vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jvanhambelgium

Quote from: KayaRahnee on August  8, 2015, 12:41:50
Hmmm ...... Dat weet ik eigenlijk niet ..... m.a.w. zoals ik reeds een aantal keren heb aangehaald snap ik niks van heel dat systeem, weet dus vaak niet hoe wat werkt en waar wat moet worden ingesteld.
Ik zet de SBT aan (met of zonder NAS) en het werkt......

Misschien komt er nog wel eens een toestel / systeem dat eenvoudiger werkt met minder poespas naar instellingen toe.

Euh werkt met/zonder NAS ? Wat speel jij dan eigenlijk af ? Altijd streaming-diensten oid ? Locale harde-schijf eraan hangen oid ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Quote from: jvanhambelgium on August  8, 2015, 12:54:45
Euh werkt met/zonder NAS ? Wat speel jij dan eigenlijk af ? Altijd streaming-diensten oid ? Locale harde-schijf eraan hangen oid ?

Muziek via NAS.
Verder gebruik ik radio van de SBT.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H B

#1452
Quote from: KayaRahnee on August  8, 2015, 12:41:50
Hmmm ...... Dat weet ik eigenlijk niet ..... m.a.w. zoals ik reeds een aantal keren heb aangehaald snap ik niks van heel dat systeem, weet dus vaak niet hoe wat werkt en waar wat moet worden ingesteld.
Ik zet de SBT aan (met of zonder NAS) en het werkt......

Misschien komt er nog wel eens een toestel / systeem dat eenvoudiger werkt met minder poespas naar instellingen toe.
Het lijkt er op dat je squeezebox nu verbonden is met mysqueezebox.com surf anders even naar http://mysqueezebox.com/index/Home en log daar in en klik dan op het tabje "afstandsbediening" als hij met mysqueezebox verbonden is kan je hem daar bedienen.

KayaRahnee

Quote from: H B on August  8, 2015, 14:07:18
Het lijkt er op dat je squeezebox nu verbonden is met mysqueezebox.com surf anders even naar http://mysqueezebox.com/index/Home en log daar in en klik dan op het tabje "afstandsbediening" als hij met mysqueezebox verbonden is kan je hem daar bedienen.

Ook dat werkt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H B

#1454
Quote from: KayaRahnee on August  8, 2015, 14:35:49
Ook dat werkt.
Dat houd dus in dat je squeezebox verbonden is met mysqueezbox.com en niet met LMS op je pc en om die reden geeft hij daar ook aan dat er geen squeezebox gevonden is.
Wat je kan doen om je squeezebox te verbinden is het volgende, ga in je webbrowser naar het volgende adres " PC IP:9000" oftewel de webomgeving van LMS (daar heb ik je al eerder naar gedirigeerd) daar zit rechtsboven een logitech icoon links daarvan zit een menu knop daar kan je je squeezebox kiezen ook als je er meerdere hebt met hun eigen unieke naam, en tevens zie je daar de apparaten die zijn verbonden met mijn squeezebox.com mocht het zo zijn dat hij daarmee verbonden is klik je er op om hem te selecteren je krijgt  de vraag " Dit muzieksysteem is momenteel verbonden met mysqueezebox.com. Wil je het systeem terugschakelen naar deze Logitech Media Server?" Als je dat wil klik je op hoe kan het ook anders "ja" en hij verbindt met LMS.

KayaRahnee

Quote from: H B on August  8, 2015, 20:30:27
Dat houd dus in dat je squeezebox verbonden is met mysqueezbox.com en niet met LMS op je pc en om die reden geeft hij daar ook aan dat er geen squeezebox gevonden is.
Wat je kan doen om je squeezebox te verbinden is het volgende, ga in je webbrowser naar het volgende adres " PC IP:9000" oftewel de webomgeving van LMS (daar heb ik je al eerder naar gedirigeerd) daar zit rechtsboven een logitech icoon links daarvan zit een menu knop daar kan je je squeezebox kiezen ook als je er meerdere hebt met hun eigen unieke naam, en tevens zie je daar de apparaten die zijn verbonden met mijn squeezebox.com mocht het zo zijn dat hij daarmee verbonden is klik je er op om hem te selecteren je krijgt  de vraag " Dit muzieksysteem is momenteel verbonden met mysqueezebox.com. Wil je het systeem terugschakelen naar deze Logitech Media Server?" Als je dat wil klik je op hoe kan het ook anders "ja" en hij verbindt met LMS.

Oké, maar het werkt nu, is er geen gevaar dat ik dan terug naar "af" ga? ..... terug instellingen aanpassen of dergelijke?
Had ik vroeger toch maar beter m'n best gedaan op school  ;)   :smile:
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H B

#1456
Quote from: KayaRahnee on August  8, 2015, 20:38:10
Oké, maar het werkt nu, is er geen gevaar dat ik dan terug naar "af" ga? ..... terug instellingen aanpassen of dergelijke?
Had ik vroeger toch maar beter m'n best gedaan op school  ;)   [emoji2]
Inderdaad zit de kans zit er in dat je wat instellingen moet veranderen als je in het instellingen menu van LMS onder de tab "mysqueezebox.com" bij " Integratie van mysqueezebox.com" hebt aangegeven dat de boel gesynchroniseerd moet worden is er echter niks aan de hand dan kan je zonder problemen overschakelen, en als je je eigen muziek af wil spelen zal je wel moeten dat gaat niet via mysqueezebox.com.
Ik heb hier thuis 2 systemen waar LMS op draait 1 op een NAS die stabiel draait en een Wandboard quad om te testen en dan nog mysquuzebox.com met in totaal  6 squeezeboxxen en ik kan zonder problemen schakelen tussen de verschillende bronnen.

KayaRahnee

Quote from: H B on August  9, 2015, 07:41:30
Inderdaad zit de kans zit er in dat je wat instellingen moet veranderen als je in het instellingen menu van LMS onder de tab "mysqueezebox.com" bij " Integratie van mysqueezebox.com" hebt aangegeven dat de boel gesynchroniseerd moet worden is er echter niks aan de hand dan kan je zonder problemen overschakelen, en als je je eigen muziek af wil spelen zal je wel moeten dat gaat niet via mysqueezebox.com.
Ik heb hier thuis 2 systemen waar LMS op draait 1 op een NAS die stabiel draait en een Wandboard quad om te testen en dan nog mysquuzebox.com met in totaal  6 squeezeboxxen en ik kan zonder problemen schakelen tussen de verschillende bronnen.

Dan kan ik het ,  met mijn ruime kennis van zaken  ;) , het allemaal maar beter laten zoals het is.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

hifiman

#1458
Al jaren luister ik met plezier naar mijn (gemodificeerde) transporter en squeezeboxen (touch model). Ik paste daarbij polyphase upsampling naar 24bits/96 kHz toe omdat deze na uitgebreide luistertests met een (audio) vriend destijds als best klinkende uit de bus kwam.

Kort geleden deze luistertests opnieuw gedaan en verschillende configuraties beluisterd, daarbij kwamen 2 winnaars uit de bus die allebei hun sterke punten hebben. Wederom polyphase en op de gedeelde eerste plaats ook meridian (d.w.z. een simulatie van meridian upsampling middels sox). Omdat beiden hun sterke punten hebben wilde ik een manier hebben om ze beiden te kunnen gebruiken en makkelijk te kunnen schakelen middels iconen op mijn ipad waar ook de ipeng app opstaat om het squeezebox spul mee te bedienen. Bij deze deel ik mijn oplossing met jullie. Nothing fancy maar het werkt :-)

Voordelen polyphase upsampling: Deze methode klinkt "technisch" het best en heeft een zeer goede focus van instrumenten en stemmen

Voordelen meridian upsampling: Organischer, muzikaler, maar een wat minder duidelijke focus van instrumenten en stemmen.

Beiden klinken erg goed en uiteraard speelt smaak en match met de set/ akoustiek/ enz.. ook een rol.

PS. Het cgi bin verhaal wil ik nog verbeteren (security en misschien iets met radio buttons), maar wilde eerst even iets werkbaars hebben.

Mijn realtime upsampling implementatie in logitechmedia server:

1. Compileer sox14.2 (nieuwere versies ondersteunen geen polyphase upsampling) en kopieer de sox binary naar /usr/share/squeezeboxserver/Bin/i386-linux/sox14.2

2. Compileer sox 14.4.2 en kopieer de sox binary naar /usr/share/squeezeboxserver/Bin/i386-linux/sox14.4.2


sudo su
apt-get -y install git build-essential xmlto automake autoconf libtool \
gettext checkinstall libmp3lame-dev libid3tag0-dev libsndfile1-dev libflac-dev \
libflac++-dev libmad0-dev libsysfs-dev libpng12-dev libasound2-dev \
libpulse-dev libspeex-dev libsamplerate0-dev libwavpack-dev libogg-dev libao-dev
apt-get -y remove sox
cd /tmp
git clone git://sox.git.sourceforge.net/gitroot/sox/sox
cd sox
autoreconf -i
make clean
./configure --prefix=/usr --without-oss --without-sunaudio
make -s
make install
clear
sox --version


3. Maak de custom convert files aan:

/etc/squeezeboxserver/custom-convert.conf.polyphase:

mp3 flc * *
[sox14.2] -v0.90 --buffer 32768 -t mp3 -r44100 -c2 $FILE$ -t flac -C0 -b24 -c2 -r96000 - polyphase -cutoff 1.0

wav flc * *
[sox14.2] -v0.90 --buffer 32768 -t wav -r44100 -2 -c2 $FILE$ -t flac -C0 -b24 -c2 -r96000 - polyphase -cutoff 1.0

flc flc * *
[sox14.2] -v0.90 --buffer 32768 -t flac -r44100 -2 -c2 $FILE$ -t flac -C0 -b24 -c2 -r96000 - polyphase -cutoff 1.0


/etc/squeezeboxserver/custom-convert.conf.meridian:

mp3 flc * *
[sox14.4.2] -v0.90 --buffer 32768 -q -t mp3 -r44100 -c2 $FILE$ -t flac -C0 -b24 - rate -v -M -a -b 90.7 96000 dither -S

wav flc * *
[sox14.4.2] -v0.90 --buffer 32768 -q -t wav -r44100 -c2 $FILE$ -t flac -C0 -b24 - rate -v -M -a -b 90.7 96000 dither -S

flc flc * *
  # FT:{START=--skip=%t}U:{END=--until=%v}
  [flac] -dcs $START$ $END$ -- $FILE$ | [sox14.4.2] -v0.90 --buffer 32768 -q -t wav - -t flac -e signed -C0 -b24 - rate -v -M -a -b 90.7 96000 dither -S


4. Creeer upsample switching scripts:

/usr/local/bin/polyphase.sh

#!/bin/bash
cp /etc/squeezeboxserver/custom-convert.conf.polyphase /etc/squeezeboxserver/custom-convert.conf
/etc/init.d/logitechmediaserver restart > /dev/null 2>&1


/usr/local/bin/meridian.sh

#!/bin/bash
cp /etc/squeezeboxserver/custom-convert.conf.meridian /etc/squeezeboxserver/custom-convert.conf
/etc/init.d/logitechmediaserver restart > /dev/null 2>&1


/usr/local/bin/which-upsampler.sh

#!/bin/bash
if grep --quiet polyphase /etc/squeezeboxserver/custom-convert.conf
then
  echo polyphase
else
  echo meridian
fi


5. Creeer cgi scripts

/usr/lib/cgi-bin/polyphase

#!/bin/bash
echo "Content-type: text/html"
echo ""

echo '<html>'
echo '<head>'
echo '<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">'
echo '<title>Polyphase</title>'
echo '</head>'
echo '<body>'
echo 'Changing upsampling to polyphase'
echo '</body>'
echo '</html>'
sudo /usr/local/bin/polyphase.sh
exit 0


/usr/lib/cgi-bin/meridian

#!/bin/bash
echo "Content-type: text/html"
echo ""

echo '<html>'
echo '<head>'
echo '<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">'
echo '<title>Polyphase</title>'
echo '</head>'
echo '<body>'
echo 'Changing upsampling to polyphase'
echo '</body>'
echo '</html>'
sudo /usr/local/bin/polyphase.sh
exit 0
root@hammie:/usr/lib/cgi-bin# cat meridian
#!/bin/bash
echo "Content-type: text/html"
echo ""

echo '<html>'
echo '<head>'
echo '<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">'
echo '<title>Meridian</title>'
echo '</head>'
echo '<body>'
echo 'Changing upsampling to meridian'
echo '</body>'
echo '</html>'
sudo /usr/local/bin/meridian.sh
exit 0


/usr/lib/cgi-bin/upsampling

#!/bin/bash
echo "Content-type: text/html"
echo ""
upsampler=`sudo /usr/local/bin/which-upsampler.sh`

echo '<html>'
echo '<head>'
echo '<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">'
echo '<title>Upsampling</title>'
echo '</head>'
echo '<body>'
echo $upsampler
echo '</body>'
echo '</html>'
exit 0


6. Pas de /etc/sudoers file aan middels commando visudo:

www-data    ALL = NOPASSWD: /usr/local/bin/meridian.sh, /usr/local/bin/polyphase.sh, /usr/local/bin/which-upsampler.sh


7. Creeer iconen op ipad/ipod/iphone

Schakel naar polyphase upsampling:
Maak vanuit safari een icoon wijzend naar http://ip-squeezeboxserver/cgi-bin/polyphase

Schakel naar meridian upsampling:
Maak vanuit safari een icoon wijzend naar http://ip-squeezeboxserver/cgi-bin/meridian

Vraag huidige upsampling methode op:
Maak vanuit safari een icoon wijzend naar http://ip-squeezeboxserver/cgi-bin/upsampling

Veel luisterplezier! :-)

KayaRahnee

Mijn Squeezebox vertoont een raar kuurtje ........
Wanneer ik een radiozender kies krijg ik in eerste instantie geen geluid, echter wanneer ik dan een andere zender kies doet hij het wel.
Ga ik terug naar de eerst gekozen zender komt ook die tot leven.
Wat kan er hier fout zijn?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

Quote from: KayaRahnee on September  1, 2015, 11:06:51
Mijn Squeezebox vertoont een raar kuurtje ........
Wanneer ik een radiozender kies krijg ik in eerste instantie geen geluid, echter wanneer ik dan een andere zender kies doet hij het wel.
Ga ik terug naar de eerst gekozen zender komt ook die tot leven.
Wat kan er hier fout zijn?

Dit soort kuren is eigenlijk niet echt op te lossen zonder te logfiles te gaan bekijken die je kan generen en dan proberen conclusies te trekken.
Alternatief kan zijn op de slimdevice-fora te zoeken of mischien iemand anders soortgelijks gedrag heeft ?
Probleem kan op netwerkvlak zitten (gebruik je Wifi?) maar dat hoeft niet.

Hier is er zo 1'tje dat een beetje gelijkenis heeft, maar niet helemaal veronderstel ik?

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?102464-Why-do-I-have-to-quot-jumpstart-quot-radio-channels-to-get-them-to-start-playing-again/page2&highlight=radio+stream




HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Alco

#1461
Hallo luitjes,

Het is weer een tijdje geleden dat ik in dit topic heb gepost, maar zou toch iets willen vragen...

Sinds afgelopen vrijdagavond heb ik een Naim Unitiqute. (streamer/versterker in één) Tweedehands/particulier gekocht voor een nette prijs. Ik wist dat de Qute prima werkt met LMS als mediaserver, en jawelll... binnen 5 minuten had de Qute (bedraad aangesloten) mijn netwerkt gevonden en via LMS i.c.m de Naim control app kon ik muziek streamen.  :smile:

So far so good...maar nog diezelfde avond raaktje ik de verbinding met mijn netwerk kwijt. Daarover heb ik inmiddels de nodige tips van forumgenoten en zelfs van Naim distributeur Latham Audio ontvangen! (van Latham zelfs nog in de avonduren, waar vind je nog zo'n service, voor een product die ik notabene 2e hands niet bij een Naim dealer heb gekocht)

Sinds 2 dagen heb ik nu weer verbinding met mijn netwerk, maar kan alleen nog niet muziek streamen, omdat de Naim LMS niet meer ziet/kan vinden.  :unsure:

Ik heb zojuist, (onder 't mom, baat het niet...) LMS verwijderd en opnieuw gedownload/geïnstalleerd, maar het mocht niet baten.
Als ik via de Naim app (N-stream) kies voor UPNP vind ie wel WMP als server, en daar staan (via lange omweg in de Naim control app) ook alle artiesten in, maar bij het merendeel van deze verschijnt er een leeg scherm met 'leeg' als ik ze selecteer.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak of (nog liever) de oplossing kan zijn ?  :unsure:

bvd!!  :worship:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

KayaRahnee

De klok van mijn SBT loopt blijkbaar voor, ik probeer deze bij te stellen via de SBT zelf maar ik kom niet verder dan tijdnotatie 12 of 24u.
Het uur zelf instellen kan daar blijkbaar niet ....... iemand?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

Quote from: KayaRahnee on October 27, 2015, 19:57:12
De klok van mijn SBT loopt blijkbaar voor, ik probeer deze bij te stellen via de SBT zelf maar ik kom niet verder dan tijdnotatie 12 of 24u.
Het uur zelf instellen kan daar blijkbaar niet ....... iemand?

De SBT zet z'n klok op de moment hij connectie maakt met een LMS.
Staat de klok op je LMS correct ?

Indien je connectie maakt met MySBox.com haalt ie het van daar...

Zonder een regelmatige "sync" mag je rekenen op 5min "drift" van de Touch per week.



HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Quote from: jvanhambelgium on October 27, 2015, 20:02:27
De SBT zet z'n klok op de moment hij connectie maakt met een LMS.
Staat de klok op je LMS correct ?

Als ik die daar nu eens vond hé ....
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Dat betekent het apparaat waar LMS op draait : PC of NAS bv  :angel:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on October 27, 2015, 21:31:43
Dat betekent het apparaat waar LMS op draait : PC of NAS bv  :angel:

Ik snap van heel dat digitale gedoe nog steeds niks, het enige wat ik ooit klaar heb gekregen is dat ik alles op elkaar heb aangesloten, maar wie met wat in connectie staat is mij niet duidelijk.
In ieder geval de Squeezebox en de NAS functioneren.
LMS ben ik ingelogd maar ik zie daar geen mogelijkheid om een klok in te stellen ....... onder "interface" zie ik wel "tijdnotatie" ........
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Sbt haalt tijd op van LMS.
LMS haalt tijd op van platform waar LMS op draait, dat is je NAS begrijp ik. Dus controleer de tijd op je NAS.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

jvanhambelgium

Quote from: KayaRahnee on October 27, 2015, 22:39:55
Ik snap van heel dat digitale gedoe nog steeds niks, het enige wat ik ooit klaar heb gekregen is dat ik alles op elkaar heb aangesloten, maar wie met wat in connectie staat is mij niet duidelijk.
In ieder geval de Squeezebox en de NAS functioneren.
LMS ben ik ingelogd maar ik zie daar geen mogelijkheid om een klok in te stellen ....... onder "interface" zie ik wel "tijdnotatie" ........


LMS is ook maar een stukje software dat draait op een besturings-systeem (Windows / Linux) of op een NAS.
LMS gebruikt dan ook gewoon "de tijd" zoals hij op de NAS staat of op de PC waar LMS op draait.
Staat de NAS qua tijd correct ? Heb je daar geen tijds-instelling ?

De LMS software neemt die klok gewoon over en elke Squeezebox die connectie maakt (vb Touch) zal dit ook aangeboden krijgen en gebruiken.
Maw, staat je NAS/PC-waarop-LMS-draait verkeerd dan ook je Touch en andere SB-devices...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Het uur word correct weergegeven op de PC, via Synology Diskstation ook op zoek gegaan naar instellen klok, echter tevergeefs.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Gelukt, toch via diskstation.
Merci voor de hulp.  :clapping:
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Viel achteraf best mee, toch?  ;)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on October 28, 2015, 22:42:17
Viel achteraf best mee, toch?  ;)

Ik snap de kl ... piep van al die computerdingen. ::)
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Het lukt me wel steeds om het klaar te krijgen maar echt snappen is er meer niet dan wel bij ..... het is telkens weer een zoektocht.
En wanneer hetzelfde probleem zich nadien nog eens voordoet laat m'n geheugen me in de steek en weet ik vaak niet meer welke handelingen / bewerkingen ik het voordien heb uitgevoerd.
Maar dan zijn jullie er telkens weer om mij van m'n frustraties af te helpen.
Merci daarvoor mannen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.