vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bazza74

Quote from: Isflicka on December 10, 2014, 15:24:19
Dat is afhankelijk van je regio en daar lees ik hier nergens een oplossing voor.

Ok, maar het irritante is dat de muziek ook meteen stopt. Als ie het nummer gewoon overslaat en doorgaat met de volgende, dan maakt het mij niet uit.
Ga nu Deezer eens proberen......

holco

Quote from: road rebel on December 16, 2014, 14:59:27
Ik overweeg om een standalone squeezebox server in elkaar te steken met Daphile.

http://www.daphile.com
Daphile zou een LMS/Linux combinatie zijn, wordt meestal gebruikt als audiofiele speler in een fanless design, maar je zou er ook een Ripbox van kunnen maken ala beulshand vault.

Is er nog iemand bekend hiermee?

Als hier Spotify wel op draait zou je mij iig een heel gelukkig mens maken!!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

br@m

Ik heb een Daphile staan. Hij doet het ook goed trouwens. :-) Spotify is een plugin voor maar aangezien ik geen spotify abbo heb weet ik niet of die functioneert.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

holco

Omdat Spotify op mijn Touch via de Imac Logitech server totaal niet wil werken en schijnbaar Windows pc gebruikers geen problemen hebben wil ik een andere weg inslaan dmv het gebruik van een NAS waar dan de Logitech server op gaat draaien.

Nu is mijn keuze gevallen op Synology maar kom er niet uit welk model ik nu het beste kan nemen, het gaat dus om de DS214 play of de DS214+, beide vrijwel gelijk in prijs maar verschillende processoren.

Ik hoop dan ook dat iemand mij de voor/nadelen in deze kan vertellen tussen deze twee.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Fox

Quote from: holco on January  1, 2015, 15:05:40
Omdat Spotify op mijn Touch via de Imac Logitech server totaal niet wil werken en schijnbaar Windows pc gebruikers geen problemen hebben wil ik een andere weg inslaan dmv het gebruik van een NAS waar dan de Logitech server op gaat draaien.

Nu is mijn keuze gevallen op Synology maar kom er niet uit welk model ik nu het beste kan nemen, het gaat dus om de DS214 play of de DS214+, beide vrijwel gelijk in prijs maar verschillende processoren.

Ik hoop dan ook dat iemand mij de voor/nadelen in deze kan vertellen tussen deze twee.

Ik heb een wat oudere Synology DS211+ en daar werkt de squeeseox server perfect op.

Het is eigenlijk de vraag wat je nog meer met de NAS wil doen?
Dit laaste bepaald voornamelijk jou keuze ...

holco

Quote from: Fox on January  1, 2015, 16:06:22
Ik heb een wat oudere Synology DS211+ en daar werkt de squeeseox server perfect op.

Het is eigenlijk de vraag wat je nog meer met de NAS wil doen?
Dit laaste bepaald voornamelijk jou keuze ...

Ok goed om te horen dat de server iig op de + werkt, maar heb je ook Spotify via de sbt draaiend?

Wat ik er mee wil in eerste instantie is de Lochitech server draaien en film/audio downloaden dmv sabnzbd, en films streamen naar de Mede8er.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

mijkie

Dan zou ik gaan voor snellere processor, het uitpakken en repareren van een bestand kost best veel rekenkracht !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

holco

Het wordt de Synology DS214+ met voorlopig 1 WD Green WD40EZRX harde schijf
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Midcall

Ik zou NOOIT mijn data toevertrouwen aan een Green schijf icm een server. Maargoed, goedkoop zijn ze wel in ieder geval  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

martin778

#1384
Tsja, voor mij zijn dit de beste harddisks. De WD10EVDS zit al op 3 jaar en 10 maanden constant gebruik - nul komma nul fouten, idem voor de WD20EZRX, die nu op 1 jaar zit.
De Greens zijn traag omdat ze langzamer draaien dan een gewone harddisk maar daardoor slijten ze ook veel minder.
Seagate en Samsung zijn voor mij cul de sac onder harddisks als het om betrouwbaarheid gaat, brrr.


