Linnoontje <--Primoontje <--Denoontje

Started by denoontje, October 17, 2007, 21:25:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: HTip on January  7, 2012, 19:05:52
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Was je nog van plan een M&G te organiseren?

staat ie niet in je agenda..gaat wat mij betreft gewoon door

men wat zit ik met een smile te luisteren

HTip

Quote from: denoontje on January  7, 2012, 19:10:02
staat ie niet in je agenda..gaat wat mij betreft gewoon door

men wat zit ik met een smile te luisteren
Heb ik denk ik gemist. Volgens mij zou je nog een paar datums noemen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

eeh zijn geneoemd en volgens mij ook afgestemd 21ste ;-)

HTip

Quote from: denoontje on January  7, 2012, 19:14:55
eeh zijn geneoemd en volgens mij ook afgestemd 21ste ;-)
Die heb ik dan zeker gemist :nopompom: En de 21e kan ik helaas niet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

o jee, dan heb je echt wat gemist want de andere 2 hebben het wel in de agenda staan.......

denoontje

ander even een andere (extra) afspraak maken? pm maar even wat data

HTip

Quote from: denoontje on January  7, 2012, 19:27:04
ander even een andere (extra) afspraak maken? pm maar even wat data
Thanks! Ik zal "even" kijken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: denoontje on January  7, 2012, 19:02:08
yep, maandag bakkie?

Ah...die had ik dus gemist  :smile:. Wordt m niet. Nog opties voor volgende week?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

ja ja, nu even niet...geen zin om snoertje van de telefoon te halen en geen zin om de dsr te pakken  :P

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Zoals van mij gewend  ;D, erg laat een mini review van de mini meeting afgelopen maandag bij Denoontje.

Eens even kijken hoe de Linn presteert tov de cd-speler.
Onder het genot van 2 lekkere espresso's eerst de web-interface en de afspeel tool voor op de Apple eens bekeken. Ziet er allemaal netjes uit. Plain and simple.
Wellicht iets te simpel, er is weinig aan voorkeuren in te stellen. Maar wellicht is dit ook de opzet van het hele apparaat. Was nog een klein probleempje met doorlopende cd's daar zat tussen de nummers een mini stilte, in de settings was niets te vinden om dit op te lossen dus waarschijnlijk zat het in het rip proces.

Over naar een koud flesje bier en lekker luisteren.
Natuurlijk werden de vogeltjes en opvolger Roger Waters weer uit de kast gehaald voor de ruimtelijkheid. Verder waren Dire Straits, Opeth en Rodrigo y Gabriella ook van de partij. Het was volle bak in de huiskamer :smile:.
Naar mijn idee, minimale verschillen. De cd-speler LIJKT iets warmer (meer laagdetail) te klinken, de Linn wat feller, maar dan heb je het bijna over miereneukerij. Mijn gehoor is wellicht niet zo absoluut. Thuur had het idee dat het geluid met de Linn nog wat meer de kamer in kwam.
De verschillen tussen de Primare en Linn zijn naar mijn idee dus minimaal. Dat is een compliment voor de Linn lijkt me zo.

Thuur, dank voor weer een gezellig avondje en proficiat met de mooie aanschaf, veel plezier er mee!
Volgende keer misschien nog eens wat uitgebreidere stereo sessie in de bios doen, ben eigenlijk toch wel benieuwd hoe het daar klinkt tov de woonkamer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


THX

Ja ik had wel het idee dat het nog ruimtelijker was.. een meter buitend squares en nog verder naar achter de luisterplek.
Iets ander geluid wel maar lekker om naar te luisteren.

Netsnoer zat goed, dat hebben we ook even getest.
Kunnen volgende keer ook even testen wat de lavardin netsnoer doet en evt de cardas interlink.

doen we...alleen het is niet en arcam beneden maar primare ;-).

Nog even een brakke bb foto:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

twani

Mooi hoor, veel plezier met je Linn, iets dat zeker gaat lukken. Trouwens....bij welke kringloopwinkel haal jij je visuele voorzieningen? ;D

denoontje

van de dames des huizes  moet ie eerst kapot...en ik mag 'm daarmee niet helpen ;-)
Quote from: twani on January 21, 2012, 13:00:40
Mooi hoor, veel plezier met je Linn, iets dat zeker gaat lukken. Trouwens....bij welke kringloopwinkel haal jij je visuele voorzieningen? ;D

HTip

Leuke review, ook al is ie kort. De Linn is dus een goede aanwinst. Past ook qua vormgeving bij de Primare. En wat de CRT betreft, je weet dat ik die ook nog heb. Zolang die het nog doet en zo'n mooi beeld bij SD geeft gaat ie echt niet weg ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

twani

`T was ook absoluut niet zwaar op de hand bedoeld, vintage is heel erg ín bovendien ;D

denoontje

Quote from: twani on January 21, 2012, 18:35:32
`T was ook absoluut niet zwaar op de hand bedoeld, vintage is heel erg ín bovendien ;D

ja bijv een pana 2011 plasma bijvoorbeeld...toch al weer vintage :-D

Joris1971


twani

Ja, eigenlijk moet die er wel af, zo`n Linn is van een dermate aristocratische afkomst, daar mag eigenlijk geen huis tuin en keuken toestel bovenop worden geplaatst. Ik snap het overigens wel, ik zit ook altijd te pielen met de plaatsing van dat K@#$T ding..... ;D 

denoontje

Quote from: Joris1971 on January 22, 2012, 11:41:49
Zonde van die tvtuner op die mooie linn ds

ja die crt heeft helaas geen ingebouwde dig tv tuner.


denoontje

pfoe met dank aan de vriendin zijn de belangrijkste enkelvoudige artist(en) cd's gerip.... :pompom: :worship: :pompom:
wat een werk.
Wel gelijk een back up gemaakt, mocht de server crashen....