vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bazza74

#1350
Weet iemand of er een oplossing bestaat voor de SBT icm Spotify.
Er staan iedere keer nummers tussen de playlisten welke niet verkrijgbaar zijn in mijn regio.
Ik heb al best veel op het internet afgespeurd, maar niet veel over gevonden.
Het is best irritant omdat je die nummers dan altijd handmatig door moet skippen.
Hopelijk weet iemand hier iets voor.

Koenio

Gebruik je de 3rd party app?
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

bazza74

Ik gebruik de standaard spotify app welke al geïnstalleerd is op de touch.

holco

 Hier ook problemen om Spotify draaiend te krijgen op de ST, krijg telkens een 401 melding, heb al een wachtwoord aangemaakt en alle plug-ins geprobeerd ook die van Triode maar niks werkt :(
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Koenio

Probeer de 3rd party plugin van triode.
Die werkt bij mij probleemloos.
De standaard plugin heeft ook altijd bij mij voor problemen gezorgd.
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

bazza74

Nou, ik heb overal gekeken maar ik snap er gewoon niks van.
Bij toepassing galerie staat wel 3rd party apps, maar van Spotify kan ik daar verder niks vinden.
En ook bij de media server staat niks bijzonders. Ik heb computers nooit begrepen.....
Je kan toch ook verder nergens externe apps installeren?

Henkjan_O

zo staat-ie bij mij in de lijst (mss moet je ergens in de instellingen 3rd party plugins aanzetten eerst?)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

bazza74

Ok, dit staat dus ergens bij de LMS. Als je die dus aangevinkt hebt zie je m dus ook op de touch. Ga morgen wel ff kijken. Thnx!!

johan d

En als de triode plugin er niet tussenstaat, welke versie van LMS draai je? Misschien LMS eens upgraden?

Henkjan_O

Quote from: bazza74 on December  8, 2014, 23:50:07
Ok, dit staat dus ergens bij de LMS. Als je die dus aangevinkt hebt zie je m dus ook op de touch. Ga morgen wel ff kijken. Thnx!!
ja, webinterface -> instellingen.   de plugin draait op de server, dus daar moet die eerst aan staan
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Isflicka

Volgens mij gaat dit het probleem van de Bazza74 niet oplossen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

bazza74

Hmm......waarom niet?
Ik lees verder weinig over de problemen waar ik dus wel tegenaan loop.
Of heeft iedereen last van de "beschikbaarheid in jouw regio"
Ik probeer het gewoon...... Niet geschoten is altijd mis.

WickedGame

Ik ben even benieuwd hoe jullie mappen structuur eruit ziet? En wat handig is qua app om aan te sturen via iphone (binnenkort weer ipad).

Heb nu de structuur er zo uit zien:

Root-
----- 2012 (Bevat alleen mp3)
----- 2013 (Bevat alleen mp3)
----- 2014 (Bevat alleen mp3)
----- Lossless ----- Dance
----- Lossless ----- Dance ----- A t/m Z (elke letter eigen map)
----- Lossless ----- Pop
----- Lossless ----- Pop ----- A t/m Z (elke letter eigen map)
----- Lossless ----- Klassiek
----- Kerst
----- Sinterklaas

Voor Lossless ga ik Rock nog bijzetten en Jazz en dan uit Pop alles halen wat onder die categorieren valt. Maar hier nog tips in? Of is dit wel een goede manier?

Alco

QuoteIk ben even benieuwd hoe jullie mappen structuur eruit ziet?
Mappenstructuur ?  :unsure:  Ik heb maar 1 map 'muziek' en daarin staan al m'n albums, ongeacht genre, kwaliteit, e.d.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

WickedGame

Quote from: Alco on December 10, 2014, 08:50:21
Mappenstructuur ?  :unsure:  Ik heb maar 1 map 'muziek' en daarin staan al m'n albums, ongeacht genre, kwaliteit, e.d.

Dan is je metadatastructuur waarschijnlijk tiptop in orde. En daar ga ik dan weer redelijk manco op. Heb ook geen zin om dit recht te trekken (zal weken werk worden  ;D).

martin778

#1365
Quote from: Alco on December 10, 2014, 08:50:21
Mappenstructuur ?  :unsure:  Ik heb maar 1 map 'muziek' en daarin staan al m'n albums, ongeacht genre, kwaliteit, e.d.

Bij mij gaat alles in 1 map, gegroepeerd per artiest en dan aan het einde voeg ik nog [FLAC / MP3 / WAV] toe.


chansig

Quote from: bazza74 on December  9, 2014, 19:44:46
Hmm......waarom niet?
Ik lees verder weinig over de problemen waar ik dus wel tegenaan loop.
Of heeft iedereen last van de "beschikbaarheid in jouw regio"
Ik probeer het gewoon...... Niet geschoten is altijd mis.

Ik heb het ook. Kwam er toevallig achter. Mari Boine - Eallin en dan het 2e nummer...is niet beschikbaar in mijn regio...nu lopen wij hier wel iets achter maar niet zoveel.. :D

Kunnen anderen eens kijken of die dit ook hebben bij dit album ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Krijg Spotify niet aan de gang via de Squeezebox Touch, iemand een idee?

Op een of andere manier pakt de Triode plug-in mijn wachtwoord niet terwijl ik wel met dat zelfde wachtwoord bij Spotify in kan loggen.







<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Isflicka

Quote from: bazza74 on December  9, 2014, 19:44:46
Hmm......waarom niet?
Ik lees verder weinig over de problemen waar ik dus wel tegenaan loop.
Of heeft iedereen last van de "beschikbaarheid in jouw regio"
Dat is afhankelijk van je regio en daar lees ik hier nergens een oplossing voor.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

chansig

Klopt maakt niets uit...net even geprobeerd via de 3rd party geen verschil.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

Quote from: Henkjan_O on December  9, 2014, 13:45:23
ja, webinterface -> instellingen.   de plugin draait op de server, dus daar moet die eerst aan staan
dan moet je dus altijd de server aan hebben staan om Spotify te gebruiken?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

holco

Niemand die het draaiend heeft op een OSX systeem met Yosemite en mij op weg kan helpen??

Quote from: holco on December 10, 2014, 15:15:50
Krijg Spotify niet aan de gang via de Squeezebox Touch, iemand een idee?

Op een of andere manier pakt de Triode plug-in mijn wachtwoord niet terwijl ik wel met dat zelfde wachtwoord bij Spotify in kan loggen.








<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Henkjan_O

Quote from: erik s. on December 14, 2014, 11:26:41
dan moet je dus altijd de server aan hebben staan om Spotify te gebruiken?
voor zover ik weet (en dat is niet eigen ervaring maar van wat ik er over gelezen heb, ik gebruik zelf geen spotify) is dat idd zo
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

erik s.

Quote from: Henkjan_O on December 14, 2014, 13:49:23
voor zover ik weet (en dat is niet eigen ervaring maar van wat ik er over gelezen heb, ik gebruik zelf geen spotify) is dat idd zo
dat is jammer.
ik had de PC normaal niet aan staan bij gebruik van Spotify.
ik heb overigens geen Spotify meer omdat het aan 1 stuk door vastliep op mijn SBT.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

road rebel

Ik overweeg om een standalone squeezebox server in elkaar te steken met Daphile.

http://www.daphile.com
Daphile zou een LMS/Linux combinatie zijn, wordt meestal gebruikt als audiofiele speler in een fanless design, maar je zou er ook een Ripbox van kunnen maken ala beulshand vault.

Is er nog iemand bekend hiermee?