En trouwens, ik denk dat mijn SBT binnenkort het loodje gaat leggen. In de afgelopen dagen al 2 vastlopers gehad terwijl het normaal nooit gebeurde :(

holco

Het is uiteindelijk toch een Red WD40EFRX schijf geworden, maar wat ik begrepen heb is dat ze fysiek gelijk zijn aan de WD Green WD40EZRX enkel de firmware is verschillend maar dat is met een tool aan te passen, uiteindelijk na mij er meer op ingelezen te hebben was mij het gedoe
om de firmware aan te passen het prijs verschil niet waard ;)

http://www.pugetsystems.com/labs/articles/Western-Digital-Green-vs-Red-Hard-Drives-602/
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

quattronl

Quote from: holco on January  4, 2015, 03:04:40
Het is uiteindelijk toch een Red WD40EFRX schijf geworden, maar wat ik begrepen heb is dat ze fysiek gelijk zijn aan de WD Green WD40EZRX enkel de firmware is verschillend
Correct, zijn exact dezelfde schijven met exact dezelfde hardware.
Je betaald dus iets meer voor de aangepaste firmware maar ook voor het extra jaar garantie.

Ik zit te wachten tot de 4Tb reds nog ietsje goedkoper worden ;)
(Seagate heeft 10Tb schijven aangekondigd, dus dan zouden de kleinere goedkoper gaan worden....hoop ik)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

holco

Quote from: quattronl on January  4, 2015, 11:12:10
Correct, zijn exact dezelfde schijven met exact dezelfde hardware.
Je betaald dus iets meer voor de aangepaste firmware maar ook voor het extra jaar garantie.

Ik zit te wachten tot de 4Tb reds nog ietsje goedkoper worden ;)
(Seagate heeft 10Tb schijven aangekondigd, dus dan zouden de kleinere goedkoper gaan worden....hoop ik)

Ik heb voor de 4Tb €164,90 betaald (dozen schuiver Ridderkerk) wat best wel scherp is, maar wil je echt scherp dan is er iemand op MP die ze voor €145,00 aanbied.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

devkon

#1388
Quote from: quattronl on January  4, 2015, 11:12:10
Correct, zijn exact dezelfde schijven met exact dezelfde hardware.
Je betaald dus iets meer voor de aangepaste firmware maar ook voor het extra jaar garantie.

Kan zijn, maar het is niet verstandig om een green schijf in een linux driven Nas te stoppen. Dat had te maken met een soort flaw mbt het ongewenst parkeren van de hd koppen wat abnormaal veel plaatsvindt, wat een negatief effect heeft op de levensduur.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

holco

Quote from: devkon on January  4, 2015, 13:35:01
Kan zijn, maar het is niet verstandig om een green schijf in een linux driven Nas te stoppen. Dat had te maken met een soort flaw mbt het ongewenst parkeren van de hd koppen wat abnormaal veel plaatsvindt, wat een negatief effect heeft op de levensduur.

Je kan de TLER aanpassen met een tool en dan is er niks op tegen om ze in een NAS te gebruiken.

http://www.pugetsystems.com/labs/articles/Western-Digital-Green-vs-Red-Hard-Drives-602/
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

quattronl

Quote from: devkon on January  4, 2015, 13:35:01
Kan zijn, maar het is niet verstandig om een green schijf in een linux driven Nas te stoppen. Dat had te maken met een soort flaw mbt het ongewenst parkeren van de hd koppen wat abnormaal veel plaatsvindt, wat een negatief effect heeft op de levensduur.
De eerste serie greens had dat heb ik begrepen. De huidige niet meer.
Maargoed, de reds zijn echte NAS schijven dus het verdient idd de voorkeur die in een NAS te gebruiken, helemaal als je de schijven in RAID zet (vanaf RAID1 dan).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Gitaarwerk__

Quote from: Midcall on January  4, 2015, 02:27:39
Ik zou NOOIT mijn data toevertrouwen aan een Green schijf icm een server. Maargoed, goedkoop zijn ze wel in ieder geval  ;)

nogal een bold statement ;-)

Het is maar net hoe je het gebruikt. Als jij ZFS gebruikt, dan heb je duurdere REDs of een SAS schijf helemaal niet eens nodig. Enige is wat wel eens een verschil kan gaan uitmaken is dat resonanties van de schijven onderling nadelig kunnen werken. Als je ze ophangt dan zal het niet veel uitmaken. Daarnaast zijn ze erg zuinig.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Merth

Ik overweeg momenteel een NAS van Synology aan te schaffen, deze zal ik in eerste instantie gaan gebruiken voor het streamen van muziek en video.
Nu twijfel ik tussen een DS214+ en DS214play. Op het eerste gezicht zie ik alleen een verschil in de processor en behuizing, zie ik hierbij nog iets over het hoofd? En wat zou de voorkeur hebben voor streaming?

holco

De DS214+ is een arm based nas en wat ik begrepen heb (moet er nog goed in duiken) heeft deze de voorkeur als je third party (ssodsmod) updates wil uitvoeren voor de LMS.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

KayaRahnee

Quote from: Merth on January  8, 2015, 15:28:28
Ik overweeg momenteel een NAS van Synology aan te schaffen, deze zal ik in eerste instantie gaan gebruiken voor het streamen van muziek en video.
Nu twijfel ik tussen een DS214+ en DS214play. Op het eerste gezicht zie ik alleen een verschil in de processor en behuizing, zie ik hierbij nog iets over het hoofd? En wat zou de voorkeur hebben voor streaming?

Misschien hier even navraag doen:
http://www.synology-forum.nl/
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Isflicka

Quote from: Gitaarwerk__ on January  4, 2015, 17:30:47
nogal een bold statement ;-)
Misschien wel, maar greens in een NAS (Synology) is echt geen goed idee. Bespaar je de moeite en ga minstens voor de Red.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

WickedGame

Quote from: Merth on January  8, 2015, 15:28:28
Ik overweeg momenteel een NAS van Synology aan te schaffen, deze zal ik in eerste instantie gaan gebruiken voor het streamen van muziek en video.
Nu twijfel ik tussen een DS214+ en DS214play. Op het eerste gezicht zie ik alleen een verschil in de processor en behuizing, zie ik hierbij nog iets over het hoofd? En wat zou de voorkeur hebben voor streaming?

De DS214+ zou iets meer mijn voorkeur hebben boven de Intel aangestuurde 214play. Komt inderdaad meer zoals holco al stelt dat ARM based CPU's beter aan te sturen zijn met SSODS en Logitech Media Server (LMS).

Hier zijn ze naast elkaar vergeleken en getest (let op DUITS! :D)

http://www.tomshardware.de/synology-ds214-ds214play-nas-test,testberichte-241470.html

Heb dus iets meer de voorkeur voor DS214+

Merth

Bedankt voor de reacties!

Het is de DS214+ geworden met 2x 2TB van WD Red.
Dit weekend maar eens kijken of we de boel aan de praat krijgen.

devkon

Quote from: holco on January  4, 2015, 13:38:51
Je kan de TLER aanpassen met een tool en dan is er niks op tegen om ze in een NAS te gebruiken.

http://www.pugetsystems.com/labs/articles/Western-Digital-Green-vs-Red-Hard-Drives-602/

Moest even nazoeken hoe het ook al weer zat. Het ging me niet om TLER, maar om het headparking probleem dat (oa) WD Greens hebben onder Linux. Elke 8 seconden worden de heads geparked, wat natuurlijk niet wenselijk is voor performance en levensduur.
Het aantal keren dat dit is gebeurd kun je zien in de parameter load cycle count.

Met het DOS tooltje wdidle3 kun je dat uitzetten. Voor mij was het al te laat  ::)
Zit nu een Red in, be done with it.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Gitaarwerk__

Quote from: Isflicka on January  9, 2015, 08:13:46
Misschien wel, maar greens in een NAS (Synology) is echt geen goed idee. Bespaar je de moeite en ga minstens voor de Red.

Voor thuis wel. Synology is natuurlijk erg specifiek; misschien daar inderdaad niet. Maar zoals hierboven word verteld kun je best de rotatiesnelheid aanpassen. Idd, een RED zal iets beter zijn op normale NAS enclosures. Als je zelf ietjes meer wilt doen met bijvoorbeeld een ZFS bestandssysteem (wat voor audio ik best kan aanraden), dan werkt een RED meer tegen je dan voor je. TLER is bijvoorbeeld een feature wat ZFS zelf al doet, en zit dus in de weg. Nu is het afhankelijk wat je insteld.

Afijn.. het zijn details. In enkele vorm, zou een green zelfs beter zijn, in meerdere aantallen zou je verschillende afwegingen kunnen nemen.

Overigens in echte nassen, wil je sowieso geen consumenten electronica ;-)
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016