72's huiskamer HT.

Started by Bornin7ty2, January 2, 2008, 19:06:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bornin7ty2

Ik hang al enige tijd rond op dit forum en mede dankzij dit forum heb ik mijn HT kunnen vormen dus ik vond het wel eens tijd om mijn set-up eens te posten.  Helaas blijkt nu, na een uur fotograferen, mijn memorystick lurp te zijn.   De foto's houden jullie dus nog even van me te goed tot het weekend. Topic starten doe ik lekker toch :p

History:  Ik heb altijd graag muziek geluisterd maar me nooit echt met hifi bezig gehouden. Tot ik 1,5 jaar geleden ineens zin kreeg in een echte set ipv  mijn Panasonic 5.1 setje op de TV en Logitech Z-5500 aan de computer.
Toen begonnen met de aanschaf van een 5.1 Receiver, een Denon AVR-2307  en een sub, een Rel Quake.  De gedachte was om deze in te zetten i.c.m.  de satelliet speakers van Logitech.  Dat ging op zich best goed, fronts op small ingesteld etc.
Tot zich natuurlijk de onvermijdelijke dag aankondigde dat ik toch nieuwe fronts wilde.  Na een hoop internetten , luisteren en foto's aan mijn vriendin laten zien ;D kwamen we uit op een setje B&W XT4's.  Hele mooie speakers die goed klonken en uiteindelijk thuis in de woonkamer nog stukken beter waren. Klaar zou je denken. Klopt, op de aanschaf van een HD-Ready 37 inch samsung LCD  scherm, Blu-ray speler en digitale kabel- tv na was ik er wel zo'n beetje. 
Maja, De situatie  is ondertussen wat verandert. We zijn verhuist naar een groter huis. De oude woonkamer was  35M², de huidige is ongeveer 80M² in een L vorm.  Dit bleek allemaal wat teveel te zijn voor de XT4's dus maar weer upgraden enz. enz.
Lang verhaal kort, dit is wat ik nu heb staan, echte foto's volgen snel
CD Speler:  Denon DCD-1500AE

A/V Receiver: Denon  AVR-4308
CD Speler:  DCD-1500AE
DVD/Blu-ray: Samsung BD-P1000
HD Cable receiver: Samsung DCB-H360R
Televisie:  Panasonic 42PY700 Full HD Plasma
Fronts:  Audiovector MI3 Signature SE ( in Black stained ash)
Sub:  Rel Quake (Silver)  DIY 10" Peerless XLS + Passieve Radiator
Rears:  B&W XT4
Center:  JBL  LX-nogwat
Plannen voor de korte termijn  zijn vooral een  nieuwe center, zeer waarschijnlijk ook Audiovector uit dezelfde serie en daarna een andere sub want deze Rel is echt te klein voor mijn woonkamer.   Het aller moeilijkste te vinden blijft toch wel een goed passend meubel. Ik vrees dat dit zelfbouw moet gaan worden en ik kan er ook echt niet al te lang meer mee wachten.  Mijn Ikea brik is vol en er zal in de toekomst nog wel wat bij moeten. Zorgen zorgen


Omdat Audiovector misschien niet bij iedereen bekend is hier een recensie te vinden en  wat plaatjes http://www.hifi.nl/recensies/2645/Audiovector_Mi3_Signature.html
Ik heb ze zelf trouwens in de kleur Black Stained Ash


Greetz,
72

Edit:

Maar ff gauw een paar nieuwe pics geschoten. Helaas is de kwali niet al te best, zal wel nieuwe maken bij daglicht.


http://tweakers.net/ext/f/nxlO8bemUCoMFu6ZnGzYabZy/full.jpg


http://tweakers.net/ext/f/yEn8d4wokWO6DW9Ryz0r91kg/full.jpg


Zit/luisterplek met erachter een XT4:

Zitafstand is 4+ meter

De zithoek:

http://tweakers.net/ext/f/tsWRrZGq2jsk9HgeGPBRT2T5/full.jpg

En de Bioscoophoek  O0  kijkafstand <2 meter  ;D

http://tweakers.net/ext/f/Dphn6dMTFpufOPngZihgUWgq/full.jpg

25-1 '08 setje Bi-wire Nordost  kabels






DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Bornin7ty2

Dank je, ik gooi er gelijk maar ff een vraag tegen aan nu ik toch mijn eigen topic heb, haha

Ik lees en hoor verschrikkelijk veel over kabels en nu zou ik ook wel eens wat andere kabels willen proberen, in eerste instantie voor de fronts.

Is er iemand die misschien weet naar wat voor kabels ik zou moeten kijken met mijn Denon/Audiovector combi?

denoontje

leuke set en welkom


Is er iets dat je mist in je geluid dat je kabels wil upgraden....
Dat kan evt de richting aangeven.

je weet het eenmaal upgraden........

