12 mei: Audio-Life Grand Opening!

Started by Joep, December 5, 2007, 11:19:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joep

Beste Forummers,

Aanstaande 12 mei 2008 is de Grand Opening van Audio-Life 2.0!

Precies een jaar na de opening van ons winkeltje-aan-huis Audio-Life, zijn we nu verhuist naar een groter onderkomen waar we 2 dedicated luisterkamers hebben kunnen realiseren waarmee de volgende (grote) stap zetten in het bestaan van Audio-Life! Het is nu nog gaver en leuker om naar muziek te luisteren. Sfeer, aankleding en natuurlijk de lekkernijen die ook wel apparatuur worden genoemd geven muziek de extra dimensie die redelijk verslavend werkt.. ;)  Vooral de Pel Audio/Sun Audio/Musical Affairs set!

Laat die set nu een hoofdrol spelen op de Grand Opening van Audio-Life 2.0 in Buren! ;D
Met een hapje en een drankje zoals u die van ons gewend bent (of u heeft echt iets gemist) en een prachtige muziekset. Live muziek in kleine bezetting proberen we ook te regelen, dus dan wordt het helemaal cool!

Als u langs wilt komen en onze trots zelf aanschouwen/-horen, dan bent u van harte welkom. Stuur wel even een mailtje om u (en partner) aan te melden voor deze feestelijke dag. Exacte tijden worden t.z.t. nog bekend gemaakt, maar wij zullen er zeker de hele dag en -avond zijn. :)

Tot ziens en horens!

Het Audio-Life team
Aanmelden: info"ed"audio-life.nl
Informatie: www.audio-life.nl



Joep

Vinyl-liefhebbers opgelet:
Op dit moment wordt de Tsurube (de arm van de 47 Labs Koma draaitafel) voorzien van een zeer speciaal element...  ;) :D

garmtz


Joep

Goeie vraag, Garmt!  :D

De shows vinden plaats in ons winkeltje, te Buren:

Buitenhuizenpoort 7
4116 CA Buren (Gelderland)


Aanmelden mag trouwens ook in dit topic!


Joep

De 3 sets waarmee gespeeld gaat worden zijn bekend:


1. 47 Labs Shigaraki Series:
cd-speler: Model 4716 loopwerk + Model 4715 dac
interlinks: Model 4708 OTA
versterker: Model 4717
speakerkabel: Model 4708 OTA
speaker: Model 4722 Lens

2. 47 Labs Special Series:
cd-speler: Model 4713 Flatfish loopwerk + Model 4705 Progression dac
platenspeler: Model 4724 Koma + Model 4725 Tsurube arm
versterker: Model 4706 Gaincard (2 Power Humpty mono-voedingen)
speakerkabel: Model 4719
speakers: JM Reynaud Offrande Signature

3. Audio Note
cd-speler: CD 4.1x
interlink: AN-V
voorversterker: M3Line
eindversterkers: Quest Silver 300B monoblokken
speakerkabel: Sogon LX (AN-SPZ)
speakers: AN-E LX/HE

Joep

Nog even een laatste up-je voor de show van dit weekend!  :)

Als er nog mensen zijn die dit weekend thuis gaan zitten, maar eigenlijk wel willen weten wat de merken 47 Labs en Audio Note inhouden, of gewoon een gezellige meet-and-greet willen houden, of het middeleeuwse stadje bij kaarslicht te bekijken, kom langs bij Audio-Life in Buren!  :D

Kom luisteren naar het befaamde Audio Note, de revolutionaire Koma draaitafel en de illustere Gaincard van 47 Labs (zie boven voor set-beschrijvingen). We ontvangen je graag op zaterdag 15 en/of zondag 16 december van 14.00 - 18.30.

Misschien tot (over-)morgen!  :)


Jenkins

Hallo allemaal,
Hierbij wil ik jullie graag mijn bevindingen laten weten van ons bezoek aan Audio-Life, afgelopen zaterdag.

Proprius stuurde me laatst een uitnodiging om bij de opening van Audio-Life bij te wonen.
Die uitnodiging nam ik graag aan! Samen met een vriend arriveerden we kort voor drieën in het pitoresque Buren.
We werden hartelijk ontvangen door Joep en Caspar.

Caspar leidt de zaak vanaf zijn thuisadres. Hiervoor heeft hij 2 kamers geheel of gedeeltelijk ingericht als luisterruimte.
De kleine luisterruimte beneden is eigenlijk de helft van de woonkamer.
Deze kan worden afgesloten middels twee prachtige glas-in-lood schuifdeuren.
Helaas bleek al gauw dat er 't een en ander niet helemaal in orde was.
Zo waren de Tannoy Revolution Signature DC4 speakers net 'n paar dagen jong.
Dus nog lang niet ingespeeld.
Wat erger was, was de sterke piek in het midlaag. Duidelijk een nadeel van de vierkante luisterruimte.
Gelukkig bleek het openen van de schuifdeuren de woemp in het midlaag behoorlijk terug te dringen.
Toch bleef die hinderlijke toon overheersen. :(

Mijn advies om de akoestiek serieus aan te pakken bleek voor Caspar slechts een bevestiging van wat hijzelf al vreesde.
Natuurlijk heb ik hem een bedrijf geadviseerd waarmee ik zelf goede ervaringen heb gedaan; SoundScapeS.  :)

Na een paar nummers werden de Konus Audio Essence speakers aan gesloten.
Die bleken ook nog tamelijk weinig speeluren te hebben.
Wel lieten ze een veel fermer fundament horen.
Na teveel brownies (...) besloten we om de luisterruimte op zolder te bezoeken.
Daar stond een keur aan Audio Note apparatuur opgesteld. Deze keten had duidelijk meer ervaring.
Tjongejonge... WAT een MUZIEK! Alles klopte gewoon.  8)

Caspar liet ons een verzameling muziekfragmenten horen die mij totaal onbekend waren.
Maar wat boeide die set ENORM!
De toast, pate en andere smakelijkheden, die de vrouw van Caspar kwam brengen,
topten deze verwennerij heel geschikt af!

Wat pijnlijk duidelijk werd, was dat de akoestiek van de zolderruimte vele malen beter is!
Absoluut zeer geschikt om hoog(st)waardige audioapparatuur in te demonstreren!
Als de ruimte beneden nog wordt aangepakt zal Audio-Life een winkel worden
die je in een heerlijk huis ontvangt, die je in huiselijke omstandigheden
apparatuur kan demonstreren en, het belangrijkst, waar het plezier in muziek de boventoon voert.

Helaas essemmeste vrouwlief me dat we weer om 17:30 terug verwacht werden,
anders konden we nog uren verder gaan met luisteren en discussiëren.

Al met al een heerlijke, verfrissende ervaring en een aanwinst in audioland.
Caspar, Joep,
Hartelijk dank en heel veel succes gewenst!

Met :) groet,
Roy

Joep

Roy, bedankt voor je goede review! Zo was het inderdaad, die dag. Ik vond het erg gezellig en jammer dat ik jullie real-live reacties niet meegemaakt heb toen jullie naar Audio Note aan het luisteren waren!  ;) ;D

Hierbij nog een foto van hoe de 47Labs opstelling erbij stond. Op de foto staan de Konus Audio Essence en de Tannoy Revolution Signature DC4, de 47 Labs Koma draaitafel, de Flatfish, de Shigaraki versterker en de CD1.1x en CD2.1x van Audio Note. Bijna niet te zien is de Gaincard met dubbel-mono voedingen, op het onderste plankje rechts.

"Het waren twee geweldige dagen". Met recht, want het was beide dagen erg gezellig en wat ons betreft erg geslaagd.  :) Allemaal hartelijk dank voor jullie bezoek en tot de volgende keer!


Wij gaan ons nu opmaken voor Kennismakingsshow no. 2: WLM Loudspeakers! Meld je aan!

reMC

Even dit topic weer onder de aandacht, er is namelijk nog wel plek voor een liefhebber (maar het wordt wel gezellig druk 8))!

Er wordt hoogstwaarschijnlijk gespeeld met:

- AMR CD-77 cd-speler
- WLM Pre-/Passive voorversterker
- Audio Note Conqueror eindversterker
- WLM Diva Monitor / Lyra luidsprekers



O0

Jenkins

 :-\

Kan helaas niet komen a.g.v. een andere uitnodiging.


Edit: Wel op zolder demonstreren, he?

;)

reMC

Quote from: Jenkins on January 14, 2008, 15:21:38
:-\

Kan helaas niet komen a.g.v. een andere uitnodiging.


Edit: Wel op zolder demonstreren, he?

;)

Yep, onder andere (we spelen met twee sets).

Joep

Quote from: Jenkins on January 14, 2008, 15:21:38
:-\

Kan helaas niet komen a.g.v. een andere uitnodiging.


Edit: Wel op zolder demonstreren, he?

;)

Jammer Roy, het had zondermeer gezellig geweest!

Jenkins

Quote from: Proprius on January 15, 2008, 12:11:10
Jammer Roy, het had zondermeer gezellig geweest!
Daar twijfel ik niet aan.  :-\
Maar voor 's middags ben ik bij een andere importeur uitgenodigd en 's avonds gaan we naar Reincarnatus kijken en luisteren.

;D

reMC

Quote from: Jenkins on January 15, 2008, 13:29:26
Daar twijfel ik niet aan.  :-\
Maar voor 's middags ben ik bij een andere importeur uitgenodigd en 's avonds gaan we naar Reincarnatus kijken en luisteren.

Ik heb even op je link geklikt... ik zou vooral gaan luisteren als ik het zo zie ;D

Jenkins

Ik heb echt geen idee wat die meisjes met hun instrumenten live klaar spelen.

Laat me dus maar eens verrassen.

;)

hulskof

Als alles meezit komen vrouwlief en ik zaterdagmiddag even naar die pareltjes luisteren. Ben zeer benieuwd!

reMC

Quote from: hulskof on January 15, 2008, 19:42:51
Als alles meezit komen vrouwlief en ik zaterdagmiddag even naar die pareltjes luisteren. Ben zeer benieuwd!

Leuk!

hulskof


reMC


hulskof

Moet toch helaas afzeggen, er ligt weer onvoorzien werk op m'n pad  >:(
Een andere keer dan maar  :-\

reMC

Quote from: hulskof on January 18, 2008, 10:17:53
Moet toch helaas afzeggen, er ligt weer onvoorzien werk op m'n pad  >:(
Een andere keer dan maar  :-\

Jammer! Gelukkig komen van het forum Tiptop en Rock Solid wel, en Sandervg waarschijnlijk :)

Of vergeet ik iemand? ;D ;)

Pjotr27

Ik hoop morgen na afloop van mijn werk te komen luisteren!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC


hulskof


Pjotr27

Net terug van de WLM show bij Audio-Life.
Het was weer erg gezellig met leuke sets en goede muziek.  Ook waren er meerdere forummers aanwezig, erg leuk om Properius en SanderVG te ontmoeten. Daarnaast waren ook Cas3100 (eigenaar Audio-Life) en reMC er.
In de woonkamer speelde een Manley voor/eind versterkerset met de WLM Diva monitors. De cd-speler was de nieuwe AMR CD-77.
De bekabeling was van AudioNote. Toen ik arriveerde (zo rond een uurtje of 5) speelde de set met een Manley voorversterker.
We hebben daar 2 nummers naar geluisterd ( het klonk wel aardig toch vond ik er een aantal nadelen aan) en toen op advies van Remko geswitched naar de passieve WLM voor versterker. Dit was duidelijk een veel beter verhaal, de zangeres klonk niet meer zo uit de grond en het beeld werd mooier. Opmerkelijk aan de WLM`s is de aparte hoog regelaar achterop de speaker. Hiermee kan het hoog 3 db zachter of harder worden gezet. We hebben er even mee zitten experimenteren  (Ik vond het een leuke set maar niet echt bijzonder) en besloten toen om ook boven op zolder te gaan luisteren.
Daar stonden de WLM`s Lyra aangesloten met een AudioNote M3 voorversterker, Sun Audio (Pel modified) monoblokken, Pel Audio dac`s en een door Pel Audio gemodificeerd 47 Labs loopwerk. De bekabeling was hier voor de luidsprekers van 47 LAbs, de interconnects zijn van Pel Audio en de stroomkabels en stekkerblokken zijn van Furutech.
Deze set maakte echt muziek, het klonk heerlijk, absoluut niet scherp, goede plaatsing met de juiste proporties van de instrumenten en de zangers/zangeressen, mooie bas , veel rust. We hebben een dik uur hier naar geluisterd met heel veel plezier ( ik schrijf nu een beetje wat ook de medeluisteraars vonden die ook met mij zaten te luisteren.)
Wel is het nadeel van de WLM`s dat ze erg veel ruimte nodig hebben, ze moeten minstens 1,5 meter vanaf de achterwand staan en dat kan in sommige huiskamers weleens erg lastig worden.
Ik heb genoten, ondanks dat voor mijn idee mijn Jean Marie Reynaud Concorde`s nog iets meer kunnen.
Op naar de volgende Audio-Life  show in Februari (probeer tijd vrij te houden) en voor diegenen die morgen nog tijd over hebben: mail reMC of Audio-Life en ga luisteren!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.