Wat maakt een beurs event echt goed ?

Started by Del member, September 20, 2007, 14:29:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Del member

Na een dozijn beurzen te hebben bezocht vraag ik me echt af wat belangrijk is op een audio beurs. Ik heb daar zelf een redelijk beeld over, als het op stereo demo's aankomt staan staat gezelligheid en het gevoel in een living te vertoeven voor mij hoog aangeschreven. Dat is natuurlijk mijn visie op de zaak.

Stel je hebt een stand op een beurs, wat zijn de dingen die jou aanspreken en hoe zou je het inrichten, naar welke dingen gaan je aandacht.
Wat zijn de do's en de dont's ? Don't zijn volgens mij kale ruimtes met enkel apparatuur en niks van aankleding, alle muren nog wit niks van inrichting. Je kan de allermooiste set volgens mij verpesten door een ruimte totaal as-is te laten met alle akoestische gevolgen van dien.

Of een veel te grote zaal waarbij de middelen het doel overstijgen. Maar wat is nu echt belangrijk voor jullie ? Wat haalt je over de streep ?


hifiman

#1
Voor mij is het aantal bezoekers belangrijk, als het te druk is dan vind ik de lol er snel vanaf en blijf ik liever thuis, zeker als het om audio gaat (dan wil je toch rustig even luisteren). Daarom vind ik die beurzen in Belgie zo geweldig, er komt geen kip  ;D

Del member

Quote from: Audioloog on September 20, 2007, 14:32:40
Voor mij is het aantal bezoekers belangrijk, als het te druk is dan vind ik de lol er snel vanaf en blijf ik liever thuis, zeker als het om audio gaat (dan wil je toch rustig even luisteren). Daarom vind ik die beurzen in Belgie zo geweldig, er komt geen kip  ;D

Ivm rustig luisteren .... iedereen laten binnenlopen ... of zoals bvb Lyngdorf sessies organiseren waarbij tijdens de sessie er niemand nog bij mag. Het opzetten van de muziek van de klant (buiten de georganiseerde sessies) is een troef, maar als die muziek alle andere klanten doen gaan lopen heb je ook weer een probleem.

Wat ik uit social dynamics weet is dat indien het aanbod schaars is (denken we aan kunstmatige wachtrijen in discotheek = sociale selectie) dat er meer interesse is. Kortom de social dynamics van iets als een audio beurs interesseren me wel.