vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Via het forum een squeezebox classic kunnen kopen, waarvoor dank !

Nu heb ik hem nog niet maar ik wil me wel al een beetje voorbereiden..
De server komt uiteraard op unraid te staan
Maar nu komt het (ik ben echt nog een leek op squeezebox gebied)
Hoe moet ik mijn mappen-bestanden structuur organiseren?
Nu heb ik zo'n tiental complete albums.. de rest is een complete ramp! Allemaal losse bestanden...
En nog niks gesorteerd...

Moet ik dit zelf indelen of andere tips ofzo?
Het zijn er wel enorm veel..


Ik heb bv ik zeg maar iets 10 liedjes van 1 zanger, maar die staan overal verspreid..
Als ik dan later via de squeezebox kijk, toont hij dan automatisch alle 10 liedjes als ik die zanger aanklik? no matter waar ze staan?
Maakt hij bv zelf de datum aan van het liedje
Stel dat liedje is jaren 80 , ander liedje is 90
ik wil alle liedjes jaren 80 horen.. dan geeft hij mij die?
Ook qua genre enz, dat vult hij zelf in?
Of gaat die server dat automatisch doen?

Ik kan ook moeilijk voor elke artiest een afzonderlijke map maken.. dan krijg ik enorm veel mappen, waar soms maar 1 liedje instaat...
je begrijpt me wel

Hoe moet ik alles sorteren, ik zie er eigenlijk geen begin aan :(
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

LittleNinja

Ik heb wel allemaal mappen aangemaakt. Eerst op basis van muzieksoort, vervolgens mappen voor artiesten A t/m E, dan artiestmappen en daar in een map per album...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

#802
Quote from: LittleNinja on January 13, 2012, 10:06:07
Ik heb wel allemaal mappen aangemaakt. Eerst op basis van muzieksoort, vervolgens mappen voor artiesten A t/m E, dan artiestmappen en daar in een map per album...

:withstupid:

Overigens heb ik nog jaartallen in verwerkt. Jaartal is het jaar van release.

devkon

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Pjotr

#804
Quote from: skank1 on January 13, 2012, 09:56:29
Via het forum een squeezebox classic kunnen kopen, waarvoor dank !

Nu heb ik hem nog niet maar ik wil me wel al een beetje voorbereiden..
De server komt uiteraard op unraid te staan
Maar nu komt het (ik ben echt nog een leek op squeezebox gebied)
Hoe moet ik mijn mappen-bestanden structuur organiseren?
Nu heb ik zo'n tiental complete albums.. de rest is een complete ramp! Allemaal losse bestanden...
En nog niks gesorteerd...

Moet ik dit zelf indelen of andere tips ofzo?
Het zijn er wel enorm veel..


Ik heb bv ik zeg maar iets 10 liedjes van 1 zanger, maar die staan overal verspreid..
Als ik dan later via de squeezebox kijk, toont hij dan automatisch alle 10 liedjes als ik die zanger aanklik? no matter waar ze staan?
Maakt hij bv zelf de datum aan van het liedje
Stel dat liedje is jaren 80 , ander liedje is 90
ik wil alle liedjes jaren 80 horen.. dan geeft hij mij die?
Ook qua genre enz, dat vult hij zelf in?
Of gaat die server dat automatisch doen?

Ik kan ook moeilijk voor elke artiest een afzonderlijke map maken.. dan krijg ik enorm veel mappen, waar soms maar 1 liedje instaat...
je begrijpt me wel

Hoe moet ik alles sorteren, ik zie er eigenlijk geen begin aan :(

Als je zorgvuldig zorgt dat de tags volledig zijn ingevuld:

- Artiest
- Album
- Album Artiest (erg belangrijk, anders komt ie bij diverse artiesten te staan wanneer hij/zij een nummer samen met een andere artiest zingt)
- Titel
- Jaar
- Genre (zeker checken, want de online databases geven dit niet altijd goed aan)
- Tracknummer (belangrijk voor het juist sorteren, zodat de albumvolgorde gehandhaafd blijft)
- Discnummer (belangrijk wanneer er meer dan 1 disc is, goed invullen: disc #/n)

Als bovenstaande goed in de tags van je FLAC files is opgeslagen, dan is het een fluitje van een cent. De Squeezebox software sorteert dan op basis van je taginformatie. Als je het op deze manier doet, maakt het niet zoveel uit hoe je mappenstructuur eruit ziet. Zelf heb ik het zo: Artiest\Album
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Shorkan

Quote from: Pjotr on January 13, 2012, 10:19:31
Als je zorgvuldig zorgt dat de tags volledig zijn ingevuld:

- Artiest
- Album
- Album Artiest (erg belangrijk, anders komt ie bij diverse artiesten te staan wanneer hij/zij een nummer samen met een andere artiest zingt)
- Titel
- Jaar
- Genre (zeker checken, want de online databases geven dit niet altijd goed aan)
- Tracknummer (belangrijk voor het juist sorteren, zodat de albumvolgorde gehandhaafd blijft)
- Discnummer (belangrijk wanneer er meer dan 1 disc is, goed invullen: disc #/n)

Als bovenstaande goed in de tags van je FLAC files is opgeslagen, dan is het een fluitje van een cent. De Squeezebox software sorteert dan op basis van je taginformatie. Als je het op deze manier doet, maakt het niet zoveel uit hoe je mappenstructuur eruit ziet. Zelf heb ik het zo: Artiest\Album

Ik doe precies hetzelfde. Is af en toe wel even werk om de tags goed in te vullen, maar dan heb je ook wat :-)
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Pjotr

Quote from: Shorkan on January 13, 2012, 10:24:02
Ik doe precies hetzelfde. Is af en toe wel even werk om de tags goed in te vullen, maar dan heb je ook wat :-)

Het kost je zeker wat werk, maar het levert je inderdaad enorm veel gebruikersgemak op. Ik had toch nog de nodige correcties achteraf gedaan. Tijdens het gebruik van de Squeezebox kwam ik toch nog zaken tegen die niet goed stonden. Even de tags fixen en opnieuw scannen met de Squeeze software en het loopt als een trein.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

skank1

Kan ik die tags niet automatisch laten aanvullen
Ik heb zo'n 2000 losse titels, waarvan ik zelfs niet weet uit welk album ze komen enz enz
laat staan tracknummer enz enz

Bestaan er progjes om mn gehele collectie zo  te laten invullen met juiste tags?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

En wat met losse liedjes?
Daar maak je toch niet telkens een album voor?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jvanhambelgium

Quote from: skank1 on January 13, 2012, 11:32:35
Kan ik die tags niet automatisch laten aanvullen
Ik heb zo'n 2000 losse titels, waarvan ik zelfs niet weet uit welk album ze komen enz enz
laat staan tracknummer enz enz

Bestaan er progjes om mn gehele collectie zo  te laten invullen met juiste tags?

Moet je een beetje geluk mee hebben, via FreeDB kan je tags vinden, maar is toch dikwijls nog wat manueel werk...zeker met losse files her en der. Je hebt ook verschillende versies van liedjes etc.
Volledig "automagisch" is vooral als je een CD erin propt, deze dan ript etc en dan worden tag & prentjes allemaal wel correct gezet.

Allez ik hoor het al, je gaat leuke uurtjes tegemoet ;-)

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Shorkan

Quote from: jvanhambelgium on January 13, 2012, 11:43:05
Moet je een beetje geluk mee hebben, via FreeDB kan je tags vinden, maar is toch dikwijls nog wat manueel werk...zeker met losse files her en der. Je hebt ook verschillende versies van liedjes etc.
Volledig "automagisch" is vooral als je een CD erin propt, deze dan ript etc en dan worden tag & prentjes allemaal wel correct gezet.

Allez ik hoor het al, je gaat leuke uurtjes tegemoet ;-)



Onderdeel van de hobby toch ;-)

Lekker muziekje erbij en gaan!
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

skank1

Quote from: jvanhambelgium on January 13, 2012, 11:43:05
Moet je een beetje geluk mee hebben, via FreeDB kan je tags vinden, maar is toch dikwijls nog wat manueel werk...zeker met losse files her en der. Je hebt ook verschillende versies van liedjes etc.
Volledig "automagisch" is vooral als je een CD erin propt, deze dan ript etc en dan worden tag & prentjes allemaal wel correct gezet.

Allez ik hoor het al, je gaat leuke uurtjes tegemoet ;-)



ohmy

:)

En wat met (zeker aanwezig) dubbele files?
Hoe haal ik die er automatisch uit?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

johan d

#812
ik denk dat je "losse" songs beter in een map "varia" ofzo dumpt en idd alle tags manuaal invult. een gekende CD wordt wanneer ze geript wordt netjes voorzien van Tags, maar losse songs...? Opbasis van wat zou die dan tags moeten vinden - trefwoorden uit de filename?
Ik gebruik Easytag, 't is compleet en vrij makkelijk.

skank1

Quote from: johan d on January 13, 2012, 11:59:00
ik denk dat je "losse" songs beter in een map "varia" ofzo dumpt en idd alle tags manuaal invult. een gekende CD wordt wanneer ze geript wordt netjes voorzien van Tags, maar losse songs...? Opbasis van wat zou die dan tags moeten vinden - trefwoorden uit de filename?
Ik gebruik Easytag, 't is compleet en vrij makkelijk.


jup info halen uit de titel en artiest, bijna al de namen van mijn bestanden bestaan uit titel song +artiest
is dit niet genoeg om dan mooi alle tags te voorzien via het internet


Welke progjes zijn er zo nog?
Ik heb hier eens gekeken:
http://lifehacker.com/5266613/six-best-mp3-tagging-tools

Dan komt er voor mij dit uit:
- mp3 tag
- Mediamonkey,: If you dump a bunch of music into MediaMonkey and that music has incomplete, corrupted, or mismatched ID3 tags, MediaMonkey automatically flags them and puts them in an Edit/Unsynchronized node on the program's file navigation tree, making it extremely easy to find the bad apples in your music collection and fix them. Once you get your tags in order, you can use Media Monkey to automatically organize your music into folders using the ID3 tags as a guide, creating directories based on artist and album names

Hij maakt dus ook zelf folders ..
Maar ik dacht eigenlijk dat mediamonkey soortgelijk als squeezebox server was, maar blijkbaar kun je het ook voor cleanup gebruiken , of ben ik nu mis
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Pjotr

Quote from: skank1 on January 13, 2012, 11:39:03
En wat met losse liedjes?
Daar maak je toch niet telkens een album voor?
Losse liedjes heb ik niet. Ik heb alleen al mijn CD's (400+) geript en omgezet naar naar FLAC met XLD op m'n iMac. Via XLD haalt hij al bij CDDB en FreeDB de album informatie op. Maar die heb ik echt goed moeten controleren en gelijk aanpassen, nog voor de rip. Dan staat alles er gelijk netjes in.

Achteraf tags laten invullen kan bijvoorbeeld met MusicBrainz Picard, of Tag.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

skank1

Nog een vraagje, als ik zo mp3tag, of monkeymedia gebruik voor mp3 tagging... moet ik dan coverart ook onmiddelijk meenemen? of doet die logitech squeezebox server dat dan?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

johan d

#816
Quote from: skank1 on January 13, 2012, 12:52:17
Nog een vraagje, als ik zo mp3tag, of monkeymedia gebruik voor mp3 tagging... moet ik dan coverart ook onmiddelijk meenemen? of doet die logitech squeezebox server dat dan?
automatich doet de squeezebox dat niet. ik weet dat voor complete albums, ik de coverart (folder.jpg) bij in de folder vh album moet plaatsen, vooraleer hij dat weergeeft op de remote vd SB. Ik denk wel dat je bij losse nummers een afbeelding in de TAG moet verwerken.

Ik lees net in de help van EasyTAG dat automatisch ook zou gaan

1.2. Basics steps of tagging/correcting tags:
EasyTAG offers three different "main" ways to tag or rename yours files: manually, automatically with the scanner or automatically with CDDB. Below is a description of each one.

...To attach a picture to the file, just select the image file (JPG or PNG) with the "+" button (in the picture tab), or Drag&Drop directly the picture file in the zone.

The "Fill Tag" scanner uses a pattern to associate words in the filename and directories with the tag entries. By this way, the tag fields can be completed automatically by pressing the "green" button in the scanner window or the toolbar. If the tag is partially completed, use the option "Overwrite fields when scanning tag" in the "Scanner" tab of the "Preferences" window, to replace all fields by the new values.

skank1

Voor mp3 tagging, ga ik toch ene van de 2 die ik noemde gebruiken, zijn ook de meest gebruikte, ik zou voor mp3tag gaan maar mediamonkey kan wel directorys aanmaken (aan hande de tags), daarom dat ik nog twijfel tussen de 2


Dus voor albumart en/of andere art moet ik dus onmiddelijk meedoen in het tagprogramma...
De squeezebox server doet dus eigenlijk niks?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Pjotr

#818
De Logitech Media Server (zo heet die nu) inventariseert de muziekbestanden in de muziekmappen die jij aangeeft. Hoewel hij standaard al een paar standaard muziekmappen en de iTunes bibliotheek meeneemt (erg vervelend, ik houd niet van software die uit zichzelf dingen voor mij doet cq. instelt, wil ik lekker zelf doen). Gelukkig kon ik dit direct wijzigen en enkel de muziekmap waar mijn geripte CD's in staan toevoegen.

De server kijkt verder of in ieder album mapje of er een cover.jpg of folder.jpg, etc. stat waaruit hij de hoesafbeelding meeneemt en deze toont. Daarnaast kun je nog allerlei zaken m.b.t. sortering van nummer instellen. Bijvoorbeeld "de", "het", "le", "la", etc. laten filteren uit de sortering zodat een album dat bijvoorbeeld "De Klaasjes" heet, niet bij de "D" komt, maar bij de "K" zoals 't hoort ;)

De server zorgt uiteraard ook voor het streamen van de muziek (bestanden en internetradio stations).
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

jvanhambelgium

Quote from: skank1 on January 13, 2012, 13:11:53
Voor mp3 tagging, ga ik toch ene van de 2 die ik noemde gebruiken, zijn ook de meest gebruikte, ik zou voor mp3tag gaan maar mediamonkey kan wel directorys aanmaken (aan hande de tags), daarom dat ik nog twijfel tussen de 2


Dus voor albumart en/of andere art moet ik dus onmiddelijk meedoen in het tagprogramma...
De squeezebox server doet dus eigenlijk niks?

Streamen ;-)
En uiteraard nog veel meer. Maar de "content" voorzien van tags en cover-art etc is niet de taak van Squeezeboxserver/Logitech Media Server
Opmaken van playlists, zoek-acties, allerlei plugins, (vb om op Facebook te delen wat je aan het luisteren bent, of realtime lyrics voor liedjes) zijn allemaal dingen die de server doet en nog veel meer...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Pjotr

Quote from: jvanhambelgium on January 13, 2012, 13:48:22
Streamen ;-)
En uiteraard nog veel meer. Maar de "content" voorzien van tags en cover-art etc is niet de taak van Squeezeboxserver/Logitech Media Server
Opmaken van playlists, zoek-acties, allerlei plugins, (vb om op Facebook te delen wat je aan het luisteren bent, of realtime lyrics voor liedjes) zijn allemaal dingen die de server doet en nog veel meer...

Ja, fijn die automatische spellingcontrole op m'n mac ;) Ik zal het gelijk even aanpassen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

skank1

Quote from: jvanhambelgium on January 13, 2012, 13:48:22
Streamen ;-)
En uiteraard nog veel meer. Maar de "content" voorzien van tags en cover-art etc is niet de taak van Squeezeboxserver/Logitech Media Server
Opmaken van playlists, zoek-acties, allerlei plugins, (vb om op Facebook te delen wat je aan het luisteren bent, of realtime lyrics voor liedjes) zijn allemaal dingen die de server doet en nog veel meer...

Wat gebruik jij dan om de content te voorzien?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jvanhambelgium

Quote from: skank1 on January 13, 2012, 14:42:53
Wat gebruik jij dan om de content te voorzien?

Ik gebruik MP3TAG als programma voor het snel taggen van al m'n FLACS.
Maar geloof me vrij ... hier zijn al tientallen/honderden uren in gegaan omdat alles voor mij perfect moet staan.
Op sommige (gedown******) spullen staat in de tag soms rommel die ik er ook uit wil etc. Dat moet je allemaal wel zelf doen natuurlijk. Die "comments" tag is wel niet gebruikt door Squeezebox, maar desalnietemin wil ik ze toch eruit etc.

En je eigen CD's vliegen vooruit, taggen is automatisch alsook cover-art. Geen probleem.

Soms moet je van een bepaalde album op google even wat covertjes zoeken omdat ze via andere kanalen niet te vinden zijn etc. Hangt ook af van exotisch de muziek is in je database.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

skank1

#823
Quote from: jvanhambelgium on January 13, 2012, 15:27:14
Ik gebruik MP3TAG als programma voor het snel taggen van al m'n FLACS.
Maar geloof me vrij ... hier zijn al tientallen/honderden uren in gegaan omdat alles voor mij perfect moet staan.
Op sommige (gedown******) spullen staat in de tag soms rommel die ik er ook uit wil etc. Dat moet je allemaal wel zelf doen natuurlijk. Die "comments" tag is wel niet gebruikt door Squeezebox, maar desalnietemin wil ik ze toch eruit etc.

En je eigen CD's vliegen vooruit, taggen is automatisch alsook cover-art. Geen probleem.

Soms moet je van een bepaalde album op google even wat covertjes zoeken omdat ze via andere kanalen niet te vinden zijn etc. Hangt ook af van exotisch de muziek is in je database.


en kun je met mp3tag, eens getagt, ook het programma de mp3s (flacs, enz) automatisch in mappen laten steken per genre bv?

en gebruik jij zelf ook coverart voor losse files?
of heb jij enkel albums?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Pjotr

#824
Quote from: jvanhambelgium on January 13, 2012, 15:27:14
En je eigen CD's vliegen vooruit, taggen is automatisch alsook cover-art. Geen probleem.

Soms moet je van een bepaalde album op google even wat covertjes zoeken omdat ze via andere kanalen niet te vinden zijn etc. Hangt ook af van exotisch de muziek is in je database.

Hiervoor kun je ook Album Art Downloader proberen. Die vindt best wel wat (checkt ook een groot aantal online stores voor afbeeldingen).
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+