Kingpin

Started by J.A.F._Doorhof, February 7, 2008, 16:59:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  7, 2008, 16:59:52
Deze dagen als special guest Kingpin screens.....

Als je dus vragen hebt voor Kingpin, dit is de plek om het te doen.

Sorry maar ik dacht even dat het om mij ging  ;D Natuurlijk kan iedereen die vragen over me heeft me pm'n  ;) :D ;D 8)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin Screens

Hahaha, ja Kingpin ik heb wel een vraag: of je iets minder wilt posten op dit forum...  :-X ik speur telkens het forum af naar reacties op Kingpin en ik zie iedere keer alleen maar jouw berichten voorbij komen  ;D

Kingpin

Quote from: Kingpin Screens on February 27, 2008, 12:56:20
Hahaha, ja Kingpin ik heb wel een vraag: of je iets minder wilt posten op dit forum...  :-X ik speur telkens het forum af naar reacties op Kingpin en ik zie iedere keer alleen maar jouw berichten voorbij komen  ;D

;D ;D ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin Screens

QuoteEcht modern zou je pas zijn met een hoogglans zwart lichtje  8)
Zwart licht ja?  ;)

QuoteIs het mogelijk om ze uberhaupt te verwisselen? Zo ja, Wat zou dat kosten?
Verwisselen zal wel gaan als je een beetje handig bent, prijzen voor losse units heb ik nog niet.

QuoteMisschien kun je alvast een foto posten van wat het precies gaat worden?
We zijn nog in bespreking, maar zodra het concreter is, laat ik het weten!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens


nmbs

Quote from: Kingpin Screens on February 27, 2008, 12:12:35
Hi Alex,

De reden dat ik dat aan alle Kingpin Screens bezitters vraag mag duidelijk zijn. Ik kan hier zelf natuurlijk een leuk verhaal ophangen over hoe goed we zijn, maar de mening van eindgebruikers telt dan toch zwaarder. En aan gezien we nog een jonge speler op de markt zijn, is een beetje (positieve) feedback altijd welkom!  :)

Verder even inhoudelijk v.w.b. je vragen:
1) Op de nieuwe controllerbox zit straks 1 blauw lampje (lekker modern  :))
2) Op de nieuwe controllerbox zitten diverse aanstuurmogelijkheden waaronder trigger, RF en IR
3) De blackdrop van de CES240 staat in dezelfde kolom vermeld als die van de CES210, dus veel duidelijker kunnen we het niet maken denk ik  ;)
4) Om de eindpositie van het scherm te bepalen doe je het volgende: laat het scherm eerst helemaal uitrollen, plaats direct daarna de bijgeleverde sleutel in het achterste gaatje en draai met de klok mee (rechtsom). Je zult dan zien dat het scherm telkens een paar millimeter zakt. Door in de behuizing te kijken kun je zien hoeveel doek er nog op de rol zit en zolang kun je gewoon blijven doordraaien. Je kunt het schroefje niet eruit draaien, dus no worries.

Hopelijk kun je hier weer wat mee! Overigens zijn we bezig met het laten maken van ophangbeugels speciaal voor de Crown, dus mail ons maar even tegen de tijd dat je CRT eruit gaat, dan kan ik je misschien aan die beugels helpen.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Nummer 2 is voor mij een reden om nog even te wachten met de aanschaf van een kingpin screen. Enig idee wanneer die nieuwe er gaan controllerbox er gaat komen?

Kingpin Screens

Beste nmbs,

De nieuwe controllerbox zal nog een maand of vijf op zich laten wachten. Wel is het zo dat het tegen die tijd waarschijnlijk ook mogelijk zal zijn om de 'oude' controllerbox te upgraden naar de nieuwe controllerbox. Wat de prijzen zullen worden voor de losse sets is nog niet bekend.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

nmbs

Bedankt. Hier ben ik mee geholpen.

new kid in town

#32
Quote from: fFarl on February 27, 2008, 10:38:25

Onaangenaam verrast was ik, toen bleek dat de schermen vanaf 240 slechts maximaal 10cm lager kunnen, itt de smallere exemplaren die 40cm halen. Ik zat te twijfelen tussen de 210 en de 240. Ik heb de 240 gekozen om maximaal effect te scoren, maar was alsnog voor de 210 gegaan als ik dit had geweten.

Wat is de reden dat hiervoor gekozen is? Bij de handmatige versie is dit namelijk niet zo. Dat weerhoudt mij er inderdaad ook van om de CES 240 aan te schaffen. Zonde! Komt hier nog verandering in? :-\
(Goed dat fFarl hierover postte, was mij ook niet eerder opgevallen!)

Kingpin Screens

De reden is heel eenvoudig, namelijk een economische. Vanuit de fabriek wordt gekeken hoe we de doeken zo optimaal mogelijk kunnen snijden dat er zoveel mogelijk schermen uit gehaald kunnen worden. Afgaand op de grotere schermen is dan de redenatie geweest dat die toch al dusdanig groot zijn, dat een extra blackdrop ervoor zou zorgen dat het scherm te laag in de huiskamers zou komen.

Maarrr, voor de liefhebbers is er goed nieuws. Geleidelijk aan zullen alle (in eerste instantie CES) schermen voorzien worden van een grotere blackdrop (we luisteren goed naar onze klanten ;)). Met geleidelijk bedoel ik dat de 'nieuwe' schermen gewoon door de bestaande voorraad heen gedraaid zullen worden en dat het dus niet van de een op de andere dag om gaat. Ook zullen sommige lengtes of verhoudingen mogelijk eerder de nieuwe afmetingen hebben, afhankelijk van de voorraadniveaus en omloopsnelheden op de verschillende modellen.

Ik heb het wel zo weten te regelen dat wanneer iemand hier op het forum specifiek behoefte heeft aan een extra blackdrop, dat we dat dan kunnen aangeven bij het hoofdkantoor en dat ze daar dan zorgen dat er een box met het nieuwe model deze kant op komt. De levertijd zal dan echter niet zoals gebruikelijk enkele dagen zijn, maar pas zodra er een complete nieuwe order geplaatst wordt bij het hoofdkantoor.

Dit worden de nieuwe blackdrops:

CES150-16:9, 60 cm
CES180-16:9, 60 cm
CES210-16:9, 60 cm
CES240-16:9, 30 cm
CES270-16:9, 20 cm

CES150-4:3, 60 cm
CES180-4:3, 40 cm
CES210-4:3, 40 cm
CES240-4:3, 30 cm
CES270-4:3, 20 cm

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

new kid in town

Quote from: Kingpin Screens on March 26, 2008, 11:13:33
De reden is heel eenvoudig, namelijk een economische. Vanuit de fabriek wordt gekeken hoe we de doeken zo optimaal mogelijk kunnen snijden dat er zoveel mogelijk schermen uit gehaald kunnen worden. Afgaand op de grotere schermen is dan de redenatie geweest dat die toch al dusdanig groot zijn, dat een extra blackdrop ervoor zou zorgen dat het scherm te laag in de huiskamers zou komen.

Maarrr, voor de liefhebbers is er goed nieuws. Geleidelijk aan zullen alle (in eerste instantie CES) schermen voorzien worden van een grotere blackdrop (we luisteren goed naar onze klanten ;)). Met geleidelijk bedoel ik dat de 'nieuwe' schermen gewoon door de bestaande voorraad heen gedraaid zullen worden en dat het dus niet van de een op de andere dag om gaat. Ook zullen sommige lengtes of verhoudingen mogelijk eerder de nieuwe afmetingen hebben, afhankelijk van de voorraadniveaus en omloopsnelheden op de verschillende modellen.

Ik heb het wel zo weten te regelen dat wanneer iemand hier op het forum specifiek behoefte heeft aan een extra blackdrop, dat we dat dan kunnen aangeven bij het hoofdkantoor en dat ze daar dan zorgen dat er een box met het nieuwe model deze kant op komt. De levertijd zal dan echter niet zoals gebruikelijk enkele dagen zijn, maar pas zodra er een complete nieuwe order geplaatst wordt bij het hoofdkantoor.

Dit worden de nieuwe blackdrops:

CES150-16:9, 60 cm
CES180-16:9, 60 cm
CES210-16:9, 60 cm
CES240-16:9, 30 cm
CES270-16:9, 20 cm

CES150-4:3, 60 cm
CES180-4:3, 40 cm
CES210-4:3, 40 cm
CES240-4:3, 30 cm
CES270-4:3, 20 cm

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Lars,

Bedankt voor de snelle reactie.
Dit is goed nieuws.

Het lijkt erop dat ik nog even moet wachten want:
a. Ik wil eigenlijk wel een scherm met trigger en de nieuwe controllerbox en dat kon wel augustus worden, schreef je eerder;
b. Ik wil graag een grotere blackdrop dan de 10 cm van nu op de CES 240 en dat komt er dus nu ook aan (30 cm).

Dus..even wachten tot na de zomervakantie en dan kopen.
Nu worden de dagen weer langer en dan trekt het buitenleven ;)

New kid.

new kid in town

Trouwens,

Nog een klein vraagje:
Ik heb de catalogus van Kingpin 2007/2008 voor mij liggen en daarin staan twee verschillende soorten electrische schermen:
De Crown serie en de Ellipse serie.
De Ellipse serie vind ik echter niet terug op de website.
Ik kan niet echt verschillen ontdekken tussen deze twee series, behalve een iets andere behuizing en dat de Ellipse ook in verhouding 1 : 1 te leveren is.

Zijn er nog meer verschillen en is de Ellipse serie een nieuwe serie die nog uit moet komen?

Hoe zit dat precies?

New kid 

Silk

Klopt het dat de behuizing en de manier van montage voor de handmatige en elektrische schermen verschilt?
Als ik kijk naar de plaatjes en in de handleiding op de website zie ik dat de elektrische schermen een rail hebben waar je de montagebeugels inklikt.
De handmatige schermen hebben als ik het goed zie gewoon een vaste beugel.

Ik wil namelijk een handmatig scherm 2m40 breed, maar heb wel graag zo een railsysteem zodanig dat ik het scherm nog lichtjes naar links of rechts kan verschuiven tov de beamer (die heeft nl. geen horizontale shift)

De handleiding voor de handmatige schermen die op de website te vinden is vind ik wel heel erg beknopt. Geen informatie over wat voor montagesysteem het gaat etc.

Kingpin Screens

Beste Silk,

Het klopt inderdaad dat de handmatige schermen zijn voorzien van een ander ophangsysteem. Op de foto hieronder kun je duidelijk zien hoe dat eruit ziet. Links het eenvoudige systeem voor de handmatige (MS-serie) schermen, rechts het railsysteem van de electrische (CES-serie) schermen.

Je hebt met dit handmatige systeem dus niet de mogelijkheid om nog horizontaal te schuiven. De electrische schermen hebben dat natuurlijk wel via het railsysteem. Je hebt er nu niet veel aan, maar het nieuwe handmatige scherm zal ook voorzien worden van een railsysteem, het is echter op dit moment nog niet duidelijk wanneer dat scherm er precies komt.

Ik hoop dat je hier toch wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Kingpin Screens

#38
Beste new kid in town,

Je had enkele vragen over het Ellipse scherm in onze brochure. Ik zal hieronder proberen de verschillen duidelijk te maken.

Het Ellipse scherm is primair bedoeld voor de installateurs-markt, waaruit we steeds meer vraag krijgen. We hebben daarom enkele zaken aangepast om het voor hen een nog aantrekkelijker product te maken t.o.v. van de huidige Crown. Wijzigingen zijn o.a.:
- Nieuw ophangsysteem, weliswaar via een rail, maar met beugels die gemakkelijker te combineren zijn met standaard 'verleng-setjes'.
- Het scherm komt aan de achterzijde uit de koker.
- De balk onderaan het scherm krijgt een andere vorm en is wit.
- De nieuwe controllerbox met o.a. IR/RF/Switch zal als eerste op de Ellipse worden gemonteerd.
- Naast de gebruikelijke 16:9 en 4:3 verhouding, komt ook de 1:1 verhouding.
- Het scherm zal ook in 300cm versie uitgebracht worden.

Op dit moment zit de Ellipse nog in het CE-keuringsproces. Zodra we daar groen licht hebben start de productie en zal het scherm enige tijd later hier verkrijgbaar zijn.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan beantwoord ik die natuurlijk graag!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Kingpin Screens

#39
Nieuws van Kingpin Screens
Er is weer een hoop nieuws, dus dit topic is een ideaal plekje om daar even melding van te maken  ;D

Uitbreiding Velvet Framed Screens lijn
Vanaf medio juli zullen de luxe Velvet Framed Screens (VFS-serie) ook leverbaar zijn in 270cm en 300cm breed. Daarnaast komt ook in alle afmetingen de 4:3 verhouding beschikbaar!

Nieuwe controllerbox ook los te koop
De nieuwe controllerbox met IR/RF/Switch functie die standaard op de Ellipse zal zitten, wordt ook als losse component beschikbaar gesteld. Hiermee wordt het mogelijk om de huidige Crown-serie te upgraden en nog beter te integreren met o.a. Home Automation en zelflerende afstandsbedieningen. Overigens kan deze controllerbox op ieder electrisch scherm gezet worden om zodoende functionaliteit toe te voegen! De exacte leverdatum is nog niet bekend, de prijs zal liggen rond de 120-150 euro. Meer info volgt.

Price-drop Basic Framed Screens
Nu de Velvet Framed Screens als warme broodjes over de toonbank gaan, blijven we een beetje zitten met de laatste Basic Framed Screens  ;)
Vandaar dat we hebben besloten deze tegen dumpprijzen aan te bieden. Informeer bij ITC (Frank of Annewiek) even naar de prijzen en voorraad-status!

Uitgebreide showroom bij Heroparts
Sinds we Heroparts in Veldhoven (nabij Eindhoven) aan onze lijst met distributeurs hebben toegevoegd, hebben we tevens de beschikking gekregen over een mooie demonstratieruimte. Onze gehele collectie is te bekijken, eventueel live met beeld van BenQ beamers. Bezichtigen kan altijd, maar bel even voor het maken van een afspraak, zodat je kundig te woord gestaan wordt.


Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Silk

Quote from: Kingpin Screens on April 23, 2008, 22:37:36
Je hebt er nu niet veel aan, maar het nieuwe handmatige scherm zal ook voorzien worden van een railsysteem, het is echter op dit moment nog niet duidelijk wanneer dat scherm er precies komt.

Beste Lars,

Dank je wel voor het snelle antwoord. Jammer dat het nog even duurt vooraleer de handmatijge schermen met het railsysteem worden voorzien.

Verder had ik nog een kleine opmerking ivm met het elektrische scherm. Zo via de afbeeldingen ziet het er erg mooi uit, vooral met de ronde vorm van de witte koker aan de voorkant. Ik vraag mij alleen af waarom er dan is gekozen voor de grijze kleur van de  'deksels' op de uiteinden van de koker. Ik veronderstel dat de witte kleur voor de koker is gekozen omdat dit goed en onopvallender in te passen valt in bv de huiskamer dan een donkere uitvoering, waarom dan ook niet witte uiteinden op de koker? Misschien iets om in overweging te nemen wanneer er een nieuwe update van de schermen komt.

Groetjes

Eric

new kid in town

Quote from: Kingpin Screens on April 23, 2008, 22:55:17
Beste new kid in town,

Je had enkele vragen over het Ellipse scherm in onze brochure. Ik zal hieronder proberen de verschillen duidelijk te maken.

Het Ellipse scherm is primair bedoeld voor de installateurs-markt, waaruit we steeds meer vraag krijgen. We hebben daarom enkele zaken aangepast om het voor hen een nog aantrekkelijker product te maken t.o.v. van de huidige Crown. Wijzigingen zijn o.a.:
- Nieuw ophangsysteem, weliswaar via een rail, maar met beugels die gemakkelijker te combineren zijn met standaard 'verleng-setjes'.
- Het scherm komt aan de achterzijde uit de koker.
- De balk onderaan het scherm krijgt een andere vorm en is wit.
- De nieuwe controllerbox met o.a. IR/RF/Switch zal als eerste op de Ellipse worden gemonteerd.
- Naast de gebruikelijke 16:9 en 4:3 verhouding, komt ook de 1:1 verhouding.
- Het scherm zal ook in 300cm versie uitgebracht worden.

Op dit moment zit de Ellipse nog in het CE-keuringsproces. Zodra we daar groen licht hebben start de productie en zal het scherm enige tijd later hier verkrijgbaar zijn.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan beantwoord ik die natuurlijk graag!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Lars,

Bedankt voor je reactie.
Ik wacht dan wel op de nieuwere versie van de Crown serie, die in augustus uitkomt.
Zie de mailtjes van 26 maart 2008.

new kid

Quote from: new kid in town on April 24, 2008, 23:36:58
Lars,

Bedankt voor je reactie.
Ik wacht dan wel op de nieuwere versie van de Crown serie, die in augustus uitkomt.
Zie de mailtjes van 26 maart 2008.

Hallo Lars,

Ligt de uitlevering van de nieuwe versie van de Crown schermen nog steeds op schema en komen die dus in augustus op de markt?

Kingpin Screens

Beste new kid,

De CE keuring is binnen en de productie is inmiddels gestart. Ik weet de exacte tijdlijn nu niet, maar het ziet er naar uit dat alles nog op schema ligt.

Groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

new kid in town

Quote from: Kingpin Screens on July 11, 2008, 20:13:22

De CE keuring is binnen en de productie is inmiddels gestart. Ik weet de exacte tijdlijn nu niet, maar het ziet er naar uit dat alles nog op schema ligt.


Hoi Lars,

Kun je al iets meer melden over de uitlevering van de nieuwe schermen?
Voordat je het weet worden de dagen weer korter en de avonden langer ;)

new kid in town

Quote from: new kid in town on August  4, 2008, 22:28:11
Kun je al iets meer melden over de uitlevering van de nieuwe schermen?

Lars,

Kun je nu al iets meer vertellen?

nmbs

Je kan best http://www.kingpinscreens.nl/ in de gaten houden denk ik.

new kid in town

Quote from: nmbs on August 22, 2008, 21:36:56
Je kan best http://www.kingpinscreens.nl/ in de gaten houden denk ik.

Dat doe ik al geregeld inderdaad.
Maar waarschijnlijk is Lars nog op vakantie ;)
Normaal gesproken reageert hij aardig snel.

Kingpin Screens

Hi New Kid in Town!

Idd, terug van een maand heerlijke vakantie!
Ik heb meteen even voor je nagevraagd wat nu de status is van e.e.a.

De productie van de CES schermen met nieuwe controllerbox heeft blijkbaar vertraging opgelopen, want het hoofdkantoor verwacht de schermen nu pas in november te kunnen uitleveren  :-\
Mocht er meer informatie beschikbaar komen, dan laat ik het hier weer weten. Voor specifieke vragen kun je me ook altijd persoonlijk mailen of een PM sturen.

Ander nieuws:
De CES serie is nu ook verkrijgbaar in het formaat 270cm breed (als uitbreiding op de huidige 240 als grootste model).
De goed lopende VFS serie is nu ook als 4:3 formaat verkrijgbaar en tevens in de afmetingen 270 en 300cm breed!


Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

new kid in town

Quote from: Kingpin Screens on August 27, 2008, 18:19:15
Hi New Kid in Town!

De productie van de CES schermen met nieuwe controllerbox heeft blijkbaar vertraging opgelopen, want het hoofdkantoor verwacht de schermen nu pas in november te kunnen uitleveren  :-\
Mocht er meer informatie beschikbaar komen, dan laat ik het hier weer weten. Voor specifieke vragen kun je me ook altijd persoonlijk mailen of een PM sturen.

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Ai, ai, ai,

Het geduld wordt wel op de proef gesteld, hoor! November pas....
De projector hangt er, kabels zijn in bestelling. Nu alleen het scherm nog.
Ik hoop dat e.e.a. het wachten waard is.
Maar wat kan wachten dan lang duren :'(

Is er misschien ook een prijsindicatie te geven?

Gr,
New kid