Denon AVR 2802 defect?

Started by NielsLu, September 18, 2007, 07:16:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Ik heb een Denon AVR 2802 receiver met een raar probleem:

Gisteravond heb ik gewoon een film gekeken. Na de film heb ik een cd in mijn dvd speler gedaan en ben heel even naar beneden gelopen (om even wat te halen). Toen ik terug kwam was er geen geluid  >:(.

Daarna heb ik veel ingangen (zowel analoog als digitaal) getest, ik krijg geen geluid. Ook via hoofdtelefoon geen geluid. Het lijkt erop alsof de receiver in de Mute stand staat, maar dat staat deze dus niet.

De receiver werkt verder dus wel gewoon, maar geen geluid. Iemand een idee of ik iets verkeerd doe of dat de receiver overleden is ???

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Niemand die hier een idee over zou kunnen hebben?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

sr7000

Ik kan mij een aantal mogelijke oorzaken voorstellen. (heb zelf nooit een denon gehad trouwens)
Een paar ideetjes:

-Zet je receiver eens uit en aan.
-controleer ALLE instellingen. Mischien staat hij op digitaal, terwijl je hem analoog aanstuurt. Mischien verwacht hij de bron van een andere input dan die waar je hem op heb aangesloten. Mischien doet hij iets raars met multi room
-probeer het eens met een andere bron/ bekabeling.
-probeer indien mogelijk eens de voorversterker op een andere eindversterker. (of het eindversterkingsgedeelte met een andere voorversterker)

Hope it helps....

Raimond

heb je de stekker er al eens uitgetrokken?Er staan geen andere apparaten bovenop de reciever?

Doet geen  kanaal het?
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

NielsLu

Quote from: sr7000 on September 18, 2007, 17:00:17
Ik kan mij een aantal mogelijke oorzaken voorstellen. (heb zelf nooit een denon gehad trouwens)
Een paar ideetjes:

-Zet je receiver eens uit en aan.
-controleer ALLE instellingen. Mischien staat hij op digitaal, terwijl je hem analoog aanstuurt. Mischien verwacht hij de bron van een andere input dan die waar je hem op heb aangesloten. Mischien doet hij iets raars met multi room
-probeer het eens met een andere bron/ bekabeling.
-probeer indien mogelijk eens de voorversterker op een andere eindversterker. (of het eindversterkingsgedeelte met een andere voorversterker)

Hope it helps....


Dank voor je reactie!

De meeste dingen die je noemt heb ik al geprobeerd. De pre-outs werken ook niet, anders had mijn subwoofer wel gewerkt lijkt me...

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: Raimond on September 18, 2007, 17:01:37
heb je de stekker er al eens uitgetrokken?Er staan geen andere apparaten bovenop de reciever?

Doet geen  kanaal het?

Stekker heb ik er niet uit gehad, maar ik heb wel de hele nacht de standbyknop uitgedrukt (dus niet op standby maar echt uit), dat heeft niet geholpen... En er werkt inderdaad niet 1 kanaal...

Ik heb even gebeld met een locale electronicazaak. Deze willen hem wel bekijken, maar ik vraag me af of dat uit kan voor een receiver van 2002...


Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

NielsLu

Quote from: dre73 on September 18, 2007, 17:05:59
zekeringen binnenin heel?

Het apparaat kan wel gewoon aan, dus ik ga er vanuit dat die nog heel is. Maar ik zal het straks even checken..
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

sr7000

Al eens met andere speaker kabels geprobeerd. Als een speaker kabel kortsluiting maakt gaan veel receivers in de beveiliging.

Peerless Monster

Ik weet nog van mijn AVC-A10SE dat er een reset knop op zit.
Ik denk dat ik eens in de boeken ga snuffelen van mijn AVC-A1D.
Die zal dat ook moeten hebben zo'n software matige reset...
Suc6 Niels!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Even gekeken in de manual van de 2802:

Hfd 14 staat hoe je de microproc kan resetten...
Anders onder deze link:

http://oldusa.denon.com/catalog/pdfs/2802_982%20Eng_Span%20DFU.pdf
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

NielsLu

Quote from: Peerless Monster on September 18, 2007, 20:18:18
Ik weet nog van mijn AVC-A10SE dat er een reset knop op zit.
Ik denk dat ik eens in de boeken ga snuffelen van mijn AVC-A1D.
Die zal dat ook moeten hebben zo'n software matige reset...
Suc6 Niels!

Ik heb in de handleiding van mijn receiver iets gevonden over "initialisatie van de microprocessor". Je moet daarbij de receiver van standby afzetten (echt uitzetten dus), dan de knoppen "A" en "B" voor de speakers ingedrukt houden en dan de receiver met de aan/uit knop weer aanzetten. De "A" en "B" knoppen ingedrukt houden tot het display een seconde knipperd. Daarmee is de microprocessor gereset en zijn alle fabrieksinstellingen hersteld. Dit heb ik geprobeerd, echter dit heeft niet geholpen.

Ik heb de receiver even open gehad; alle zekeringen zijn nog intact. Tevens heb ik geprobeerd om alle kabels los te halen en dan met de hoofdtelefoon, ook daarmee geen geluid.

Er is me nog iets opgevallen: als ik er een digitaal signaal opzet gaat de digital indicator in het display knipperen, dit doet hij normaal ook niet.

Ik krijg dus steeds meer het idee dat er iets met de voorversterker aan de hand is. Ik denk dat ik de versterker morgen maar naar een reparateur breng. En dan maar hopen dat reparatie niet al te duur is.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: Peerless Monster on September 18, 2007, 20:32:40
Even gekeken in de manual van de 2802:

Hfd 14 staat hoe je de microproc kan resetten...
Anders onder deze link:

http://oldusa.denon.com/catalog/pdfs/2802_982%20Eng_Span%20DFU.pdf

Thnx voor het meezoeken. Dit had ik dus ook zelf net gevonden  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Peerless Monster

Quote from: NielsLu on September 18, 2007, 20:32:51
Ik heb in de handleiding van mijn receiver iets gevonden over "initialisatie van de microprocessor". Je moet daarbij de receiver van standby afzetten (echt uitzetten dus), dan de knoppen "A" en "B" voor de speakers ingedrukt houden en dan de receiver met de aan/uit knop weer aanzetten. De "A" en "B" knoppen ingedrukt houden tot het display een seconde knipperd. Daarmee is de microprocessor gereset en zijn alle fabrieksinstellingen hersteld. Dit heb ik geprobeerd, echter dit heeft niet geholpen.

Ik heb de receiver even open gehad; alle zekeringen zijn nog intact. Tevens heb ik geprobeerd om alle kabels los te halen en dan met de hoofdtelefoon, ook daarmee geen geluid.

Er is me nog iets opgevallen: als ik er een digitaal signaal opzet gaat de digital indicator in het display knipperen, dit doet hij normaal ook niet.

Ik krijg dus steeds meer het idee dat er iets met de voorversterker aan de hand is. Ik denk dat ik de versterker morgen maar naar een reparateur breng. En dan maar hopen dat reparatie niet al te duur is.

Volgens de manual:

This  unit  is  equipped  with  a  high-speed  protection  circuit.  The  purpose  of  this  circuit  is  to  protect  the speakers  under  circumstances  such  as  when  the  output  of  the  power  amplifier  is  inadvertently  short- circuited and a large current flows, when the temperature surrounding the unit becomes unusually high, or when the unit is used at high output over a long period which results in an extreme temperature rise. When the protection circuit is activated, the speaker output is cut off and the power supply indicator LED flashes. Should this occur, please follow these steps: be sure to switch off the power of this unit, check whether there are any faults with the wiring of the speaker cables or input cables, and wait for the unit to cool down if it is very hot. Improve the ventilation condition around the unit and switch the power back on. If  the  protection  circuit  is  activated  again  even  though  there  are  no  problems  with  the  wiring  or  the ventilation around the unit, switch off the power and contact a DENON service center. Note on speaker impedance •   The protector circuit may be activated if the set is played for long periods of time at high volumes when speakers  with  an  impedance  lower  than  the  specified  impedance  (for  example  speakers  with  an impedance of lower than 4 W  /ohms) are connected. If the protector circuit is activated, the speaker output is cut off. Turn off the set's power, wait for the set to cool down, improve the ventilation around the set, then turn the power back on.

Dus waarschijnlijk oververhitting oid...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: NielsLu on September 18, 2007, 20:33:45
Thnx voor het meezoeken. Dit had ik dus ook zelf net gevonden  ;)

We waren beiden tegelijkertijd aan het zoeken.
Ik heb aan het begin van de manual ook gevonden dat als je indicator knippert dat er dan een kortsluiting is. Heb je alle kabels losgehaald ed?
Ik moet helaas zo weg, anders had ik mee verder gekeken...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

NielsLu

Quote from: Peerless Monster on September 18, 2007, 20:38:22
We waren beiden tegelijkertijd aan het zoeken.
Ik heb aan het begin van de manual ook gevonden dat als je indicator knippert dat er dan een kortsluiting is. Heb je alle kabels losgehaald ed?
Ik moet helaas zo weg, anders had ik mee verder gekeken...

Het knipperen van een indicator doet t niet, alleen van de digital input in het display. Verder is er niks raars aan de receiver te zien.

Ik heb zo straks alle kabels los gehad. Zelfs bij analog input en ext. input komt er geen geluid.

Bedankt voor het meezoeken. Ik denk dat er toch iets defect is. Ik zal de receiver morgen wel naar de electronicazaak brengen ter reparatie (als het tenminste niet te duur wordt).

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: Peerless Monster on September 18, 2007, 20:37:11
Dus waarschijnlijk oververhitting oid...

Overhitting kan ik met niet voorstellen. Mijn receiver staat in een kast met voldoende koeling rondom; er staat ook geen apparaat bovenop. En ik heb ook niet extreem hard gedraaid of zo...

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raimond

Als het in een gesloten kast staat,dan kan die nog overhit raken,ook al heb je voldoende ruimte rondom,dus was deze los of gelsoten?
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

NielsLu

Quote from: Raimond on September 19, 2007, 12:27:42
Als het in een gesloten kast staat,dan kan die nog overhit raken,ook al heb je voldoende ruimte rondom,dus was deze los of gelsoten?

Ik heb geen gesloten kast. Kast is voor, achter en opzij geheel open...  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

dre73

dus nog niets wijzer geworden?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

NielsLu

Quote from: dre73 on September 19, 2007, 12:35:57
dus nog niets wijzer geworden?

Nee, helaas niet. Ik heb de receiver vanochtend direct maar naar de electronicazaak gebracht. Nu maar hopen dat ze er iets mee kunnen. Ik heb het volgende nog op internet gevonden:

http://www.fixya.com/support/t193279-denon_2902_no_sound
http://www.fixya.com/support/t128918-denon_avr_2802_no_sound
http://www.fixya.com/support/t130178-no_sound
http://www.fixya.com/support/t115289-overheating
http://www.fixya.com/support/t140167-no_sound

(komt van deze site http://www.fixya.com/support/p41816-denon_avr_2802)

Het probleem lijkt vaker voor te komen bij dit type...
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Ik heb inmiddels uitsluitsel over de Denon receiver:

De processorchip is vermoedelijk kapot. Om dit te maken wordt het erg duur. Dus dan maar andere receiver kopen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

BuSpu

Kijk daar wordt je nou helemaal niet blij van... :(

maar ja misschien koop je wel iets mooiers terug... :)

denoontje

Quote from: NielsLu on October  3, 2007, 15:40:04
Ik heb inmiddels uitsluitsel over de Denon receiver:

De processorchip is vermoedelijk kapot. Om dit te maken wordt het erg duur. Dus dan maar andere receiver kopen.

en hoe kan dit dan?

NielsLu

Quote from: BuSpu on October  3, 2007, 15:47:42
Kijk daar wordt je nou helemaal niet blij van... :(

Nee inderdaad....

Quote from: BuSpu on October  3, 2007, 15:47:42
maar ja misschien koop je wel iets mooiers terug... :)

Misschien, het komt me eigenlijk financieel niet echt gelukkig uit...

Quote from: denoontje on October  3, 2007, 15:48:28
en hoe kan dit dan?

Ik heb echt geen idee, hij hielt er echt letterlijk zomaar mee op.  :-\
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D