Dedicated man cave in huize AlphaMale (under construction)

Started by AlphaMale, October 1, 2007, 18:13:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlphaMale

Het wordt toch wel een keer tijd om mijn filmhoekje eens te laten zien aan jullie...

Ooit begonnen met de Pio receiver icm een Philips DVD-speler en Teufel Concept-S speakers. Eerste vervanging was de DVD-speler voor een Pio uit dezelfde lijn als de receiver. Na 1,5 jaar gespeeld en gestoeid te hebben met de Teufels, was ik nog niet tevreden en heb toen de overstap gemaakt naar de Wharfedales. Waar ik overigens wel dik tevreden over ben.
Een paar maanden geleden heeft mijn 14jaar oude Philips CRT (gekregen nadat ik mijn relatie verbroken had, en haar de TV (onding) had meegegeven) het veld moeten ruimen voor een LCD, het werd een Philips 32". Met heel veel spijt heb ik hier een aantal maanden naar gekeken, totdat ik het niet meer kon uitstaan en heb toen met heel veel moeite het scherm kunnen omruilen voor een plasma, de Panasonic TH-42PV70. Hier ben ik zéér blij mee. De 200 uur inspeeltijd zitten er bijna op, dus dan even goed instellen. Tzt even een calibratie ertegenaan gooien.
Ten tijde van het LCD-debacel is er een mediaplayer aangeschaft. Een IAMM NTD-36 moest het gedownloade HD-materiaal gaan weergeven. Het apparaat heeft zijn positieve en negatieve punten, maar toch krijgt ie een dikke voldoende. De haken en ogen moet ik nog eens goed onder de loep nemen en oplossen. Zo heeft ie afwisselend moeite met TS-bestanden, best jammer dus.

Er moet nog wel wat geknutseld worden aan de inrichting. Er gaat zoal een dubbele wand gebouwd worden voor mijn plasma en verlichting. Ik heb eindelijk het juiste scherm gevonden, dus daar kan ik eindelijk mee gaan beginnen. Zodra dit project van start gaat en het scherm hangt, krijg ik ruimte om de set aan te vullen met de 9.cm center van Wharfedale.

De plannen voor projectie zijn voorlopig even op de lange baan geschoven... Kleine upgrades daarintegen zullen er nog wel komen.

De set zoals hij nu is, bestaat uit:

Receiver: Pioneer VSX-D2011s
DVD/SACD-speler: Pioneer DV-668AVs
HD-Media: Iamm NTD36 realHD mediaplayer
Frontspeakers: Wharfedale Diamond 9.5
Rearspeakers: Wharfedale Diamond 9.2
Frontbekabeling: Canare 4s11
Rearbekabeling: Canare 4s8
Interconnect DVD->Receiver: Van Den Hul D102-III
Hoofdtelefoon: BeyerDynamic DT770-Pro
Plasma: Panasonic TH-42PV70
HDMI-bekabeling: Octava

This threat is worthless without pics.., dus:





Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Nosoforos

Mooi! Heel erg mooi meubel vind ik ook. Zijn dat laden met ruimte voor dvd's oid? Of klappen ze open?

yorkie13

zeker een strak meubel, mooie set ook
is dat meubel speciaal op maat gemaakt, ik heb zelf een pioneer vsx-d1011 en die heeft dezelfde (grote)
afmetingen als de vsx-d2011

El Penumbra

Ziet er superstrak uit zo.  8)

Krijgt je versterker wel voldoende koeling?

AlphaMale

@ Nosoforos: het zijn inderdaad lades. Je kan ze volstoppen met DVD's en CD's, al zitten die van mij er niet in.

@ Yorkie13: Ik heb die kast zo gekocht. T heeft wel wat moeite gekost om te vinden, omdat de Pio's er allebei in moesten passen. Met name de diepte is erg lastig, daarmee was k al eens de fout in gegaan  :-\

@ El Penumbra: De achterkant is helemaal open, dus volgens mij kan ie z'n warmte wel kwijt. Er zit ook een fan in, maar die heb ik nog nooit horen/zien draaien  :)
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

molle

Een mooie strakke set-up zo 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Ramius

Mooie set in een mooie zithoek, kleurencombinatie is echt wel geslaagd  8) 8) 8)
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

-madison-

Mooie set zeg!! 8) Die Wharfedale's zijn trouwens ook erg mooi in zwart!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Rob Eric Blank

Ziet eer mooi uit en zelf nooit Warfdale's in het zwart gezien en ik vind dat erg stijlvol.

AlphaMale

Kleine update: Het scherm hangt inmiddels netjes aan de muur. Nu kan ik gaan beginnen aan de voorzetwand :)
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

remon123

ziet er mooi uit zo , strakke speaker  :o :o
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

awinkel

Heb je geen last van een gemis aan laagweergave doordat de speakers langs de lange wand van je kamer staan?
Onkyo TX-SR601E
Onkyo DV-SP502E
TMA Premium 903
Reference Wire Waterfall interlink

W

Quote from: awinkel on November  5, 2007, 15:13:52
Heb je geen last van een gemis aan laagweergave doordat de speakers langs de lange wand van je kamer staan?

Ik heb zelf de Wharfedale 9.1's en moet zeggen dat je over laagweergave niet echt ontevreden kan zijn van deze speakers(voor dit geld!) Denk dat dit voor Pio-WDale ook geldt.

AlphaMale

#13
Quote from: WyGo on November  5, 2007, 15:32:48
Ik heb zelf de Wharfedale 9.1's en moet zeggen dat je over laagweergave niet echt ontevreden kan zijn van deze speakers(voor dit geld!) Denk dat dit voor Pio-WDale ook geldt.

Inderdaad. Ik mis totaal geen laag. Ik speel ook bewust zonder sub in mijn appartement.
De 9.5 is wel iets anders van opbouw dan de 9.1 (van WyGo) en de 9.2. Maar mijn 9.2's hoeven niet veel laag weer te geven.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

HTip

Heel mooi, zowel de inrichting als de set 8)

Je speelt 4.0. Ik kan begrijpen dat je zonder sub kan, als je frontspeakers dat aankunnen, maar mis je niet de center? Of staat die nog op het wensenlijstje?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

AlphaMale

Quote from: htip on November  5, 2007, 17:18:48
Heel mooi, zowel de inrichting als de set 8)

Je speelt 4.0. Ik kan begrijpen dat je zonder sub kan, als je frontspeakers dat aankunnen, maar mis je niet de center? Of staat die nog op het wensenlijstje?

Klopt helemaal. Momenteel draai in 4.0, omdat ik simpelweg geen passende ruimte had voor een center. Nu het scherm eindelijk hangt, kan ik de center er mooi onder plaatsen op de kast. De center wordt dan ook de eerstvolgende aankoop  :)
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

stevefilmfreak54

Mooi strak setje, ziet er picco bello eruit, hier is de mijne:



http://img475.imageshack.us/img475/7708/img0559mb3.jpg
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

HTip

Quote from: Pio-WDale on November  5, 2007, 23:42:17
Klopt helemaal. Momenteel draai in 4.0, omdat ik simpelweg geen passende ruimte had voor een center. Nu het scherm eindelijk hangt, kan ik de center er mooi onder plaatsen op de kast. De center wordt dan ook de eerstvolgende aankoop  :)

Zal je geluidsbeeld tijdens film denk ik sterk verbeteren ;)

Laat me eens raden, het wordt een Wharfedale Diamond 9.CS ;D

Deze, maar dan in het zwart...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

daxie

#18
Voor mij ook de eerste keer dat ik de wdale's in het zwart zie... vind ze wel mooi zo, zeker zonder frontjes.

Leuke set en inrichting.

AlphaMale

Quote from: htip on November  6, 2007, 06:00:42
Zal je geluidsbeeld tijdens film denk ik sterk verbeteren ;)

Laat me eens raden, het wordt een Wharfedale Diamond 9.CS ;D

Deze, maar dan in het zwart...


Nee, niet helemaal. Het gaat een 9.CM worden. Wil voor alle speakers 6,5" drivers hebben. Vandaar ook de keuze voor de 9.2 icm de 9.5. Wil een zo homogeen mogelijk geluid neerzetten.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

HTip

Quote from: Pio-WDale on November  6, 2007, 15:31:11
Nee, niet helemaal. Het gaat een 9.CM worden. Wil voor alle speakers 6,5" drivers hebben. Vandaar ook de keuze voor de 9.2 icm de 9.5. Wil een zo homogeen mogelijk geluid neerzetten.

Zag zo snel niet het verschil, dus ik had er maar een gekozen uit de Diamond 9 serie. Ik kon kiezen uit 3, dus ik had 33% kans en toch fout ;)

Dus het wordt deze in het zwart... Mooie centerspeaker 8)


Stapje in de richting van 4G... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

AlphaMale

Dat is em inderdaad! Moet alleen nog even beluisteren of die extra middriver nog enig klankverschil oplevert met de rest van de serie. Verwacht eigenlijk geen rare dingen  ;D
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

AlphaMale

Ik ben trouwens benieuwd of er hier iemand is die de 9.CM toevallig heeft. Wil graag weten of er spikes bij zitten, of dat ik die er zelf op moet zetten.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

BuSpu

Fraai !  Vrij zeldzaam dat je een opstelling ziet die ook nog leefbaar is en niet alleen maar uistraalt: "ik hou van muziek/film".

Complimenten  :)

HTip

Quote from: Pio-WDale on November  7, 2007, 15:25:45
Ik ben trouwens benieuwd of er hier iemand is die de 9.CM toevallig heeft. Wil graag weten of er spikes bij zitten, of dat ik die er zelf op moet zetten.

Ik heb even voor je gekeken in de manual (staat op de site van Wharfedale ;)) Klik hier voor de PDF. Op pagina 3 staat dat de spikes alleen zitten op de 9.4, 9.5 en 9.6. De center wordt geleverd met 2 verschillende sets voetjes (laag en hoog), zodat de speaker naar boven gericht kan worden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive