Aleko's Appartement

Started by Aleko, September 7, 2007, 19:49:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sol

Quote from: Aleko on February  6, 2009, 01:08:01
Het begint weer een beetje te kriebelen! Op het moment ben ik bezig om te inventariseren of ik mijn Samsung LCD kwijt kan raken voor een redelijk bedrag zodat ik een groter FullHD scherm kan aanschaffen!  ;D

De Samsung is toch een 'beetje' te klein om relaxed tv te kunnen kijken vanaf de bank. Als ik kijk naar de huidige prijzen van LCD's/Plasma's en ik kan hem verkopen voor een redelijk bedrag dan wil ik toch proberen om te upgraden.

Alleen welke zal er dan moeten komen?!?! Ik heb al een beetje gekeken en voornamelijk de Sony 40W4500 komt toch bijna overal erg goed uit de bus! Alleen dit is een LCD en ik wil ook een beetje de plasma's van tegenwoordig bekijken. Bij de plasma's komen vooral de panasonics goed uit de tests, bv TH-42PZ85.
Mijn budget ligt rond de 1000 euro en eigenlijk het enige wat er echt toe doet is dat hij FullHD is en 24p weer kan geven. Hoewel ik nog niet zo into 24p ben, wordt het toch aanbevolen om dit te hebben. Uiteraard moet er ook HDMI op zitten, maar dat zit er wel standaard op. Zaken als DLNA, USB, SD kaarten zijn mooi meegenomen, maar zijn geen vereiste. Voor foto's/ muziek weergave gebruik ik, als ik het ooit wil doen, de xbox of playstation wel voor...

Zijn er nog andere dingen die belangrijk zijn en ik over het hoofd zie? Of andere tips met betrekking tot de aanschaf van een nieuwe tv? :)

Eerst op internet een beetje rondkijken om te zien welke schermen je zoal kunnen bekoren - maar dat hab je al gedaan. ;)
Probeer daarna een winkel te vinden waar ze je een demo kunnen geven van de door jou gewenste schermen. Handigste is als ze ook een X360 / PS3 / iets anders vergelijkbaars in je setup in huis hebben voor demo, dan weet je ook waar je thuis aan toe bent.
Ik weet niet waar je woont, maar Smits is hier meestal wel toe bereid. Je kunt ook Vincent op dit forum vragen of hij je een demo kan geven bij Sights & Sounds.
Je kunt zelf DVD's / BD's meenemen maar je kunt natuurlijk ook vragen of de zaak zelf wat leuks in huis heeft.

Succes! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Aleko

Ik heb (en ben) inderdaad onderzoek verricht op internet naar de mogelijkheden. :P

Naast de 40W4500 is de 40W4000 ook een optie. Het grootste verschil (naast DLNA wat ik toch niet ga gebruiken) is het MotionFlow 100hz. Echter er zit wel een euro of 200-300 verschil tussen beiden! Ik ga vanmiddag waarschijnlijk even naar de winkel om te kijken of het 100hz gebeuren écht zo'n groot verschil maakt. Als dit voor mij geen grote verbetering is, is de kans groot dat ik toch voor de 4000 ga...
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

MLCinema

100Hz is wel degelijk een verschil, paneel in de W4500 is ook beter qua kleur etc. Echter wij hebben hem staan naast een 46X4500 en dan lijkt het net alsof de W4500 geen kleuren meer heeft, maar heel erg flets is. Mijn advies zou zijn de PZ85 van Panasonic. Echt een super mooie tv!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

celerontje

Tja, die toestellen die jij zag waren zeker ongekalibreerd?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Aleko

De Samsung TV is afgelopen zondag verkocht voor een erg mooi bedrag :) Vanmiddag zijn vervanger gekocht:

Een Sony 40W4000:

(^Met flits)

(^zonder flits)
O0

Wát een verademing, eindelijk niet meer hoeven turen naar het scherm omdat je het niet zo goed kan zien. Digitale tv ziet er al goed uit, maar Full-HD ziet er écht toppie uit, geweldig! Super scherp en super mooie kleuren.  :thumbs-up:

Heb nu alleen wel het probleem dat ik nu weer kabels moet wisselen als ik wil projecteren... Ik had de tv via HDMI aangesloten en de projector via component. Op die manier hoefde ik nooit kabels te wisselen, omdat de 1909 alle bronnen doorsluist naar de HDMI-output én naar de component-output. De xbox en PS3 zijn beiden via component aangesloten dus dat werkte perfect! Alleen nu heb ik beiden ingesteld op 1080p, wat perfect werkt voor component, maar de denon kan max 1080i via component doorschakelen naar HDMI... Nu is dus zowel de tv als de beamer aangesloten dmv component, wat betekend dat ik weer kabels moet wisselen... Het liefst sluit ik alles dus aan via HDMI. Alleen dan moet ik weer HDMI kabels wisselen, of een switch kopen maar die zijn ook aardig aan de prijs... Daarnaast weet ik niet of de projector 1080p via HDMI accepteert (component heb ik trouwens ook nog niet geprobeerd...) Toevallig iemand die dit weet, accepteert een TW600 1080p via component en HDMI? De meest ideale oplossing is een HDMI switch met 1x in en 2x out. Die ben ik alleen nog niet veel tegen gekomen, de meeste zijn andersom (2x in en 1x out...) Wat zou voor mij een goede switch zijn?

Morgen, bij daglicht, zal ik even wat betere/mooiere foto's maken. :) Nu eerst verder prutsen met de instelllingen  :hehe:
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

JeKa

Gaaf, mooie tv!  :thumbs-up:

Je ps3 over component is echt zonde, zou ik zeker via HDMI doen. In mij topic (zie sig. een van de laatste pagina's) staat wel een mooie switch voor niet al te veel geld.

Aleko

Je switch ziet er interessant uit! Eens even kijken waar deze te koop staat... Wat is het merk/type precies?

Ik heb inderdaad het idee dat de PS3 niet zo goed kan omgaan met 1080p via component. Het lijkt net dat het wat softer is in vergelijking met de de 360. Iets fletser, minder scherp. Is trouwens wel apart om te zien hoe vaak er gewisseld wordt tussen verschillende resoluties van beide consoles nu de TV de resoluties weer geeft. Vooral de PS3 wisselt vaak van resolutie...
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

#107
Mooie TV! ;)

Je wilt dus alle HDMI bronnen op je Denon aansluiten, en dan aan de uitgang van je denon een 1x2 switch hangen?
Hier een linkje van een 1x2 ocatva switch: http://www.livingcinema.nl/catalog/octava-hds12-hdmi-splitter-with-toslink-audio-output-p-331.html
Wel redelijk aan de prijs, maar dan heb je ook wat. ;)
Type anders bij Google even "HDMI switch1x2" in, en je zult genoeg alternatieven te zien krijgen. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JeKa

Quote from: Aleko on February 10, 2009, 21:08:53
Je switch ziet er interessant uit! Eens even kijken waar deze te koop staat... Wat is het merk/type precies?
PM

Atmoz


Nice TV O0

Veel kijkplezier ;D

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Aleko

Quote from: Sol on February 10, 2009, 21:57:21
Je wilt dus alle HDMI bronnen op je Denon aansluiten, en dan aan de uitgang van je denon een 1x2 switch hangen?
Jep, dat is precies wat ik wil! Ik sluit alles aan op de receiver en 1 kabel van de receiver naar de TV, welke dus ook naar de projector moet gaan.

Heb net nog even alles overhoop gehaald hier. Ik wilde perse weten of de projector 1080p accepteerde via HDMI voordat ik ga slapen, anders doe ik toch geen oog dicht  :-X Dus maar even de PS3 losgekoppeld en aan de projector geknoopt dmv een HDMI kabel. Eerst even op de TV alles goed ingesteld en toen duimen dat ik ook beeld zou krijgen op het projectiedoek... En gelukkig kreeg ik beeld!!! Yes, denk dat ik vandaag of morgen maar even HDMI kabels en een switch moet bestellen :D
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

Quote from: Aleko on February 11, 2009, 01:05:58
Jep, dat is precies wat ik wil! Ik sluit alles aan op de receiver en 1 kabel van de receiver naar de TV, welke dus ook naar de projector moet gaan.

Heb net nog even alles overhoop gehaald hier. Ik wilde perse weten of de projector 1080p accepteerde via HDMI voordat ik ga slapen, anders doe ik toch geen oog dicht  :-X Dus maar even de PS3 losgekoppeld en aan de projector geknoopt dmv een HDMI kabel. Eerst even op de TV alles goed ingesteld en toen duimen dat ik ook beeld zou krijgen op het projectiedoek... En gelukkig kreeg ik beeld!!! Yes, denk dat ik vandaag of morgen maar even HDMI kabels en een switch moet bestellen :D

Mooi, mooi, mooi! Gaat lekker daar. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

MLCinema

Mooie tv, de Sony is een prima toestel! Wordt tegenwoordig ook voor leuke prijzen aangeboden.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Aleko

HDMI kabels zijn inmiddels besteld. De switch had ik ook in de planning maar dan moet ik eerst paypal nog even ontdekken... Hoe dat allemaal in elkaar steekt met creditcards en rekeningnummers. Het kan volgens mij nog wel een tijdje duren voordat de switch hier staat, paypal heeft een aantal dagen nodig om het geld over te boeken en dan moet de switch nog verzonden worden...
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

Quote from: Aleko on February 11, 2009, 14:49:53
HDMI kabels zijn inmiddels besteld. De switch had ik ook in de planning maar dan moet ik eerst paypal nog even ontdekken... Hoe dat allemaal in elkaar steekt met creditcards en rekeningnummers. Het kan volgens mij nog wel een tijdje duren voordat de switch hier staat, paypal heeft een aantal dagen nodig om het geld over te boeken en dan moet de switch nog verzonden worden...

Welke switch heb je besteld? :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Aleko

Quote from: Sol on February 11, 2009, 14:57:15
Welke switch heb je besteld? :)
Nog geen 1 :P, maar ik denk dat het dezelfde wordt als JeKa heeft. Hoewel deze ook interessant is. (HDCP, 1.3b, 2x output simultaan, géén stroomtoevoer nodig, $65) Alleen daar komen nog 40 dollar verzendkosten bij... Daarnaast denk ik dat met die ander ik wat beter op de toekomst ben voorbereid... Dan heb ik immers nog 3 extra HDMI ingangen beschikbaar voor toekomstige upgrades...
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

Quote from: Aleko on February 11, 2009, 15:03:38
Nog geen 1 :P, maar ik denk dat het dezelfde wordt als JeKa heeft. Hoewel deze ook interessant is. (HDCP, 1.3b, 2x output simultaan, géén stroomtoevoer nodig, $65) Alleen daar komen nog 40 dollar verzendkosten bij... Daarnaast denk ik dat met die ander ik wat beter op de toekomst ben voorbereid... Dan heb ik immers nog 3 extra HDMI ingangen beschikbaar voor toekomstige upgrades...

Wat doet die DC5V socket daar dan? :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Aleko

Quote from: Sol on February 11, 2009, 15:07:32
Wat doet die DC5V socket daar dan? :P
Die is puur voor de sier :D

Nee alle gekheid op een stokje. Het volgende staat er bij:

# Power Supply:5VDC
# Power Supply is optional. Device is self powered thru HDMI Cables

Dan ga ik ervanuit dat je de powersupply niet perse nodig hebt, heb je hem wel nodig dan plug je hem gewoon in. Waarom je hem wel/niet nodig hebt weet ik niet, misschien als de stroomtoevoer door de HDMI kabels te weinig blijkt te zijn oid?
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

Quote from: Aleko on February 11, 2009, 15:12:27
Die is puur voor de sier :D

Nee alle gekheid op een stokje. Het volgende staat er bij:

# Power Supply:5VDC
# Power Supply is optional. Device is self powered thru HDMI Cables

Dan ga ik ervanuit dat je de powersupply niet perse nodig hebt, heb je hem wel nodig dan plug je hem gewoon in. Waarom je hem wel/niet nodig hebt weet ik niet, misschien als de stroomtoevoer door de HDMI kabels te weinig blijkt te zijn oid?

Gekke Amerikanen... :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JeKa

Quote from: Aleko on February 11, 2009, 15:03:38
Nog geen 1 :P, maar ik denk dat het dezelfde wordt als JeKa heeft. Hoewel deze ook interessant is. (HDCP, 1.3b, 2x output simultaan, géén stroomtoevoer nodig, $65) Alleen daar komen nog 40 dollar verzendkosten bij... Daarnaast denk ik dat met die ander ik wat beter op de toekomst ben voorbereid... Dan heb ik immers nog 3 extra HDMI ingangen beschikbaar voor toekomstige upgrades...

Hou er wel even rekening mee dat je een verloopstekkertje nodig hebt voor je stopcontact

Aleko

#120
Quote from: Sol on February 11, 2009, 15:16:36
Gekke Amerikanen... :P
Vertel mij wat... :hehe:
Quote from: JeKa on February 11, 2009, 15:17:08
Hou er wel even rekening mee dat je een verloopstekkertje nodig hebt voor je stopcontact
Voor wat betreft spanning e.d. kan het wel allemaal, dus alleen een verloopstekkertje nodig? Die zijn algemeen verkrijgbaar gok ik zo...
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

Quote from: Aleko on February 11, 2009, 15:19:34
Vertel mij wat... :hehe:Voor wat betreft spanning e.d. kan het wel allemaal, dus alleen een verloopstekkertje nodig? Die zijn algemeen verkrijgbaar gok ik zo...

;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JeKa

Quote from: Aleko on February 11, 2009, 15:19:34
Vertel mij wat... :hehe:Voor wat betreft spanning e.d. kan het wel allemaal, dus alleen een verloopstekkertje nodig? Die zijn algemeen verkrijgbaar gok ik zo...

ja hoor kan, en redelijk goed verkrijgbaar (ik moest er wel voor naar een elektrospeciaalzaak).

Aleko

Update; Heb eindelijk een switch besteld via Ebay.


Specifications:

HDMI version: HDMI 1.3 (backwards compatable with all HDMI versions)
HDCP Compliant.
Supported resolutions: 1080p/1080i/720p/576p/576i/480p/480i
Input: 1 x HDMI female port (Type A connector) 24K Gold plated
Output: 2 x HDMI female port (Type A connector) 24K Gold plated
Power supply: Self powered via HDMI ( Optional 5vDC AC240v adapter maybe required for non std HDMI devices or long cable runs)
HDMI output cable distance: 15m ( HDMI extender may be needed if longer... 24 AWG cable recommended for 7m + )
Operating temperature range: 0 to +70C
Operating humidity range: 5 to 90% RH

Ben benieuwd. Mijn eerste ervaring met aankopen via Ebay... :D
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Aleko

Vorige week is de switch binnen gekomen. Hij werkt tot nu toe perfect en doet alles wat ik er van verwacht had!  O0



Alleen de xbox is er niet zo blij mee. Op de een of andere manier reset hij zichzelf zodra ik van output wissel. Op zich niet zo'n ramp, alleen hij reset zichzelf naar 720p ipv 1080p!?!? Als ik hem dan zelf weer naar 1080p wil zetten kan dat niet. Ik kan dan maar tot 1080i kiezen, 1080p is grijs...  :-X
De switch zorgt er op een of andere manier voor dat de verbinding verbroken wordt waardoor de 360 zich reset tot maximaal 720p... Zou dit met HDCP te maken kunnen hebben? Het ligt in ieder geval aan de 360, want als ik hem via component aansluit en 1080p laat uitsturen blijft het wel werken. Ook de PS3 werkt perfect op zelfs 1080p/24. Heb nu dus de 360 weer via component aangesloten en de Denon maakt er weer HDMI van. Blijft vreemd. Op AVS heb ik wel het een en ander gelezen over het resetten in combinatie met HDMI en optical/analoog out. Maar ik heb hem dus alleen HDMI aangesloten...   :-\
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--