Rotel RSP-1098 Owners

Started by Kingpin, December 6, 2007, 12:13:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Misschien is het wel handig om hier de nieuwste updates/vragen mbt de Rotel RSP-1098 te plaatsen.

edit:Bij deze, de eerste update

- Date: 16-11-2007 Software Update RSP 1098


Bij deze, de laatste updates:

- Date: 2/5/2008 Software Update RSP 1098


Vraag:
Ik heb zelf versie 2, dus met de Eprom update, aangezien versie 3 geen extra need is (is alleen maar andere software mbt to switch van fabrikant van het tft scherm).
Wie weet wat er in versie 4 anders is?

Opmerking:
Er is al een HDMI 1.3 board uit, op dit moment alleen nog in de US.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ghostbuster

Hoi,

Ik heb de RSP-1098 met software 2.1.2, is het echt nodig om te upgraden ?
Ik ben toch een beetje angstig, ik lees ook wel verhalen dat hij erg dood is na zo'n software upgrade.

groetjes,
Arjan
Rotel: rsp 1098 Processor
Vincent: cd-S6MK cd speler / 2x SP998 en 3x SP996 monoblokken/ SA-93 plus VV
Dune 3.0 Mediaplayer
Xanadu: AW25/C 10/ AW7A1 Sony Bravia 46'LCD Rel : stadium III sub.woofer Volledige Furutech bekabeling.

Kingpin

Quote from: Ghostbuster on December 10, 2007, 13:55:49
Hoi,

Ik heb de RSP-1098 met software 2.1.2, is het echt nodig om te upgraden ?
Ik ben toch een beetje angstig, ik lees ook wel verhalen dat hij erg dood is na zo'n software upgrade.

groetjes,
Arjan

Als je weet hoe je moet update is er niets aan de hand, maar wel eerst de handleiding en release notes lezen en zorgen dat je de juiste software gebuikt.
Altijd een backup maken in geval dat !

Ik draai zelf op dit moment met v2.1.4, tussen de Kerst heb ik vrij en zal de 1098 updaten naar de laatste versie.

Voor versie 2 upgrade vanaf jou versie zijn dit de wijzigingen:

V2.1.3 to V2.1.4
- Added Dolby Pro Logic II Game Mode.
- Dolby Pro Logic II Emulation changed to Dolby Pro Logic.
- Improved volume speed in both main Zone and Zone 2 via remote control.
- Added User Default Password feature. NOTE: The default password is '0000'.
- Added Factory Default confirmation screen to the OSD.
- Updated 7CH Stereo DSP mode's center back channel outputs from mono to stereo
(requires EPROM flash ROMUpdate4 for this update. If you do not use 7CH stereo
this EPROM flash is not required for further updates.)
- Minor position adjustments made to some OSD characters.

V2.1.4 to V2.1.5
- Added RVE-1060 control commands to the RS232 output.

V2.1.5 to V2.1.7
- Fixed an intermittent problem of units locking into "Standby" mode until the rear
panel power toggle was engaged.
- Improved digital input sensing and format detection. This improvement fixes any
problems with no audio when changing channels with some Scientific Atlanta HD
digital cable boxes.

V2.1.7 to V2.1.8
- Corrected an error in V2.1.7 which caused very low center channel output when
switching between DD/PLII to PLII modes.

V2.1.8 to V2.1.9
- Corrected an error that would allow zone 2 to be turned on in an incorrect state by
selecting an input when the main zone is in standby.

V2.1.9 to V2.2.1
- Fixed a bug that caused audio dropouts from digital sources when controlling
volume via RS232.

V2.2.1 to V2.2.3
- Improved memory backup software.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ghostbuster

Ik blijf het een prachtig apparaat vinden, waar ik iedere dag van geniet.
Ik heb nu Vincent monoblokken als eindversterking, maar de Rotel RB-1090 en RMB-1095 bevielen mij ook prima.
Rotel: rsp 1098 Processor
Vincent: cd-S6MK cd speler / 2x SP998 en 3x SP996 monoblokken/ SA-93 plus VV
Dune 3.0 Mediaplayer
Xanadu: AW25/C 10/ AW7A1 Sony Bravia 46'LCD Rel : stadium III sub.woofer Volledige Furutech bekabeling.

Kingpin

Quote from: Ghostbuster on December 19, 2007, 17:09:24
Ik blijf het een prachtig apparaat vinden, waar ik iedere dag van geniet.
Ik heb nu Vincent monoblokken als eindversterking, maar de Rotel RB-1090 en RMB-1095 bevielen mij ook prima.
Ja, uiterlijk is al mooi, maar met de gebruikte Crystal DAC's (die ook voorkomen uit echt dure cd spelers) kan ie ook nog eens heel goed meekomen (in stereo) met de betere stereo sets, en daar had ik 'm ook voor gekocht.
Heb veel HT pre en amps gehoord, maar deze presteerd in z'n prijsklasse echt ver boven het gemiddelde.

Ik hoop dat Rotel upgrade's uitbrengt voor de toekomst zodat we alleen maar hoeven te "wisselen" dat zou wel heel erg mooi zijn, want op dit moment denk ik er niet over om deze weg te doen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HJ

ik zal eens kijken welke de mijne heeft ???

zou wel mooi zijn als er een los hdmi board op de markt komt want dan kun je hem gebruiken als hdmi switch 8)

Kingpin

Quote from: hans. on December 24, 2007, 09:41:47
..zou wel mooi zijn als er een los hdmi board op de markt komt want dan kun je hem gebruiken als hdmi switch 8)

Die is er al, alleen voor de amrikaanse markt op dit moment  ;D
De nieuwste versies van de RSP-1098 hebben deze al standaard ingebouwd, later worden deze boards ook los verkocht voor voorgaande modellen.
Het betreft alleen een HDMI switch, dus geen audio.

Citaat Rotel site:

HDMI Upgrade (NORTH AMERICA ONLY):

There is an optional upgrade available for the RSP-1098 to add HDMI switching capabilities to the unit.   The upgrade replaces the S-Video board on the RSP-1098 with an HDMI board that contains 3 HDMI V1.1 inputs and 1 HDMI output for video switching.   Please note this upgrade will only provide HDMI video switching, and does not support HDMI audio nor will analog video inputs from composite or component video upconvert to the HDMI video output.   This upgrade is available for $300 for parts and labor.    The unit must be sent in to Rotel for this upgrade, which will include the installation of the HDMI board as well as a complete update of the unit with all factory updates and software.   

To send the unit in for updates, please contact Rotel for a return authorization. You can contact us via email by emailing service@rotel.com, or by phone at 978.664.3820.   You may also contact your dealer who may charge you a one-time fee for assistance upgrading the unit
.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Vandaag geupdate naar 2.2.3.
Handleiding even goed lezen, staat precies in hoe je het moet doen, fluitje van een cent.

Wat me vooral opvalt is dat de volume knop (die ik trouwens toch weinig tot niet gebruik) minder gevoelig is, de onderlinge stappen zijn verkleint lijkt wel.
Grootste voordeel wat ik vind is dat de ingangsgevoeligheid bij digitaal aangesloten apparaten beduidend beter is geworden.
Voorheen hoorde ik de ingang van b.v. de CD nogal eens switchen (reed relais) tussen analoog en digitaal, dit is niet meer het geval.
De ingang word eerder "herkend" waardoor er niet meer wordt geswitched maar direct op het juiste formaat word gezet.

Tip: Bij upgraden even je standaard waarden noteren.
Als je alles heb gedaan zoals beschreven is doe dan wel even een "Factory Reset".
Daarna alles handmatig instellen zoals je hebt opgeschreven en alles werkt weer perfect.

Quote from: Ghostbuster on December 10, 2007, 13:55:49
... Ik ben toch een beetje angstig, ik lees ook wel verhalen dat hij erg dood is na zo'n software upgrade.
...

De upgrade doet echt NIETS met je geluid, die zal hetzelfde zijn als voorheen, de upgrades zijn voornamelijk bedoelt voor de functionaliteit van het apparaat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HJ

Quote from: Kingpin on January  5, 2008, 21:51:25
Vandaag geupdate naar 2.2.3.
Handleiding even goed lezen, staat precies in hoe je het moet doen, fluitje van een cent.

Wat me vooral opvalt is dat de volume knop (die ik trouwens toch weinig tot niet gebruik) minder gevoelig is, de onderlinge stappen zijn verkleint lijkt wel.
Grootste voordeel wat ik vind is dat de ingangsgevoeligheid bij digitaal aangesloten apparaten beduidend beter is geworden.
Voorheen hoorde ik de ingang van b.v. de CD nogal eens switchen (reed relais) tussen analoog en digitaal, dit is niet meer het geval.
De ingang word eerder "herkend" waardoor er niet meer wordt geswitched maar direct op het juiste formaat word gezet.

Tip: Bij upgraden even je standaard waarden noteren.
Als je alles heb gedaan zoals beschreven is doe dan wel even een "Factory Reset".
Daarna alles handmatig instellen zoals je hebt opgeschreven en alles werkt weer perfect.

De upgrade doet echt NIETS met je geluid, die zal hetzelfde zijn als voorheen, de upgrades zijn voornamelijk bedoelt voor de functionaliteit van het apparaat.


klinkt goed allemaal alleen vind ik het bij mij niet echt nodig(net een creative zen mp3 speler veziekt door corrupte firmware van de creative site >:()

Kingpin

Quote from: hans. on January  6, 2008, 12:37:38

klinkt goed allemaal alleen vind ik het bij mij niet echt nodig (net een creative zen mp3 speler veziekt door corrupte firmware van de creative site >:()

Het is inderdaad verstandig om eerst te lezen welke nieuwe features/updates de nieuwe versies bevatten en dan te oordelen of het zinvol is om te gaan updaten.
In mijn geval was het inderdaad zinvol ivm de betere detectie van formaten (minder switching).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HJ

ja die van mij hoor ik ook soms schakelen maar ik ervaar het niet als storend en schadelijk is het ook niet :)

BWzes03

Quote from: Kingpin on January  5, 2008, 21:51:25
Vandaag geupdate naar 2.2.3.
Handleiding even goed lezen, staat precies in hoe je het moet doen, fluitje van een cent.

Wat me vooral opvalt is dat de volume knop (die ik trouwens toch weinig tot niet gebruik) minder gevoelig is, de onderlinge stappen zijn verkleint lijkt wel.

Dit is in het menu aan te passen, door de stap snelheid te vergroten/verkleinen.
Bij "Other" options in het hoofdmenu, "Vol speed"...
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Kingpin

Quote from: BWzes03 on January  7, 2008, 11:35:07
Dit is in het menu aan te passen, door de stap snelheid te vergroten/verkleinen.
Bij "Other" options in het hoofdmenu, "Vol speed"...

Klopt, dat wist ik  ;) Maar ondanks dat is de volumespeed bij dezelfde setting gewijzigd.
De mijne stond al op SLOW maar het lijkt nu inderdaad errug SLOW te zijn  ;D
Dus de stappen zijn nauwkeuriger dan voorheen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

BWzes03

Quote from: Kingpin on January  7, 2008, 12:17:14
Klopt, dat wist ik  ;) Maar ondanks dat is de volumespeed bij dezelfde setting gewijzigd.
De mijne stond al op SLOW maar het lijkt nu inderdaad errug SLOW te zijn  ;D
Dus de stappen zijn nauwkeuriger dan voorheen.

oh... ok  ;D dan heb ik niets gezegd  ;D
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

skippy_gj

Wellicht hoort dit niet echt thuis in dit topic.
Maar als je kijkt op de duitse site van Rotel dan zie je dat deze ten opzichte van rotel.com (welke nu off-line is) dat er meer informatie per component staat beschreven. Zo wordt hier aangegeven welke chipset er in zit.


* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

Kingpin

Quote from: hans. on December 24, 2007, 09:41:47
ik zal eens kijken welke de mijne heeft ???

zou wel mooi zijn als er een los hdmi board op de markt komt want dan kun je hem gebruiken als hdmi switch 8)

Hier een picture van de RSP-1098 HDMI switch.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HJ

enig idee wat dat gaat kosten hier in nl?

eddy135

Wel jammer dat niet alle video bronnen naar HDMI geschakeld kunnen worden...  :(
Maar ja, dat is natuurlijk scaler-werk.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Kingpin

Quote from: hans. on January 16, 2008, 16:57:14
enig idee wat dat gaat kosten hier in nl?

In de US gaat dit $300,- kosten incl installatie.
Dit is nog niet uit in de EU.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HJ

Quote from: Kingpin on January 17, 2008, 09:11:45
In de US gaat dit $300,- kosten incl installatie.
Dit is nog niet uit in de EU.

hmmm, zal komend jaar toch wel hier komen lijkt me.
even afwachten nog....

hoekie

even omhoog halen.

Iemand die weet waar ik V3.23 kan downloaden voor de RSP 1098 ?
(heb nu V3.15 draaien...)

Zoek ook een beschrijving hoe ik de update moet uitvoeren.

Kingpin

Quote from: hoekie on March 11, 2010, 11:53:13
even omhoog halen.

Iemand die weet waar ik V3.23 kan downloaden voor de RSP 1098 ?
(heb nu V3.15 draaien...)

Zoek ook een beschrijving hoe ik de update moet uitvoeren.

http://www.bwgroup-support.com/software.html

Even ROTEL aanklikken en de rest spreekt voor zich.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hoekie


gerard1

Hoi

De rsp 1098 is terug van hanex service.
Nu ik naar de software versie kijk ( door middel van 5 sec mute ingedrukt houden )
Zie ik V2.6.0-070820 staan. Deze vind ik echter niet terug op de release notes.
Vreemd of kijk ik verkeerd?

file:///home/chronos/u-92c06684a11377664c7ed65ae8a696e570409d55/Downloads/RSP1098_Release_Notes%20(2).pdf