vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

martin778

Wat mij betreft hoeven ze geen updates meer uit te brengen voor de Squeezebox want dat ding is zo goed als perfect.

Zee

Quote from: martin778 on September  8, 2012, 02:05:47
Wat mij betreft hoeven ze geen updates meer uit te brengen voor de Squeezebox want dat ding is zo goed als perfect.

+1
Maar ik als ik toch even een nadeel mag noemen:  de search functie.   Het is niet mogelijk over meerdere tags ineens te zoeken.
Ik weet niet hoe andere mediaspelers/servers hiermee omgaan.  Maar in bv jRiver Media center is dat veel beter geregeld.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Alco

#952
QuoteWat mij betreft hoeven ze geen updates meer uit te brengen voor de Squeezebox want dat ding is zo goed als perfect.
Ik heb de laatste paar jaren wel geleerd de z.n. 'updates' te negeren, aangezien ze bij mij vaak voor meer ellende dan meerwaarde zorgden.
(bepaalde functies die opeens uitvielen/misten, albums of cover-art die miste,etc)

Ook heb ik al maaanden een issue met internet radio (ben er al zo aan gewend, dat ik er nu pas weer aan denk, nu ik dit topic zie)  Het probleem is:

Als ik mijn SBT bedien met de originele IR afstandsbediening is er nooit iets aan de hand en werkt alles perfect.
Meestal bedien ik 'm echter met Ipeng op m'n Ipod. Dat gaat ook prima, maar...  als ik tijdens het luisteren naar muziekbestanden van mijn PC switch naar internetradio en daarna m'n SBT uitzetten, dan heb wel een probleem als ik later m'n SBT weer aan wil zetten. Dat lukt dan namelijk alleen nog met de originele AB en niet meer via de Ipod.

M.a.w.  ik kan m'n SBT niet uit het zicht plaatsen, tenzij ik er een gewoonte van maak om na het luisteren van internetradio even weer te switchen naar muziek vanaf m'n PC voordat ik 'm uitzet.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

evilniek

Quote from: Alco on September  8, 2012, 09:29:06
Ik heb de laatste paar jaren wel geleerd de z.n. 'updates' te negeren, aangezien ze bij mij vaak voor meer ellende dan meerwaarde zorgden.
(bepaalde functies die opeens uitvielen/misten, albums of cover-art die miste,etc)

Ook heb ik al maaanden een issue met internet radio (ben er al zo aan gewend, dat ik er nu pas weer aan denk, nu ik dit topic zie)  Het probleem is:

Als ik mijn SBT bedien met de originele IR afstandsbediening is er nooit iets aan de hand en werkt alles perfect.
Meestal bedien ik 'm echter met Ipeng op m'n Ipod. Dat gaat ook prima, maar...  als ik tijdens het luisteren naar muziekbestanden van mijn PC switch naar internetradio en daarna m'n SBT uitzetten, dan heb wel een probleem als ik later m'n SBT weer aan wil zetten. Dat lukt dan namelijk alleen nog met de originele AB en niet meer via de Ipod.

M.a.w.  ik kan m'n SBT niet uit het zicht plaatsen, tenzij ik er een gewoonte van maak om na het luisteren van internetradio even weer te switchen naar muziek vanaf m'n PC voordat ik 'm uitzet.



Als ik het goed begrijp, heb je de muziek op een PC staan, en op je PC heb je LMS draaien?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

high-q

Quote from: Jumping Jack on April  7, 2012, 09:08:07
Met het prutsen aan de mediaserver heb ik ook gevonden hoe het komt dat bv Isflicka bestanden met een hogere resolutie kan afspelen op de SB. Onder "geavanceerd" -> "prestaties" -> "hoog, aanbevolen voor computers met 1+ GB Ram". Dan speelt de SB bij mij ook bestanden in 24/192, maar wel gedownsampled naar 24/96 (volgens de DAC toch). Enig probleem: mijn NAS heeft maar 512mb Ram en daarom moet de SB te vaak bufferen, dus in mijn situatie niet bruikbaar. Maar het werkt dus wel...

Van de week wat 24/192 content binnen gehaald, maar kreeg deze niet aan de praat. Zal eens kijken of ik met deze instelling verder kom. Ik draai het op een PC icm LMS, dus zou moeten lukken.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Alco

QuoteAls ik het goed begrijp, heb je de muziek op een PC staan, en op je PC heb je LMS draaien ?
Klopt, wat betreft muziek op de PC, maar... uhh, wat is LMS ?  :blush:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Ron_Z

Logitech Media Server software

Alco

Ik heb Squeezebox Server 7.6.1.  :unsure:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Ron_Z

Da's ook prima. Vanaf versie 7.7 heet het LMS en zijn er wat (voor muziek dan) bijzaken toegevoegd.

Jumping Jack

#959
Quote from: high-q on September  8, 2012, 12:50:23
Van de week wat 24/192 content binnen gehaald, maar kreeg deze niet aan de praat. Zal eens kijken of ik met deze instelling verder kom. Ik draai het op een PC icm LMS, dus zou moeten lukken.

Er is ondertussen een third-party programma om hoge resolutie te spelen, vind je inz de applicaties op de squeezebox. Er staat in dit topic ook al iets over...

Edit: hier vind je er meer over: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101838.msg2164423#msg2164423
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jvanhambelgium

Quote from: Jumping Jack on September  8, 2012, 21:43:30
Er is ondertussen een third-party programma om hoge resolutie te spelen, vind je inz de applicaties op de squeezebox. Er staat in dit topic ook al iets over...

