Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Started by Randal, August 20, 2007, 22:02:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Total Members Voted: 320

Randal

#975
Quote from: Shorty on December  4, 2007, 11:04:45
Neen..... ik speculeerde over de reden waarom paull zo geïrriteerd uit de hoek kwam, terwijl het onderwerp hem naar eigen zeggen helemaal niet interesseerde.
=> Dus je speculeerde over het feit waarom hij je beschuldigde van speculaties...  ;)

Maar goed, je begrijpt kennelijk niet dat deze smiley ;D betekent dat het niet serieus bedoeld is. Snap je?
=> Wie heeft dat toch nog meer gezegd?!   ;D 
Ik zal hem nog een keer aanhalen...
Quote from: Shorty on December  3, 2007, 17:28:44
Ten eerste: knap dat je jezelf in twee zinnen zo kunt tegenspreken!
;D  ;D

Quote from: Shorty on December  4, 2007, 11:04:45
??? Da's de zaken omdraaien.
 
Goed he!   ;D


Paul Landsmeer

Quote from: Shorty on December  4, 2007, 11:04:45
(hele verhalen)   

Zzzzzz....

Kunnen we het nu weer gewoon hebben over BD en HD-DVD?

Robbert54

Quote from: Randal on December  4, 2007, 10:19:26
Wie beweert er dan dat de PS3 niet als volwaardige blu-ray speler wordt gezien?!  ???





1 van die 2 kibbelaars. nou niet zozeer niet volwaardig maar dat het niet mee zou tellen als het gaat om het aantal verkochte spelers.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Paul Landsmeer

Quote from: cip54 on December  4, 2007, 13:01:14
1 van die 2 kibbelaars. nou niet zozeer niet volwaardig maar dat het niet mee zou tellen als het gaat om het aantal verkochte spelers.

Het telt wel mee, maar die verkoopcijfers kun je niet 100% gelijktrekken met cijfers van standalone spelers, dat lijkt me evident.

eazyQ

als je echt goed wil vergelijken kun je idd PS3 verkoopcijfers niet vergelijken met HD-DVD standalone spelers, dan moet je naast de stand-alone spelers bijv ook de HD-DVD add-on voor de xbox meetellen. welke vergelijk je ook wil maken, je moet niet appels met peren gaan vergelijken ;) .

stevefilmfreak54

topic is blu-ray of hd-dvd toch?

Is het niet zo dat de sony PS3 allebei afspeelt?

Dus wat is dan het probleem, snap niet soms al die verschillende, soms negatieve commentaar onderling, wij komen hier ook om elkaar te helpen uitzoeken wat juist de beste producten zijn toch?

Dus, lieve heren laten we bij het topic blijven en iedereen proberen een oplossing te zoeken, want ik zou ook graag willen weten wat de antwoord is:
HD-DVD recorder kopen?
upgrade van mijn huidige DVD speler - Denon1930?
PS3 kopen?
HD-DVD speler?
Blu-ray?
Of de combinatie LG of wachten op de Samsung?

Tjeetje, wat een dilemma, niet alleen voor mijn maar voor ons allemaal die al bezig zijn met een upgrade.

mvg Steve ;D ;D ;D ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

frenkelh

Quote from: stevefilmfreak54 on December  4, 2007, 16:32:13
Is het niet zo dat de sony PS3 allebei afspeelt?


mvg Steve ;D ;D ;D ;D

Was het maar waar  ;D.

Wat, hoeveel, verkopen genereerd is altijd moelijk te bepalen.
Van de PS3 zullen denk ik al snel 10 stuks moeten worden verkocht wil je aan het gelijk aantal verkochte disc's komen wat met een Stand Alone speler wordt genereerd.
Ik denk dat een HD DVD Stand Alone bezitter ook wel meer disc's zal kopen dan een XBOX Add On bezitter, en dat die 90.000 verkochte HD DVD spelers tijdens die $99 WalMart  Actie, niet het aantal verkochte disc's zal genereren wat de eerste generatie HD DVD spelers heeft gegenereerd, die vrijwel aleen door echte HT liefhebbers zijn gekocht.


CineSmurf

Quote from: stevefilmfreak54 on December  4, 2007, 16:32:13
Dus, lieve heren laten we bij het topic blijven en iedereen proberen een oplossing te zoeken, want ik zou ook graag willen weten wat de antwoord is:
HD-DVD recorder kopen?
upgrade van mijn huidige DVD speler - Denon1930?
PS3 kopen?
HD-DVD speler?
Blu-ray?
Of de combinatie LG of wachten op de Samsung?
Of een HDDVD / BD speler in een PC

Ik ben met je eens dat het gewoon heel lastig is. Als simpele leek denk ik:
- Er is maar één merk dat HDDVD spelers maakt, dus dat kan nooit wat worden. Bovendien is het niet een merk dat mij (samen met een heel groot deel van Europa klinkt als een electronica merk)
- Toch komen heel veel films alleen op HDDVD uit, dus toch maar een combi dan?
- Maar dan kan ik weer uit maar één merk kiezen (en gaan zitten wachten op nog een speler)
- Verleiding is ook groot om een (relatief) goedkope HD DVD speler te kopen.
- Maar nu een HDDVD speler kopen betekent dat ik straks ook een BD speler moet kopen.

Dus kom ik er ook nog steeds niet uit. Als tussenoplossing heb ik een HDDVD en BD speler in mijn HTPC gezet, maar dat is ook niet optimaal.

Dus, Steve, ik zit helemaal op jouw spoor. Eigenlijk doe ik al een jaar niks, omdat ik geen idee heb wat verstandig is.... en als ik dat al niet doe, wat doet de rest van Nederland dan die een DVDspeler bij z'n nieuwe platte TV zoekt en voor het eerst met HDDVD en BD in de winkel wordt geconfronteerd.

Volgens mij kent deze formaat oorlog nog steeds alleen maar verliezers...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Tube-freak

Net als velen met ons is het inderdaad lastig een keuze te maken wat te kopen.  Als ik het geduld kan opbrengen om nog tot Januari te wachten dan zou ik een combi speler kopen, dus die van Samsung.  Ik wordt gek gemaakt door die aanbiedingen overal (o.a. Media markt...).  Ik vind het toch wel fijn om geen rekening te hoeven houden met de format war die tussen de Film studios heerst (En nog erger is dat ze opeens van mening veranderen en dus over stappen van blu ray naar hd-dvd en andersom).  Voorlopig kan dvd er ook wel aardig uitzien op een goede projector met goede dvd speler (kan verdomt dicht bij HD kwaliteit in de buurt komen).

Met een combi speler kan je er alles indoen.  Als je net een blu ray speler hebt gekocht en je favoriete film komt net aleen maar op HD-DVD uit dan ben je niet blij.... 

Als Samsung het nog een keer in zijn hoofd haalt om die BD-UP5000 uit te stellen dan ga ik echt niet meer wachten en dan koop ik waarschijnlijk blu ray.
De Samsung BD-P1400 lijkt me een mooi instapper die positief uit testen komt (kan aardig meekomen met duurdere spelers en is op sommige punten zelfs beter dan concurrenten, wat ik er van gelezen heb althans). Wat je ook kan doen is een goedkope samsung en een goedkope HD-DVD kopen ben je waarschijnlijk ongeveer even duur uit als dat je op de combi speler van samsung zou wachten en scheelt ook weinig met de LG combi speler.

Aleen de nieuwe samsung waar iedereen zo een beetje op wacht heeft dus minimaal Blu ray profile 1.1, terwijl de rest allemaal nog zo een beetje op profile 1.0 zit.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

THX-UltraII

QuoteNet als velen met ons is het inderdaad lastig een keuze te maken wat te kopen.  Als ik het geduld kan opbrengen om nog tot Januari te wachten dan zou ik een combi speler kopen, dus die van Samsung.  Ik wordt gek gemaakt door die aanbiedingen overal (o.a. Media markt...).

Zelfde 'probleem' heb ik ook. Heb nu een PS3. Wanneer ik een HD35 koop ben ik in principe klaar. ECHTER, het is 1. nog maar afwachten of er een DTS-HD master update komt voor de PS3 en 2. je mist 1.1 profile.

Quote
Voorlopig kan dvd er ook wel aardig uitzien op een goede projector met goede dvd speler (kan verdomt dicht bij HD kwaliteit in de buurt komen).

dat wel, maar ik vind het steeds moeilijker worden om er een standard def. dvd in te poppen. Zeker als ik binnenkort de TW2000 in huis heb zal het BR/HD assortiment zich uit gaan breiden op mijn planken  :)

QuoteMet een combi speler kan je er alles indoen.  Als je net een blu ray speler hebt gekocht en je favoriete film komt net aleen maar op HD-DVD uit dan ben je niet blij.... 

transformers !!  :( :(

QuoteAls Samsung het nog een keer in zijn hoofd haalt om die BD-UP5000 uit te stellen dan ga ik echt niet meer wachten en dan koop ik waarschijnlijk blu ray.

exact hetzelfde wat ik denk. Ik volg alle topics op AVS nauw gelet. (vrij irritant trouwens dat er inmiddels zo n 5-10 Sams5k threads zijn)

THX-UltraII

QuoteCounting standalone players and the PS3, a total of 2.7 million Blu-ray players have now been sold through to consumers.

That's the word from the Blu-ray Disc Association, in what seems to be a clear response to the HD DVD camp's recent announcement that it had sold over 750,000 "dedicated" players (including standalones and the Xbox 360 HD DVD add-on).
ADVERTISEMENT

That earlier report from the HD DVD camp sparked outrage from Blu-ray supporters, who complained that HD DVD backers were for the first time including sales of the Xbox HD DVD add-on in their numbers to create the artificial impression of a Black Friday sales surge for the format.

In its new announcement, the BDA fights fire with fire, counting both standalone Blu-ray players and the Playstation 3 to come up with a staggering 2.7 million units sold through Black Friday.

Neither group broke out individual sales numbers for standalone players and console-based players.

The BDA went on to tout recently-released Nielsen VideoScan numbers, which gave Blu-ray a resounding lead in software sales Thanksgiving week, boasting 72.6% of all discs sold (compared to 27.4% for HD DVD).

In a statement, the group said, "Despite the $99 HD DVD fire sale, Blu-ray movies were flying off the shelves in this crucial holiday shopping period."

en Sony blijft maar doorknallen zo te zien......

nogirard

Ik heb zelfs een Panasonic BD-10a speler én een Playstation 3, omdat ik vind dat Blu-Ray Disc het moet gaan worden!  ;D

Steun de verkoopcijfers, koop Blu-Ray ;)
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

Rhodanos

Ik doe beide formaten, met een voorkeur voor hd-dvd waar uitgaves in beide formaten beschikbaar zijn. Hd-dvd uitgaves zijn dan vaak meestel beter verzorgd. Zie overigens binnen mijn opstelling (ps3 en x box add on + htpc) geen verschil in beeldkwaliteit.
Ik koop overigens geen formaat, maar films. En bepalend is dan de kwaliteit van de film!

Paul Landsmeer

Momenteel is er nog geen goede keuze, daarvoor is de toekomst van beide formaten nog te onzeker. Wat je ook neemt, je loopt altijd een risico. Je kunt dat risico wel beperken, bijvoorbeeld door voor een PS3 als BD speler te kiezen. Wordt het dan niks met BD, dan kun je er tenminste nog games op blijven spelen. Of door voor een goedkoop instapmodel te kiezen, zoals bij HD-DVD heel goed mogelijk is. Voor 300 euro heb je al zo'n speler.

Zelf heb ik het laatste gedaan: ik heb een Toshiba van 350 euro gekocht waar ook nog vijf films bij zaten. Wordt het dan niks met HD-DVD, is mijn verlies beperkt tot een paar honderd euro. Bovendien heb ik intussen al voldoende titels verzameld om, ook als HD-DVD faalt, nog lang van de speler te kunnen genieten.

Randal

Quote from: Paull on December  4, 2007, 20:58:50

Zelf heb ik het laatste gedaan: ik heb een Toshiba van 350 euro gekocht waar ook nog vijf films bij zaten. Wordt het dan niks met HD-DVD, is mijn verlies beperkt tot een paar honderd euro. Bovendien heb ik intussen al voldoende titels verzameld om, ook als HD-DVD faalt, nog lang van de speler te kunnen genieten.
Maar wat als HD-DVD faalt, en vlak daarna je speler faalt...
=> Dan zit je met een paar dure onderzetters...  ;)

Gaeje

ik snap ook dat wachten op die combi spelers niet. als je nu de dumpprijzen van hd dvd spelers ziet en de zeer redelijke prijs van de instap ps3 dan kan je die toch beter alletwee kopen en ben je nog beter en goedkoper af dan de eerste combi spelers... die waarschijnlijk toch crappy beeld gaan geven

Shorty

Quote from: Randal on December  4, 2007, 11:50:03
=> Dus je speculeerde over het feit waarom hij je beschuldigde van speculaties...  ;)

Maar goed, je begrijpt kennelijk niet dat deze smiley ;D betekent dat het niet serieus bedoeld is. Snap je?
=> Wie heeft dat toch nog meer gezegd?!   ;D 
Ik zal hem nog een keer aanhalen...  ;D  ;D
Goed he!   ;D



Kom op, Randal! Van jou had ik méér verwacht!   >:D

;D

VrGr,

Bart J.

Randal


Quote from: Shorty on December  4, 2007, 21:27:07
Kom op, Randal! Van jou had ik méér verwacht!   >:D

;D

VrGr,

Bart J.
Krijg je dan niet genoeg van me ?! >:D  ;D 


Rhodanos

#993
QuoteMaar wat als HD-DVD faalt, en vlak daarna je speler faalt...

Dan koop je gewoon een nieuwe speler. Er is al zoveel software van beide formaten op de markt dat de hardware ook wel beschikbaar blijft. Je kunt nog steeds vrc's kopen. Je kunt nog steeds sacd en dvd-audio spelers kopen.

Quoteik snap ook dat wachten op die combi spelers niet. als je nu de dumpprijzen van hd dvd spelers ziet en de zeer redelijke prijs van de instap ps3 dan kan je die toch beter alletwee kopen en ben je nog beter en goedkoper af dan de eerste combi spelers... die waarschijnlijk toch crappy beeld gaan geven

Darvoor zijn verschillende argumenten denkbaar:
- blijkens previews heeft de samsung combi een zeer goede beeldkwaliteit;
- je hebt met een combispeler maar één netwerkaansluiting nodig;
- je spaart stroom op, want je hebt een standbyapparaat minder;
- de samsung heeft een 7.1. analoge uitgang, dat betekent voor hen met receivers zonder hdmi, maar met analoge ingangen dat ze voorlopig niet extra hoeven te investeren in apparatuuur
- maar één extra afstandsbediening.

Geen argument van mij, maar wat iemand anders stelde, je kunt de nieuwe samsung combi niet vergeleken met de goedkope instapmodellen nu, maar meer met de duurdere spelers.

Shorty

Quote from: Paull on December  4, 2007, 11:58:26
Zzzzzz....

Kunnen we het nu weer gewoon hebben over BD en HD-DVD?

Bedankt voor je zoveelste onvolwassen bijdrage aan deze door jezelf gestarte discussie. Hopelijk heb je inmiddels toch begrepen dat het niet slim is om de boodschapper aan te vallen als de boodschap je niet bevalt. Aan trolls is hier geen behoefte.
En ik ga je dan ook niet langer voeren.

VrGr,

Bart J.

Marcel W

Quote from: Shorty on December  4, 2007, 21:43:02
Bedankt voor je zoveelste onvolwassen bijdrage aan deze door jezelf gestarte discussie. Hopelijk heb je inmiddels toch begrepen dat het niet slim is om de boodschapper aan te vallen als de boodschap je niet bevalt. Aan trolls is hier geen behoefte.
En ik ga je dan ook niet langer voeren.

VrGr,

Bart J.
Ik zou zeggen: lees je eigen post eens goed door (voor het ultieme gemak staat ie hierboven gequoot) en neem je eigen advies ter harte.

Paul Landsmeer

Quote from: Randal on December  4, 2007, 21:24:25
Maar wat als HD-DVD faalt, en vlak daarna je speler faalt...
=> Dan zit je met een paar dure onderzetters...  ;)

Dat zal best meevallen, verwacht ik. Jaren terug heb ik mijn omvangrijke LaserDisc collectie verkocht, maar zou ik die nu nog hebben, dan kan ik zelfs daarvoor nog meer dan genoeg spelers kopen, vaak zelfs nieuwe. Aan hardware voorlopig geen gebrek.

Tube-freak

Als je nu een speler koopt, maakt niet uit of het dvd, hd-dvd of blu ray is. Je kan je er mijns inziens toch wel enkele jaren plezier van hebben aangezien er al enkele tientallen, wellicht zelfs honderden HD-titels beschikbaar zijn. Dus zelfs al zouden beide HD-formaten achterhaald zijn dan kan je nog jaren vooruit lijkt mij.

Voor mij persoonlijk is het grootste probleem dat ik niet afhankelijk wil zijn van een film maatschappij.  Ik koop een film omdat ik hem goed vind en niet om het (HD)formaat waar hij op geleverd wordt.  Als je bijvoorbeeld een fan ben van een bepaalde serie films die aleen op HD-DVD uitkomt en je wil ook graag een bepaalde serie of film zien die aleen exclusief op blu ray uitkomt dan zit je al voor een dilemma.  Aleen daarom zou ik al voor een combi speler kiezen.  Eigenlijk is er maar een logische keuze en dat is die nieuwe Samsung combi speler waar de halve wereld al op wacht (Die LG is ook al weer acherhaald...)

Het zal nog wel even duren voordat de "Hi end" Merken gaan beslissen wat ze gaan bouwen dus in de tussentijd moet je toch wat.  Een grote speler in de HT markt zoals Denon heeft zelfs al dingen uitgesteld.  Een HD versie van de Denon DVD-3930 zou echt een welkome aanvulling zijn, maar in het heetst van de strijd lees je allerlei (HD) persberichten waar ze later weer op terug komen, wat overigens ook het geval is bij Samsung.  De consument raakt confused maar tegelijkertijd hebben ze de behoefte om iets te kopen.  Het is een wispelturige tijd waarin iedereen graag een antwoord wil op grote HD-vraag, aleen is er geen simpel eenduidig antwoord mogelijk op dit moment.

Stel je moet wat kopen voor een  (HD)kerst-cadeau.  Ik zou niet weten wat. 100% goed zal het toch nooit zijn op dit moment.  Als de Hardware goed is dan is de software aleen op het verkeerde formaat beschikbaar en dat soort problemen krijg je onheroepelijk, ansersom ook waarschijnlijk...
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Grindtegel

Hier een linkje naar een interessante reactie/ complottheorie van Michael Bay (o.a. Transformers) over hd/bluray

http://www.gamer.nl/doc/43275/Michael-Bay-Microsoft-wil-dat-HD-DVD-faalt
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

redfox001

Dan moet Microsoft al het downloaden van dvd's als alternatief voor het HD gebeuren in gedachten hebben zijn ze met iets bezig dat marktrijp is? Ik hoop het! Maar om daar het hele HD gebeuren voor plat te leggen tja dat is te microsoft.