vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jvanhambelgium

Quote from: ll0ll on March 13, 2014, 14:52:59
Kan ik nou ook de flacjes die ik op mn Synology NAS (thuis) heb staan op mijn Logitech Radio die ik op mn werk heb staan afspelen?
Of moet die Logitech Radio in hetzelfde netwerk als waar de NAS in staat staan?

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Connecting_remotely

Verschillende opties, ik denk dat N°1 het meest eenvoudige is maar het minst veilige.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Sylver

#1251
Ik heb zo net mijn PC moeten herconfigureren, Logitech Squeezebox server opnieuw geïnstalleerd...

Muziekcollectie werkt, maar bij de Spotify-plugin zegt de Squeezbox nu "502 Bad Gateway"...
Heb al van alles geprobeerd (herinstallatie server, fabrieksinstellingen Squeezbox Touch, etc...), maar het probleem blijft hetzelfde.

Het is niet de eerste keer dat ik de server eens opnieuw moet installeren en tot nu toe ging dit altijd zonder problemen...
Nu lukt het hem niet meer om Spotify te benaderen... (andere streaming zoals internetradio's via Squeezbox doen het wel).

EDIT: 'Zoeken' en 'Wat is er nieuw' blijkt wel te werken onder de Spotify-plugin.
Maar wat van mijn account moet komen (playlists en nummers met ster), wordt niet geladen...

Kwabbernoot

Ik ben van plan om mijn NAS te vervangen door één die ook de LMS soepeltjes kan draaien. Mijn huidige ReadyNAS heeft daar problemen mee. Ik zit dus te kijken naar een Synology. Heb ik dan genoeg aan de instappert (DS112) of is het beter om er één te nemen met een iets snellere processor  en iets meer werkgeheugen (bv DS213).

Groeten...

magicbas

Ik ben begonnen met een ds212j en dat liep niet altijd even soepel met LMS. Ik ben uiteindelijk overgestapt op de 713+, gewoon om er zeker van te zijn!
Nou verwacht ik dat de 713+ voor alleen LMS wellicht een beetje overkill is (maar ik doe er meer mee), dus waarschijnlijk heb je met een model er tussenin genoeg resources om LMS goed werkend te krijgen. Let wel op de toekomst, mocht je nog andere dingen er mee gaan doen (tegelijkertijd) dan is een topmodel misschien een betere investering...

Wifimedia heeft nog wat informatie over welke NAS goed met LMS werkt. Wellicht dat je ook nog kan bellen met ze om je situatie uit te leggen.
http://www.wifimedia.eu/catalog/-i-3.html
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Ron_Z

Wanneer je audio collectie groeit zul je snel niet meer genoeg hebben aan een instapper. Het scrollen door je collectie en scannen gaat dan supertraag, zeker wanneer je nog download met je NAS. Ikzelf ben van het QNAP-kamp en merkte indertijd veel verschil met een aanschaf van een QNAP 219 als upgrade van een 210, zeker toen ik de 219 eigenlijk dedicated voor LMS ging gebruiken en alle andere files en taken op de 210 bleven.

quattronl

Qua Synology dan zeker geen J-model kopen.
Een normaal model, dus geen J of +, gaat prima.
Of je 1 of 2 bays wilt ligt aan je eigen voorkeur, en met name of je dus in RAID0 (geen redundantie bij uitval van 1 disk) of RAID1 (wel redundantie) wilt draaien.

En inderdaad, Wifimedia (ook sponsor hier) is altijd bereid om je goed advies te geven. Dus hen bellen of langsgaan is zeker lonend.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Kwabbernoot

Okee, bedankt voor de info alvast.

@Quattronl: Waar staat J en + dan voor bij deze producten? Wifimedia noemt bijvoorbeeld wel de 212+ en de 213+.

@Ron_Z: Vanwaar de voorkeur voor QNAP

Groeten...

magicbas

de J modellen zijn zeg maar de instapversies in die serie. De + modellen de toplijn in die serie. Zonder toevoeging heb je de "normale" versie en ik vermoed dat quatron bedoelt dat je minimaal de normale versie nodig hebt, maar niet per se de + versie (al is dat wel het overwegen waard als je van plan bent om meer te gaan doen dan alleen LMS draaien).
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Ron_Z

Quote from: Kwabbernoot on April  2, 2014, 14:45:35

@Ron_Z: Vanwaar de voorkeur voor QNAP

Groeten...

Toen ik aan mijn eerste echte NAS begon had QNAP een net iets betere naam dan Synology en een makkelijk te installeren LMS QPKG. Nu zou je zeggen "app". En een goed forum met veel te halen info, firmware upgrades en ondersteuning (waarmee ik zeker geen oordeel over het Synology forum wil geven!) Daarna kocht mijn broer die meer in de IT zit er ook een, en kwam ik nog makkelijk aan kennis voor de inrichting, rechten, etc die ik weer kon hergebruiken bij mijn NAS upgrades. Disken waren ook uit te wisselen binnen de QNAP familie, zeer makkelijk met backups maken toen ik er twee had en je schijven gaat vervangen want die blijven maar vollopen. Een 2-bay voor Squeezebox met de muziekfiles en een 2-bay voor de rest, waarbij er scripjes lopen voor automatische backups tussen de machines. Nu even niet want ik woon tijdelijk in Dubai dus weinig file-wijzigingen  ;). Maar de backup HD's met muziek en films die ik meegenomen heb draaien hier weer in een lokaal aangeschafte QNAP. Erin schuiven die disken, de tweede Touch aanzetten en alles liep meteen  :clapping:

Allemaal zaken die met Synology ook kunnen, software ziet er ook nagenoeg hetzelfde uit tegenwoordig, prestaties binnen de vergelijkbare modellen zijn ook uitwisselbaar en prijzen schelen hooguit 10 euro ofzo. Dus ik zou aanraden om te kiezen voor het merk wat die handige buurman, kennis of familielid ook heeft......


quattronl

#1259
Quote from: magicbas on April  2, 2014, 14:57:20
de J modellen zijn zeg maar de instapversies in die serie. De + modellen de toplijn in die serie. Zonder toevoeging heb je de "normale" versie en ik vermoed dat quatron bedoelt dat je minimaal de normale versie nodig hebt, maar niet per se de + versie (al is dat wel het overwegen waard als je van plan bent om meer te gaan doen dan alleen LMS draaien).
Idd, dat bedoelde ik.
Niet elke type heeft een J of + uitvoering.
Een + heeft meestal meer intern geheugen. Altijd fijn (meer is beter :P), dus als je het geld er voor over hebt altijd doen.

En QNAP en Synology ontlopen elkaar nauwelijks. Het is idd meer je eigen voorkeur en wat je kennissen hebben.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Kwabbernoot

Allen bedankt voor de input. Mijn broer heeft ondertussen de 213+ gekocht. Hij heeft iets minder rust dan ik, schijnbaar. Ik wacht even af hoe die hem bevalt. Als dat allemaal goed gaat, ga ik waarschijnlijk voor dezelfde of voor een 4 bay versie.

Groeten...

Alco

#1261
Nou,...maaandenlang werkte alles vlekkeloos, en nu heeft m'n SBT sinds vanmorgen opeens kuren. :sarcasm:

Ik kan wel gewoon muziek vanaf m'n PC beluisteren, maar plotseling geen internetradio meer. :dontgetit:

Zodra ik een zender kies (hetzij opgeslagen in favorieten of rechtstreeks) krijg ik een lange foutmelding die ik nog nooit eerder heb gezien, namelijk deze:

"Connect timed out.
De aangevraagde naam is geldig, maar er zijn geen gegevens van het aangevraagde type gevonden."


Oftewel, (voor mij) onduidelijke taal wat er nu precies aan de hand is... :unsure:

Is iemand hier misschien bekend mee, en die dit (in Jip & Janneke taal) kan verhelpen ?

(heb de SBT al opnieuw laten configureren, naar fabrieksinstellingen, maar dat hielp niks)

Bvd!
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

chansig

Ik zal vanavond eens kijken of het bij mij ook problemen geeft.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roeru117

@Alco

Misschien is er een storing bij Logitech of Tune In en werkt het daarom niet. Volgens mij ( correct me if i'm wrong ) kun je ook je mysqueezebox.com gegevens invullen in de server op je PC. Dan ben je niet meer afhankelijk van de server van Logitech voor je internetradio.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Alco

QuoteVolgens mij ( correct me if i'm wrong ) kun je ook je mysqueezebox.com gegevens invullen in de server op je PC. Dan ben je niet meer afhankelijk van de server van Logitech voor je internetradio.
Uhmm,..ok, maar hoe doe ik dat dan ? :blush:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Henkjan_O

Quote from: Kwabbernoot on April  2, 2014, 11:50:22
Ik ben van plan om mijn NAS te vervangen door één die ook de LMS soepeltjes kan draaien. ...
als je er een hobby projectje van wil maken, dan kan je een thin client PC nemen, en die dan onder Linux laten draaien. draait vele malen soepeler dan een trage NAS.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

jvanhambelgium

Quote from: Henkjan_O on September  1, 2014, 15:08:16
als je er een hobby projectje van wil maken, dan kan je een thin client PC nemen, en die dan onder Linux laten draaien. draait vele malen soepeler dan een trage NAS.

Een Thin Client "PC" is dikwijls echt wel erg traag (en eigenlijk amper een "PC" te noemen) maar er zijn wel 100 "soorten" hierin.
Ik heb de LMS al draaien gehad op een Raspberry PI en dat draait ook maar niet zo vlotjes.
Origineel had ik 'em op de ReadyNas Duo (trage NAS) en dat viel nog mee, enkel indexeren etc duurde de nodige uurtjes maar puur qua "gebruik" nog zeker werkbaar hoor.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Kwabbernoot

Ik had hem eerst op een Ready Nas Duo en dat vond ik echt te traag. Nu heb ik LMS draaien op een QNAP TS412 en dat loopt erg soepel. Daar kan ik de eerste tijd wel mee vooruit.

Groeten...

Roeru117

Quote from: Alco on September  1, 2014, 14:29:42
Uhmm,..ok, maar hoe doe ik dat dan ? :blush:

Dat zal ergens in de instellingen van de server moeten gebeuren. Ik durf zo niet te zeggen waar, want het is al even geleden dat ik met die software heb gespeeld.

Een NAS is inderdaad ook een optie. Daar moet je alleen goed opletten dat deze snel genoeg is.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

chansig

Quote from: chansig on September  1, 2014, 14:02:16
Ik zal vanavond eens kijken of het bij mij ook problemen geeft.

Gr Hans

Hier geen probleem...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alco

#1270
Ik snap er helemaal niets meer van... :wacko:
Als ik op mijn Ipodje naar 'muziekspelerbeheer' ga, kan ik tikken op 'MySqueezebox.com'

Zodra ik dat doe krijg een schermpje met de melding 'De muziekbron wordt veranderd naar MySqueezebox.com.
Selecteer alle muziekspelers die moeten meeverhuizen naar deze server'  (dat is dan alleen mijn SBT)

Als ik die selecteer tik ik op 'gereed'. Wanneer ik dat heb gedaan, en op m'n Ipod tik op de 'home' knop, heb ik onderin de opties Favorieten (opgeslagen radiozenders dus), radio's, Mijn apps, app-galerie en 'meer'.

Nu kan ik wel de radiozenders beluisteren.... maar... dan weer geen muziek vanaf m'n PC meer.  :unhappy:
Tot gisteravond kon allebei nog... :huh2:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Henkjan_O

logisch toch, want je hebt nu niet meer je PC als bron maar mysqueezebox.com ....


Quote from: jvanhambelgium on September  1, 2014, 15:36:13
Een Thin Client "PC" is dikwijls echt wel erg traag (en eigenlijk amper een "PC" te noemen) maar er zijn wel 100 "soorten" hierin.
Ik heb de LMS al draaien gehad op een Raspberry PI en dat draait ook maar niet zo vlotjes.
Origineel had ik 'em op de ReadyNas Duo (trage NAS) en dat viel nog mee, enkel indexeren etc duurde de nodige uurtjes maar puur qua "gebruik" nog zeker werkbaar hoor.
ik heb ook een ReadyNAS, en die is erg traag. daarvoor had ik een oude TC op Linux en die was flink sneller, het meest zichtbare als je de webinterface gebruikt, dat is met de ReadyNAS eigenlijk niet werkbaar. (ik had die NAS gekocht vanwege de mogelijkheid om RAID1 te kunnen doen, dat kreeg ik op de TC niet lekker aan de praat). winterprojectje wordt dus een beetje fatsoenlijke TC weer oplijnen als muziekserver en de NAS alleen voor overige data houden, want voor de muziek heb ik geen RAID1 nodig
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

jvanhambelgium

Quote from: Henkjan_O on September  2, 2014, 11:50:13
logisch toch, want je hebt nu niet meer je PC als bron maar mysqueezebox.com ....

ik heb ook een ReadyNAS, en die is erg traag. daarvoor had ik een oude TC op Linux en die was flink sneller, het meest zichtbare als je de webinterface gebruikt, dat is met de ReadyNAS eigenlijk niet werkbaar. (ik had die NAS gekocht vanwege de mogelijkheid om RAID1 te kunnen doen, dat kreeg ik op de TC niet lekker aan de praat). winterprojectje wordt dus een beetje fatsoenlijke TC weer oplijnen als muziekserver en de NAS alleen voor overige data houden, want voor de muziek heb ik geen RAID1 nodig

Ik gebruik(te) exclusief apps (vb iPeng / SqueezeCommander) en gebruikt nooit de echte web-interface in een webbrowser.
De apps gebruiken denkelijk ook wel soorgelijk "kanaal" denk ik zo voor de communicatie.
Was best doenbaar vond ik zo, maar prefereer toch wel m'n huidig Core2Duo 8400 "oudje"
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Alco

Quotelogisch toch, want je hebt nu niet meer je PC als bron maar mysqueezebox.com...
Ok, misschien logisch, maar tot voor een paar dagen geleden kon ik simpel Ipeng opstarten en dan had ik onderin de menuopties 'artiesten' en 'favorieten' naast elkaar in beeld. Ik kon dus binnen 2 tikken/seconden van muziek vanaf m'n PC overstappen op mijn favorieten internetradio zenders (of weer terug).  Nu kan ik één van de 2, via een enorme omweg.

Ik zit er aan te denken om zo'n Bluesound Node aan te schaffen, als opvolger van de SBT.
Zowel de speler als de app krijgen vooralsnog alleen maar lovende kritieken, en het feit dat je er een USB-stick en/of externe HD op aan kan sluiten spreekt me ook aan!
(enige nadeel vind ik de looks en het formaat. Ziet er niet uit en past niet in m'n bestaande meubel) :mellow:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

sultankat

Quote from: Alco on September  2, 2014, 14:18:49
Ok, misschien logisch, maar tot voor een paar dagen geleden kon ik simpel Ipeng opstarten en dan had ik onderin de menuopties 'artiesten' en 'favorieten' naast elkaar in beeld. Ik kon dus binnen 2 tikken/seconden van muziek vanaf m'n PC overstappen op mijn favorieten internetradio zenders (of weer terug).  Nu kan ik één van de 2, via een enorme omweg.

Ik zit er aan te denken om zo'n Bluesound Node aan te schaffen, als opvolger van de SBT.
Zowel de speler als de app krijgen vooralsnog alleen maar lovende kritieken, en het feit dat je er een USB-stick en/of externe HD op aan kan sluiten spreekt me ook aan!
(enige nadeel vind ik de looks en het formaat. Ziet er niet uit en past niet in m'n bestaande meubel) :mellow:

Joris1973 kan je alles over de Bluesound vertellen
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock