vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Fireman on December 24, 2007, 13:08:15
Edit: ik heb er wel een grotere/langere antenne opgezet  :o  Met dit -> signaal sterkte goed/zeer goed & snelheid 54 Mbps/
Hoeveelste golflengte antenne heb je erop gezet dan?

Alco

#26
Hmm,...toch maar eens kijken naar een ander merk dan. (als ik m'n geld niet terug kan krijgen)

QuoteIk snap het niet want bij werkt het prima  ::)  ( na goed afstellen )

Wat moet er afgesteld worden aan een router ?
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

VDM

Trouwens, ik moest gelijk denken aan een beveiligingsprobleem. Probeer eens alle WEP/WPA en MAC-beperkingen uit te zetten. Als het dan werkt kan je geleidelijk weer wat aanzetten!

fireman

#28
Quote from: Audioloog on December 24, 2007, 13:42:10
Hoeveelste golflengte antenne heb je erop gezet dan?

Deze antenne heb ik er op gezet -> WL-031 Het zegt mij niet veel, kan jij uitleggen wat die 10 dBi inhoud?

Het is een samenloop van beveiliging ( zelf toegang krijgen tot de router ) en het juiste MAC adres invoeren of laten zoeken.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

Ben na 't werk nog snel effe naar Dynabyte geweest.

De verkoper vertelde me dat ik de draadloze router zowieso eerst via de bijgeleverde kabel met de PC moest verbinden, en 'm dan installeren/configureren.  ::) (zo staat 't dus echt niet in de handleiding, maar ok)

Daarna kon ik 'm als 't goed was neerzetten waar ik wou en moest ie draadloos werken.

Hmm, ben benieuwd. Heb er weinig vertrouwen in, maar wie weet....  ;D
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

fireman

Quote from: Alco on December 24, 2007, 17:45:29
De verkoper vertelde me dat ik de draadloze router zowieso eerst via de bijgeleverde kabel met de PC moest verbinden, en 'm dan installeren/configureren.  ::) (zo staat 't dus echt niet in de handleiding, maar ok)

Dat zeg ik "Ik had in het begin ook geen verbinding. Switchen met mijn kabel en zo kon ík 'm afstellen."

;D   ;)  Suc6 iig
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

#31
Nou,... ik heb de adviezen van de Dynabyte verkoper opgevolgt. (zoals verwacht...zonder suc6)

Allereerst is 't noodzakelijk om de bijgeleverde USB-stick te installeren.
Dat is heel simpel en verliep net als zaterdag geheel zoals 't hoort.

Dan moet de router worden geregistreerd bij Sitecom. Die handelingen stonden heel duidelijk, stap voor stap, in de handleiding en verliepen ook weer prima. 

Na 't invullen van de gegevens (serie/nr,persoonlijke gegevens,etc,etc) krijg je dan de melding dat de gevevens naar Sitecom worden gestuurd ter registratie.

Maar dan.... :o Aaargh...krijg ik de foutmelding:"Uw registratie is mislukt!" ??? >:(
Met de bijna 'grappige' zin daaronder:"Wilt u over 2(!) weken herinnert worden om uw registratie alsnog te voltooien ?"  (duh...nee, dan is mijn omruil termijn van 8 dagen al verlopen, dus...dacht 't niet!)

Kortom, ik kon en kom dus geen steek verder.
Ik ga er vrijdag wel weer mee terug, en desnoods probeer ik dan nog een andere router uit.

Groeten van een gefrustreerde ondergetekende,  ;)

Alco (maar ik blijf lachen hoor ;D )
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

fireman

#32
Hmmm... , ik heb niets hoeven te registreren.

Mac-adres klonen in

type dit 192.168.0.1 in je browser ( verbinding met UTP kabel behouden tussen PC-router-modem )  inloggen met admin/admin. Daarna kom je in een menu. Adres klonen en dan moet 'ie 't gaan doen.

Heb je dit al gedaan?

En lees dit topic even. Ik ben ook een paar avonden bezig geweest.
Ik ben een volhouder en hij doet het  ;D mijn topic
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Wijx wondere wereld

registratie kun je gewoon wegklikken, heeft niets te maken de werking van de router.

Ip-adres staat in de manual meestal. Hoeft niet persee 192.168.0.1 te zijn.

Heb je wel een IPadres aan je pc gekoppeld?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Alco

#34
Sorry, Wijx en Fireman, maar ik zou 't eerlijk gezegt niet weten...

Heb je topic gelezen Fireman, maar 't is voor mij grotendeels abracadabra wat daar staat.

Btw,...ik heb geen Mac, maar Windows XP.

Quotetype dit 192.168.0.1 in je browser ( verbinding met UTP kabel behouden tussen PC-router-modem )  inloggen met admin/admin. Daarna kom je in een menu. Adres klonen en dan moet 'ie 't gaan doen.
Ik heb geen idee hoe ik in die browser kom, om die code in te typen, en waar ik moet 'inloggen'.
(op m'n werk PC moet ik wel inloggen bij 't opstarten, maar thuis niet)

Ik zal julle tips doorspelen naar die vriend die hier meer verstand van heeft.
Wellicht weet hij dan wat meer.

Thanx anyway!
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#35
QuoteIp-adres staat in de manual meestal. Hoeft niet persee 192.168.0.1 te zijn.

Heb 't Ip-adres gevonden in de manual en is inderdaad 192.168.0.1

btw, bij 't hoofstuk (5) "De draadloze router configureren" staat als eerste zin:
"Controleer of de TCP/IP instellingen van uw PC overeenkomen met de beschrijving van hoofdstuk 3"

Als ik 1 bladzij terug blader zie ik hoofdstuk 3. En wat houd hoofdstuk 3 in z'n geheel in....
een tekening van de achterkant van de router, ...that's all!  ::) Verder is die bladzijde zo wit als sneeuw ???

Krijg 't idee dat de handleiding niet helemaal juist is.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

fireman

#36
Nee joh. Duhh. Waar normaal www.foutje.nl staat daar tik je die 192.168.0.1 in. Dan komt er een login scherm. Daar tik je dan admin/admin in.

Mac is niet van apple. Maar heeft, als ik het goed heb, te maken met je modem. Maar dat gaat van zelf als je cloned.

Edit; misschien een foutje van mijn zijde, tik dit eens in waar je normaal www.????????.nl in tikt 192.168.0.1/index.html
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

#37
QuoteWaar normaal www.foutje.nl staat daar tik je die 192.168.0.1 in. Dan komt er een login scherm. Daar tik je dan admin/admin in.

O,ja...sorry...nou weet ik ook wel weer wat er met browser bedoeld wordt.
(alleen noemde ik 't altijd 'adresbalk')  :-X

Anyway, ik heb 't gedaan die 192,168.0.1 intypen in de browser, maar ik krijg 't bekende 'De pagina kan niet worden weergegeven' verhaal. Geen log-in scherm dus.
(zowel als ik dat doe terwijl ik gewoon internet heb via de kabel, als wanneer ik de draadlose router heb aangesloten)

Ik was vanavond (4e poging) een heel eind. Heb dat registratie proces overgeslagen en daar leek ie zich inderdaad weinig van aan te trekken. Uiteindelijk gaf ie aan:"Bezig met verbinding maken. Een moment alstublieft" Nou weet ik niet hoe lang zo'n moment gemiddeld duurt, maar na circa 45 hield ik 't toch maar voor gezien en klikte ik op annuleren.
(wel gaf ie onderin de taalkbal 3 groene balkjes aan, wat een 'goede signaalsterkte' inhoud, maarja... weer geen internet dus...zucht)

ik laat 't maar even rusten voor 'n paar dagen geloof ik. (eerst maar eens van de kerstdagen 'genieten')

ps. las net bij toeval nog wel deze optie: http://www.wifisound.nl/catalog/netgearhomeplugethernetbridge14mbps-p-213.html?osCsid=4f85ce33e5c4a2a992ed62f781997e5a
(maar dat klinkt haast te simpel/mooi om waar te zijn)

Thanx so far, y'all :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Quote from: Alco on December 25, 2007, 00:00:00

ps. las net bij toeval nog wel deze optie: http://www.wifisound.nl/catalog/netgearhomeplugethernetbridge14mbps-p-213.html?osCsid=4f85ce33e5c4a2a992ed62f781997e5a
(maar dat klinkt haast te simpel/mooi om waar te zijn)



Een kennis heeft die en dat werkt volgen hem heel goed.

peter

fireman

Quote from: Alco on December 25, 2007, 00:00:00
O,ja...sorry...nou weet ik ook wel weer wat er met browser bedoeld wordt.
(alleen noemde ik 't altijd 'adresbalk')  :-X

Anyway, ik heb 't gedaan die 192,168.0.1 intypen in de browser, maar ik krijg 't bekende 'De pagina kan niet worden weergegeven' verhaal. Geen log-in scherm dus.
(zowel als ik dat doe terwijl ik gewoon internet heb via de kabel, als wanneer ik de draadlose router heb aangesloten)

Ik was vanavond (4e poging) een heel eind. Heb dat registratie proces overgeslagen en daar leek ie zich inderdaad weinig van aan te trekken. Uiteindelijk gaf ie aan:"Bezig met verbinding maken. Een moment alstublieft" Nou weet ik niet hoe lang zo'n moment gemiddeld duurt, maar na circa 45 hield ik 't toch maar voor gezien en klikte ik op annuleren.
(wel gaf ie onderin de taalkbal 3 groene balkjes aan, wat een 'goede signaalsterkte' inhoud, maarja... weer geen internet dus...zucht)

ik laat 't maar even rusten voor 'n paar dagen geloof ik. (eerst maar eens van de kerstdagen 'genieten')

ps. las net bij toeval nog wel deze optie: http://www.wifisound.nl/catalog/netgearhomeplugethernetbridge14mbps-p-213.html?osCsid=4f85ce33e5c4a2a992ed62f781997e5a
(maar dat klinkt haast te simpel/mooi om waar te zijn)

Thanx so far, y'all :)


Je zet na de 192 een "  ,  " dat moet een "  .   " zijn.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Quote from: )p( on December 25, 2007, 08:09:10
Een kennis heeft die en dat werkt volgen hem heel goed.

peter
Dat is idd een mooie oplossing. Als ik dat van te voren wist dan had ik dat ook genomen. Een open sourch in je eigen huis.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

#41
QuoteJe zet na de 192 een "  ,  " dat moet een "  .   " zijn
Woeps...foutje...  maar bij 't intypen in de browser gebruikte ik wel een punt uiteraard.

Las op 't Naim forum deze reactie na 't noemen van de Netgear Homeplug:

"Please please don't use these awful network over mains devices, they put out so much rubbish
onto the mains it's unbelievable."


Heb volgens mij al eens eerder gehoord dat internet via 't electriciteitsnet de klank van een serieuze audioset niet echt ten goede zou komen.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Wijx wondere wereld

ja dat is een ramp.

Internet moet je ook op de router instellen anders werkt het niet.

Kan ook zijn dat de IP van je pc ook 192.168.0.1 is dan krijgt ie ruzie met de router.

start-> uitvoeren-> IPconfig
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

fireman

Quote from: Wijx wondere wereld on December 25, 2007, 12:21:47
ja dat is een ramp.

Internet moet je ook op de router instellen anders werkt het niet.

Kan ook zijn dat de IP van je pc ook 192.168.0.1 is dan krijgt ie ruzie met de router.

start-> uitvoeren-> IPconfig

En als je een ander kanaal kiest? Je hebt er meen ik 12.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Wijx wondere wereld

je zou ook kunnen pingen naar een ip-adres dan weet je of de dns-server misschien plat ligt. Ping dan gelijk naar de router dan weet je ook op die functioneerd.

Elke pc in het netwerk heeft een nummer (IP-adres) dit kan een willekeurig nummer zijn maar meestal is het 192.168.0.1 tot 192.168.0.6 naargelang het aantal pc's. Die nummer moet je toewijzen anders kunnen ze niet communiceren met de router. De router heeft ook een nummer (192.168.0.1 stond in je boekje).

Je kan het beste eerst kijken wat het ip is van je huidige pc dus netwerk afkoppelen. Dat nummer haal je bij start -> uitvoeren -> ipconfig. Nu kijk je of het werkt dus bij start->uitvoeren intypen ping 192.168.0. * . Sterretje is dan het nummer van je pc. Nu zie je of de pc goed is ingesteld. Mocht het IP van je PC ook 192.168.0.1 zijn dan moet je dat veranderen naar bijvoorbeeld 192.168.0.2

Nu de router weer aansluiten. Als de IP van de router 192.168.0.1 is, druk dan bij start -> uitvoeren -> ping 192.168.0.1. Zo weet je of de pc met de router communiceerd. Als dat werkt kun je het nummer in de browser intypen. En dan inloggen op de router. Daar zal vast wel een wizzard zijn voor het installeren van je internet op de router.



Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Wijx wondere wereld

Quote from: Fireman on December 25, 2007, 12:25:22
En als je een ander kanaal kiest? Je hebt er meen ik 12.

je kan het elk nummer geven die je wilt alleen wordt het wat onoverzichtelijk. Ik draai hier met 192.168.1.999 :P
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

hifiman

Quote from: Wijx wondere wereld on December 25, 2007, 12:38:03
je kan het elk nummer geven die je wilt alleen wordt het wat onoverzichtelijk. Ik draai hier met 192.168.1.999 :P
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, er is geen enkele ip stack die een dergelijk getal (>255) zal accepteren laat staan begrijpen :P

Wijx wondere wereld

je hebt gelijk er staat 199 was iets te enthousiast
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Alco

#48
QuoteJe kan het beste eerst kijken wat het ip is van je huidige pc dus netwerk afkoppelen. Dat nummer haal je bij start -> uitvoeren -> ipconfig. Nu kijk je of het werkt dus bij start->uitvoeren intypen ping 192.168.0. * . Sterretje is dan het nummer van je pc. Nu zie je of de pc goed is ingesteld. Mocht het IP van je PC ook 192.168.0.1 zijn dan moet je dat veranderen naar bijvoorbeeld 192.168.0.2

Als ik via start op uitvoeren klik, krijg ik dit schermpje:



Moet ik in dat vakje ipconfig of 192.168.0.*. intypen ?

Als ik ipconfig intyp (al dan niet met ping ervoor) gebeurt er helemaal nix.
Als ik 192.168.0.*. intyp krijg ik de welbekende foutmelding:



sorry guys, ik zal wel een echte computer analfabeet zijn :o ::) ;)
maar wat ik ook doe...  ik kom geen steek verder.

Ik breng de router vrijdag weer terug, en probeer wellicht nog een andere.

fijne 2e kerstdag y'all  8)

Alco





Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

hifiman

#49
Quote from: Alco on December 26, 2007, 12:51:57

Ik breng de router vrijdag weer terug, en probeer wellicht nog een andere.
Een andere router proberen zal niet veel helpen als je (blijkbaar) niet weet waar je mee bezig bent. Niet lullig bedoeld ofzo maar dat blijkt duidelijk uit je posts..

Ik zou het dus op 1 router houden en even hulp in de buurt zoeken om deze te configureren.

Wat de dos commando's betreft, het is wat handiger om eerst "cmd" in te typen, je krijgt dan een dos emulatie box en daarin kun je dan zaken als ping en ipconfig doen.

Groetjes,

Ronald