Brussels Hifi Home Cinema Show 2007, 6 en 7 oktober in Sheraton Hotel

Started by bartvv, September 9, 2007, 21:41:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

bartvv

De Brussels HiFi & Home Cinema show is een gezamelijk initiatief van een aantal importeurs. De show wordt ieder jaar in het Sheraton Hotel te Brussel gehouden.

Lokatie en openingstijden:
Brussels Sheraton Hotel
Place Rogier Plein
6 - 7 October 2007
van 10:00 uur to 19:00 uur

zie de website http://www.brussels-hifi-show.be/index.php voor deelnemende importeurs en aanwezige merken.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

hifiman

Haha verdorie nu snap ik waarom die show van gisteren zo relatief klein was. Ik was in de veronderstelling dat de show van gisteren een combinatie van de twee shows van vorig jaar (op dezelfde dag toen) waren. Maar niet dus :P

In elk geval zal ik weer op zondag van de partij zijn  ;D

Harry HT

Quote from: Audioloog on September 10, 2007, 09:58:29
Haha verdorie nu snap ik waarom die show van gisteren zo relatief klein was. Ik was in de veronderstelling dat de show van gisteren een combinatie van de twee shows van vorig jaar (op dezelfde dag toen) waren. Maar niet dus :P

In elk geval zal ik weer op zondag van de partij zijn  ;D
;D Gezellig, je hebt een p.m.  8)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Quote from: Harry HT on September 10, 2007, 10:21:29
;D Gezellig, je hebt een p.m.  8)

Gegroet,

Harry
Haha jij ook, het ziet er naar uit dat wij weer samen gaan  ;D

Harry HT

Hoi Audioloog,
Quote from: Audioloog on September 10, 2007, 10:25:42
Haha jij ook, het ziet er naar uit dat wij weer samen gaan  ;D
Prima, gezellig, dan drinken we onderweg weer lekkere cola ipv cola light.  :D

Zondag 7 oktober staat in de agenda  8)

Mooie lijst met beurs deelnemers  O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Quote from: Harry HT on September 10, 2007, 11:49:46
Hoi Audioloog,Prima, gezellig, dan drinken we onderweg weer lekkere cola ipv cola light.  :D

Zondag 7 oktober staat in de agenda  8)

Mooie lijst met beurs deelnemers  O0

Gegroet,

Harry
Hoi Harry HT,

Bij mij staat tie ook in de agenda  8)

Deze keer zal ik ook wat nassen meenemen  :P

Groetjes,

Ronald

Harry HT

Hoi Bart,
Quote from: bartvv on September  9, 2007, 21:41:05
De Brussels HiFi & Home Cinema show is een gezamelijk initiatief van een aantal importeurs. De show wordt ieder jaar in het Sheraton Hotel te Brussel gehouden.

Lokatie en openingstijden:
Brussels Sheraton Hotel
Place Rogier Plein
6 - 7 October 2007
van 10:00 uur to 19:00 uur

zie de website http://www.brussels-hifi-show.be/index.php voor deelnemende importeurs en aanwezige merken.

Verzorg je nog een demo met de HD80 en draadloos HDMI?  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

ThomasBelgium

Ik ga ook!

Wel jammer van hun vreselijk lelijke website met veel typo's in het engels en schabouwelijk nederlands...

Del member

Quote from: ThomasBelgium on September 10, 2007, 17:31:47
Ik ga ook!

Wel jammer van hun vreselijk lelijke website met veel typo's in het engels en schabouwelijk nederlands...

Yep ziet er uit als iemand die zijn eerste lesje HTML mag omzetten in een site ....

Och ja merken zoals  Lexcicon ... die dacht zeker aan Lex en chica's  O0

bartvv

Quote from: Harry HT on September 10, 2007, 16:12:06
Hoi Bart,Verzorg je nog een demo met de HD80 en draadloos HDMI?  ;)

Gegroet,

Harry

Nee. Wij zijn namelijk alleen de distributeur van Themescene in NL, terwijl we al onze andere merken wel voor de hele Benelux doen.
We zullen in het Sheraton dus samen met Projectiondesign staan en daar oa de nieuwe M25 projector laten zien en hopenlijk met de nieuwe DVDO VP50 Pro.
Wat wireless HDMI betreft, dit Gefen kastje is nog niet af, alhoewel er wel een prototype te zien was op IBC deze week. We hadden op de Gefen stand trouwens wel draadloos USB.

Groeten, Bart


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Fico

Aha, is het weer zover  :D

Deze jaarlijkse show wil ik voor geen geld missen ;)

Pioneer gaat er ook dit jaar weer bij zijn zie ik  :D
Hopelijk krijgen we ook deze keer weer een spetterende demonstratie van de "House Of Flying Daggers" maar dan ditmaal met hun 24fps Blu-ray speler op het nieuwe Pioneer 60" Full HD Kuro plasmascherm in combinatie met de nieuwe HDMI 1.3 receivers en TAD speakers in 5.1 opstelling :P :P :P

In elk geval zal ik zondag weer van de partij zijn  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

bulldog

Ik ga ook wel als ik tijd heb...zal wel lukken denk ik.

Als je eens iets héél exclusiefs wil horen...

deze zullen er staan-volgens mij de eersten op Europese bodem.
Waarschijnlijk met een paar Mc 501 of Mc 1201 erop...
Het paar staat nu op ongeveer 150 m van bij mij thuis opgesteld-eigenlijk zou ik eens moeten gaan luisteren...mijn broer is de dealer. ;)
Volgens de review die ik las, zouden ze niet echt slecht klinken. ;D

Oh ja, voor de geïnteresseerden, de water lily opnames waarover sprake in de review zijn f a n t a s t i s c h.
Allemaal opnames volgens de Blumlein-techniek.
Arcam AVR850 ~ Rotel RMB-1575 ~ Zidoo X20 ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef R700/ RDM3 ~ Kef reference 200C ~ Klipsch RS-7 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD~ NAD C658 ~ NAD C298 ~ Koeling: Aircom S8

Fico

Bedankt voor de tip bulldog, alhoewel die speakers ver boven mijn budget liggen ga ik er toch eens een keertje naar luisteren ;)

BTW, hebben jullie ook zoveel problemen gehad met jullie online inschrijving op de website? Na 2 weken proberen is het daarnet eindelijk gelukt. Deze morgen was de website zelfs gewoon down.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Del member

Quote from: bulldog on September 21, 2007, 18:12:31
Oh ja, voor de geïnteresseerden, de water lily opnames waarover sprake in de review zijn f a n t a s t i s c h.
Allemaal opnames volgens de Blumlein-techniek.

Als er nog eens een beurs is waar audioart staat (Van Medevoort) moet je vragen naar z'n Mahler cd, deze is slechts met 2 micro's opgenomen maar dit is de beste Mahler captatie die ik tot nu toe al gehoord heb. Geen idee of hij eveneens Blumlein gebruikt, kan het altijd eens navragen.

De 2m hoge lijnspeakers van Van Medevoort zijn anders ook best wel indrukwekkend, bijna niks vervorming en >1kW dissipeerbaar vermogen per speaker, hiermee kan je clean op alle denkbare volumes spelen :) En klinkt nog mooi ook.

Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

bulldog

Quote from: Fico on September 22, 2007, 22:13:40
Bedankt voor de tip bulldog, alhoewel die speakers ver boven mijn budget liggen ga ik er toch eens een keertje naar luisteren ;)
Je moet het gewoon zien als iets wat je (waarschijnlijk) toch nooit kan aanschaffen. Zo'n spullen kunnen de meeste mensen toch niet aanschaffen, wegens veels te duur. Het is de allereerste XRT 28 in Europa, wel leuk dat die dan in Brussel(en daarvoor dan bij mij in de straat ;)) in premiére gaan.
Niet echt gepland, maar eerder een toeval, maar toch. Leuk weetje: in een gemeente in de rand van Antwerpen staan de grootste broers uit de Mc Intosh reeks, de XRT 2k te spelen- prijskaartje in belgië: 90000€

Ik heb ze gisteren een tiental minuutjes gaan beluisteren, ze konken zéér goed maar werden aangestuurd door een franse klasse A versterker(weet het merk even niet meer)...en die viel toch wat licht uit. Het is een luidspreker die duidelijk wat voeding kan gebruiken. Afstraling was wel héél breed, luisterpositie was vrij makkelijk te kiezen-komt blijkbaar door die line-array opstelling zei m'n broer-zelf ben ik daar niet zoo in thuis. Ik ga meestal gewoon om te luisteren 8)
Er komt binnenkort een 402 op te staan, dat moet nog een pak beter klinken.
Op de show zullen ze dus inderdaad aangestuurd worden door monoblokken.
Ik ga ze deze week nog eens uitgebreid beluisteren, eerst nog een paar cd's uitzoeken.

Quote
BTW, hebben jullie ook zoveel problemen gehad met jullie online inschrijving op de website? Na 2 weken proberen is het daarnet eindelijk gelukt. Deze morgen was de website zelfs gewoon down.
Ging zonder problemen hier.

QuoteAls er nog eens een beurs is waar audioart staat (Van Medevoort) moet je vragen naar z'n Mahler cd, deze is slechts met 2 micro's opgenomen maar dit is de beste Mahler captatie die ik tot nu toe al gehoord heb. Geen idee of hij eveneens Blumlein gebruikt, kan het altijd eens navragen.
Zal ik zeker eens doen!
Ondertussen geen gebrek aan mooie opnames hier: mijn broer verdeelt de water lily cd's hier in de benelux 8)
Arcam AVR850 ~ Rotel RMB-1575 ~ Zidoo X20 ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef R700/ RDM3 ~ Kef reference 200C ~ Klipsch RS-7 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD~ NAD C658 ~ NAD C298 ~ Koeling: Aircom S8

bulldog

Net de uitnodiging van new music(brussel)in de bus gekregen.

Ook te zien op de show:

  • SIM2 HT5000van 46000€ + lens voor ongeveer 10000€
  • Wilson Audio Alexandria X2   :o
  • B&W signature diamond
  • Siltech Pantheon

Arcam AVR850 ~ Rotel RMB-1575 ~ Zidoo X20 ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef R700/ RDM3 ~ Kef reference 200C ~ Klipsch RS-7 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD~ NAD C658 ~ NAD C298 ~ Koeling: Aircom S8

Fico

Quote from: bulldog on September 25, 2007, 22:50:53
Ook te zien op de show:

  • SIM2 HT5000van 46000€ + lens voor ongeveer 10000€
  • Wilson Audio Alexandria X2   :o
  • B&W signature diamond
  • Siltech Pantheon


O0 O0 O0 O0
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Del member

Quote from: bulldog on September 25, 2007, 22:50:53
Net de uitnodiging van new music(brussel)in de bus gekregen.

Ook te zien op de show:

In die prijsklasse zou ik zelf uitkijken naar barco dp100

en een eigen zaaltje bouwen natuurlijk.

Alleen al kwa color processing kan die sim niet mee (12bit color processing). Cost-not-object show zijn debiel, je kan toch altijd een overtreffende trap bedenken.

bulldog

Quote from: 4G on September 26, 2007, 11:11:29
In die prijsklasse zou ik zelf uitkijken naar barco dp100

en een eigen zaaltje bouwen natuurlijk.

Alleen al kwa color processing kan die sim niet mee (12bit color processing). Cost-not-object show zijn debiel, je kan toch altijd een overtreffende trap bedenken.
Tja...maar zelfs in een zaaltje wordt ie der echt niet minder lelijk op hoor :D Trouwens, er zijn mensen die een home-theatre in hun huiskamer willen, die willen dat ding zeker niet in hun woonkamer(en ook geen gat in de muur). Het oog wil meestal ook wat-en soms is dat zelfs veel. ;)

Enne...cost not object shows zijn gewoon leuk!

Je luistert naar dingen die je toch nooit gaat kunnen betalen, dat klopt, maar velen ervan klinken toch zo fantastisch hé. ;D
In een bepaald segment van de audio gaat het echt niet meer over de kostprijs hoor, maar gewoon over wat iemand nu goed vindt. En dat kan best tienduizenden euro's minder/meer kosten dan iets anders wat anderen dan weer geweldig vinden klinken.
Is iemand die 5 keer een MC 1201 gebruikt in een home-theatre opstelling debiel?
Is iemand die een zorgvuldig uitgekozen set van 3000 euro prefereert boven een kant en klaar ding van Tokyo van 300 euro ook debiel?
Voor alles is er wel een klant te vinden, en als die thuis gelukkig is wanneer ie naar z'n cost-no-object opstelling kan kijken(en hopelijk luisteren ook ;)), dan is dat niet debiel.

Ik ken mensen die 5 aston martins met een vrachtwagen vanuit Zwitserland laten transporteren voor hun jaarlijks onderhoud bij de invoerder hier in België, das ook niet debiel, das gewoon decadent ;)
Arcam AVR850 ~ Rotel RMB-1575 ~ Zidoo X20 ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef R700/ RDM3 ~ Kef reference 200C ~ Klipsch RS-7 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD~ NAD C658 ~ NAD C298 ~ Koeling: Aircom S8

Del member

Quote from: bulldog on September 26, 2007, 13:35:23
Ik ken mensen die 5 aston martins met een vrachtwagen vanuit Zwitserland laten transporteren voor hun jaarlijks onderhoud bij de invoerder hier in België, das ook niet debiel, das gewoon decadent ;)

Yep klopt mensen die 5 ferrari's (of Aston whatever) in hun garage staan hebben die vinden het de normaalste zaak ... en voor hen is er dan wellicht nog altijd een overtreffende trap waarop ze kwijlen omdat ze het nog niet kunnen kopen ... neem nu een prive jet of iets anders wat net buiten hun bereik ligt. Zo zit de mensheid nu eenmaal ineen, wat onbereikbaar is is aantrekkelijk. Maak dingen kunstmatig onbereikbaar en ze worden eveneens aantrekkelijk, kijk naar wachtrijen en sociale selectie aan trendy discotheken.

bulldog

Quote from: 4G on September 26, 2007, 13:49:30
Zo zit de mensheid nu eenmaal ineen, wat onbereikbaar is is aantrekkelijk. Maak dingen kunstmatig onbereikbaar en ze worden eveneens aantrekkelijk, kijk naar wachtrijen en sociale selectie aan trendy discotheken.


Haha, klopt!!
De dag dat ik meer dan vijftien minuten moet aanschuiven om een discotheek binnen te kunnen...wel, alle trendyness in de wereld mag er zelfs nog op een hoop te vinden zijn...ik ben weg hoor ;D
Hier ga ik waarschijnlijk ook héél even moeten aanschuiven, maar dat vind ik dan weer wel de moete waard; :)

En nu ga ik eindelijk eens luisteren naar de super gehypte 'jazz at the pawn shop'.
Eens kijken of ie nu werkelijk 'Dit in 1976 opgenomen dubbel album wordt gezien als het best opgenomen jazz album ooit, en mag eigenlijk niet ontbreken in de collectie van de audiofiel.' zo waaauw is.
Ben waarschijnlijk de enige op het forum die em nog nooit hoorde, maar kom, achterblijvers zijn ook mensen hé. ;)
Arcam AVR850 ~ Rotel RMB-1575 ~ Zidoo X20 ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef R700/ RDM3 ~ Kef reference 200C ~ Klipsch RS-7 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD~ NAD C658 ~ NAD C298 ~ Koeling: Aircom S8

Stekkerke

Enig idee hoeveel een ticketje kost ?
Staat namelijk niet op hun website.
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

Fico

Quote from: 4G on September 26, 2007, 11:11:29
Cost-not-object show zijn debiel, je kan toch altijd een overtreffende trap bedenken.

Ik vind zulke shows wel eens leuk  8)

Wat zou het leven toch saai zijn als het beste zo gemakkelijk bereikbaar zou zijn?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500