vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

#1500
Ik zit te denken om een Aries femto (ook vanwege de USB out) te kopen als upgrade voor de SQBT met aparte voeding, waarvan LMS meestal perfect werkt maar met de jaren instabieler wordt op nieuwe firmware van Netgear.
Ik verwacht me daar nog wel een paar jaren mee te redden, dus de voornaamste overweging op dit moment zou zijn: verbetering van geluidskwaliteit.

Wat is jullie inschatting? Ik heb nu niet het idee dat ik iets mis, en heb al heel wat verschillende sets in allerlei prijsklasses gehoord. De verschillen tussen netwerkspelers die ik heb gehoord, waren vooral klankmatig.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

KayaRahnee

#1501
Squeezebox Touch weigerd één van m'n geripte CDees die op de NAS staat, af te spelen.
Krijg melding "leeg" op het scherm van de SBT.

Hoe krijg ik dit weer goed?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

Quote from: KayaRahnee on February  3, 2017, 23:56:43
Squeezebox Touch weigerd één van m'n geripte CDees die op de NAS staat, af te spelen.
Krijg melding "leeg" op het scherm van de SBT.

Hoe krijg ik dit weer goed?

Toegangsrechten in orde ?
Speciale filename met lastige karakters erin (of spaties) ?
Welk formaat ? 1 grote 500MBytes FLAC met CUE ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Quote from: jvanhambelgium on February  4, 2017, 07:43:57
Toegangsrechten in orde ?
Speciale filename met lastige karakters erin (of spaties) ?
Welk formaat ? 1 grote 500MBytes FLAC met CUE ?

Heb de nummers eens gekopieerd en los op de NAS gezet, dus niet in de map Music, dan speelt het feiloos.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Quote from: KayaRahnee on February  4, 2017, 09:50:31
Heb de nummers eens gekopieerd en los op de NAS gezet, dus niet in de map Music, dan speelt het feiloos.

Wat is dan het exacte verschil met wat je hiervoor deed? Ik neem aan dat in beide situaties de SB server bij deze files kan en dat je afspeelt met SB.

In ieder geval dient de SB server op de hoogte te geraken van nieuw toegevoegde bestanden en directories. Bij mij gaat dat vrij automatisch, al heb ik in het verleden daar wel eens een probleem mee gehad. Ik weet niet meer precies waar dat in zat.

Voor de rest sluit ik me aan bij de nog onbeantwoorde vragen van jvanhambelgium.

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

#1505
Quote from: jvanhambelgium on February  4, 2017, 07:43:57
Toegangsrechten in orde ?

Denk het wel hé, vermits de nummers wel worden afgespeeld wanneer ze niet onder de map "music" staan.

Quote from: jvanhambelgium on February  4, 2017, 07:43:57
Speciale filename met lastige karakters erin (of spaties) ?

Ik heb gemerkt tijdens aanmaken mappen dat speciale tekens automatisch worden geweigerd. Dus is dat vermoedelijk ook niet het probleem.

Quote from: jvanhambelgium on February  4, 2017, 07:43:57
Welk formaat ? 1 grote 500MBytes FLAC met CUE ?

Alle CDees geript in FLAC.
Wat is CUE?

Quote from: devkon on February  4, 2017, 10:24:00
Wat is dan het exacte verschil met wat je hiervoor deed? Ik neem aan dat in beide situaties de SB server bij deze files kan en dat je afspeelt met SB.
In ieder geval dient de SB server op de hoogte te geraken van nieuw toegevoegde bestanden en directories. Bij mij gaat dat vrij automatisch, al heb ik in het verleden daar wel eens een probleem mee gehad. Ik weet niet meer precies waar dat in zat.
Voor de rest sluit ik me aan bij de nog onbeantwoorde vragen van jvanhambelgium.

Omdat ik er weinig vanaf weet zijn mijn antwoorden misschien niet duidelijk, excusses daarvoor.
Voor de duidelijkheid: alle geripte CD tjes doen het, behalve die ene niet.... de bestanden van deze CD zijn wel terug te vinden in de Z://diskstation/music map, maar ze zijn niet te zien op het SBT scherm.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Heb je de CD geript in een subdirectory (map) en geplaatst onder //DISKSTATION/music ? Kun je die subdirectory ook niet zien?


PS cue file is een soort inhoudsopgave / tracklisting die o.a. door SBT gebruikt kan worden om af te spelen. Bijvoorbeeld als je een CD hebt geript naar 1 groot bestand (cd.flac), dan heb je een een cue file (cd.cue) nodig om de tracks afzonderlijk te kunnen afspelen.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

jvanhambelgium

Indien nog niet te zien in je library moet je moet een nieuwe "scan" doen ? Of speel je echt op "FOLDER" af ?
Tenzij je een "auto scan" plugin hebt draaien of periodiek automatisch een re-scan doet van je library gaat dat niet zomaar verschijnen.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

devkon

Quote from: jvanhambelgium on February  4, 2017, 11:56:36
Indien nog niet te zien in je library moet je moet een nieuwe "scan" doen ? Of speel je echt op "FOLDER" af ?
Tenzij je een "auto scan" plugin hebt draaien of periodiek automatisch een re-scan doet van je library gaat dat niet zomaar verschijnen.

Dat is wel een goeie. Ik speel zelf altijd op "FOLDER" af zoals je zegt, althans ik neem aan dat je bedoelt het afspelen van je music middels het doorlopen van (sub)folders, en niet op basis van de SB database (metadata, gescande info). Ik gebruik dan in het hoofdmenu van Squeeze Commander de optie "Muziekmap".
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Geripte CDees staan allemaal via "computer" onder Z:// DISKSTATION music.
Daar kan ik alle nummers zien, ook die van Roch Voisine.

Op het SBT scherm ga ik naar "Muziekmap" --> "Music" -->, als ik daar op Roch Voisine klik krijg ik melding "leeg".

Scannen heb ik nog nooit moeten doen, dacht dat automatisch gebeurt?

Misschien allemaal nogal onduidelijke antwoorden die ik geef maar sorry, beter kan ik het niet uitleggen bij gebrek aan kennis van deze materie.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Goed dat je het aangeeft dat je kennis hierover beperkt is, geen probleem, de mijne ook  ;)

Als je met Muziekmap werkt, hoef je volgens mij niet een scan te draaien. Ik doe het althans niet, en nieuwe muziek pakt ie normaal gesproken op.

Kun je aangeven wat er exact aan bestanden in die submap "Roch Voisine" staat? Namen/groottes? Even schermafdruk maken (snipping tool).

Ik loop al vooruit op zaken, maar wat gebeurt er als je die bestanden in map "Roch Voisine" zet in de "Music" folder? Zie je ze dan wel?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on February  4, 2017, 15:36:03
Goed dat je het aangeeft dat je kennis hierover beperkt is, geen probleem, de mijne ook  ;)
Als je met Muziekmap werkt, hoef je volgens mij niet een scan te draaien. Ik doe het althans niet, en nieuwe muziek pakt ie normaal gesproken op.
Kun je aangeven wat er exact aan bestanden in die submap "Roch Voisine" staat? Namen/groottes? Even schermafdruk maken (snipping tool).
Ik loop al vooruit op zaken, maar wat gebeurt er als je die bestanden in map "Roch Voisine" zet in de "Music" folder? Zie je ze dan wel?

Ik had reeds een map "music"  "Roch Voisine", via de PC zie ik de bestanden, op het SBT scherm niet (melding "leeg" dus).

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Wat ik bedoel is of je bijvoorbeeld 1 zo'n flac bestand kopieert naar een hogere gelegen directory en dan gaat kijken of je 'm wél ziet met SBT. Zet het bestand dan in de hoofdfolder van SB, de folder die je initieel hebt opgegeven waar hij naar muziek moet kijken.




{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on February  4, 2017, 16:06:58
Wat ik bedoel is of je bijvoorbeeld 1 zo'n flac bestand kopieert naar een hogere gelegen directory en dan gaat kijken of je 'm wél ziet met SBT. Zet het bestand dan in de hoofdfolder van SB, de folder die je initieel hebt opgegeven waar hij naar muziek moet kijken.

??? ::)
Daar zal ik een praktijk hulplijn voor moeten inroepen vrees ik.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

vergeerr72

Als de squeezeserver problemen ondervindt tijdens het scannen logt hij deze. Heb jij de scanlog al bekeken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

devkon

Weet je niet hoe je een bestand in explorer kunt kopiëren?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

devkon

Quote from: vergeerr72 on February  4, 2017, 18:05:30
Als de squeezeserver problemen ondervindt tijdens het scannen logt hij deze. Heb jij de scanlog al bekeken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Als je gewoon via "Muziekmap" je muziek afspeelt middels het doorlopen van folderstructuren hoef je m.i. niet te blijven scannen. Mijn laatste scan is van 2015 en heeft verder geen invloed op het afspelen op basis van "Muziekmap".
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

vergeerr72

De squeezeserver scant toch automatisch om een bepaalde tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

devkon

Ja dat klopt, maar ik heb dat uitgezet omdat ie problemen had met bepaalde files (bleef er op hangen). Ik maak geen gebruik van de SB database (en muziek metadata), ik maak enkel gebruik van muziekbestanden binnen dir structuren.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on February  4, 2017, 18:05:50
Weet je niet hoe je een bestand in explorer kunt kopiëren?

Onder andere.

Ik heb een haat / liefde verhouding met die SBT.
Zolang deze goed werkt vind ik het een heerlijk doosje, maar zodra deze keuren gaat vertonen haat ik dat apparaat ... ik snap van heel dat gedoe rond instellingen enz... nauwelijks iets.
Mijn computer kennis reikt nauwelijks tot de basis.
Vandaar dat ik steeds roep dat ik praktijkhulp nodig heb om dat ding eens volledig op orde te zetten.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, ik heb dat weer met andere dingen  :angel:

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het dan lastig is om je op afstand verder te helpen zonder er een hele lange sessie van te maken. Die tijd heb ik niet helaas  ;)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on February  4, 2017, 18:29:56
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, ik heb dat weer met andere dingen  :angel:
Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het dan lastig is om je op afstand verder te helpen zonder er een hele lange sessie van te maken. Die tijd heb ik niet helaas  ;)

Dat snap ik helemaal devkon.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Henkjan_O

Quote from: KayaRahnee on February  3, 2017, 23:56:43
Squeezebox Touch weigerd één van m'n geripte CDees die op de NAS staat, af te spelen.
Krijg melding "leeg" op het scherm van de SBT.

Hoe krijg ik dit weer goed?

heb je het bestand (folder) verplaatst soms sinds de laatste scan? dan heeft de SB in z'n database nog de oude locatie staan en als die die probeert af te spelen dan lukt dat niet... 
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

KayaRahnee

Quote from: Henkjan_O on February 19, 2017, 14:14:21
heb je het bestand (folder) verplaatst soms sinds de laatste scan? dan heeft de SB in z'n database nog de oude locatie staan en als die die probeert af te spelen dan lukt dat niet...

Nee.
Heb de CD inmiddels nogmaals (2x) opnieuw geript, echter zonder resultaat.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

59r

Quote from: KayaRahnee on February 19, 2017, 20:28:24
Nee.
Heb de CD inmiddels nogmaals (2x) opnieuw geript, echter zonder resultaat.

En daarna je bibliotheek weer gescand?