Atmoz


Zo, dat ze er erg leuk en gezellig uit :D
Mooie set ook!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Bornin7ty2

Quote from: denoontje on January  3, 2008, 08:34:45
leuke set en welkom


Is er iets dat je mist in je geluid dat je kabels wil upgraden....
Dat kan evt de richting aangeven.

je weet het eenmaal upgraden........


Ik weet niet of ik echt iets mis, dat zal ik waarschijnlijk pas bemerken op het moment dat er andere kabels aanhangen :p

En ik ben al een tijdje aan t upgraden , zoals je ook al in mijn verhaaltje heb kunnen lezen. 
Vroeger deed ik trouwns hetzelfde maar dan met mijn pc. elke 3 maanden een nieuw moederboard, videokaart etc.

Dit is dan wel wat duurder maar de hardware verouderd niet zo snel als in de computerbusiness.

DVDGuy

Ik heb achtereenvolgens Qed XT SA, van den Hul CS122 en nu Canare 4S11.

Bij elke kabel verbaasde ik me over méér detail, betere bass en een breder geluidsbeeld.

Ben er nog steeds niet achter of dit nu "echt" zo is, of dat het een kwestie is van Wishfull Thinking  ;D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Bornin7ty2

Quote from: DVDGuy on January  3, 2008, 15:47:42
Ik heb achtereenvolgens Qed XT SA, van den Hul CS122 en nu Canare 4S11.

Bij elke kabel verbaasde ik me over méér detail, betere bass en een breder geluidsbeeld.

Ben er nog steeds niet achter of dit nu "echt" zo is, of dat het een kwestie is van Wishfull Thinking  ;D

Daar ben ik ook zo benieuwd naar.  Ik volg al een tijdje de vele kabeldiscussies op verschillende fora maar meestal lopen de meningen nogal veel uiteen. Ik zal het zelf moeten gaan proberen vrees ik.

Ik zal eens een mailtje aan Audiovector wagen, die hebben vast wel ideeen hierover.

Dirc

Quote from: DVDGuy on January  3, 2008, 15:47:42
Ik heb achtereenvolgens Qed XT SA, van den Hul CS122 en nu Canare 4S11.

Bij elke kabel verbaasde ik me over méér detail, betere bass en een breder geluidsbeeld.

Ben er nog steeds niet achter of dit nu "echt" zo is, of dat het een kwestie is van Wishfull Thinking  ;D

En de canare is de goedkoopste^^

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Interficior

#10
Quote from: Hifi.nlDe manier waarop de units in de kast aangebracht zijn laat al zien dat men bij Audiovector over de kleinste details nadenkt. Er worden boutjes van verschillende lengtes gebruikt om de boel vast te zetten en ook nog eens met een verschillend draaimoment.
Uhhmm :-X Wat voor mogelijk voordeel kan dit nu weer hebben? ??? Het enige dat ik me kan indenken is dat de unit krom in de baffle wordt gemonteerd waardoor hij meer resoneert. Geen voordeel dus.

Over welke draaimomenten hebben we het trouwens? (er staat een getalletje onder op de kopse kant van de bout, 8.8 bijvoorbeeld, dat dan 8,8 Nm voordat de kop van de bout afbreekt.)

En meest simpele dingen als een tweeter infrezen hebben ze dan niet aan gedacht. Of aan het feit dat de kopjes uitsteken van de boutjes. In beide gevallen krijg je een diffractiefeest. Alsmede de vierkante kast. Ze hebben inderdaad alleen aan de kleinste details gedacht. :-X
Take it or lease it

Sjors

Mooie set !  8)



Groet, Sjors

Bornin7ty2

#12
Quote from: Interficior on January  4, 2008, 01:22:08
Uhhmm :-X Wat voor mogelijk voordeel kan dit nu weer hebben? ??? Het enige dat ik me kan indenken is dat de unit krom in de baffle wordt gemonteerd waardoor hij meer resoneert. Geen voordeel dus.

Over welke draaimomenten hebben we het trouwens? (er staat een getalletje onder op de kopse kant van de bout, 8.8 bijvoorbeeld, dat dan 8,8 Nm voordat de kop van de bout afbreekt.)

En meest simpele dingen als een tweeter infrezen hebben ze dan niet aan gedacht. Of aan het feit dat de kopjes uitsteken van de boutjes. In beide gevallen krijg je een diffractiefeest. Alsmede de vierkante kast. Ze hebben inderdaad alleen aan de kleinste details gedacht. :-X

Ik zou zeggen, ga er een naar luisteren als je de kans krijgt. Tijdens de aankoop heb ik ze o.a. vergeleken met B&W 704's en Monitor Audio Gold GS60 en nog wat andere speakers waaronder ook de B&W's die ik zelf ook had.   De audiovectors lieten echt niks heel van alle 3 de speakers, en eigenlijk had ik mijn zinnen al helemaal gezet op de Monitor Audio's.

Wat ik trouwens frapant vond was dat de B&W inderdaad erg wollig klinken, zoals je ook wel vaak leest in verschillende topics. . .

BTW, morgen krijg ik van Echo audio een Velodyne DD18 ter demo, je suis benieuwd :P :P

Interficior

Ik heb ze reeds geluisterd. Ik vond ze - op het hoog na - behoorlijk goed klinken. Ik heb dan ook niets gezegd over de klank, ik vroeg me slechts af wat het voordeel is van verschillende boutjes gebruiken. En hoe een reviewer er dan bijkomt dat je daaraan kan zien dat overal aan gedacht is, terwijl de boutjes wel uitsteken.

Een DD-18 is wel een goede sub, tenminste ik vond die wel erg mooi klinken hoor.
Take it or lease it

Bornin7ty2

Quote from: Interficior on January  4, 2008, 10:34:16
Ik heb ze reeds geluisterd. Ik vond ze - op het hoog na - behoorlijk goed klinken. Ik heb dan ook niets gezegd over de klank, ik vroeg me slechts af wat het voordeel is van verschillende boutjes gebruiken. En hoe een reviewer er dan bijkomt dat je daaraan kan zien dat overal aan gedacht is, terwijl de boutjes wel uitsteken.

Een DD-18 is wel een goede sub, tenminste ik vond die wel erg mooi klinken hoor.

Oke dan,  ik dacht dat je mijn speakers af liep te zeiken ;D.  Ik snap trouwens ook niet precies het voordeel van die boutjes, het is zelfs een slecht verkoopargument maar goed.  Over het hoog heb je wel een beetje gelijk, dat komt veel mooier uit mijn B&W's.  Maja, de volgende upgrade in de MI3 line, the avantgarde,  bestaat uit o.a. een andere tweeter dus wie weet verbetert het hoog binnenkort.

Eerder gaf ik al aan te informeren bij Audiovector naar hun gedachten over kabels. Hun antwoord is als volgt: 

QuoteHi Marco.



I do not know your system – but in general my recommendations would always be to go for cables that are fast and dynamic – NORDOST & CHORD CABLES could be some of the options.



Med venlig hilsen / Best regards



Peter Stenberg

Sales Director

A U D I O V E C T O R


Ik heb weer wat te doen . . . .

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Rappie

Mooie set inderdaad..

Werken die 2 lampen achter je tv ook samen dat ze het zelfde licht geven? Of moet je ze zo scratchen dat ze het zelfde zijn :)
Eigenaar van Paulthé

Bornin7ty2

Quote from: Rappie on January  4, 2008, 18:22:31
Mooie set inderdaad..

Werken die 2 lampen achter je tv ook samen dat ze het zelfde licht geven? Of moet je ze zo scratchen dat ze het zelfde zijn :)

Dat zijn Living colors. die kun je allemaal op 1 remote laten werken als je wil en dan schijnen ze idd synchroon.

Bornin7ty2

Ik was helaas te laat om de Velodyne op te halen.

wel nog wat fotootjes gemaakt.

De zithoek:

http://tweakers.net/ext/f/tsWRrZGq2jsk9HgeGPBRT2T5/full.jpg

En de Bioscoophoek  O0  kijkafstand <2 meter  ;D

http://tweakers.net/ext/f/Dphn6dMTFpufOPngZihgUWgq/full.jpg


Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Bornin7ty2

#20
Quote from: (Blue)-Rielplayer on January  6, 2008, 22:51:15
en een ikea salontafel ;D

hmm, busted.

tsja, die moet er eigenlijk nog uit.  gelukkig hebben we nog een hoekie waar die tafel kan staan.  Kan hier mooi iets lagers voor terug komen  >:D

molle

Mooie set en opstelling hoor 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Bornin7ty2

Tnx,

Ik heb de Velodyne vandaag opgehaald. tis er helaas door o.a. voetbal (*^%^%$#&^%%$%^&*psv&%8775^%$&^* >:D Nondeju) niet meer van gekomen om aan te sluiten.

Morgen gaat t gebeuren, Rel Quake vs Velodyne lol.    Ben benieuwd

astrobart

phoe hee das een strakke setup, ziet er primadeluxe uit. ;D

Bornin7ty2

Dankjewel  ;D 

Maakt mijn dag nog een beetje goed :p.     

N.a.v. van het mailtje van Audiovector en wat lezen van mijn kant heb ik hier op het forum een paar Nordost speakerkabels gekocht. die hoop ik volgende week binnen te hebben.
Weer een stapje verder naar hifi heaven.

Heb me trouwens ook nog op een koptelefoon moeten trakteren want mijn hifi/muziek manie doet teveel inbreuk op  de gezins-tv tijd ;D.  Het is een Sennheiser 650 geworden

http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/09969

Vet geluid en zeker een goed alternatief als je toch zin hebt om muziek te luisteren.  Door de open constructie is hij helaas wel vrij storend voor de omgeving dus ik denk dat ik toch maar op zoek moet naar een goede gesloten hoofdtelefoon. Tips zijn welkom want het valt niet mee om een een open hoofdtelefoon te kloppen voor zover ik weet.