vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

T_I

Quote from: Kingpin on March 27, 2013, 21:47:16Weet ik niet, maar als ik de server uit heb staan.

Tja, dat komt hier niet voor. (of ik heb geen internet)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Delesh

Best goede ervaring met deze toestellen
Woonkamer : Tag Mclaren AV32R - parasound 5250 - OPPO BDP-105 Darbee -quadral Montan VIII - quadral Base VIII - wireworld speaker kabel Equinox® 7 - wireWorld power cord Aurora™ 7 - ULTRAVIOLET 7 HDMI kabel -vortexbox streamer zelf gemaakt - lg hecto
Headphone setup : hd-800 sennheiser - amb headphone amp M3 met Q11 voeding - Hifiman HE-400 (voor men vrouw)

Glareskin

OK uit ervaring mijn adviezen m.b.t. Squeezebox.
1 Je kunt een verdraaid goed echt high-end geluid uit een squeezebox squeezen  ;)
2 De squeezeserver is een zware applicatie, zeker vergeleken met de UpNp /DLNA servers zoals Twonky en Minim Server. Het is daarom zeker aan te bevelen om een krachtige QNAP aan te schaffen. EN dan noch zul je bij een SB altijd pakwweg een halve seconde vertraging hebben voordat een nummer speelt. Is natuurlijk niet erg maar vergeleken van de andere servers i.c.m. bijvoorbeeld in Linn streamer komt het toch wat sloom over.
3 Bekabeld aansluiten verdient natuurlijk altijd de voorkeur boven wifi. Hoewel met de juiste netwerk componenten eigenlijk nooit voorkomen. Bouw indien financieel mogelijk een sub-netwerk. Een goede aanbeveling vindt je hier in deze Linn documenten (werkt natuurlijk ook met Squeezebox!)
http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/DS_High_End_System
Indien mogelijk heb je slechts je control point, b.v. iPad draadloos verbonden. Aan te bevelen apps voor de iPad zijn Squeezepad en iPeng.

Voor een optimaal geluid zou ik de volgende aanbeveling willen doen.
Neem een Squeezebox Touch

Het voordeel hiervan is dat je ook 24 Bit bestanden aan kunt.
Sluit aan op de volgende DAC die voor minder dan 400 Euro op internet te bestellen is:

Styleaudio Carat Sapphire

Schaf voor beide de voeding Best of Two Worlds aan.

De hele aanschaf blijft ver onder de 1000 Euro en ik beloof dat je een ongelofelijk goed geluid hebt waar vele dure spelers niet mee kunnen. Ik spreek uit eigen ervaring (ik had de Duet maar natuurlijk wil je ook 24 Bit kunnen spelen.)

high-q

Mooie post Glareskin. Doe je toevallig ook iets met software modificatie als Touch Toolbox?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

johan d

#979
Quote from: Glareskin on May  1, 2013, 19:30:07De hele aanschaf blijft ver onder de 1000 Euro
...alleen de Touch wordt de dag vandaag niet meer nieuw verkocht...

quattronl

Quote from: johan d on May  2, 2013, 11:19:15
...alleen de Touch wordt de dag vandaag niet meer nieuw verkocht...
Klopt. 2e hands is ie nog wel te vinden maar soms voor flinke bedragen (zelfs tot boven de nieuwprijs).

Touch met Toolbox of EDO-mod, BOTW voeding, mooie DAC, dito kabels en je hebt een zeer goed klinkend geheel!
Ik ben er iig erg blij mee en hoef op dat vlak niet echt meer te upgraden (gevaarlijke uitspraak, i know)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Midcall

Quote from: quattronl on May  2, 2013, 14:04:17
Klopt. 2e hands is ie nog wel te vinden maar soms voor flinke bedragen (zelfs tot boven de nieuwprijs).
Zolang er geen alternatief voor die prijs is, niet meer dan terecht  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Kwabbernoot

Quote from: Glareskin on May  1, 2013, 19:30:07
<knip> Ik spreek uit eigen ervaring (ik had de Duet maar natuurlijk wil je ook 24 Bit kunnen spelen.)

Ik heb de Duet (ondertussen 3 x zelfs) en zou niet weten waarom ik natuurlijk 24 bit wil kunnen spelen.

Groeten...

Ron_Z

Quote from: Kwabbernoot on May  2, 2013, 15:50:22
Ik heb de Duet (ondertussen 3 x zelfs) en zou niet weten waarom ik natuurlijk 24 bit wil kunnen spelen.

Groeten...

En daarnaast kan de Duet ook gewoon 24bit aan, maar wel tot 48khz. http://wiki.slimdevices.com/index.php/Squeezebox_Receiver

quattronl

Quote from: Kwabbernoot on May  2, 2013, 15:50:22
Ik heb de Duet (ondertussen 3 x zelfs) en zou niet weten waarom ik natuurlijk 24 bit wil kunnen spelen.
Gewoon omdat het kan.
En omdat dat spul tussen de oren je zal vertellen dat het dan beter klinkt.

;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Glareskin

Quote from: Kwabbernoot on May  2, 2013, 15:50:22
Ik heb de Duet (ondertussen 3 x zelfs) en zou niet weten waarom ik natuurlijk 24 bit wil kunnen spelen.

Groeten...
Ik denk dat je het verschil ook niet zult horen door een megafoon  >:D

Kwabbernoot

Potverdorie, 39 posts en nu al zulke grappen?  :mad:   :laugh:

Groeten...

magicbas

Quote from: Kwabbernoot on May  3, 2013, 23:05:39
Potverdorie, 39 posts en nu al zulke grappen?  :mad:   :laugh:

Groeten...

Vind het wel een leuke grap eigenlijk!
...is het wel een grap?  :hehe:
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Midcall

Quote from: Glareskin on May  3, 2013, 18:57:18
Ik denk dat je het verschil ook niet zult horen door een megafoon  >:D
Nu hoort niemand nog enig verschil door een megafoon, dus....  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Glareskin

Quote from: Kwabbernoot on May  3, 2013, 23:05:39
Potverdorie, 39 posts en nu al zulke grappen?  :mad:   :laugh:

Groeten...
NUG! NUG!

lope

#990
Ik zou mijn Squeezebox Touch graag naar een hoger niveau tillen dmv een DAC. Mijn Squeezebox Touch is reeds voorzien van de EDO mod) en de BOTW voeding.

Volgens mij is een externe DAC de volgende stap die ik moet zetten maar ik zie door de bomen het bos niet meer.


  • USB/SPDIF: M2tech HiFace (€150 maar dan moet ik alsnog een DAC toch?)
  • De Styleaudio Carat Sapphire (€500 inclusief duane heffing)
  • Schiit Bifrost DAC (€350)
  • PS Audio Digital Link III (€600)
  • of een Schiit Modi USB ASYNC DAC?
  • Anders?

Bovenstaande lijst zijn voornamelijk SPDIF apparaten. Een andere weg kan zijn een USB Dac?
Input (buizen)versterker is RCA aansluiting (geen digitale ingang).

Hopelijk kunnen jullie mij wat richting geven.
Alvast bedankt.


devkon

Mogelijkheid om digitaal aan te sluiten op je voorversterker?  :smile:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

lope

Mijn (buizen)voorversterker heeft alleen een RCA input

devkon

Kunnen we dat ook weer afstrepen. Voor de rest kan ik geen advies geven  :smile:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

quattronl

Ik ben er inmiddels achter dat je toch wel een erg goede DAC moet gaan inzetten wil je je sound naar een hoger niveau kunnen tillen.
Ik heb nu een Cambridge Audio DACMagic 100 + BOTW voeding. Dat gaf met m'n Squeezebox Duet een significante verbetering maar nu met m'n Touch niet tot nauwelijks.
Niet dat deze DAC zo slecht is (integendeel) maar het geeft meer aan dat én de DAC van de SBT erg goed is én dat je externe DAC van een hoog niveau moet zijn wil je goed verschil horen. Dat betekend meestal dus een dure DAC.
Ter indicatie: mijn DAC+BOTW voeding zijn zo'n 400,- nieuw.
Dus gezien het lijstje hierboven zal je wellicht ook een trapje hoger moeten gaan zitten.

En natuurlijk: duurder is niet altijd gelijk aan beter ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

AirTimeDMC12

#995
Hou me al even met dezelfde vraag bezig. Nog niet kunnen testen met een dac, maar deze staat nog wel op het verlanglijstje, ook test met kabels. Is er allemaal nog niet van gekomen. Setup is alleen voorzien van de BOWTS-upgrade. Idem wat betreft opzetten van de squeezebox server, dus nog niet veel muziek geluisterd.

Gebruik nu de interne DAC van de SBT, aangesloten met het standaard interlinkje. Het is me wel opgevallen dat mijn favoriete 192kb-internetzenders via Airplay (standaard ondersteunt door mn receiver) zo goed als hetzelfde klinken over de TuneIn app op de SBT. Hoor nauwelijks verschil. Ik moet nog wel opnieuw de stappen voor toolbox 3.0 doorlopen op de SBT, deze instellingen ben ik alweer kwijt...

Ander punt wat me tot nu toe is opgevallen is dat ik nog enorm mn weg moet vinden op de SBT en de bediening via iPeng. Wat dat betreft is Airplay zo verschrikkelijk makkelijk. Ik selecteer wat en plop, mn reveiver uit standby en ik heb geluid... Ik zeg geluid, moet muziek via de sbt nog ervaren.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Kingpin

Quote from: lope on July 10, 2013, 16:21:40
Mijn (buizen)voorversterker heeft alleen een RCA input
Op een buis zou ik je de Metrum DAC kunnen aanbevelen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#997
Quote from: Kingpin on July 10, 2013, 22:20:55
Op een buis zou ik je de Metrum DAC kunnen aanbevelen.

@ Lope:

Heb je deze man z'n profiel gezien? Ik zou maar naar 'm luisteren! :P

Midcall

Quote from: twani on July 11, 2013, 07:29:44
@ Lope:

Heb je deze man z'n profiel gezien? Ik zou maar naar 'm luisteren! :P
Al is het maar omdat het ook erg goed onderbouwd wordt.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

AbZ