Quad 12L Vs hyperion HWS-586

Started by qinq, November 12, 2007, 20:42:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qinq

Beste Ht'ers.

Ik kom van een setje Klipsch F2 af en wil iets rustigers. Ik had eerst erg moeite met de overweldigende stortvloed aan modellen. Tot slot heb ik mij beperkt tot de Quad 12L en de Hyperion Hws-586. De Hyperions zijn erg dichtbij te beluisteren, en de quads niet. Ik vroeg me af wat jullie zouden kiezen. En of het de moeite waard is om een stuk te treinen voor de quads. Als je ooit 1 van de twee beluistert hebt zou ik het erg op prijs stellen als je er wat over vertelt.

Ik wil een hoog dat niet scherp of schel is, en genoeg laagfundament voor muziek als Ten van Pearl Jam.

VS


qinq

Echt niemand die de hyperion's of quads vergeleken of gehoord hebben? Erg jammer. Ik zou het echt fijn vinden als iemand reageert, dan kan ik een keer actie ondernemen.

Harry HT

Hi,

De hyperions houden vermoed ik meer van rock dan de quads.

De quads heb ik meerdere malen gehoord, alleen kleine hyperions niet, wel de grotere hyperions.

De stap (qua type speaker, klankkleur, dynamiek)van klipsch F2 naar quad 12l zal denk ik wel groot zijn  ;D

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

qinq

Quote from: Harry HT on November 13, 2007, 17:52:50
Hi,

De hyperions houden vermoed ik meer van rock dan de quads.

De quads heb ik meerdere malen gehoord, alleen kleine hyperions niet, wel de grotere hyperions.

De stap (qua type speaker, klankkleur, dynamiek)van klipsch F2 naar quad 12l zal denk ik wel groot zijn  ;D

Gegroet,

Harry

Haha dat mag ook wel. Het is niet mijn soort speaker is gebleken. Ik denk dat ik dan toch voor de hyperion's ga omdat ze goedkoper zijn dan de quads. Al kan ik natuurlijk ook nog even kijken naar andere alternatieven zoals monitor audio.

Harry HT

Hi qinq,
Quote from: qinq on November 13, 2007, 17:57:42
Haha dat mag ook wel. Het is niet mijn soort speaker is gebleken. Ik denk dat ik dan toch voor de hyperion's ga omdat ze goedkoper zijn dan de quads. Al kan ik natuurlijk ook nog even kijken naar andere alternatieven zoals monitor audio.
:) Hoeveel wil je maximaal uitgeven, hoe groot is je luisterruimte en met welke versterker moet het matchen? pff...  :D Wil je ook eventueel later ook een 5.1 opstelling? Wat luister (vaak) je nog meer dan Pearl Jam?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

qinq

#5
Eric clapton unplugged, red hot chili peppers (nee niet de loude albums), en wat rustige muziek met de nadruk op vocalen en akoestische gitaar. Mijn budget is ongeveer 400, en de hyperions en quads vallen 2ehands daar binnen.

qinq

Ah ik heb contact gehad met de verkoper van de Hyperion, en ik ga binnenkort even daar gluren. Ik laat weten hoe het was. Als het me erg bevalt koop ik ze, en vergeet ik de quads.

Harry HT

Je hebt weer een pm  :)

gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Rob Eric Blank

Ik heb de Quad's meerdere keren beluisterd en vond het geweldige speakers. Helemaal goed.....TOTDAT.....erg "gas" gegeven moest worden. Met akoustische muziek is het een droom van een speaker die erg veel speakers de baas is, alleen met wat stevigere muziek (Pearl Jam valt daar al in) vind ik dat de Quad's tekort schieten. Missen ze power en overtuiging.

qinq

Oke, dat is jammer. Maar ik ben van plan dit weekeind even naar de hyperions te kijken. Ik laat het even weten :)

qinq

Ik krijg nu ook een aanbod voor een set JBL Ti-2k speakers. 400 euro. Nu wordt het nog moeilijker :)

El Penumbra

De Quad's zijn hele mooie speakers maar dan zou ik voor de 11L kiezen. Deze vind ik veel beter. De 12 heeft wel wat meer bas maar die vind ik veel minder strak en als je met een sub combineert is het laag van de 11 ruim voldoende.

qinq

MEt een goede sub erbij zou ik liever budget maken voor 2 betere speakers. Van de ti2k hoorde ik dat er erg weinig bas inzat. Maar goed, komend weekeind ga ik de hyperions bezoeken.

Rob Eric Blank

Quote from: El Penumbra on November 17, 2007, 13:31:36
De Quad's zijn hele mooie speakers maar dan zou ik voor de 11L kiezen. Deze vind ik veel beter. De 12 heeft wel wat meer bas maar die vind ik veel minder strak en als je met een sub combineert is het laag van de 11 ruim voldoende.
De 11L's vond ik ook fijner dan de 12L's.
Alleen vind ik ze (is mijn mening) niet echt toerijkend bij de wat heftigere muziek stijlen. Jazz, akoustische rock en sommig klassiek doen ze het SUPER......

El Penumbra


dove

#15
Quote from: Harry HT on November 13, 2007, 17:52:50
De hyperions houden vermoed ik meer van rock dan de quads.

De quads heb ik meerdere malen gehoord, alleen kleine hyperions niet, wel de grotere hyperions.

De stap (qua type speaker, klankkleur, dynamiek)van klipsch F2 naar quad 12l zal denk ik wel groot zijn  ;D

'k heb vergelijkbare luisterervaring, en deel deze mening


om iets van het live-gevoel van je Klipsch te bewaren zou ik persoonlijk een makkelijk aan te sturen speaker kiezen, bv. een Cabasse (MT4 Samoa of 2e-hands Goelette500), Triangle of Loth_X Ion BS-1, oid.


Petter
Dynaco ST35 & A-25XL / Sony TA-E88 & TA-N88 / Revox B226 Sig & Revox B790 / Tandberg TPT-3001A & 3014A / Tice Power Block mk1 & Infinite Speed / Rogers LS3~5a & JR149 & db101 / Wilson WATT Sr2 / Leak TL~12 / MF A-1 mk1 / Lectron JH50 / Philips CD100 / Sony CDP-101 / Luxman MQ-36 / Celestion Sys 6000

qinq

Quote from: El Penumbra on November 25, 2007, 13:37:42
En, al wat gehoord?

Vrijdag kreeg ik te horen van de verkoper dat hij een vriend te gast had die ze gelijk wilde kopen. Dus ik kan weer op zoek naar iets anders >:(