Problemen met Mission 782 speakers

Started by Incognito, December 17, 2007, 21:18:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Incognito

Beste forummers :),

Mijn zwager benaderde mij pas vanwege een probleempje met zijn speakers. Hij heeft 4 vloerstaanders. Bij alle vier de speakers blijkt nu de middentoner het niet meer te doen. We hebben vanalles geprobeerd; instellingen op de versterker, het filter van de speakers nakijken, bekabeling nalopen en uiteindelijk één van de middentoners losschroeven. De losgeschroefde middentoner deed het wel. Wij vermoeden nu dus dat op een of andere manier de versterker een keer een zogenaamde "opflikker" heeft gekregen door onweer of iets dergelijks en vervolgens de beveiliging is ingeschakeld, maar het nog wel voldoende is geweest om een onderdeel van de filter te frituren.

Hieronder een foto van het filter, maar eerst de vraag, heeft hier iemand een idee of onze theorie mogelijk is of eventueel nog andere ideëen over hoe dit veroorzaakt kan zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Lucas.

Ps. het donkere draadje gaat naar de tweeter, de middentoner zit verbonden met de hele reeks van weerstandjes etc en de woofer wordt aangestuurd zonder filtering.


vtuinen

Waarschijnlijk al gedaan maar heb je ook een andere versterker geprobeerd ?
Equipment check my avatar

Incognito

Quote from: vtuinen on December 18, 2007, 11:38:36
Waarschijnlijk al gedaan maar heb je ook een andere versterker geprobeerd ?

Yep, dat mocht helaas ook niet baten...

A3-D

#3
Wat je aangeeft is een bekend probleem met de Mission 782 serie... Ik heb dezelfde speakers staan en een jaar of 7/8 geleden aangeschaft bij Hifi Studio Zwaard te Rotterdam. Na een jaar of 6/7 begaf de woofer (middentoon) het en ben ik met de gehele speaker naar Michel Zwaard toegestapt. "Een bekend probleem met de 782 serie" zei Michel me toen, en de woofer is kosteloos door de importeur vervangen.

Nog geen 2 maanden later de volgende vloerstaander, precies hetzelfde verhaal. Ook weer gebracht en ook kosteloos vervangen. Gisteren een luistersessie bij mij thuis gehad, en verdorie wederom eentje met hetzelfde probleem....

Wat precies de oorzaak is weet ik niet, ik zal het eens vragen als ik dus mijn derde speaker ga brengen in nog geen jaar!

Vandaag ga ik dus weer even een bezoekje brengen aan Studio Zwaard, het wordt in ieder geval netjes opgelost.

Neem eens contact op met de dealer waar hij ze gekocht heeft en laat die contact opnemen met de importeur. Je zal zien dat die ermee bekend is.

Succes!

HermanW.

Is inderdaad een bekend probleem. Ik heb de speakers ook (782, 780 en 78C) en de units hebben het ook bij mij begeven. Ook bij mij zijn ze kosteloos vervangen terwijl ik de speakers gebruikt heb gekocht en geen aankoopbewijs had. Je kunt contact opnemen met Tes Nederland. De importeur van Mission in NL. Ook als ze buiten de garantie vallen zijn ze behoorlijk coulant.
Op andere fora heb ik ook gelezen dat de units ook rechtstreeks bij Mission in Engeland te bestellen zijn. Kosten dan ongeveer 40 euro p.s.

Zelfs als je ervoor moet betalen zou ik dat altijd doen. De units zijn een verbeterde versie. De problemen zijn er dus uit. En je kunt weer jaren verder met deze sublieme speakers.