vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martin778

#1275
Ik heb zojuist de nieuwste beta van LMS gedownload, de 7.9 en zag dit in de instellingen staan:



Nu blijkt het dus dat een SBT (+ een 3rd party plugin) ook DSD bestanden af kan spelen maar dan in DoP formaat, is het dan nog steeds 'echte' DSD?


murphy_lee

Heb nu 2 maanden de SBTouch thuis staan en ben er toch wel tevreden ermee!
Aangesloten op mijn PM7004. muziek wordt gestreamt vanaf een simpele Syn DS110J
De 110J wordt wel vervangen, wellicht door de 214Play. Maar dit heeft andere redenen. (films e.d)

Ik ben nog altijd geen problemen tegen gekomen. Niet met synchroniseren of met afspelen van flac etc. Heb ook maar een kleine collectie aan cd's erop staan <100
Waarom worden er dan hier toch duurdere modellen geadviseerd?

Als je puur en alleen de DS voor je muziek collectie gebruikt?
I badbeat my meat by busting my nuts.

PuNkEnStEiN

De enige problemen die ik tot nu toe bij de Touch ben tegengekomen zijn niet van muzikale aard (geweldige klank, bij mij zit de Dacmagic plus er nog tussen), maar op een gegeven moment krijg je bij bepaalde files de verkeerde hoezen op het scherm. De database lijkt de gegevens bij veel files niet meer aan te kunnen.
Maar ik weet hoeveel ik zelf fout doe als het druk is, dus voor mij geen reden om de Touch te dumpen. Ik ben nog altijd blij met dat ding.  :music:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Henkjan_O

ik heb net al mn CD definitief uit t rek gehaald en in dozen op zolder geparkeerd  8)  SB doet t ook bijna perfect hier, het enige gekke dat ik zo een keer per maand heb is dat die midden in een nummer naar t volgende gaat (heb ik alleen bij de classic in de woonkamer).  iemand anders die dat ook wel eens heeft?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

murphy_lee

Quote from: PuNkEnStEiN on October 26, 2014, 19:28:13(geweldige klank, bij mij zit de Dacmagic plus er nog tussen)

Scheelt dat? Een dac er tussen planten?
(Dac van c.a > €500 daar buiten gelaten)

Heb je het verschil ook kunnen waarnemen tussen met en zonder dac.
I badbeat my meat by busting my nuts.

FeaR1986

Quote from: PuNkEnStEiN on October 26, 2014, 19:28:13
De enige problemen die ik tot nu toe bij de Touch ben tegengekomen zijn niet van muzikale aard (geweldige klank, bij mij zit de Dacmagic plus er nog tussen), maar op een gegeven moment krijg je bij bepaalde files de verkeerde hoezen op het scherm. De database lijkt de gegevens bij veel files niet meer aan te kunnen.

Hoe veel files moet je dan ongeveer aan denken? Ik weet niet op hoeveel ik precies zit, maar bovenstaand probleem heb ik nog nooit gehad.
Enige issue wat ik heb is dat Spotify soms mijn Touch doet laten herstarten. Maar dat komt waarschijnlijk meer door de custom app dan door het apparaat zelf. Met Logitech Media Server en de Touch heb ik nooit issues.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WickedGame

Quote from: murphy_lee on October 27, 2014, 11:06:29
Scheelt dat? Een dac er tussen planten?
(Dac van c.a > €500 daar buiten gelaten)

Heb je het verschil ook kunnen waarnemen tussen met en zonder dac.

DAC ertussen "kan" een verbetering opleveren. Ik zeg met nadruk op kan, omdat het afhankelijk is hoe je de SB aangesloten hebt. Heb je namelijk de DAC digitaal aangesloten naar een versterker met een eigen DAC is de vraag erg plausibel of een externe DAC "beter" is dan de DAC in de versterker. Metname de wat goedkopere DAC's. Ik zelf heb ook een Cambridge Audio DacMagic ertussen gezet toen ik nog de SB op de Marantz SR7500 had staan. Dit was een verbetering.

Nu heb ik een Anthem MRX710, en ga ik testen of de DAC nog nut heeft....

Henkjan_O

Quote from: murphy_lee on October 27, 2014, 11:06:29
Scheelt dat? Een dac er tussen planten?
(Dac van c.a > €500 daar buiten gelaten)

Heb je het verschil ook kunnen waarnemen tussen met en zonder dac.
ik heb zelf t verschil gehoord van de SB interne DAC met een fatsoenlijke (niet eens high end) zelfbouw DAC, en dat was best wel fors (in t voordeel van de externe DAC), het klassieke gordijn dat alle audiofielen soms hebben hangen ging weer eens open.  Die DAC had ik ook vergeleken met de interne DAC van mn Denon 3910 SACD speler, en dat was gelijkspel.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

PuNkEnStEiN

Quote from: murphy_lee on October 27, 2014, 11:06:29Scheelt dat? Een dac er tussen planten?
(Dac van c.a > €500 daar buiten gelaten)

Heb je het verschil ook kunnen waarnemen tussen met en zonder dac.
Geen misverstand: de Touch levert zelf een prima geluid waar veel mensen dik tevreden mee zullen zijn. Toch vond ik het verschil in weergave met de Dac ertussen groot genoeg om dat zo te laten. Een nèt wat frisser, opener geluid en ook de bas klonk lekker strak. Maar dit is echt een persoonlijk iets, denk ik.

Quote from: FeaR1986 on October 27, 2014, 11:32:24Hoe veel files moet je dan ongeveer aan denken? Ik weet niet op hoeveel ik precies zit, maar bovenstaand probleem heb ik nog nooit gehad.
10.000+ bestanden (hoofdzakelijk flac). Files die ik heb opgeslagen zonder hoesafbeelding krijgen soms ineens een hoes toebedeeld die ik niet meer weg krijg. Maar dit zou ook een bug kunnen zijn in het programma Mp3tag wat ik altijd gebruik om de bestandsinfo aan te passen.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

quattronl

Toen ik de Duet (met BOTW) nog had maakte de CA DACMagic nog veel verschil.
Toen ik de Duet verving voor de SBT (met BOTW) bracht de DACMagic geen verschil meer. De SBT heb ik analoog op de PM aangesloten. Dus wat je op veel plekken al leest: de interne DAC van de SBT is ook erg goed.
De finetuning zit bij mij in de analoge IC's (JIB) en de CA Diamond 2 dempingsplaat onder de PM. Als ik die resultaten met een DAC wil bereiken dan zou ik een hele dure DAC moeten kopen vermoed ik.

Tot nu toe meer dan tevreden met mijn setup met de SBT.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Alco

#1285
QuoteToen ik de Duet verving voor de SBT (met BOTW) bracht de DACMagic geen verschil meer. De SBT heb ik analoog op de PM aangesloten. Dus wat je op veel plekken al leest: de interne DAC van de SBT is ook erg goed.
Ik heb exact dezelfde ervaring, alleen had ik eerst de SB Classic. (ook wel 'ns SB3 genoemd)

Ik ben nu al zo'n 1,5 jaar 'dacloos'. :D 
Kan niet echt zeggen dat ik iets mis in de klank.
(het ding ziet er alleen niet uit... als een goedkoop digitaal fotolijstje) ::)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

T_I

Ik heb de classic hier met een V/d Hull first kabel aan een TEAC D-T1 hangen en ik vind deze combinatie een stuk rustiger klinken dan direct analoog aan de AVM pre.

Daarnaast heb ik wel gemerkt dat het toevoegen van een netfilter (die van 7.99 bij de Action) al wat extra rust opgeleverd heeft, zelfs in deze set. (en een hoop minder storing op m'n analoge tuner ;) )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

FeaR1986

Quote from: PuNkEnStEiN on October 27, 2014, 18:17:08
10.000+ bestanden (hoofdzakelijk flac). Files die ik heb opgeslagen zonder hoesafbeelding krijgen soms ineens een hoes toebedeeld die ik niet meer weg krijg. Maar dit zou ook een bug kunnen zijn in het programma Mp3tag wat ik altijd gebruik om de bestandsinfo aan te passen.

Dan ga ik toch denken aan een bug in jouw Logitech Media Server dan wel tags. Ik heb een veelvoud van 10.000+ bestanden en nul problemen met hoesafbeeldingen. Ik gebruik zelf ook MP3-tag om de cover echt in het nummer te embedden. Vandaar alleen FLAC (soms MP3) en absoluut geen WAV. Maar ik heb wel in elke map (ik heb per album een aparte map) een .jpg met de naam "folder". Dus naast de embedded afbeelding in het nummer.

Grootte van de afbeelding hoorde ik in het begin wel problemen mee. Daarom had ik toen alles op een safe 500 x 500 staan, maar dat ziet er op mijn smartphone echt niet uit. Daarom nu minstens 1000 x 1000 en liefst nog hoger. En ook daarmee geen issues.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

jvanhambelgium

Quote from: FeaR1986 on October 29, 2014, 14:14:28
Dan ga ik toch denken aan een bug in jouw Logitech Media Server dan wel tags. Ik heb een veelvoud van 10.000+ bestanden en nul problemen met hoesafbeeldingen. Ik gebruik zelf ook MP3-tag om de cover echt in het nummer te embedden. Vandaar alleen FLAC (soms MP3) en absoluut geen WAV. Maar ik heb wel in elke map (ik heb per album een aparte map) een .jpg met de naam "folder". Dus naast de embedded afbeelding in het nummer.

Grootte van de afbeelding hoorde ik in het begin wel problemen mee. Daarom had ik toen alles op een safe 500 x 500 staan, maar dat ziet er op mijn smartphone echt niet uit. Daarom nu minstens 1000 x 1000 en liefst nog hoger. En ook daarmee geen issues.

Kan ook een cache probleem zijn in de applicatie die je gebruikt. Die slaagt de hoes-afbeeldingen ook locaal op je smartphone op etc.
Van tijd tot zie zie ik vb met SqueezeCommander een db-sync etc en caching van artwork dat je ook kan flushen.
Hier ook een pak meer als 10.000 entries, nog nooit last van gehad eigenlijk dat ik weet.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

PuNkEnStEiN

Dank voor de tips! :smile:
Ook mijn albums staan allemaal netjes per map gesorteerd. Het probleem doet zich alleen voor bij losse nummers waaraan geen albumtitels of hoesfoto's gekoppeld zijn.
Als ik tijd (en zin) heb, ga ik mij uit volle borst op het "probleem" storten.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

murphy_lee

Zoals ik al verwachte, de meningen zijn verdeeld over een externe DAC tussen de SBT en versterker.

Oftewel zelf testen  :devil:

Nu is mijn budget niet al te groot, maar zag een mooie DacMagic 100 + BOTW op marktplaats staan voor een mooie prijs. Als het mij niet bevalt dan gaat die gewoon weer de verkoop in.

De SBT wordt dan digitaal aangesloten op de DAC, en analoog doorverbonden met de PM.
I badbeat my meat by busting my nuts.

quattronl

Quote from: murphy_lee on October 29, 2014, 19:55:43
Nu is mijn budget niet al te groot, maar zag een mooie DacMagic 100 + BOTW op marktplaats staan voor een mooie prijs. Als het mij niet bevalt dan gaat die gewoon weer de verkoop in.

De SBT wordt dan digitaal aangesloten op de DAC, en analoog doorverbonden met de PM.
Mijn ervaringen met de CA DACMagic 100 en de SBT gelezen?
Maar zelf proberen blijft altijd het devies ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

road rebel

#1292
Gezien de verdere ontwikkelingen in de LMS, zouden jullie nog overwegen om te investeren in een SB-multiroom setup?

QuoteIk ben namelijk op zoek naar multiroom audio voor mijn nieuwbouw en
ofwel heb je moderne interface maar die enkel met apps gecontroleerd kan worden (Linn, sonos, heos, bluesound, bose, NuVo play...)
ofwel old-tech die qua functies achterhaald is en waarbij er geen moderne app aanwezig is (oude Nuvo, oude linn, russound...)
ofwel gesloten qua aanpassingen en/of systeem (Crestron, Beosound5...)
ofwel weinig actief lijkt te zijn (pure, simpleaudio...)

Terwijl ik tot op heden best tevreden ben met mijn iPeng/2 SB radio's en mijn squeezelite en softsqueeze clients.
Ik zoek dus iets die: integratie met iTunes mogelijk maakt (ik beheer mijn muziek centraal met iTunes) en aanpassingen toelaat (of updates kent), met wifi (draagbaar) en bedrade clients werkt, keuze biedt in vaste/mobiele controllers met hardbuttons en moderne apps voor iOS.

Indien ja, wat zijn tegenwoordig goede clients om aan te schaffen (RPi? Odroid/Android/ARMdoosjes?)
Kunnen squeezebox radio's (UE radio) uit elkaar gehaald worden om die als client (met hardbuttons en kleurenscherm) te kunnen gebruiken?

Henkjan_O

met de RPi's c.s. is veel mogelijk, en ook goed klinkend.
zie bv http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=66&t=21111
voor een mooie uitleg van iemand die er echt enorm veel tijd in heeft zitten om te testen
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

murphy_lee

#1294
Quote from: quattronl on October 30, 2014, 11:10:01
Mijn ervaringen met de CA DACMagic 100 en de SBT gelezen?
Maar zelf proberen blijft altijd het devies ;)

Ey Ferry,

Uiteraard gelezen, Alco bevestigd het ook een post later.
Maar zo blijft de hobby leuk he  ;D

Nu heb ik nog de standaard voeding van de SBT.
Deze zal dan ook binnen nu en een maand vervangen worden. (BOTW)
Persoonlijk denk ik dat de voeding vervangen meer invloed heeft op het geluidsbeeld dan de DACmagic.
Maar nu ga ik af op ervaringen van andere, terwijl ieder set up verschilt.




I badbeat my meat by busting my nuts.

Alco

#1295
Bah,...ik heb 't, na een paar jaar volle tevredenheid, zo langzamerhand helemaal gehad met de SB Touch. >:(

Al enkele maanden was het zo dat overschakelen van muziek vanaf m'n PC naar internetradio luisteren opeens met een omweg gaat. Voorheen kon ik al tijdens het muziek vanaf PC, via m'n Ipod touch, tikken op 'favorieten' en dan kreeg ik mijn opgeslagen radiozenders. Daar tikte ik vervolgens eentje van aan en voila...musica.
Om later terug te keren naar muziek luisteren van PC, was gewoon de omgekeerde weg. Tik op de <- 'knop', dan links onderin weer op 'artiesten' en...take your pick.  Geen probleem. (tenzij je na het luisteren via internetradio de SB uitzette...dan kreeg ik 'm alleen nog aan via het touchschreen van de SBT, niet meer via de app!)

Nu is het de laatste paar weken echter zo, dat het meer een kwestie van geluk hebben is, om van UPNP (PC dus) naar internetradio over te schakelen en weer terug. Het kost veel moeite (heb geen zin om alle wegen die ik moet bewandelen op te schrijven, want heb 't idee dat het telkens weer anders gaat)
ALS ik uiteindelijk in de favorieten van mijn internetradiozenders ben dan heb ik OF soms geen geluid, maar nog vaker wel geluid, maar kan ik het volume niet meer wijzigen.  :eh: :wacko:

Zit er sterk aan te denken om rond te kijken naar een andere streamer, maarja... welke..
(hmm,...had ik misschien nog m'n Naim ND5xs begin vorig jaar wat meer kans/tijd moeten geven)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

Apart. Hier totaal geen last van, werkt al jaren als een zonnetje.
Kan het misschien zijn dat je pc instellingen (of power management) niet goed staan?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

QuoteKan het misschien zijn dat je pc instellingen (of power management) niet goed staan?
Ik heb geen idee Kingpin.  Zou niet weten welke pc instellingen. (power management ?)  :unsure: :lookaround:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

Quote from: Alco on November  8, 2014, 10:21:58
Ik heb geen idee Kingpin.  Zou niet weten welke pc instellingen. (power management ?)  :unsure: :lookaround:
Ik neem aan dat je collectie en LMS op de pc staat en wil dit benaderen via je ipod.
Stel je pc gaat in standby/hybernate en je wil je collectie/radio benaderen dan moet de pc eerst weer uit de standby wat irritatie kan opwekken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

QuoteIk neem aan dat je collectie en LMS op de pc staat en wil dit benaderen via je ipod.
Yep, correct. :)

QuoteStel je pc gaat in standby/hybernate en je wil je collectie/radio benaderen dan moet de pc eerst weer uit de standby wat irritatie kan opwekken.
Ik weet niet wat 'hybernate' betekent, maar m'n PC gaat wel na een bepaalde tijd in een soort van slaapstand, waar deze uit ontwaakt met een muisklik.
De SBT speelt echter wel gewoon door als de PC in die slaapstand staat, want de SB server blijft wel gewoon actief/aan.


Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)