Linnoontje <--Primoontje <--Denoontje

Started by denoontje, October 17, 2007, 21:25:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Had je mijn suggestie in het 'itunes, pure music, xld' topic al opgevolgd? Dat zou wel eens kunnen zorgen voor de ministiltes... Is alweer zeker een maand terug gepost door mij.

denoontje

ja licht denk ik aan de cd ofzo, de rest lijkt wel goed te gaan al heb ik nog niet alles beluisterd ;-)

denoontje

Zo om de linn nog beter en makkelijker te bedienen een iPad als ab gehaald

RalphH

Morgen wordt m niet maistro. Dinsdagavond? Heb een goed nummer gevonden voor controle trouwens.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#204
Gister ook de standaard bijgeleverde linn kabel beluisterd vs de cardas quad die op de cd speler hangt. Ik kan eigenlijk niet zeggen dat ik verschil hoor. Mooie is dat de linn 2analoge uitgangen heeft dat vergelijken wel makkelijk maakt. ik had het idee dat de cardas net ietse meer ruimte gaf,, maar dit kan ook echt wel perceptie zij.
Tijd voor een shootout met de boys.

denoontje

Wat ben ik blij metbde linn. Ditnzeker in combi met de ipad. Er is eigenlijk geen cd meer de cd speler ingeweest sinds de linn er staat. Het gemak, het geluid etc.
1 uitdaging nog

Sacd rips gemaakt met ps3 doen alleen raar.
Tussen de nummer zit een lange stilte.
Check ik de files (dat je de wave ziet) met een progje zie ik geen stiltes.
Iemand een oplossing of idee?


RalphH

Had je dat initieel met gewone rips ook niet?

Mooi dat het nog steeds goed bevalt. Vandeweek (maandag?) ff avondje 7.1?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on September  8, 2012, 14:46:14
Had je dat initieel met gewone rips ook niet?

Mooi dat het nog steeds goed bevalt. Vandeweek (maandag?) ff avondje 7.1?

Staat nog niets in de agenda maandag.

7.1 kan als het niet te heet is ;-)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


denoontje

#210
Quote from: denoontje on September  7, 2012, 22:28:04
Wat ben ik blij metbde linn. Ditnzeker in combi met de ipad. Er is eigenlijk geen cd meer de cd speler ingeweest sinds de linn er staat. Het gemak, het geluid etc.
1 uitdaging nog

Sacd rips gemaakt met ps3 doen alleen raar.
Tussen de nummer zit een lange stilte.
Check ik de files (dat je de wave ziet) met een progje zie ik geen stiltes.
Iemand een oplossing of idee?




Dankzij bjorn stilteprobleem opgelost
instelling op de server, blijkbaar codeerde hij alles naar waf en daar ging het fout.


Van de week zitten luisteren en begint toch wel wat te kriebelen of ik de primare echt niet moet gaan vervangen.
Beetje meer punch op lagere volumes zou toch wel welkom zijn.


Maar ja wat dan?
Staat nog wel een mooie zwarte music fidelity te koop in de verkoopsectie, maar geen idee of dat een goede match is met de WB's
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126836.0
looks in ieder geval een 10!

Cd speler staat sinds de streamer behoorlijk werkloos erbij (muv 1 maal de marants cd van de xfi show).

Wil tevens nog wel een keer een test doen met de sub beneden, maar dan wel de eq even instellen.



denoontje

#211
Om maar wat speed te geven, gaan we een test doen met een linn set (pre/power)
Ik ben benieuwd wat dat gaat brengen.

Qua looks past het perfect bij de linn ds....

Wordt het dan linnoontje?

HTip

Quote from: denoontje on November  6, 2012, 23:55:10
Wordt het dan linnoontje?
hahahaha :D

Ben benieuwd of dat geeft waar je naar op zoek bent...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: HTip on November  7, 2012, 08:41:33
hahahaha :D

Ben benieuwd of dat geeft waar je naar op zoek bent...
m2

denoontje

Heb  de set meegenomen.

Er staat momenteel te spelen een linn majik kontrol en een linn chakra 2200 eindversterker.

Wel een verschil qua karakter vs de primare.

Zal van de week na de testweek wel een verslagje maken.

Lazybird

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

denoontje

Tot nu toe erg positief. Brengt op lage volumes duidelijk meer, 3d is ook op lage volumes aanwezig. Set lijkt ook meer pas te geven aan de wb's

Lazybird

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

denoontje

Quote from: Lazybird on November 11, 2012, 21:55:50
is het niet te laidback tov de Primare ?

De dsi van linn was laid back, kan ik van deze combi niet echt zeggen.
Ga dinsdag de primare samen wellicht met Ralph even naasteen zetten.

Lazybird

Ben erg benieuwd wat daar uit komt keep us posted
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

denoontje


mtissink

Wow.., dat gaat hard. Lees even niet meer mee en je bent weer een versterker verder.
Dat krijg ik ervan als ik zo'n mailtje niet open met het bericht dat er een nieuwe post is gemaakt.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Eergisteren even kort op bezoek bij Denoontje geweest om een bakkie leut te doen en daarna de nieuwe goodies eens aan te horen.

Korte impressie:
- Over het gehele bereik geeft de Linn set een wat evenwichtigere prestatie, geen uitgesproken hoog/laag/midden. Dit laat het soms wat saai/minder "in your face" klinken, maar luistert aan de andere kant ook dermate relaxed, dat je het uren vol kan houden. Klinkt op sommige vlakken iets minder ruimtelijk, dit kan het resultaat van het wat minder agressief aangestuurd hoog zijn.
- Laag was ietsjes meer aanwezig tov de Primare. Dit was initieel ook de incentive tot deze stap. Akoestiek zal de grote stap maken, maar dit is zeker al een verbetering.
- Wat meer controle tov de Primare, maar da's eigenlijk wat uit bovenstaande al te concluderen is. :bigsmile:

If it is worth the $$$$, da's aan ons aller Denoontje, maar ik geloof dat de knoop al is doorgehakt. De looks van dit speelgoed hebben daar zeker aan mee geholpen ;) ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#223
Twijfel twijfel twijfel.
Dat het verbetering is een ja, geluid is anders.
Veel meer detail, minder metalig in het hoog (een gitaar met kunsstof snaren zijn kunstof ipv metaal).
Wel wat saai geluidsbeeld. Maar overal beter vs de primare vind ik nu. Maar wat voor versterker heeft de overal van de linn met iets minder saai?
De primare heeft soms een meer into your face geluidsbeeld, soms heel breed en vlak.
In de shop waar ik eerst heb geluisterd ook een densen voor eind aan de wb gehad, maar dat was niets. Het leek of ik een laagje tussen midden en laag miste. Heel vreemd.

Ook is nog wat te tweaken met de speakerplaatsing natuurlijk.

En als iemand mij nog durft te zeggen dat je geen verschil hoort in interlinks.....
Heb mee getetst een chord silver siren en een straight wire symphony II vs de cardas quadlink.
Dit als interlink tussen de ds en de kontrol. Tussen de kontrol en chakra nog steeds de linn black gehangen.
Mijn cardas, meer voluit, meer bass meer juice, meer upfront en detail is er gewoon. De chord...lijkt wel of ik in een kelder sta, wel veel detail, de straightwire..meer cardas maar diepte in geluidsbeeld klapt in.

Een van de kabels kan ik bij de set krijgen, maar die is dan niet om zelf te houden.

Tijdens de test de lavardin netsnoeren op de primare en de chakra gehad...de ds met een no nonsense netsnoer in een no nonsens blok. Normaal speel ik mbt de primare met lavradin netsnoeren opmde ds en de primare beide direct in de wanddoos. Deze oplossing geeft meer ruimte. Maar als we overgaan op de voor eind combi moet ik het blok even ook goed testen. Op dit blok zit ook de tv (crt) en de decoder van de tv.

Ok nog even de chakra aan de primare gehangen, maar eigenlijk blijft het primarebeeld wel gelijk. Inderdaad concludeer ik dan ook zoals mij wel eens heeft gezegd dat het karakter wordt bepaald door de voorversterker.

De linn voor eind speelt in iedergeval op een veel hoger niveau dan de standaard dsi (de geintegreerde streamer) die ik eerder bij bb&g heb geluisterd vs een naim en de ds icm primare. De dsi was veel te tam.

Ik moet er nog maar een nachtje over slapen.
Is het de investering waard of niet?
Het is wel een beetje het moment nu om de cd speler eruit te doen nu streaming opkomt natuurlijk en dan is een combi van de i30 icm de cd21 een mooie set om te verkopen.

Ik denk dat ook de akkoestiek gedaan moet worden, maar ik wil eigenlijk aan dit huis niet te veel investeren. Grootse probleem is denk ik de lengte van de ruimte en de (wav) plaatsing van de speakers.
Dit icm met toch harde wanden, laminaat vloer (wel met vloerkleed) en de rare noeken van open haard en verlaagd plafond in het midden van de kamer.....een hele uitdaging. Daarbij ook niet wetend wat zo'n investering werkelijk kan brengen.....het is geen electronica dat je even in en uitschakelt.

advr

#224
Mooi verhaal Thuur...

Kabeltjes zijn een niet te onderschatten factor maar eigenlijk is dat met elk component. Uiteindelijk vind je de match die het geheel nog een stap verder brengt. :bigsmile:
De Linn Black is overigens een leuk kabeltje maar er is zeker beter te vinden...

Succes met de zoektocht.... :clapping:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster