Robbert's huisje

Started by Robbert54, January 25, 2008, 01:32:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

Quote from: Raimond on January 29, 2008, 13:07:46
Toppie kerel,en ervaringen wat ruis betreft zijn heztelfde hier,omdat de pixels veel kleiner zijn,valt het veel minder op ;D.Het ziet er mooi uit man ;D

Gefeliciteerd Robbert ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
als je nog wat toe te voegen hebt aan mijn vergelijking hoor ik het graag van je Raimond! ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raimond

#26
Is goed,ik laat het je weten :),maar 1 ding,het panel moet ook nog inspelen,

dus vandaar dat er misschien nu nog erg weinig verschil te merken is,maar ik laat het je weten :)

En ik kan je nu al vertellen,ik ben heel,maar dan ook heel bij met dit scherm,wat een verschil :o.Jij ook? ;D ;D ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Robbert54

Quote from: Raimond on January 29, 2008, 13:39:53
Is goed,ik laat het je weten :),maar 1 ding,het panel moet ook nog inspelen,

dus vandaar dat er misschien nu nog erg weinig verschil te merken is,maar ik laat het je weten :)

En ik kan je nu al vertellen,ik ben heel,maar dan ook heel bij met dit scherm,wat een verschil :o.Jij ook? ;D ;D ;D
ik ben zoooo blij!!! wat een pracht beeld. nou ben je gewoon verplicht om planet Earth aan te schaffen Raimond ;D

wel vervelend dat je binnen 8 dagen de tv niet ingespeeld kunt krijgen :-\ maar ja t beeld is nu al GE-WEL-DIG!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fico

Mooi verhaal Robbert, je hebt het HT-virus goed te pakken zie ik  ;D

De upgrade van de XD naar de LX blijkt zo te zien écht wel de moeite  O0
Ben nu wel blij dat ik indertijd mijn 507XD niet heb ge-upgrade naar een 508XD.

Mijn volgend scherm zal zowiezo ook een 'HD Ready 1080p' worden ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Raimond

#29
zeker doen Fico,het is het echt waard :) om voor een full HD te gaan.Vooral de kleinere pixels zorgt voor veel meer rust in het beeld  :).En het scherm ziet er nu al scherp uit en het word alleen maar beter :).

Ik denk dat Robbert dit wel zal bevestigen :)
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Robbert54

Quote from: Raimond on January 29, 2008, 14:19:14
zeker doen Fico,het is het echt waard :) om voor een full HD te gaan.Vooral de kleinere pixels zorgt voor veel meer rust in het beeld  :).En het scherm ziet er nu al scherp uit en het word alleen maar beter :).

Ik denk dat Robbert dit wel zal bevestigen :)
amen!  ;D sta met planet earth nu de hele tijd zo :o :o ;D ;D

ps: moet drive mode nou op 1 of 2 :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raimond

#31
Quote from: Robbert54 on January 29, 2008, 13:51:55
ik ben zoooo blij!!! wat een pracht beeld. nou ben je gewoon verplicht om planet Earth aan te schaffen Raimond ;D

wel vervelend dat je binnen 8 dagen de tv niet ingespeeld kunt krijgen :-\ maar ja t beeld is nu al GE-WEL-DIG!!

Dat is inderdaad jammer,maar helaas,ik laat het scherm gewoon regelmatig aan en ik kijk onder tussen of ik verschil merk,met of zonder Mira ;).

En planet earth komt er zeker weten in :),ik zie nu trouwens de ruis van het materiaal en niet van het panel meer,dat is een heel grote vooruitgang  en dan is het zeker weten wel waard  om meer en meer Blu Ray schijfjes te kopen ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Raimond

#32
Quote from: Robbert54 on January 29, 2008, 14:21:29
amen!  ;D sta met planet earth nu de hele tijd zo :o :o ;D ;D

ps: moet drive mode nou op 1 of 2 :-X

voor blu ray is 3,maar daar schakeld het scherm automatisch al in,merk jij trouwens in dot by dot mode,ook bij Spiderman 1 , 2 kleine  zwarte balkjes onder en boven?

Voor al het andere  materiaal zet ik het scherm op drive mode 2
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Robbert54

Quote from: Fico on January 29, 2008, 14:03:23
Mooi verhaal Robbert, je hebt het HT-virus goed te pakken zie ik  ;D

De upgrade van de XD naar de LX blijkt zo te zien écht wel de moeite  O0
Ben nu wel blij dat ik indertijd mijn 507XD niet heb ge-upgrade naar een 508XD.

Mijn volgend scherm zal zowiezo ook een 'HD Ready 1080p' worden ;)
haha ja! dit forum is echt niet goed voor mij! ben blij dat ik heb besloten dit jaar nog thuis te blijven wonen. kan ik nog mooi even verder met upgraden!! ;D volgende upgrade: CM7!!

denk dat je ook heel blij mag zijn dat je dat niet hebt gedaan ja. ik ben wel super blij met mijn lx nu! man zelfs op 1 meter is het beeld met blu-ray nog :o :o :o :o net nog even de cloverfield trailer gekeken. echt super hoor ;D ;D je ziet het raster gewoon niet meer en daardoor lijkt het beeld ook gelijk zuiverder
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Quote from: Raimond on January 29, 2008, 14:24:34
voor blu ray is 3,maar daar schakeld het scherm automatisch al in,merk jij trouwens in dot by dot mode,ook bij Spiderman 1 , 2 kleine  zwarte balkjes onder en boven?

Voor al het andere  materiaalzet ik het scherm op drive mode 2
nog niet naar gekeken moet ik zeggen. zal ik straks of morgen nog even doen. ben nu even aant kijken hoe ik mijn decoder aan moet sluiten op de mira :-\
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raimond

#35
ok,succes,wil je de coax er op aansluiten?

Ik meen dat,dat alleen nut heeft als overspannings beveiliging.....en dat er niets gefilterd word (correct me if I am wrong...),de stroom natuurlijk wel ;).
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Robbert54

Quote from: Raimond on January 29, 2008, 14:32:58
ok,succes,wil je de coax er op aansluiten?

Ik meen dat,dat alleen nut heeft als overspannings beveiliging.....en dat er niets gefilterd word (correct me if I am wrong...),de stroom natuurlijk wel ;).
bij deze word je gecorrigeerd. ;D net even op internet gezocht. en de mira word ook juist geroemd om zijn coax filter. hij heeft dus drie filters. in voor video 1 voor geluid en 1 voor tv signaal.

net even aangesloten en volgens mij word het beeld er nu toch echt wel rustiger van
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raimond

hahha,ok dan :),ik zal de mira er straks even tussen zetten ;)
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Robbert54

Quote from: Raimond on January 29, 2008, 15:11:32
hahha,ok dan :),ik zal de mira er straks even tussen zetten ;)
laat me even weten hoe jij de kabels eraan hebt gezegd want ik vind het een beetje vaag dat er 2 vrouwtjes op zitten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Quote from: Robbert54 on January 29, 2008, 15:05:06
bij deze word je gecorrigeerd. ;D net even op internet gezocht. en de mira word ook juist geroemd om zijn coax filter. hij heeft dus drie filters. in voor video 1 voor geluid en 1 voor tv signaal.

net even aangesloten en volgens mij word het beeld er nu toch echt wel rustiger van

Ik weet het niet zeker maar volgens mij de beste is om de Mira te gebruiken voor TV en decoder. En natuurlijk ook de antennekabel.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Ramius

Quote from: chulin on January 29, 2008, 15:53:51
Ik weet het niet zeker maar volgens mij de beste is om de Mira te gebruiken voor TV en decoder. En natuurlijk ook de antennekabel.

You're right José, de Mira heeft helemaal niets met geluid te maken alleen maar beeld... Eén ingang gebruik je om je scherm op aan te sluiten en de tweede om de bron op aan te sluiten (DVD-speler, BD-speler of decoder...) De coax zeker ook eens aansluiten om het verschil te eens te zien. ;)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Ericske

Leuk om de voorgeschiedenis eens te lezen, Robert. Heel blij voor je dat het nu EINDELIJK in orde voor je is gekomen....
Geniet van je machtige tv...  O0

Eric
Denon-1720 | Denon AVR-1308 | Denon SYS-56HT | Pioneer KURO PDP-4280XA | PS3 | HD digital tv and HD Digicorder | Harmony One universal remote | fully wired by MONSTER (400HDMI/Video2/Interlink LightSpeed 100)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sol

Hi Robbert,

Gefeliciteerd met de LX! Ziet er super uit jongen, flinke upgrade ;)
Ik vind het er vooral ook mooier uitzien zoals je het nu neer hebt gezet. Eerst was het nog een beetje een rommeltje, maar het begint nu lekker 'strak' te worden, chapeau!

Wat betreft de Mira: TV aansluiten op Video Out, en DVD / BD / STB / o.i.d. op Component Out. De coax kabel sluit je als volgt aan: Je hebt twee stukjes nodig. Hier snijd je telkens aan één kant de stekker er af ( of je koopt een kale coax kabel ), zodat je één met male en één met female overhoudt. In het doosje van de Mira zitten twee kleine 'stekkertjes'. Eerst maak je de core van de coax vrij, daarna steek je de coax kabel door de stekkertjes heen. Vervolgens steek je de core in het gaatje van de aansluiting op de Mira ( wel op in en out letten natuurlijk!! ;) ). Stekkertjes vastschroeven, et voilà.

Succes!

Veel kijk- en luisterplezier!

Sol
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Quote from: Ramius on January 29, 2008, 17:32:17
You're right José, de Mira heeft helemaal niets met geluid te maken alleen maar beeld... Eén ingang gebruik je om je scherm op aan te sluiten en de tweede om de bron op aan te sluiten (DVD-speler, BD-speler of decoder...)


oeps ja sorry, je hebt helemaal gelijk!
Quote from: Sol on January 29, 2008, 21:39:27
Hi Robbert,

Gefeliciteerd met de LX! Ziet er super uit jongen, flinke upgrade ;)
Ik vind het er vooral ook mooier uitzien zoals je het nu neer hebt gezet. Eerst was het nog een beetje een rommeltje, maar het begint nu lekker 'strak' te worden, chapeau!

Wat betreft de Mira: TV aansluiten op Video Out, en DVD / BD / STB / o.i.d. op Component Out. De coax kabel sluit je als volgt aan: Je hebt twee stukjes nodig. Hier snijd je telkens aan één kant de stekker er af ( of je koopt een kale coax kabel ), zodat je één met male en één met female overhoudt. In het doosje van de Mira zitten twee kleine 'stekkertjes'. Eerst maak je de core van de coax vrij, daarna steek je de coax kabel door de stekkertjes heen. Vervolgens steek je de core in het gaatje van de aansluiting op de Mira ( wel op in en out letten natuurlijk!! ;) ). Stekkertjes vastschroeven, et voilà.

Succes!

Veel kijk- en luisterplezier!

Sol
dank je! is best lastig om zoveel grote dingen kwijt te kunnen op zo'n kleine kamer ;D. ik vind de center eronder nog niet echt mooi. maar altijd beter als er naast.
waarom zitten er nou 2 vrouwtjes in? ik heb nu 1 vrouwtje eropgeschroefd. en daar de inkomende coax op aangesloten en heb 1 zo'n ander ding bevestigt zoals jij zei, alleen hoe bevestig ik de kabel nou dat dingetje? heb m er wel doorgehaald en alles werkt, maar de kabel zit er wel los in :-\

@: little ninja en eric: thank u!! ;D ;D ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Gefeliciteerd met de LX !

Je geniet er direct al van als ik de enthousiaste reacties lees.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Quote from: snowmaster on January 30, 2008, 18:49:49
Gefeliciteerd met de LX !

Je geniet er direct al van als ik de enthousiaste reacties lees.


dankje!! en jazeker geniet ik ervan. ik heb al wel 1 puntje van minieme kritiek ontdekt. en dat is strepen in het beeld. bij een egaal beeld lijkt het wel of er horizontaal strepen komen te staan, volgens mij ligt dit aan de glasplaat. en niet aan het panel. Raimond zag dit ook. zou best kunnen dat de 508d hier geen last van heeft. de 508XD had dit niet, maar vind het beeld van de 5080 wel weer iets helderder.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Quote from: Robbert54 on January 30, 2008, 00:52:14
dank je! is best lastig om zoveel grote dingen kwijt te kunnen op zo'n kleine kamer ;D. ik vind de center eronder nog niet echt mooi. maar altijd beter als er naast.

Komt straks vast allemaal mooi op zijn pootjes terecht. Als je alles compleet hebt en een huisje hebt gevonden, weet ik zeker dat je er iets moois van zult maken. ;D

Quote from: Robbert54 on January 30, 2008, 00:52:14
waarom zitten er nou 2 vrouwtjes in? ik heb nu 1 vrouwtje eropgeschroefd. en daar de inkomende coax op aangesloten en heb 1 zo'n ander ding bevestigt zoals jij zei, alleen hoe bevestig ik de kabel nou dat dingetje? heb m er wel doorgehaald en alles werkt, maar de kabel zit er wel los in :-\

Er zitten 2 vrouwtjes in, omdat de Mira het signaal verfijnd en door moet lussen, met 1 vrouwtje zou dat niet lukken natuurlijk. ;)
Dan moet je een iets dikkere coax kabel zoeken / kopen, zodat hij goed strak in het schroefstekkertje zit.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Quote from: Sol on January 30, 2008, 21:00:23
Er zitten 2 vrouwtjes in, omdat de Mira het signaal verfijnd en door moet lussen, met 1 vrouwtje zou dat niet lukken natuurlijk. ;)
Dan moet je een iets dikkere coax kabel zoeken / kopen, zodat hij goed strak in het schroefstekkertje zit.
huh? maar als je er 1 aan het schroefstekkertje zet dan heb je toch maar 1 vrouwtje nodig?? en in principe zou je dan toch ook 2 schroefstekkertjes kunnen gebruiken, eentje op de inkomende coax en 1 op de uitgaande, of zit ik er nou helemaal naast??

Quote from: Sol on January 30, 2008, 21:00:23
Komt straks vast allemaal mooi op zijn pootjes terecht. Als je alles compleet hebt en een huisje hebt gevonden, weet ik zeker dat je er iets moois van zult maken. ;D
daar ga ik wel vanuit ja. creativiteit zat, het enige probleem zal het budget zijn ;D maar ja wanneer is dat met HT geen probleem ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo