je bekijken of het misschien mogelijk is dat we een aanbieding kunnen doen voor leden van dit forum die al een CES hebben, of nu een combi willen aanschaffen. Wellicht dat we iets in samenwerking met Frank van ITC kunnen opzetten, dat is misschien wel een leuk idee. Daar kom ik asap op terug!

Bedankt voor je input, wordt zeer gewaardeerd!

Goed weekend,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

fFarl

Quote from: Kingpin Screens on February 28, 2009, 15:22:57
Ik wil wel even voor je bekijken of het misschien mogelijk is dat we een aanbieding kunnen doen voor leden van dit forum die al een CES hebben, of nu een combi willen aanschaffen. Wellicht dat we iets in samenwerking met Frank van ITC kunnen opzetten, dat is misschien wel een leuk idee. Daar kom ik asap op terug!

Goed plan. Kom maar op!
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

new kid in town

#60
Quote from: Kingpin Screens on February 28, 2009, 15:22:57

Ik wil wel even voor je bekijken of het misschien mogelijk is dat we een aanbieding kunnen doen voor leden van dit forum die al een CES hebben, of nu een combi willen aanschaffen. Wellicht dat we iets in samenwerking met Frank van ITC kunnen opzetten, dat is misschien wel een leuk idee. Daar kom ik asap op terug!


Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Hoi Lars,

Dat zou inderdaad klasse zijn. Ik heb mijn scherm ook via ITC, dus dat komt goed uit.

Ik heb een prachtig scherm (CES 240) en na enige aanloopmoeilijkheden met het juist afstellen ervan heeft jouw collega Jorg mij voortreffelijk geholpen. 
Mag ook wel eens een keer gezegd worden! :bigsmile: :bigsmile:

Goed weekend,

New kid in town

Kingpin Screens

Goed nieuws voor de trouwe fans van Kingpin Screens  :smile:

Maak nu je home cinema compleet met een upgrade van je Kingpin Screens Crown projectiescherm. Met de nieuwe KP300 bedieningsunit wordt het mogelijk om je scherm te bedienen via bijvoorbeeld een Logitech Harmony, Philips Nevo of iedere andere zelflerende afstandsbediening.

Speciaal voor alle HT-forumleden/bezoekers kost de KP300 nu geen € 149,95 maar slechts € 99,95!
Let op, deze aanbieding is geldig tot en met 31 maart 2009 en uitsluitend verkrijgbaar via ITC.

Je kunt de KP300 los aanschaffen, of in combinatie met een Kingpin Crown. ITC zal de komende dagen nog enkele interessante Kingpin Screens aanbiedingen op het forum plaatsen, houdt het dus in de gaten!

Mochten er nog vragen zijn, dan beantwoord ik die natuurlijk graag.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingin Screens

Kingpin Screens

Frank (ITC) heeft de Kingpin Screens aanbiedingen voor maart bekend gemaakt, check ze hier:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85602.0

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingin Screens

MLCinema

Wat zijn de prijzen van de beugels die onder een schuin dak gehangen kunnen worden?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

joostpolletje

Quote from: Marc.Visser on March 12, 2009, 17:20:56
Wat zijn de prijzen van de beugels die onder een schuin dak gehangen kunnen worden?

Ben ik ook naar benieuwd.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

AllStar

Coolsound heeft Kingpin beugels op de website staan, weet niet of dat de modellen zijn die jullie bedoelen though.

joostpolletje

Daar staan ze op, 129,95.

Bedankt.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Kingpin Screens

Beste Marc,

Kingpin Screens heeft sinds kort inderdaad ook projectorbeugels in haar assortiment. Ik zal hieronder een overzichtje plaatsen van de verschillende typen en de advies consumentenprijzen. De projectorbeugel die geschikt is voor schuine plafonds is de PPM300-S.

Projectorbeugels:
KIN-VPM140-S     119,00
KIN-VPM140-W    119,00
KIN-VPM140-B     119,00
KIN-VPM235-S     139,00
KIN-VPM235W-S   149,00

KIN-PPM300-S    149,00
KIN-PPM500-S    169,00
KIN-PPM700-S    169,00

Voor meer informatie verwijs ik je naar onze website:
http://www.kingpinscreens.nl/home/kingpin-screens/projector-ophangbeugels/

Mochten er nog meer vragen zijn, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Jorg Maijen
Kingpin Screens

MLCinema

#68
Beste Jorg,

Bedankt voor je reply! Prijzen vallen me allezins mee. Is de gehele PPM serie schuin en zijn de opvolgende nummers enkel langer of is het echt enkel de 300 die onder een schuin dak kan?

Edit, gezien de andere modellen worden langer.

MVG,

Marc
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |


Kingpin Screens

Beste Marc,

Het klopt inderdaad dat de gehele PPM lijn in een hoek van maximaal 45 graden gekanteld kan worden. Het verschil zit hem in de lengte van de arm.
De specifieke afmetingen van deze projectorbeugels zijn overigens te downloaden via onze website. Onderaan de pagina over deze beugels staan twee linkjes. Dit zijn de product specificaties van zowel de Professional als de Vertical lijn.

Met vriendelijke groet,

Jorg Maijen
Kingpin Screens

Kingpin Screens

Hi new kid in town,

Quote from: new kid in town on March 15, 2009, 23:14:53
Hoi,

Zijn er nog speciale eisen verbonden aan een trigger kabel?
Volgens onderstaande link niet:

http://74.125.77.132/search?q=cache:5nUlGX5emQMJ:www.avforums.com/forums/interconnects-speaker-cables-switches/441799-12v-trigger-cable.html+%2212v+trigger+cable%22+%2B+projector&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&lr=lang_nl

Zijn jullie het daar mee eens?


Voor een triggerkabel kan iedere kabel gebruikt worden die een 12v signaal kan versturen. Dat kan dus zelfs iets simpels als een speaker-kabeltje zijn. Let wel, hoe meer meter je moet overbruggen, hoe beter de kabel moet zijn ivm signaalverlies. Het principe is eenvoudig, als je de projector aanzet, wordt er via de triggerkabel een 12v signaal naar het scherm gestuurd en zal deze uitrollen. Zodra je de projector uitzet, stopt ook het 12v signaal en zal het scherm direct weer inrollen.

Veel plezier van je nieuwe controller straks!  ;)

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

nmbs

Hoi,

Ik heb inmiddels de nieuwe controller binnen, maar heb nog wat vraagjes. Hoe krijg je de oude controller open? Is er geen andere mogelijkheid dan open te breken of the kabel te knippen?

Groeten,

Kingpin Screens

Quote from: nmbs on March 23, 2009, 17:13:12
Hoi,

Hoe krijg je de oude controller open? Is er geen andere mogelijkheid dan open te breken of the kabel te knippen?

Groeten,

Hoi nmbs,

Ik denk dat het je ondertussen al gelukt is, maar voor degenen die dat nog niet gelukt is, hierbij nog even een foto van de oude Kingpin controller. Op het plaatje links zie je bij de twee rode pijlen een soort drukknoppen op de zijkant zitten. Als je die indrukt, dan kun je de bovenkant van de controller losmaken.

Vervolgens zie je op de rechterfoto bij de twee rode pijlen de plaatsen waar je de kabels los moet schroeven. Op die manier hoef je geen kabels of behuizingen kapot te maken en kun je de gestripte kabels meteen weer gebruiken om de nieuwe KP300 controller op aan te sluiten.

Succes!



Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

fFarl

Quote from: Kingpin Screens on March 31, 2009, 10:27:02
Hoi nmbs,

Ik denk dat het je ondertussen al gelukt is, maar voor degenen die dat nog niet gelukt is, hierbij nog even een foto van de oude Kingpin controller. Op het plaatje links zie je bij de twee rode pijlen een soort drukknoppen op de zijkant zitten. Als je die indrukt, dan kun je de bovenkant van de controller losmaken.

Vervolgens zie je op de rechterfoto bij de twee rode pijlen de plaatsen waar je de kabels los moet schroeven. Op die manier hoef je geen kabels of behuizingen kapot te maken en kun je de gestripte kabels meteen weer gebruiken om de nieuwe KP300 controller op aan te sluiten.

Succes!



Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Hallo Lars (en personen die me zijn voorgegaan)

De oude controller zonder moeite opengekregen. Maar... waar hoort welk draadje?  :-\

Op het plaatje heb ik van boven naar beneden van de kabel naar het scherm zwart, bruin, geelgroen, blauw gemonteerd en voor de stroomvoorziening groengeel, blauw, bruin. Tenslotte voor de 12v signaal van de Epsonbeamer ook weer van boven naar beneden zwart, wit.

Met het handje de knoppen op de controller zelf geprobeerd en het scherm gaat keurig op en neer. Geen idee trouwens wat boven en onder is aan het kastje, ik monteer hem toch liggend  :P

Omdat de 12v van de controller twee aansluitingen heeft (signaal en grond) gaat het kabeltje van 2x mono naar stereo de beamer in, waarbij ik aanneem dat rood signaal is en wit grond.

Maar nou gebeurt er wat vreemds: zodra ik de 12v kabel in de beamer steek, slaat het scherm op hol: hij komt 10cm uit de houder en gaat weer 5cm omhoog, 5 omlaag, 5 omhoog, enz. Eindeloos totdat ik de draadjes fysiek lostrek.

De zwarte en bruine draadjes van controller naar scherm verwisselen omdat wellicht het signaal verkeerd om werkt bood geen soelaas. Wellicht dat er nog meer draden verwisseld moeten worden, maar met 220V durf ik niet te veel te prutsen.

Help?  :(
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0