vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alco

#875
Zucht... na maandenlang geen problemen, heeft mijn SB Touch het nu weer eens op z'n heupen. :confused: :sleepy:

Zodra ik 'm wil aanzetten krijk ik deze melding op het scherm van m'n Ipod Touch:
"Je speler is niet gevonden. Zorg dat je speler is aangesloten en beschikbaar op het netwerk"

Uiteraard is ie aangesloten, maar ik krijg 'm niet meer aan de praat wat ik ook doe.
In Mysqueezebox.com heeft mijn speler de status: niet verbonden.
Maar hoe ik 'm wel verbonden krijg...  :unsure: :blush: :unhappy:

Iemand enige idee, en die 't in Jip & Janneke taal zou kunnen/willen uitleggen ?  :worship:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bezoeker

wellicht flauw...maar lang leve een cd-speler of draaitafel. Ik zou hier het geduld ook niet voor hebben! Succes in ieder geval. Hoop voor je dat het snel opgelost is!

Alco

#877
Quotelang leve een cd-speler of draaitafel. Ik zou hier het geduld ook niet voor hebben!

Kan me best voorstellen, Dennuz. Op zich gebeurt het niet zo vaak (eens in de paar maanden) en ben ik de ellende vaak ook vrij vlot weer vergeten als 't weer werkt, maar de frustratie van het moment, niet wetend wat de oorzaak en de oplossing is, en dus afhankelijk zijn van anderen, maakt dat ik op zulke momenten ook weer terug verlang naar de good old CD-speler.
Een CD-speler heeft me in de afgelopen >20 jaar nog nooit in de steek gelaten. Laatje open, CD er in, laatje dicht en spelen meer. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Isflicka

Quote from: Alco on February  7, 2012, 11:42:53
Een CD-speler heeft me in de afgelopen >20 jaar nog nooit in de steek gelaten. Laatje open, CD er in, laatje dicht en spelen meer. :)

Zou willen dat ik dat ook van mijn CD-spelers kon zeggen. Veel te duur of goedkoop allemaal lieten ze mij in de steek. Misschien een slecht aura. Eén keer was ik het zo zat (nadat de speler een paar keer terug naar engeland was geweest) dat ik zelf maar een schroevendraaier ter hand heb genomen. Bleek er een stuk bitumen tegen het loopwerk aan te lopen. Moeten ze toch ook gezien hebben?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

evilniek

Quote from: Alco on February  6, 2012, 22:41:48
Zucht... na maandenlang geen problemen, heeft mijn SB Touch het nu weer eens op z'n heupen. :confused: :sleepy:

Zodra ik 'm wil aanzetten krijk ik deze melding op het scherm van m'n Ipod Touch:
"Je speler is niet gevonden. Zorg dat je speler is aangesloten en beschikbaar op het netwerk"

Uiteraard is ie aangesloten, maar ik krijg 'm niet meer aan de praat wat ik ook doe.
In Mysqueezebox.com heeft mijn speler de status: niet verbonden.
Maar hoe ik 'm wel verbonden krijg...  :unsure: :blush: :unhappy:

Iemand enige idee, en die 't in Jip & Janneke taal zou kunnen/willen uitleggen ?  :worship:

Ok, ga op de SBT naar, my music, als het goed is kun je nu de 'server' locatie kiezen. Het zou dan moeten werken.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

devkon

Ik blijf de Squeezebox een zegen vinden, al mijn CD's binnen handbereik en met een druk op de knop kunnen afspelen. Het werkt drempelverlagend. Ik heb zelden problemen, maar inherent aan deze oplossing (met afhankelijkheden naar andere componenten) zul je denk ik sneller tegen een probleem aanlopen dan een standalone CD-speler. Het is handig als je basis kennis hebt.

Je probleem is te onduidelijk om een gerichte oplossing aan te geven. Het lijkt op een soort van netwerkprobleem, dat is nog steeds vrij breed.
Kun je uberhaupt muziek afspelen met je SB?
Draait de Squeezeserver software (zonder problemen)?
Heb je netwerkproblemen? Alles goed verbonden, geen router probleem, geen wireless (als je dat gebruikt) problemen?
Of een wijziging of een incident/storing is de oorzaak, either way.
Als je het allemaal niet meer weet, zou je kunnen overwegen om de hele boel te herstart (Squeezeserver hardware, SB, Router, ...)

Succes!
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Xstream

Even je SB server restarten wil weleens helpen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Alco

#882
QuoteKun je uberhaupt muziek afspelen met je SB?
Nee.

QuoteDraait de Squeezeserver software (zonder problemen)?
Yep, niets vreemd kunnen ontdekken.

QuoteHeb je netwerkproblemen? Alles goed verbonden, geen router probleem, geen wireless (als je dat gebruikt) problemen?
Alles is goed verbonden. (niks veranderd, nadat 't nog goed functioneerde. Ik gebruik 'm sinds kort wel weer wireless. Kan nog proberen of via ethernetkabel wel werkt.

QuoteEven je SB server restarten wil weleens helpen
Helaas,...dat had ik al een paar keer geprobeerd, zonder succes.

Ik zal vanavond nog weer 't één en ander proberen. Bedankt voor de tips zover heren! :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

johan d

#883
Quote from: Alco on February  7, 2012, 14:42:54Ik gebruik 'm sinds kort wel weer wireless.
en hij heeft zo ook een tijdje gewerkt? of hij heeft gewerkt totdat SBS, router, nas oid herstart is geweest? indien het laatste, dan is het zeker een netwerk fout.

evilniek

#884
Quote from: evilniek on February  7, 2012, 13:28:04
Ok, ga op de SBT naar, my music, als het goed is kun je nu de 'server' locatie kiezen. Het zou dan moeten werken.

@Alco: Al geprobeerd?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Jumping Jack

Quote from: dennuz on February  7, 2012, 11:09:44
wellicht flauw...maar lang leve een cd-speler of draaitafel. Ik zou hier het geduld ook niet voor hebben! Succes in ieder geval. Hoop voor je dat het snel opgelost is!

:withstupid:

Ik heb een SB Touch die ik enkel gebruik voor internetradio, voor de rest is het voor mij niet fool-proof genoeg...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Wijx wondere wereld

Quote from: Alco on February  7, 2012, 14:42:54
Nee.
Yep, niets vreemd kunnen ontdekken.
Alles is goed verbonden. (niks veranderd, nadat 't nog goed functioneerde. Ik gebruik 'm sinds kort wel weer wireless. Kan nog proberen of via ethernetkabel wel werkt.
Helaas,...dat had ik al een paar keer geprobeerd, zonder succes.

Ik zal vanavond nog weer 't één en ander proberen. Bedankt voor de tips zover heren! :)

firewall uit? Virusscanner uit?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Alco

Quoteen hij heeft zo ook een tijdje gewerkt? of hij heeft gewerkt totdat SBS, router, nas oid herstart is geweest? indien het laatste, dan is het zeker een netwerk fout.
De SB heeft de laatste 2 a 3 weken prima wireless gewerkt. Dus, pas nadat ik de SB niet meer kon aanzetten heb ik de SBS en router herstart.

QuoteOk, ga op de SBT naar, my music, als het goed is kun je nu de 'server' locatie kiezen. Het zou dan moeten werken
je bedoeld, rechtstreeks via het touchscreen van de SB zelf ?  (ik probeerde 'm namelijk alleen via m'n Ipod op te starten)
Ik zal 't vanavond ook effe proberen.

QuoteIk heb een SB Touch die ik enkel gebruik voor internetradio, voor de rest is het voor mij niet fool-proof genoeg...
Ik in 't begin ook. Het was voor mij de voornaamste reden om 'm te kopen. Als vervanger voor een tuner. Na een poosje gebruikte ik 'm steeds meer als streamer, en inmiddels gebruik 'm nog maar zelden als radio.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

evilniek

Quote from: Jumping Jack on February  7, 2012, 15:03:15
:withstupid:

Ik heb een SB Touch die ik enkel gebruik voor internetradio, voor de rest is het voor mij niet fool-proof genoeg...

Misschien dat jouw ervaring minder positief is, bij mij werkt alles perfect.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Alco

Quotefirewall uit? Virusscanner uit?

Firewall was daarvoor niet uit, maar zal ik nog ff checken. Virusscanner is aan.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#890
Het blijkt niet aan m'n Squeezebox zelf te liggen. (gelukkig)
Die doet het namelijk prima via het touchscreen of via de originele afstandsbediening.

Alleen de Ipod kan de SB dus niet vinden...  :unsure:  
Firewall en virusscanner zijn beide actief.

Als ik naar mysqueezebox.com ga en kijk onder 'mijn muzieksystemen' staat er:
"Type: Squeezebox Touch, Status: Niet verbonden"

Maar hoe ik 't 'verbonden' krijg is me een raadsel...
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#891
Als ik nu de SB app aanraak, dan gaat het scherm op m'n Ipod volledig zwart en gebeurt er verder niks. :unhappy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

evilniek

Wat staat er rechts boven in de logitech media server?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Alco

QuoteWat staat er rechts boven in de logitech media server?

Ik zal vanavond effe kijken, ben nu op m'n werk. (wat zou er moeten staan ?)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Wijx wondere wereld

zet eens de Firewall en virusscanner (die hebben ook vaak een firewall) uit. Als de server dan wel de knijpdoos ziet weet je waar je moet zoeken. Kan ook verklaren waarom de Ipod de weg kwijt is. Waarom ga je naar mysqueezebox.com ?

Je moet toch naar 192.168.0.1:800 oid? Getallen heb ik gegokt. Ik zit ook op mijn werk  :D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

johan d

Quote from: dennuz on February  7, 2012, 11:09:44
wellicht flauw...maar lang leve een cd-speler of draaitafel.
ipod, tja lang leve...

devkon

Ik gebruik geen mysqueezebox.com, dat gebruik je voor muziek/radio vanuit het internet?
Kun je dat mysqueezebox.com wel benaderen via de SB?

Voor wat betreft Squeezeserver (op je PC), dat werkt dus wel, en je kunt hier vanaf muziek streamen? (je CD's)

Je iPod heeft overigens verbinding met het internet, dat werkt?

Ik las iets op een forum, wat mogelijk nog een probleem kan zijn (authenticatie) :
Also go to LMS > Settings > MySqueezeBox.com, is your MySB login info present and correct?  Is there any mention of "invalid" on that page?  Note:  your MySB password will correctly show as blank.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Alco

QuoteWat staat er rechts boven in de logitech media server?
Daar staat gewoon Alco's Squeezebox

QuoteVoor wat betreft Squeezeserver (op je PC), dat werkt dus wel, en je kunt hier vanaf muziek streamen? (je CD's)
Yep, dat werkt gelukkig wel.

QuoteJe iPod heeft overigens verbinding met het internet, dat werkt ?
Ook dat werkt zoals 't hoort. Ik kan YouTuben en/of apps downloaden via m'n Ipod.

ik snap er echt de ballen van... zodra ik de SB app op m'n Ipod aantik word het scherm volledig zwart.  :unhappy:
2 dagen geleden kreeg ik dan nog de melding dat ie m'n speler niet kon vinden, etc.  :unsure:

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#898
Heb de SB app verwijderd en opnieuw geinstalleerd... en.... dat werkt(te) totdat...  

Ik m'n gebruikersnaam + wachtwoord moest invoeren.
Ondanks dat die al een aantal jaren hetzelfde is, hield ik m'n hart vast en jawelll.... zucht :dozingoff:

"Gebruikernaam of wachtwoord van mysqueezebox.com is ongeldig"

Die melding heb ik aleens vaker gehad bij m'n Ipod... vreemd.
Tot 3x toe opnieuw wachtwoord ingevoerd en en toch.. ik probeerde 't daarna door gewoon de SB app aan te klikken, en verhip...I'm back!  :happy:  

Heb dus nog steeds geen idee wat de oorzaak was en hoe 't kan dat ik weer de foutmelding kreeg dat m'n gebruikersnaam en/of wachtwoord zogenaamd niet juist zouden zijn, maar goed... vooralsnog werkt 't weer!  :)

Zeer bedankt voor alle tips dusver guys!  :worship:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

johan d

ik denk dat je op de PC in squeezeboxserver ook ergens kan aanloggen op mysqueezebox.com... lukt het daar wel met dat login&paswoord?