Sony videoscope voor weinig

Started by eclipse, September 19, 2007, 21:40:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eclipse

Hi,

Kijken of we de 31 seconden van het hantarex scherm kunnen verbeteren  ;D

Ik heb een Sony videoscope staan(KP7220) die me ook in de weg staat.
Dit is een soort beamer met ingebouwde tuner voor 12 kanalen, er zit een BNC ingang op voor een composiet signaal.
Ik kan er weinig over vinden op het net, hij is ongeveer 20 jaar oud maar heeft weinig gespeeld.
Ik heb hem uitgeprobeerd met een sprietantenne en zag wel beeld maar met een hoop ruis, alle lampen zijn dus goed.
Het is een bakbeest van 1 meter bij 1 meter en 30 cm hoog, kan dus mooi als bijzet tafel fungeren.
Wie sneller is als die 31 seconden mag hem gratis ophalen in Pernis(Rotterdam), langzamer.....pech...kost je een krat bier  8)

groetjes,



Peerless Monster

#1
Quote from: eclipse on September 19, 2007, 21:40:44
Hi,

Kijken of we de 31 seconden van het hantarex scherm kunnen verbeteren  ;D

Ik heb een Sony videoscope staan(KP7220) die me ook in de weg staat.
Dit is een soort beamer met ingebouwde tuner voor 12 kanalen, er zit een BNC ingang op voor een composiet signaal.
Ik kan er weinig over vinden op het net, hij is ongeveer 20 jaar oud maar heeft weinig gespeeld.
Ik heb hem uitgeprobeerd met een sprietantenne en zag wel beeld maar met een hoop ruis, alle lampen zijn dus goed.
Het is een bakbeest van 1 meter bij 1 meter en 30 cm hoog, kan dus mooi als bijzet tafel fungeren.
Wie sneller is als die 31 seconden mag hem gratis ophalen in Pernis(Rotterdam), langzamer.....pech...kost je een krat bier  8)

groetjes,




Heb je geen plasma meer ;D
We zijn al verwend ;).

Is het zoiets?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Driven2Shine

Quote from: eclipse on September 19, 2007, 21:40:44
Wie sneller is als die 31 seconden mag hem gratis ophalen in Pernis(Rotterdam), langzamer.....pech...kost je een krat bier  8)

groetjes,
Lol succes met de "verkoop" ;D

eclipse

Quote from: Peerless Monster on September 19, 2007, 21:43:27
Heb je geen plasma meer ;D
We zijn al verwend ;).

Is het zoiets?

Hi,

Sorry plasma's zijn op ;) , dit is hem wel ja alleen dan zonder het scherm erbij.




Peerless Monster

Quote from: eclipse on September 19, 2007, 22:01:20
Hi,

Sorry plasma's zijn op ;) , dit is hem wel ja alleen dan zonder het scherm erbij.





Dat is jammer.
Wat voor aansluitingen zitten er nog meer op als ik vragen mag?
Composiet bijvoorbeeld?
Of is het echt alleen maar BNC?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BarcoCRT

Quote from: eclipse on September 19, 2007, 21:40:44
Ik heb hem uitgeprobeerd met een sprietantenne en zag wel beeld maar met een hoop ruis, alle lampen zijn dus goed.
Met een sprietantenne zal je inderdaad geen signaal meer ontvangen sinds alle analoge tv-uitzendingen eind vorig jaar gestopt zijn. De kabel, of een oude video, is nog de enige mogelijkheid om hiermee een signaal in te voeren.
De andere ingang(en) zijn uiteraard ook bruikbaar.

Wel lekker nostagisch, vroeger vond ik deze dingen echt heel errug cool  8)
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Peerless Monster

#6
Quote from: BarcoCRT on September 19, 2007, 22:20:30
Met een sprietantenne zal je inderdaad geen signaal meer ontvangen sinds alle analoge tv-uitzendingen eind vorig jaar gestopt zijn. De kabel, of een oude video, is nog de enige mogelijkheid om hiermee een signaal in te voeren.
De andere ingang(en) zijn uiteraard ook bruikbaar.

Wel lekker nostagisch, vroeger vond ik deze dingen echt heel errug cool  8)

Maar je hebt toch nog BNC aansluitingen op zo'n gepimpte DVD-speler?
Of vergis ik mezelf.
Ik ben namelijk niet zo thuis in het video wereldje...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BarcoCRT

Quote from: Peerless Monster on September 19, 2007, 22:21:57
Maar je hebt toch nog BNC aansluitingen op zo'n gepimpte DVD-speler?
Of vergis ik mezelf.
Ik ben namelijk niet zo thuis in het video wereldje...
Projector heeft een composiet videoaansluiting uitgevoerd dmv een BNC connector. Elke dvdspeler heeft een composietuitgang die in 999 van de 1000 gevallen uitgevoerd is als een tulpaansluiting. Verloopkabeltje of stekker en klaar is kees.

Benieuwd welke hedendaagse digitale projector over 20 jaar nog werkt........
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Peerless Monster

Quote from: BarcoCRT on September 19, 2007, 22:27:15
Projector heeft een composiet videoaansluiting uitgevoerd dmv een BNC connector. Elke dvdspeler heeft een composietuitgang die in 999 van de 1000 gevallen uitgevoerd is als een tulpaansluiting. Verloopkabeltje of stekker en klaar is kees.

Benieuwd welke hedendaagse digitale projector over 20 jaar nog werkt........

Dit is leuk voor iemand die geen budget heeft en toch groot wil projecteren.
Ik zou wel willen, maar ik gun iemand anders die nog geen beamer heeft de kans om hem te gaan halen... Het is namelijk leuk om een Vintage ruimte te hebben ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

eclipse

Quote from: Peerless Monster on September 19, 2007, 22:10:48
Dat is jammer.
Wat voor aansluitingen zitten er nog meer op als ik vragen mag?
Composiet bijvoorbeeld?
Of is het echt alleen maar BNC?

Het is een composiet uitgevoerd als BNC, volgens mij zit er ook een tulp stekkertje naast, als zit niet zo is krijg een je van mij een verloopje bij van BNC naar tulp. :)


eclipse

kom jongens.....niemand die deze gratis "....beamer...." wil hebben om te proberen





gaan we naar de volgende "voor weinig" aanbieding maar dan wel in de rubriek overig HT

donaldk

Heb je het parabolische scherm er ook bij? Die zijn meer waard dan de beamer. Wat trouwens wel een leuk ding is voor antiek liefhebbers.

eclipse

Quote from: donaldk on September 19, 2007, 23:37:26
Heb je het parabolische scherm er ook bij? Die zijn meer waard dan de beamer. Wat trouwens wel een leuk ding is voor antiek liefhebbers.

scherm zit er niet bij, kan volgens mij ook gewoon op een normaal scherm geprojecteerd worden

SpeedyAndré

#13
Da's leuk om te weten, heb je er niets aan met een recht scherm of is dat instelbaar ???
[edit]Ik zie net een antwoord, kan je hem niet proberen als je een cai kabel erop zet?[/edit]

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

donaldk

In principe moet je een gekromt scherm gebruiken, je hebt geen cornerfocus. Het werkt wel, maar niet zo goed als op een curved screen. Verder hebben deze schermen de benodigde versterking, want er komt erg weinig licht uit vroege crt projectoren.

Maar is er dan niemand...

Ik krijg denk ik commentaar thuis als ik hem zou nemen :( :( :(, want het is geen Grundig Super Color 9000, laat staan een Advent 1000A, maar toch een leuke antiquiteit. En als de glasplaat en kast nog in goede staat zijn...

eclipse

Quote from: donaldk on September 20, 2007, 00:09:18
In principe moet je een gekromt scherm gebruiken, je hebt geen cornerfocus. Het werkt wel, maar niet zo goed als op een curved screen. Verder hebben deze schermen de benodigde versterking, want er komt erg weinig licht uit vroege crt projectoren.

Maar is er dan niemand...

Ik krijg denk ik commentaar thuis als ik hem zou nemen :( :( :(, want het is geen Grundig Super Color 9000, laat staan een Advent 1000A, maar toch een leuke antiquiteit. En als de glasplaat en kast nog in goede staat zijn...

Glasplaat???????...
kast zitten wel wat krassen op maar dit is met een beetje nieuwe lak te verhelpen.



donaldk

#16
Ja er was een glasplaat voor deze KP koffietafels, of het een optie was weet ik niet.

Zie ook

astrobart

leuk voor in de kinderkamer, kan je lekker gamen

zenderke

Leuk.
Zou mooi staan als salon-tafeltje met in 't midden m'n hoorngrammofoon erop.

Als je er zondag nog niet vanaf bent zal ik je er wel van komen ontdoen.
9500LC Build-up-time!

astrobart


donaldk

Ik ben ook nog steeds geneigd om hem te komen halen. Maar ja ben deze week al een avond weg geweest om een chassis en onderdelen te halen, dus mijn chauffeur ziet me aankomen...

donaldk

Zoals verwacht werd mijn voorstel morgen een projector op te gaan halen niet met groot enthousiasme begroet :(.

eclipse

ok jongens effe een update met wat foto's voor de twijfelaars



foto dat hij aan staat(zonder beeld) met een blik verf van 1 liter om de grote te bekijken



achterkant metinstelmogelikheden



binnenkant met potmeters



voorkant

een signaal erop zetten voor een beeld is me even teveel werk.

LET WEL OP.......BINNENKORT GAAT DE PRIJS 50% OMHOOG   8)

eclipse

Quote from: donaldk on September 20, 2007, 19:44:35
Zoals verwacht werd mijn voorstel morgen een projector op te gaan halen niet met groot enthousiasme begroet :(.

Ik wil hem wel even bewaren voor je hoor, ik vind het zonde om hem zo bij de vuilnisbak te zetten.

astrobart