vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Quote from: devkon on February 20, 2017, 19:18:10
Zou je niet eens die Roch Voisine folder kunnen hernoemen?

Blijkbaar heeft de Squeezebox iets tegen de naam Roch Voisine ... m.a.w. heb deze naam veranderd en dan werkt het wel.
Bedankt mensen.
Hoe moet het nu verder? Want om er wat structuur in te houden had ik  Roch Voisine ook graag Roch Voisine blijven noemen en niet Rahnee.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Quote from: KayaRahnee on February 20, 2017, 21:23:01
Blijkbaar heeft de Squeezebox iets tegen de naam Roch Voisine ... m.a.w. heb deze naam veranderd en dan werkt het wel.
Bedankt mensen.
Hoe moet het nu verder? Want om er wat structuur in te houden had ik  Roch Voisine ook graag Roch Voisine blijven noemen en niet Rahnee.

Kijk, eindelijk resultaat!  8)

Misschien ligt het aan de muziek  :hehe:  ;)

Je zou de naam weer terug kunnen zetten om te zien of hij wederom die wijziging oppakt.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on February 20, 2017, 21:28:23
Kijk, eindelijk resultaat!  8)
Misschien ligt het aan de muziek  :hehe:  ;)
Je zou de naam weer terug kunnen zetten om te zien of hij wederom die wijziging oppakt.

Heb vanalles geprobeerd ... Roch, roch, Voisine, voisine enz ...
De enige combinatie met deze letters die de nummers vind is RochVoisine, in één woord geschreven dus.
Het werkt dus wel maar hoe is zoiets te verklaren?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Lijkt er op dat hij die naam (dat pad) op de 1 of andere manier vasthoudt.

Kennelijk is ie hoofdletter-ongevoelig, waardoor het niet uitmaakt hoe je dat spelt. Karakters weghalen of toevoegen maakt wel uit.

Ik zal me af te vragen of ie dat wellicht in caching heeft staan.

Ik zag bij Server Settings -> Advanced -> Rescan Music Library dat je bij Rescan Type ook Clear Library and scan everything kunt doen. Ik las ergens dat ie dan ook de cache verwijderd. Dat zou je nog eens kunnen proberen. Betekent wel dat ie alles opnieuw moet gaan scannen, dus kan even duren (afhankelijk van je collectie)...

Ik heb zelfs op mijn Squeezecommander android app een functie om clear cache te doen.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

#1554
Heb er nog zo eentje gevonden, Sheryl Crow lukt niet, SherylCrow wel.
Van bvb. Rolling Stones maakt ie dan weer geen probleem.

Deze: ...

Quote from: devkon on February 20, 2017, 22:11:23
Ik zag bij Server Settings -> Advanced -> Rescan Music Library dat je bij Rescan Type ook Clear Library and scan everything kunt doen. Ik las ergens dat ie dan ook de cache verwijderd. Dat zou je nog eens kunnen proberen. Betekent wel dat ie alles opnieuw moet gaan scannen, dus kan even duren (afhankelijk van je collectie)...

...ga ik even uitzoeken.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Quote from: KayaRahnee on February 20, 2017, 22:32:48
Heb er nog zo eentje gevonden, Sheryl Crow lukt niet, SherylCrow wel.
Van bvb. Rolling Stones maakt ie dan weer geen probleem.

Geen idee, maar blijkbaar houdt ie (oude) registraties van deze folders/paden/bestanden vast. Hij heeft eigenlijk een soort 'reset' nodig zou ik zeggen.
Stel dat je de software compleet zou verwijderen en opnieuw installeren (clean database/cache/whatnot), kan ik me niet voorstellen dat je dit probleem nog zou hebben.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on February 20, 2017, 23:07:13
Geen idee, maar blijkbaar houdt ie (oude) registraties van deze folders/paden/bestanden vast. Hij heeft eigenlijk een soort 'reset' nodig zou ik zeggen.
Stel dat je de software compleet zou verwijderen en opnieuw installeren (clean database/cache/whatnot), kan ik me niet voorstellen dat je dit probleem nog zou hebben.

We zullen het maar bij "stel dat je" houden, vrees dat dit niet aan mij besteed is.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Dan hoop ik dat de bypass voldoende voor je is  ;)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on February 20, 2017, 23:17:42
Dan hoop ik dat de bypass voldoende voor je is  ;)

Ben tevreden dat het werkt.
Ooit komt er hier toch een andere streamer ... hopelijk vind ik dan een toestel waar instellen niet zoveel aandacht vraagt en muzikaal evengoed presteert als de SBT.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

59r

Veel makkelijker dan dit zal het niet worden vrees ik

buizesmurf

Quote from: Cc59r on February 20, 2017, 23:41:42
Veel makkelijker dan dit zal het niet worden vrees ik

Het bekende "bos en de bomen" verhaal.Blij voor je dat het werkt....veel luisterplezier,want daar is het uiteindelijk toch om te doen...

KayaRahnee

Quote from: buizesmurf on February 21, 2017, 03:59:24
Het bekende "bos en de bomen" verhaal.Blij voor je dat het werkt....veel luisterplezier,want daar is het uiteindelijk toch om te doen...

Zo is dat, leuk dat het werkt en dat ik de nummers vind waar ik ze wil vinden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: 59r on February 20, 2017, 23:41:42
Veel makkelijker dan dit zal het niet worden vrees ik

Onder andere Sonos is er, naar ik kan inschatten, toch al in geslaagd om eenvoudige P&P speler te ontwikkelen ... er zullen er nog wel zo zijn zeker.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

DofN

Hoe spelen jullie DSD af via de SQB? Ik heb de DSD plugin geïnstalleerd maar de SQB kan het formaat toch nog niet afspelen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Henkjan_O

je moest 'm in een of andere container doen iirc, en dan nog wat...   ben de details ff kwijt, maar Hannesie op het zelfbouwaudio.nl forum heeft t werkend
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

DofN

Ik ben geen lid op dat forum maar zal er eens op zoeken :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bolle

Even een wat oud topic oprakelen, waar wellicht is het interessant voor de Squeezebox gebruikers en enthousiastelingen onder ons.

Na een aantal jaren heb ik mijn Logitech Media Server / Squeezebox set-up weer in gebruik genomen. Dat ging gepaard met wat updates naar de laatste LMS versies en plug-ins.

Hiermee is het LMS / Squeezebox systeem wat mij betreft nog steeds een van de meest veelzijdige systemen die er te krijgen zijn. En een zeer sterke oplossing als je diverse (meerdere) devices, je eigen muziek, streaming diensten, internet radio, podcasts in één platform wil samenvoegen.
Daarnaast heb ik een budget streamer / versterker in elkaar gezet met een Raspberry Pi en versterker HAT.

Ik heb het beschreven in mijn set-up topic, en ik dacht ik deel de link maar even voor diegenen die dit interessant zouden vinden en er anders overheen zouden lezen.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=30045.msg3456587#msg3456587
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Kingpin

Erg mooi gedaan hoor, complimenten :clapping:
Zolang m'n Touch de geest niet geeft komt er echt geen andere streamer in huis.
Icm met iPeng en goede voeding onverslaanbaar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bolle

Dank je!

Ja de Touch is een uitstekend digital transport voor belachelijk lage prijs. Zeker met de EDO plug-in die 192 kHz en USB digital-out mogelijk maakt. Met een goede voeding en een USB DAC moet je denk ik heel veel gaan uitgeven voordat je een beter digital transport kan vinden.

Heb de DAC van de Touch eigenlijk nooit gebruikt, maar die schijnt ook nog best ok te zijn.

In combinatie met LMS waarvan de functionaliteiten ook alleen maar uitgebreid worden, is het m.i. een van de beste hardware & software streaming systemen.

Volgens Darko audio (die nogal in de digital audio en streaming zit) is de Touch een van de beste audio producten van afgelopen decennium: https://darko.audio/2019/12/darko-audios-product-s-of-the-decade-2010-2019/
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

DofN

Ik sluit me hier volledig bij aan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

KayaRahnee

Quote from: Bolle on March 24, 2021, 10:16:35
Ja de Touch is een uitstekend digital transport voor belachelijk lage prijs. Zeker met de EDO plug-in die 192 kHz en USB digital-out mogelijk maakt. Met een goede voeding en een USB DAC moet je denk ik heel veel gaan uitgeven voordat je een beter digital transport kan vinden.

Leuk toestel inderdaad maar ik heb het na zo'n 5 jaar gebruik nog steeds niet klaargekregen om het stabiel te laten functioneren ... ik ervaar het nog steeds als niet geschikt voor diegene die weinig IT kennis hebben.
De SBT doet het hier een tijdje goed maar steeds gaat die na een periode weer problemen vertonen. Zo lukt het me momenteel niet om LMS in te loggen waardoor ik op de SBT mijn muziek niet kan benaderen. (Mijn kennis reikt niet ver genoeg om in te schatten wat er exact fout gaat).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sjettepet

Is hier al eerder gezegd maar kan geen kwaad: de Touch wordt ook door Roon als endpoint ondersteund. Werkt best mooi.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Bolle

Quote from: KayaRahnee on March 24, 2021, 11:28:51
Leuk toestel inderdaad maar ik heb het na zo'n 5 jaar gebruik nog steeds niet klaargekregen om het stabiel te laten functioneren ... ik ervaar het nog steeds als niet geschikt voor diegene die weinig IT kennis hebben.
De SBT doet het hier een tijdje goed maar steeds gaat die na een periode weer problemen vertonen. Zo lukt het me momenteel niet om LMS in te loggen waardoor ik op de SBT mijn muziek niet kan benaderen. (Mijn kennis reikt niet ver genoeg om in te schatten wat er exact fout gaat).

Vervelend. Bij heeft het altijd prima gedraaid, en na wat initiele tweaking verder geen omkijken naar.

Hoe bedoel je kan niet op LMS inloggen? Draait de software ergens, bv op je PC of NAS/server?
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

KayaRahnee

#1573
Quote from: Bolle on March 24, 2021, 21:18:21
Hoe bedoel je kan niet op LMS inloggen? Draait de software ergens, bv op je PC of NAS/server?

Ik ken/begrijp er zo goed als niets van ...
Muziekmap staat zowel op PC als op NAS.
lMS vind ik via "Diskstation" links boven klik ik daar op "Hoofdmenu" daar vind ik "Logitech Media Server" wanneer ik daarop klik krijg ik melding "De site is niet bereikbaar"
xxx.xxx.xxx.xx heeft de verbinding geweigerd.
Ik heb hulp nodig van iemand die het hier voor mij kan komen instellen zodat het eindelijk stabiel werkt maar tot nog toe heb ik nog niemand gevonden.
Zelf krijg ik dat nooit klaar heb ik geleerd.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Bolle

Je wil dus LMS van je Synology NAS draaien? (Diskstation).

Heb zelf geen Synology, dus kan niet in al te veel detail helpen. Maar volgens mij ondersteund Synology LMS niet meer.

Deze site heeft wat up-to-date releases van LMS voor Synology
https://sourceforge.net/projects/lmsupdate/
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis