Genesis serie V, 500 of 501 speakers we heeft ze gehoord

Started by Paulie, January 2, 2008, 16:43:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: Richi on August 14, 2017, 13:29:52
Ik zou kunnen langskomen met mijn Hypex classe D eindversterkers. Kan je eens kijken wat die doen achter je Classé in combinatie met de Genesis speakers.

Dat mag zeker!
Neem je de NBSjes mee om thuis te luisteren op je gemak. ;).

Eerst even settelen en schuiven met die dingen, want man ze zijn echt moeilijk te plaatsen...

Quote from: pacific on August 11, 2017, 17:14:41
Daar ga je heel veel plezier aan beleven. Ze hebben wel ruimte nodig en stuur me ff pm dan stuur ik je een link met demo muziek en informatie waarmee je deze speakers perfect kan afstellen. Let wel ben nu op vakantie dus lukt pas begin september. Deze muziek is door Genesid geselecteerd voor de beste afstelling van je speakers met een omschrijving per nummer wat je moet doen en hoe het moet klinken.

Kan je me die link eens pmmen als je wil?
Ik ben bezig om ze op te stellen, maar dan vergeet ik dat weer en luister naar de muziek.
De handleiding geeft ook al wel aanknopingspunten, maar als ik geen toe in geef bijvoorbeeld, is mijn focus gewoon niet lekker.
Oh wacht nu schiet me iets te binnen, wat ik ga proberen.

Quote from: pacific on August 14, 2017, 14:01:42
Uit proberen is altijd goed maar gevoelsmatig denk ik niet de beste match op het mid/hoog.

Ik heb hetzelfde gevoel, maar we gaan het gewoon ervaren.
De quad 303 is mij ongelofelijk goed bevallen in ieder geval.
Maar met een kleine buis... ik kan weer terug naar een buisje. Gaaf.

Quote from: chansig on August 14, 2017, 07:53:02
Thanks....succes met het plaatsen en genieten.

Gr. Hans

Drama... geloof me.
Dat was het al met die electrostaten.

Quote from: frank2 on August 14, 2017, 07:14:24
Tsjakaridis betaalbaar en buis. Vette speakers geloof meteen dat ze goed klinken.

Ze klinken alleen prachtig bij goed opgenomen stukken.
Top 40 muziek: wat een bagger wordt daarin opgeleverd.
Dat wist ik al, maar nog nooit zo goed mogen ervaren...
Het klinkt gewoon slecht zelfs.

Quote from: Midcall on August 14, 2017, 14:59:21
We kunnen niet genoeg Genesis eigenaren hebben in dit land  ;) Welcome to the club! :pompom:

Hahaha thanks!
ik heb nog geen beslissing genomen, maar het gaat wel die kant op. :)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler


chansig

Je hebt ook best wel een ingewikkelde plaats voor je speakers. Gewoon de hele boel omgooien. Keuken daar waar nu de speakers staan en dan speakers zo plaatsen dat je kan zitten waar nu je keuken is. Of andersom anders zit je weer met dat raam te klooien.

Nou...piece of cake lijkt me zo.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pacific

Quote from: chansig on August 15, 2017, 08:45:58
Je hebt ook best wel een ingewikkelde plaats voor je speakers. Gewoon de hele boel omgooien. Keuken daar waar nu de speakers staan en dan speakers zo plaatsen dat je kan zitten waar nu je keuken is. Of andersom anders zit je weer met dat raam te klooien.

Nou...piece of cake lijkt me zo.

Gr. Hans
Ik zeg gewoon doen [emoji6]

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


chansig

Quote from: pacific on August 15, 2017, 08:45:39
https://www.google.co.id/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.genesisloudspeakers.com/whitepaper/Genesis_Loudspeaker_Setup_Procedure.pdf&ved=0ahUKEwjIheDE0djVAhWLK48KHewiB7EQFggbMAA&usg=AFQjCNEAFUnqWRj5yDreYfr6DwRbqQGL2g

Hier staat de procedure. Alle muziek heb ik op mijn server staan. Maar ben op vakantie. Dus die kan later naar je sturen.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

Gaaf die set up procedure. Zal absoluut helpend zijn en is ook gewoon een leuk stuk documentatie om te hebben.

Maar is Genisis op de hoogte van de ruimte invloeden van de kamer van PM ? Is er een basis qua akoestiek, ruimte, inhoud etc waar Genisis vanuit is gegaan ?

Beetje extreem voorbeeld: Zet deze speakers in de badkamer en je kan schuiven wat je wilt.

Daarbij is bv mijn ervaring dat mensen bv plaatsing werkelijk in de zelfde set op het zelfde moment anders kunnen ervaren. Hierin kunnen de verschillen best groot zijn...van voor, tussen naar achter de speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pacific

De setup die ik wel is gedaan heb is 1 speaker standaard instellen en precies op de luisterplek zetten. Dan zelf op de plek v d speaker staan en dan luisteren w h beste klinkt.dus door zelf te verplaatsen hoor je wat er met je geluid gebeurd.

Deze setup is een aanvulling op de manual daar staan de basis voorwaarde waar je ruimte aan voldoet. Vandaar mijn eerdere reactie dat ze veel ruimte nodig hebben.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


chansig

Ik heb niet de hele manual gelezen. Maar aankleding van de kamer is ook behoorlijk van invloed. Stel dat je ruimte akoestisch helemaal optimaal zou zijn ? Maar goed ik wil de effort van Genesis ook niet afzeiken oid. Het is gewoon een mooi uitgangspunt. Meer fabrikanten zouden hier aandacht aan kunnen besteden. Maar zal ook wel een geld dingetje zijn.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pacific

Google effe op Genesis Choice Cuts I en II meer muziek met aanvullende informatie. Voor mij gebruik ik dit ook bij niet Genesis om optimaal te plaatsen zo staan bij mij de speakers niet even ver v d achter muur om de een meer vrij staat dan de andere.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


Peerless Monster

Quote from: pacific on August 15, 2017, 08:45:39
https://www.google.co.id/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.genesisloudspeakers.com/whitepaper/Genesis_Loudspeaker_Setup_Procedure.pdf&ved=0ahUKEwjIheDE0djVAhWLK48KHewiB7EQFggbMAA&usg=AFQjCNEAFUnqWRj5yDreYfr6DwRbqQGL2g

Hier staat de procedure. Alle muziek heb ik op mijn server staan. Maar ben op vakantie. Dus die kan later naar je sturen.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk



Thanks!
Ik ga ook een zoeken op Tidal/spotify. Zou ik het daar ook kunnen vinden denk je?

Quote from: chansig on August 15, 2017, 08:45:58
Je hebt ook best wel een ingewikkelde plaats voor je speakers. Gewoon de hele boel omgooien. Keuken daar waar nu de speakers staan en dan speakers zo plaatsen dat je kan zitten waar nu je keuken is. Of andersom anders zit je weer met dat raam te klooien.

Nou...piece of cake lijkt me zo.

Gr. Hans

Precies. Gewoon heel de boel om.
De kamer is ook niet heel groot en die nis... Het maakt er allemaal niet gemakkelijker op.
Momenteel heb ik ze echt een enorme toe in gegeven en dat lijk te helpen voor de focussing. Breedte is nu wel compleet zoek.
Amused to death, my ass. De 2 honden aan het begin van de CD zitten nu in de speaker. De druppel van het begin van nummer 6 zit nu tussen de speakers in, ipv de gebruikelijke links naast je...

CD's zonder Q sound klinken nu wel erg goed.
Quote from: pacific on August 15, 2017, 09:28:48
De setup die ik wel is gedaan heb is 1 speaker standaard instellen en precies op de luisterplek zetten. Dan zelf op de plek v d speaker staan en dan luisteren w h beste klinkt.dus door zelf te verplaatsen hoor je wat er met je geluid gebeurd.

Deze setup is een aanvulling op de manual daar staan de basis voorwaarde waar je ruimte aan voldoet. Vandaar mijn eerdere reactie dat ze veel ruimte nodig hebben.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk



Best lastig met een speaker van 58 kilo...
Ik heb Scrut mijn Ushers van weleer weleens neer zien plaatsen.
Binnen een paar seconden stonden ze perfect. Nooit meer van hun plaats geweken, totdat ik ging verhuizen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Volgens mij heb je voor het volgende ook niet echt de ruimte..maar in een driehoek luisteren waarbij 1 van de punten een hoek van de kamer is en de andere 2 de speakers ? Snap je wat ik bedoel ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: chansig on August 18, 2017, 09:40:52
Volgens mij heb je voor het volgende ook niet echt de ruimte..maar in een driehoek luisteren waarbij 1 van de punten een hoek van de kamer is en de andere 2 de speakers ? Snap je wat ik bedoel ?

Gr. Hans

Ja een vriend van me heeft zijn opstelling ook gehad, maar het is en blijft een woonkamer.
Mijn vrouw tolereert voor nu de speakers ongeveer een meter naar voren. Nog meer gaat een issue vormen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Logisch. Je moet het doen waarmee je het moet doen. Is hier idem. Mag al blij zijn dat het kan en mag staan zoals het hier staat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

hebben we 't nu nog steeds over de set/speakers, of slaat dit op de wederhelft?  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Ja maar het is daar wel een goed punt van Hans.
Alleen voor nu niet werkbaar.
Wel in de toekomst. Als de scheiding erdoorheen is... ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Mijn vrouw kennende dan kan ik na de scheiding een Yoko setje kopen. Ach het gaat toch om de muziek. ;D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Je mag hier wel komen luisteren dan, kunnen we na het luisteren nog een rondje fietsen!

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Mijn budget is een beetje opgevroten door de Genesis. Ik zag een D130 staan van AR.
Even een budget versterker... (eigenlijk volgens mij al erg goed), alleen nog geen buizen van AR...
Wat denken jullie?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Midcall

Quote from: Peerless Monster on August 19, 2017, 16:47:47
Mijn budget is een beetje opgevroten door de Genesis. Ik zag een D130 staan van AR.
Even een budget versterker... (eigenlijk volgens mij al erg goed), alleen nog geen buizen van AR...
Wat denken jullie?
Lekker laten staan. Alleen de buizenbakken in overweging nemen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Peerless Monster

#72
Quote from: Midcall on August 23, 2017, 22:35:55
Lekker laten staan. Alleen de buizenbakken in overweging nemen.

Ok thanks. Ben nu hier naar aan het luisteren... 2 eindtrapjes...

Grappig... bij mij is het gewoon normaal op de telefoon. Bij het opladen wordt de foto 90 graden gekanteld.
De speakers staan naar achter voor de foto.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Former member 78

De foto is normaal hoor, als ik mijn laptop 90 graden draai :)

pacific

Zo wat zijn de 1e indrukken zo na 1 weekje luisteren?

Sent from my LG-H990 using Tapatalk