Edit: hier vind je er meer over: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101838.msg2164423#msg2164423

Ik heb gisteren ook wat moeten prullen om de transcoding in orde te krijgen!
Ik had 24/96 content die niet op m'n Duet wilde (Duet = 24/48 maximaal)

Toch deed hij geen (realtime-transcoding) ondanks dat alle settings correct stonden!
Bleek dat de "sox" binary (dat is het tooltje om de transcoding te doen) een klein beetje brak was!

Dus mischien even de logging opzetten binnen de sectie "Transcoding" en de output bekijken.

Ik draai hier alles wel al jaren op Linux machines, nog nooit LMS op Windows gebruikt eigenlijk...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

LittleNinja

Waar vind ik sowieso dergelijke content?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

evilniek

Quote from: LittleNinja on September 20, 2012, 19:24:40
Waar vind ik sowieso dergelijke content?

Ik heb wel wat gedownload van HDTracks, ze hebben een demo dl.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

johan d

Kan ik een squeezebox player instellen zodat hij op bepaalde tijdstippen (s nachts) geen muziek kan afspelen (in de kinderkamer) zowel op de NAS als internetradio.

quattronl

Quote from: johan d on February 10, 2013, 19:03:26
Kan ik een squeezebox player instellen zodat hij op bepaalde tijdstippen (s nachts) geen muziek kan afspelen (in de kinderkamer) zowel op de NAS als internetradio.
Geen idee. Makkelijkst lijkt het me om òf je NAS 's nacht uit te zetten òf je wifi of internettoegang van je router uit te zetten. Dat laatste kan zelfs op ip-adres (afhankelijk van je router).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

jvanhambelgium

Quote from: quattronl on February 10, 2013, 20:25:39
Geen idee. Makkelijkst lijkt het me om òf je NAS 's nacht uit te zetten òf je wifi of internettoegang van je router uit te zetten. Dat laatste kan zelfs op ip-adres (afhankelijk van je router).


Inderdaad, als die NAS een Linux doos is waar je zelf wat kan op prullen kan je mischien eenvoudig "iptables" installeren en via CRON een rule installeren om te blokkeren tussen X en Y uur of zoiets ?
Voor de rest zie ik niet veel mogelijkheden.
Welke "player" is het "in de kinderkamer" ?
Als het een "softplayer" (op Linux) is kan je langs die kant ook met "iptables" aan de slag natuurlijk...


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

johan d

t is een squeezebox Radio op een QNAP219 (arm) nas, maar van iptables ken ik geen snars :-)

jvanhambelgium

#967
Quote from: johan d on February 10, 2013, 22:35:45
t is een squeezebox Radio op een QNAP219 (arm) nas, maar van iptables ken ik geen snars :-)

Dan zou ik niet die piste bewandelen ;-)
Heb gisteren even gezocht in qua plugins maar deze specifieke "functionaliteit" bestaat voor zover ik weet dus (nog) niet.
Trouwens, radiostations kunnen worden afgespeeld zonder "tussenkomst" van de LMS, dus als je dat wil verhinderen zal je echt wel moeten (tijdsgebaseerd) gaan filteren...(netwerkverkeer) op de je router/fw.

Als je router toevallig de DD-WRT firmware zou draaien kan je het daar oplossen eigenlijk normaal gezien. Heb de feature daar al in zien staan, je kan de WLAN aan/af schakelen in blokken van 1 uur en je kan bepaalde security-policies actieveren tussen tijd X en Y.

Daar zal je het dus moeten zoeken indien je het echt nodig hebt...



HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

johan d

Hoe zorg ik ervoor dat mijn Touch en radio telkens internet-radio afspelen via de LMS server en niet via mysqueezebox.com?

Kingpin

Quote from: johan d on March 27, 2013, 12:32:35
Hoe zorg ik ervoor dat mijn Touch en radio telkens internet-radio afspelen via de LMS server en niet via mysqueezebox.com?
Door de server aan te laten staan, zodra deze uit gaat gaat je Touch over naar Mysqueezebox.com
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

johan d

Quote from: Kingpin on March 27, 2013, 12:35:43
Door de server aan te laten staan, zodra deze uit gaat gaat je Touch over naar Mysqueezebox.com
Dat is de enige voorwaarde? Als de server aanstaat, gaat hij nooit over naar Mysqueezebox.com?

Kingpin

Quote from: johan d on March 27, 2013, 12:40:34
Dat is de enige voorwaarde? Als de server aanstaat, gaat hij nooit over naar Mysqueezebox.com?
Mysqueezebox.com heb je nodig voor je ip radio (altijd). Moch je server uitgaan dan gaat de Touch hier automatisch naar over.
Wil je terug dan moet je je server opnieuw selecteren.
Dat houd in dat je Favorieten bij beide verschillend zijn!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

T_I

Quote from: Kingpin on March 27, 2013, 13:40:32Mysqueezebox.com heb je nodig voor je ip radio (altijd).

Is dat typisch iets voor de Touch? Ik heb de Classic en geen mysqueezebox.com en kan prima ip radio luisteren.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kingpin

Quote from: T_I on March 27, 2013, 18:25:42
Is dat typisch iets voor de Touch? Ik heb de Classic en geen mysqueezebox.com en kan prima ip radio luisteren.
Weet ik niet, maar als ik de server uit heb staan en ik ga naar internetradio dan wordt mysqueezebox.com aangesproken (tenminste op mijn SqueezeboxRadio, maar ik neem aan dat het op de Touch hetzelfde werkt).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack