MIT EVO op bezoek bij Peerless Monster

Started by Peerless Monster, October 14, 2007, 00:30:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Om eens alle discussies hier op het forum de wereld uit te helpen, wil ik een heel klein stukje schrijven over MH-850 Shotgun EVO die afgelopen woensdag bij mij op bezoek was. Een RCA-kabel van het 5000+ segment. De kabel vallend net onder de bijna niet betaalbare Oracle.
Hoewel ik me afvraag of deze EVO kabel al eigenlijk betaalbaar is...
Bij opening van de doos, was het je vergapen aan de afwerkingskwaliteit én het gewicht dat deze kabels hebben.
De bekende MIT kasten (ik kan niet meer praten over kastjes helaas) wegen ontzettend zwaar en dat bracht wat moeilijkheden met zich mee bij het aansluiten.

Mijn MI330 MIT kabels werden eraf gehaald en de EVO deed zijn intrede. De kasten rusten op een aantal boeken, aangezien de tulips nooit de trekontlasting aankunnen van het gewicht van de kabel + kasten.
Er zitten totaal drie van zulke kasten op de kabel, die tussen de kasten in, 1 geheel is en aan beide uiteinden uitmonden in 2 gescheiden kabels. Heel apart, aangezien je dat bij tulipstekkers bijna nooit ziet. De grijze cable mesh kous gaf de kabel zijn mooie uiterlijk.

Maar uiteindelijk gaat het er niet om wat je ziet, maar wat je hoort.

Och och och, wat heb ik een medelijden met de mensen die niet geloven dat een kabel wonderen kan verrichten.
Deze kabel smelt helemaal in je set weg. Wat een homogeniteit. Wat een plaatsing.

Goed. Om wat concreet in te gaan op wat de kabel kan, moet ik er wel bij zeggen dat we een hoop hebben zitten kletsen en dat er niet heel veel beluisterd is geweest. Kort maar krachtig zeg ik dan. De eigenaar van de kabel zei ook dat je tot wel een maand nodig hebt om alles te leren kennen in de kabel. De kabel groeide ook in de set met de minuut. Je hoorde hem gaandeweg het luisteren naar de CD gewoon verbeteren.
Wat heb ik dan geluisterd? Een CD van Roger Waters natuurlijk. Ik weet het Audiofiel, niet de beste CD om muzikaliteit te testen. De CD is zelfs wat incoherent en onsamenhangend heb ik ooit gelezen. Maar voor mij is technisch luisteren leuker als zo'n kabel op bezoek is. De ruimtelijkheid en afbeelding vind ik dan ook erg belangrijk. En dat is leuk te horen met de Amused to death CD.

Nummer 1 (The ballad of Bill Hubbard) begint heel rustig met een soort van fade in (correct me if I am wrong en dat je zoiets anders noemt?) met een hele puntige gitaar. Bij Raphie was ie rond, maar hij behoort puntig te zijn. Snijdend door merg en been. De rust die de kabel teweeg brengt is ongehoord. IK had de neiging om hem harder te zetten, maar aangezien de vrouw reeds op bed lag, zou dat niet in dank worden afgenomen.

Dan nummer 6. Mijn favoriet van de CD samen met Three Wishes, met een enorm dynamische energie (Three Wishes kennen veel ouderen ons wel, met de "genie" met de wel hele zware/lage stem). Mede danzij het vliegtuig dat komt overgevlogen.
Het begint met zacht gedrup links voor je en een vogelzang dat evenals het gedrup fake is. Maar zo prachtig gefocussed op het moment.
En het gedrup wordt bijna levensecht. Ik merk dat de kabel de natuurlijkheid ten goede komt. De kabel komt tot leven in mijn set.
Het vliegtuig dat zo overweldigend komt overvliegen sterft uit in een rust, die je alleen maar kan ervaren. Daar zijn geen woorden voor.
Overigens klinkt mijn set sowieso al heel natuurlijk, maar zoals op het niveau nu wordt gespeeld... ongekend hoog.

Nu weet ik wat mijn set kan. Nu weet ik waar ik op streef. Niet de perfectie. Nee, naar 1 van mijn laatste stappen om mijn set uit te kristaliseren. Waar Frank2 zo lyrisch was over VD (waarin ik hem niet echt geen ongelijk kon geven), gaat de kabel veeeeeeeel verder dan dat. Het zet je set geen stap hoger zoals ik dat bij Frank zelf heb mogen ervaren. Nee. Het gaat 10 stappen tegelijkertijd omhoog. De echtheid. De realiteitszin voorbij. Je gelooft bijna niet dat een kabel aan zo'n prijs dan nog voor zo een meerwaarde kan zorgen in je set. Maar dat is dus wel zo. Deze kabel kon dat in mijn set.
Plaatsing, diepte, ruimte waarin alles afspeelt het viel allemaal op zijn plek.
Maar goed de kabel is qua nieuwwaarde dan ook 1,5 keer zo duur als mijn Plinius. En dat maakt het wel wat bont natuurlijk.

De kastjes zijn overigens geen filters werd me verteld, dat veel mensen denken te weten.
Het zijn time-allignment componenten, die zorgen dat de verschillende frequenties op zo een manier worden overgebracht van bron naar versterker (of versterker naar speakers kan natuurlijk ook), dat er geen geen verschillen optreden bij het herproduceren van het geluid.
(ik geloof dat hier mensen rond lopen die het veel beter kunnen omschrijven dan ik en die mogen hier dan ook hun uitleg geven).

Ik kan er helaas niet zoveel geld aan uitgeven aan zo'n kabel, de enige reden is makkelijk en dat is omdat ik gewoonweg het geld er niet voor heb.  Maar ik weet dat ik mijn set naar ongekende hoogte kan brengen, zonder allerlei modificaties in apparatuur en filters aan te brengen. Of in die zin zelfs verandering van apparatuur... Een "simpel" kabeltje helpt daarbij.

Mijn vrienden verklaren me voor gek. 
Maar vandaag heb ik er wel 1 met zo een goed gevoel opgezadeld, na een half jaar onderzoek voor een stereo voor een budget van 2000 euro, dat ik me nu steeds minder gek begin te voelen.
Ik ben geen stereo nerd. Ik ben muziekfreak!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DA BoSS

leuk stukje!

QuoteIk ben geen stereo nerd. Ik ben muziekfreak!

O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

Quote from: DA BoSS on October 14, 2007, 08:33:12
leuk stukje!

O0

Dank je Jasper.
Het waren wel vermoeide pennenvruchten aangezien ik het vrij laat had opgeschreven.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: TearS on October 14, 2007, 10:17:35
Mooi geschreven!  :D

Thnx!
Maar het gaat zich uiteindelijk een kleine boodschap die ik wil uitdragen richting het forum.
MIT is naar mijn mening hier een ondergewaardeerd merk, die juist hele mooie producten heeft gemaakt.
Er lopen teveel mensen rond die denken te weten hoe een MIT nu eigenlijk klinkt.
Nou ik kan je dit vertellen: de kabel klinkt juist niet. Het smelt samen zoals ik dat hierboven al omschreef in je set.
En je set gaat gewoon stappen ophoog. Het zijn significante verschillen geworden.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

denoontje

mooi hoor, en nu natuurlijk nog een pic ;-)

Peerless Monster

#5
Dank je.

Helaas kan ik geen pics vinden op het internet.
ALs je googled op de naam van de kabel (ten minste zo heb ik begrepen dat hij heette) dan vind je alles behalve die kabel...
Ik denk ook niet dat deze wijd verspreid is...

Helaas hebben we ook geen foto's genomen.
EIgenlijk een beetje stom, maar zo'n avond is dan ook zo gezellig dat je dat soort dingen gewoon vergeet te doen...

[edit]

Ik heb even de complete naam achterhaalt en het is de volgende kabel:
MH-850 Shotgun EVO of IVO kom ik hem ook nog weleens tegen op goochel.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Quote from: Peerless Monster on October 14, 2007, 10:21:34
MIT is naar mijn mening hier een ondergewaardeerd merk, die juist hele mooie producten heeft gemaakt.
Er lopen teveel mensen rond die denken te weten hoe een MIT nu eigenlijk klinkt.
Nou ik kan je dit vertellen: de kabel klinkt juist niet.

Ik denk dat je nu dezelfde fout maakt als de mensen hier op het forum waar je van zegt dat ze denken te weten hoe MIT nu eigenlijk klinkt. Je projecteerd de eigenschappen van deze kabel (de EVO) op het gehele merk (MIT).

Mijn ervaring met MIT is beperkt gebleven tot de Terminator 2, en dat was verreweg de beroerdste kabel die ik in toen in mijn eigen set gehoord heb. Dat wil dus niet zeggen dat MIT onmogelijk een goede kabel kan maken, het heeft alleen mijn enthousiasme weggenomen om een MIT kabel te proberen of aan te raden.

Je 'recensie' is overigens leuk om te lezen en heeft er in ieder geval aan bijgedragen om MIT weer op mijn prospect lijstje te zetten.  :D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Quote from: Enno on October 14, 2007, 12:06:05
Ik denk dat je nu dezelfde fout maakt als de mensen hier op het forum waar je van zegt dat ze denken te weten hoe MIT nu eigenlijk klinkt. Je projecteerd de eigenschappen van deze kabel (de EVO) op het gehele merk (MIT).

Mijn ervaring met MIT is beperkt gebleven tot de Terminator 2, en dat was verreweg de beroerdste kabel die ik in toen in mijn eigen set gehoord heb. Dat wil dus niet zeggen dat MIT onmogelijk een goede kabel kan maken, het heeft alleen mijn enthousiasme weggenomen om een MIT kabel te proberen of aan te raden.

Je 'recensie' is overigens leuk om te lezen en heeft er in ieder geval aan bijgedragen om MIT weer op mijn prospect lijstje te zetten.  :D

Kijk dat is leuk om te horen.
De terminator serie kan een set opleuken, maar ook tot de grond gelijk maken.
Maar dat geldt voor iedere kabel.
Een kabel moet overweg kunnen met je componenten, je akoustiek, jouw oren.
Ik heb nog altijd een terminator 2 van mijn computer naar de versterker lopen.
Dit klinkt niet slecht, maar ook niet heel goed. Er zitten minpunten aan.
Maar het is wel beter dan een kabel van de duurdere series bij Mediamerkt.
Dat dan weer wel. Ieder merk heeft zo zijn kwaliteiten en mismaksels.

Ik ben best een Denon freak geweest. Dat mag je best weten.
(Dit is mijn lijstje op chronlogische volgorde:
Denon
AVC-A10SE
DVD-5000
POA-T10
POA-T10 (nog eentje ja)
DVD-2900
AVC-A1SR
AVR-2105
POA-2800
AVC-A1D)

Nou de 2105 was in mijn ogen echt een misbaksel.
Vooral qua stereo kwaliteiten.
Sloeg echt nergens op.
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen Denon meer koop ;).

Zo kan ik tig voorbeelden van merken opnoemen, waarmee ik dat zelf heb meegemaakt.
Philips
Sony
Harman Kardon
etc
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Del member

#8
Quote from: Peerless Monster on October 14, 2007, 00:30:10
Om eens alle discussies hier op het forum de wereld uit te helpen, wil ik een heel klein stukje schrijven over MH-850 Shotgun EVO die afgelopen woensdag bij mij op bezoek was. Een RCA-kabel van het 5000+ segment. De kabel vallend net onder de bijna niet betaalbare Oracle.

Ik denk net dat je met dit stukje juist wel discussie uitlokt.

Quote from: Peerless Monster on October 14, 2007, 00:30:10
Hoewel ik me afvraag of deze EVO kabel al eigenlijk betaalbaar is...

Zelfs aan inkoop en drie jaar afschrijving blijft het nog veel geld voor een kabel :(
En mensen met aparte voor en eindtrappen daar wordt het helemaal leuk.

Quote from: Peerless Monster on October 14, 2007, 00:30:10
Bij opening van de doos, was het je vergapen aan de afwerkingskwaliteit én het gewicht dat deze kabels hebben.
De bekende MIT kasten (ik kan niet meer praten over kastjes helaas) wegen ontzettend zwaar en dat bracht wat moeilijkheden met zich mee bij het aansluiten.

Mijn MI330 MIT kabels werden eraf gehaald en de EVO deed zijn intrede. De kasten rusten op een aantal boeken, aangezien de tulips nooit de trekontlasting aankunnen van het gewicht van de kabel + kasten.
Er zitten totaal drie van zulke kasten op de kabel, die tussen de kasten in, 1 geheel is en aan beide uiteinden uitmonden in 2 gescheiden kabels. Heel apart, aangezien je dat bij tulipstekkers bijna nooit ziet. De grijze cable mesh kous gaf de kabel zijn mooie uiterlijk.

Maar uiteindelijk gaat het er niet om wat je ziet, maar wat je hoort.

H'mmmm

Quote from: Peerless Monster on October 14, 2007, 00:30:10
Och och och, wat heb ik een medelijden met de mensen die niet geloven dat een kabel wonderen kan verrichten.
Deze kabel smelt helemaal in je set weg. Wat een homogeniteit. Wat een plaatsing.

Ik heb medelijden met mensen die dit soort kabels kopen.

Quote from: Peerless Monster on October 14, 2007, 00:30:10
Goed. Om wat concreet in te gaan op wat de kabel kan, moet ik er wel bij zeggen dat we een hoop hebben zitten kletsen en dat er niet heel veel beluisterd is geweest. Kort maar krachtig zeg ik dan. De eigenaar van de kabel zei ook dat je tot wel een maand nodig hebt om alles te leren kennen in de kabel.

Daar heb ik het moeilijk mee. Als het een maand duurt in hoeverre is er dan geen sprake van zelfhyponse en autosuggestie. Als ik kabels AB dan moet dat redelijk snel duidelijk zijn.

Quote from: Peerless Monster on October 14, 2007, 00:30:10
De kabel groeide ook in de set met de minuut. Je hoorde hem gaandeweg het luisteren naar de CD gewoon verbeteren.
Wat heb ik dan geluisterd? Een CD van Roger Waters natuurlijk. Ik weet het Audiofiel, niet de beste CD om muzikaliteit te testen. De CD is zelfs wat incoherent en onsamenhangend heb ik ooit gelezen. Maar voor mij is technisch luisteren leuker als zo'n kabel op bezoek is. De ruimtelijkheid en afbeelding vind ik dan ook erg belangrijk. En dat is leuk te horen met de Amused to death CD.

Amused to death ga ik op de Beeld & Geluid Brugge beurs bewust al niet draaien. Een echte akoestische opname kan veel beklemmender zijn. Als we het dan toch over emoties hebben:

ik geloof dat alles energie is en dat je dus op een CD ook de energie van de originele ruimte kan capteren, ook al staat er ook maar PCM en wat eentjes en nulletjes op het schijfje
zo heb ik twee cd's die dat bij mijn testpubliek steeds bevestigen ....

eentje in de pyramide van Gizeh opgenomen
en eentje in een ondergrondse kerk in een zoutmijn http://nl.wikipedia.org/wiki/Wieliczka-zoutmijn

en weet je ... om de emoties in die originele ruimte terug op de luisteraar te projecteren heb je geen enkele speciale kabel nodig
het gebeurt gewoon ... je kan het niet stoppen ... je wordt helemaal in de energie gezogen ... en je kan het niet stoppen ... je ondergaat het helemaal
als ik deze cd ... op een beurs .... opzet .... dan vergeten ze ... dat er nog andere klanten zijn .... die ook eens willen luisteren .... en dan staat de cd ... plots ....
al een half uur te spelen .... zonder dat ze het ... door hebben

want ze worden helemaal gehypnotiseerd door mijn cd  O0

och ja ... dat gebeurt op

1) de autoradio
2) een gewone set van een vriendin
3) een PA set van een danscentrum
4) op de set van 4G

Het enige wat op mijn set duidelijker is is dat je elk zuchtje elk detail gewoon beter kan onderscheiden. Maar de originele emotie in het werk dat is bijna universeel afspeelbaar.
Ok op een clockradio zal er wellicht geen effect zijn maar je snapt wat ik bedoel.

Quote from: Peerless Monster on October 14, 2007, 00:30:10

Nummer 1 (The ballad of Bill Hubbard) begint heel rustig met een soort van fade in (correct me if I am wrong en dat je zoiets anders noemt?) met een hele puntige gitaar. Bij Raphie was ie rond, maar hij behoort puntig te zijn. Snijdend door merg en been. De rust die de kabel teweeg brengt is ongehoord. IK had de neiging om hem harder te zetten, maar aangezien de vrouw reeds op bed lag, zou dat niet in dank worden afgenomen.

Dan nummer 6. Mijn favoriet van de CD samen met Three Wishes, met een enorm dynamische energie (Three Wishes kennen veel ouderen ons wel, met de "genie" met de wel hele zware/lage stem). Mede danzij het vliegtuig dat komt overgevlogen.
Het begint met zacht gedrup links voor je en een vogelzang dat evenals het gedrup fake is. Maar zo prachtig gefocussed op het moment.
En het gedrup wordt bijna levensecht. Ik merk dat de kabel de natuurlijkheid ten goede komt. De kabel komt tot leven in mijn set.
Het vliegtuig dat zo overweldigend komt overvliegen sterft uit in een rust, die je alleen maar kan ervaren. Daar zijn geen woorden voor.
Overigens klinkt mijn set sowieso al heel natuurlijk, maar zoals op het niveau nu wordt gespeeld... ongekend hoog.

Nu weet ik wat mijn set kan. Nu weet ik waar ik op streef. Niet de perfectie. Nee, naar 1 van mijn laatste stappen om mijn set uit te kristaliseren. Waar Frank2 zo lyrisch was over VD (waarin ik hem niet echt geen ongelijk kon geven), gaat de kabel veeeeeeeel verder dan dat. Het zet je set geen stap hoger zoals ik dat bij Frank zelf heb mogen ervaren. Nee. Het gaat 10 stappen tegelijkertijd omhoog. De echtheid. De realiteitszin voorbij. Je gelooft bijna niet dat een kabel aan zo'n prijs dan nog voor zo een meerwaarde kan zorgen in je set. Maar dat is dus wel zo. Deze kabel kon dat in mijn set.
Plaatsing, diepte, ruimte waarin alles afspeelt het viel allemaal op zijn plek.
Maar goed de kabel is qua nieuwwaarde dan ook 1,5 keer zo duur als mijn Plinius. En dat maakt het wel wat bont natuurlijk.

De kastjes zijn overigens geen filters werd me verteld, dat veel mensen denken te weten.
Het zijn time-allignment componenten, die zorgen dat de verschillende frequenties op zo een manier worden overgebracht van bron naar versterker (of versterker naar speakers kan natuurlijk ook), dat er geen geen verschillen optreden bij het herproduceren van het geluid.
(ik geloof dat hier mensen rond lopen die het veel beter kunnen omschrijven dan ik en die mogen hier dan ook hun uitleg geven).

Ik kan er helaas niet zoveel geld aan uitgeven aan zo'n kabel, de enige reden is makkelijk en dat is omdat ik gewoonweg het geld er niet voor heb.  Maar ik weet dat ik mijn set naar ongekende hoogte kan brengen, zonder allerlei modificaties in apparatuur en filters aan te brengen. Of in die zin zelfs verandering van apparatuur... Een "simpel" kabeltje helpt daarbij.

Mijn vrienden verklaren me voor gek. 
Maar vandaag heb ik er wel 1 met zo een goed gevoel opgezadeld, na een half jaar onderzoek voor een stereo voor een budget van 2000 euro, dat ik me nu steeds minder gek begin te voelen.
Ik ben geen stereo nerd. Ik ben muziekfreak!

Rens .... Ik geef je een maand om terug in de normale wereld te komen  O0 Je bent blijkbaar mooi betoverd.
Gek als google op mit evo dan krijg ik allemaal sportwagens :
http://images.google.be/images?q=mit%20evo&ie=UTF-8&oe=UTF-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&um=1&sa=N&tab=wi

Corne H

Grappig, altijd gedacht dat 4G het zweverige type was en Rens de nuchtere...... ;D

scrutinizer

#10
 ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Del member

#11
http://www.audioxsell.com/classified/460522/MIT-MI-350-Shotgun.htm

Asking Price:   $1,750.00
Original Price:   $3,495.00

En dit moet hier voor € 5000  over de Nederlandse toonbank gaan ?

Martin_M

Leuk verhaal.

Ik begrijp je ervaring dat je met bekabeling nog zoveel meer uit je set haalt dan je ooit voor mogelijk hield.

Mijn Transparent Reference XL interlinks die ik tussen de pre en amp heb zitten, zit ong. in diezelfde prijsklasse. Ik ben blij dat ik ze tweedehands voor een mooi prijsje kon krijgen. Geen moment spijt gehad.

Mijn mening is dat je na een bepaald moment in bekabeling moet investeren om verder te komen. Uiteindelijk kan je dan zelfs goedkoper uit zijn want met de bestaande bekabeling kom je wellicht nooit zo ver met nieuw aangeschaftte dure/uitmuntende apparatuur. Ach, alles moet wat in verhouding zijn en dat is op zich al moeilijk te bepalen.

Maar nogmaals, ik begrijp je enthousiasme..
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

B.J.

Quote from: 4G on October 14, 2007, 14:22:32
http://www.audioxsell.com/classified/460522/MIT-MI-350-Shotgun.htm

Asking Price:   $1,750.00
Original Price:   $3,495.00

En dit moet hier voor € 5000  over de Nederlandse toonbank gaan ?

Quote from: Peerless Monster on October 14, 2007, 11:15:31
.......

Ik heb even de complete naam achterhaalt en het is de volgende kabel:
MH-850 Shotgun EVO of IVO kom ik hem ook nog weleens tegen op goochel.

Jij vergelijkt de 350 met de 850  ;)

Peerless Monster

Quote from: Corne H on October 14, 2007, 13:48:40
Grappig, altijd gedacht dat 4G het zweverige type was en Rens de nuchtere...... ;D

Je hebt me 1 keer gezien Corné, dus ik ben nog steeds dezelfde hoor ;).

4G: Ik blijf in deze wereld hoor, wees maar niet bang ;).

Leuke discussies ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

hifiman

Ik heb een tijd terug eventjes een Nordost Tyr in mijn set gehad, de verbetering die dit gaf was gewoonweg ongelooflijk. Niks subtiels,niks suggestie, de set werd gewoon minstens 3 maal beter. Blijft het feit dat ik persoonlijk geen 1500 euro voor een kabeltje ga uitgeven.

Moraal van het verhaal, ik weet wat je bedoeld  8)

LexiconLogan

Quote from: Corne H on October 14, 2007, 13:48:40
Grappig, altijd gedacht dat 4G het zweverige type was en Rens de nuchtere...... ;D
;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Erik van Voorst (in memoriam)

#17
...4G ...waarom heb je medelijden met de mensen die deze kabels kopen.... ???

Kun je dat uitleggen.

Ik vind het persoonlijk nogal vervelend lezen en denk dat dit zeker geld voor de (trotse) bezitters van zulke kabels....en je zegt ook niet veel met zo een zin... ::)

Het commentaar op Amused To Death...tja als je daar de emotie niet in kan ontdekken...dan ben ik benieuwd met welke voorhamer je dan wel een hint kan krijgen... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Del member

#18
Quote from: Erik van Voorst on October 15, 2007, 00:00:23
Het commentaar op Amused To Death...tja als je daar de emotie niet in kan ontdekken...dan ben ik benieuwd met welke voorhamer je dan wel een hint kan krijgen... :o

Omdat er ook geen emotie in zit - althans echte emotie - wel een behoorlijk staaltje studiogeknutsel. Bij dit soort muziek is de ruimte ook nog eens fake dankzij Q-sound. Hoe moet ik mij dan verplaatsen ? In het brein van de man achter de mixing desk ? Of in de fake ruimte van een of andere effect processor ? Of in het ego van Roger Waters ? Niks is echt met dit soort opnames.

Liever echte opnames waar de bezieling van de ruimte en de muzikanten tot zijn recht komt. Ken je Preisner ? De componist achter oa de Bleu/Blanc/Rouge Kieslowski trilogie. De soundtracks van de film perfect uitgevoerd maar zonder bezieling. En dan de versie "Preisner's Music" in die ondergrondse kapel daar wordt je een uur stil van :) En nog stiller als ik een vriendin tegen 't lijf loop die daar blijkbaar geweest is. Net zoals er van Bach uitvoeringen van het Weihnachtsoratorium bestaan op zeer degelijk opgenomen CD's maar zonder enige "energie" (bijna deprimerend) in de muziek en dan de uitvoeringen bvb Philippe Herreweghe waar wel bergen energie in zit.

Maar ik verwacht niet dat iedereen in staat is deze muziek van typisch perfect uitgevoerde maar emotioneel dood opgenomen audiofiele cd's te onderscheiden. Daarom heb ik een hekel aan typische audiofiele muziek: het is perfect uitgevoerd maar dikwijls op automatische piloot gespeeld. Er zullen uitzonderingen zijn.



Erik van Voorst (in memoriam)

#19
Quote from: 4G on October 15, 2007, 00:54:16
Omdat er ook geen emotie in zit - althans echte emotie



Ik zie je maar doorratelen over geluidskwaliteiten...je bent toch niet iemand die bv Stonehenge 1 en 2 mooi vind  :P.......echte emotie...tja....ik denk dat je dan over

A. De muzikale waarde
B. De tekst
........en dan een hele tijd niets.........en dan kan een mooie opname er toe bijdragen cq. helpen voor de overdracht van A en B naar de luisteraar.

De verbazing is bij mij dan ook zeer groot als je heel makkelijk spreekt over GEEN emotie in die muziek....buiten de muzikale waarde...vertelt een inmiddels oude man hoe hij een dodelijk gewonde, maar zeer bij zijn positieven, kameraad achter moest laten op het slagveld...een dilemma waarmee hij zijn hele verdere leven heeft moeten leven en lijden....ik geloof niet dat ik verder hoef te gaan..... :o

En als je NOG meer emotie-bevestiging wilt hebben ...HET IS ECHT GEBEURD....his name is on the memorial....zoek maar op.... ;)

Ik blijf serieus verbaasd over de mail... :-\

Sorry voor off-topic Rens maar ik snap er niets van..............
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Peerless Monster

Quote from: Erik van Voorst on October 15, 2007, 13:55:51
Ik zie je maar doorratelen over geluidskwaliteiten...je bent toch niet iemand die bv Stonehenge 1 en 2 mooi vind  :P.......echte emotie...tja....ik denk dat je dan over

A. De muzikale waarde
B. De tekst
........en dan een hele tijd niets.........en dan kan een mooie opname er toe bijdragen cq. helpen voor de overdracht van A en B naar de luisteraar.

De verbazing is bij mij dan ook zeer groot als je heel makkelijk spreekt over GEEN emotie in die muziek....buiten de muzikale waarde...vertelt een inmiddels oude man hoe hij een dodelijk gewonde, maar zeer bij zijn positieven, kameraad achter moest laten op het slagveld...een dilemma waarmee hij zijn hele verdere leven heeft moeten leven en lijden....ik geloof niet dat ik verder hoef te gaan..... :o

En als je NOG meer emotie-bevestiging wilt hebben ...HET IS ECHT GEBEURD....his name is on the memorial....zoek maar op.... ;)

Ik blijf serieus verbaasd over de mail... :-\

Sorry voor off-topic Rens maar ik snap er niets van..............

Geeft niet Erik.
Het forum is er ook voor om te discussieren.
Ook met 4G.

Ik vind ATD een pracht CD om te luisteren.
Wat je zegt over die oude man, dat is een juist een prachtig verhaal.
Hoe die mannen hebben geleden in die zogenaamde "tranches".
De man klinkt ook zo heel erg oud en getekend, doordat hij zijn maat achter moest laten.

(Blackadder geeft er oveirgens een comedische tint aan overigens, maar uiteindelijk gaan ook zij dood in die loopgraven).

En zeer zeker emotioneel.

Ik denk ook niet dat je emotie van een bepaalde muziekstuk in de kwaliteit moet zoeken van je opnames.
Je raakt betrokken of juist niet. Hoe wreed opgenomen dan ook.
Ik heb hier cassettebandjes liggen met opnames die ik nog heb gemaakt met mijn opa.
Die bewuste CD heb ik geerfd van die man.
Of ik nu die CD hoor of het bandje. Het gaat bij mij door merg en been.


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Del member

Quote from: Erik van Voorst on October 15, 2007, 13:55:51
Ik zie je maar doorratelen over geluidskwaliteiten...je bent toch niet iemand die bv Stonehenge 1 en 2 mooi vind  :P.......echte emotie...tja....ik denk dat je dan over

De enige stonehenge die ik heb is nr 4 - ooit van Thommy gehad ... maar vind er eigenlijk niks meer aan.
Ik ben totaal andere criteria aan muziek beginnen stellen dan bvb 3 a 4 jaar terug.

Quote from: Erik van Voorst on October 15, 2007, 13:55:51

A. De muzikale waarde
B. De tekst
........en dan een hele tijd niets.........en dan kan een mooie opname er toe bijdragen cq. helpen voor de overdracht van A en B naar de luisteraar.


Een mooie opname is slechts het medium en ja het helpt zeker. Maar als een mooie opname het doel op zich is maar de artiest zonder ziel speelt dan merk je dat gewoon. Ik verwacht niet dat iedereen dat kan bevatten. Rens weet dat ik redelijk gevoelig ben, dat is tegelijk een kwaliteit als een kwaal. Mijn doel is het als kwaliteit in te zetten.

Neem bvb de Pyramide CD van Banco de Gaia - voor mij de ultieme setkiller CD - die is grotendeels engineered maar de authentieke opnames in de Pyramide van Gizeh die erin gemixed zijn die zijn ook authentiek en dat merk je. Dit soort dingen zijn lastig kwantificeerbaar en ik verwacht ook niet dat je het begrijpt. Dat soort dingen heb je niet met de CD's van Roger Waters welke puur vanuit één groot ego zijn opgenomen. Je moet maar eens grondig naar de teksten luisteren moet ik nog meer verklappen.

Als je daarentegen Jennifer Folker hoort zingen op de track Glove Puppet dan misschien zal je snappen wat ik bedoel met bezieling.

Quote from: Erik van Voorst on October 15, 2007, 13:55:51
De verbazing is bij mij dan ook zeer groot als je heel makkelijk spreekt over GEEN emotie in die muziek....buiten de muzikale waarde...vertelt een inmiddels oude man hoe hij een dodelijk gewonde, maar zeer bij zijn positieven, kameraad achter moest laten op het slagveld...een dilemma waarmee hij zijn hele verdere leven heeft moeten leven en lijden....ik geloof niet dat ik verder hoef te gaan..... :o

En als je NOG meer emotie-bevestiging wilt hebben ...HET IS ECHT GEBEURD....his name is on the memorial....zoek maar op.... ;)

Ik blijf serieus verbaasd over de mail... :-\

Sorry voor off-topic Rens maar ik snap er niets van..............

Ik scheer niet alle muziek over één kam, er is muziek die zowel goed opgenomen is als een bezieling heeft. Maar veel hedendaagse muziek is louter vanuit een commercieel oogpunt gemaakt zonder enige ander bedoeling dan geld te scheppen. De bezieling is dan ook helemaal zoek.

Erik van Voorst (in memoriam)

..tja wordt nu wel een hele aparte discussie...ik wijs je op de tekst om een emotioneel verhaal onder je aandacht te brengen en voorzichtig te vragen of je je niet vergist en jij begint over het feit dat ik de tekst moet lezen zodat ik het snap... ;D

...je sleept een EGO van een artiest erbij....wat heeft DAT NU met de emotie in de muziek te maken... ::)

Een van de grootste EGO trippers uit de geschiedenis was "jouw" Johan Sebastiaan Bach....die heeft zichzelf talloze malen laten wegkopen bij kerken rekende woekerprijzen om orgels te repareren omdat hij zichzelf de beste vond (was ook zo) en dreef iedere opdrachtgever tegen zich in het harnas omdat hij zijn werken steeds aan de duurst betaalde verkocht....daar kan Roger Waters nog een puntje aan zuigen die scheld alleen een beetje op Bob..... ;)....

Groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#23
Waters zelfs!!!! Kan je nagaan..... ;D
Buiten dit gegeven, wanneer een muzikant er 3 tot 4 jaar over doet om één album te completeren, mag er toch wel een 'schrijntje' van deze bezieldheid in 'zijn' productie terug te vinden zijn.
Ik vind het persoonlijk een buiten gewoon muzikaal en emotioneel geladen productie.
But what's new here. Het is niet zijn eerste ;) 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Quote from: Erik van Voorst on October 15, 2007, 14:44:54
..tja wordt nu wel een hele aparte discussie...ik wijs je op de tekst om een emotioneel verhaal onder je aandacht te brengen en voorzichtig te vragen of je je niet vergist en jij begint over het feit dat ik de tekst moet lezen zodat ik het snap... ;D

...je sleept een EGO van een artiest erbij....wat heeft DAT NU met de emotie in de muziek te maken... ::)

Een van de grootste EGO trippers uit de geschiedenis was "jouw" Johan Sebastiaan Bach....die heeft zichzelf talloze malen laten wegkopen bij kerken rekende woekerprijzen om orgels te repareren omdat hij zichzelf de beste vond (was ook zo) en dreef iedere opdrachtgever tegen zich in het harnas omdat hij zijn werken steeds aan de duurst betaalde verkocht....daar kan Roger Waters nog een puntje aan zuigen die scheld alleen een beetje op Bob..... ;)....

Groetjes

Een beetje schelden?
Het lijkt Joris1971 wel ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler