Re: VAD Show 2007

Started by kippekop, August 20, 2007, 16:28:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

tiptop

Dit jaar ben ik natuurlijk ook weer van de partij, samen met een vriend/neef van me die "gematigd" audiofiel is ;D :D

Altijd leuk om even te neuzen en platen of CD's uit te zoeken. Wel jammer idd dat veel merken waar ik in geïnteresseerd ben niet aanwezig zijn.
Maar er is zoveel te zien dat de tijd toch wel vol wordt gemaakt.
:)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LexiconLogan

komt martin logan nog wel?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

AppleMies

Het is een bekend fenomeen dat de ON-even jaren voor veel exposanten een reden is om verstek te laten gaan. Psychologisch effect.  2008 bekt gewoon beter dan 2007.  Ook heeft men niet ieder jaar iets nieuws te tonen, men moet keuzes maken, budget van menig exposant is niet oneindig. De meeste marktintroducties vinden ook plaats in even jaren.  De even jaren zijn dan ook de jaren dat de meeste beurzen en tentoonstellingen worden gehouden en daadwerkelijk betere resultaten boeken voor exposanten.

(ja, ik ben werkzaam in B&T, beurzen en tentoonstellingen)


AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

papaleo

Is this a joke...?

Tja...,het zal dan wel...wat zit de mens toch vreemd in elkaar  :-\

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bmateijsen

Die hebben er al jaren niet meer gestaan ... ;),

Quote from: Lexicon Logan on September 29, 2007, 22:39:30
komt martin logan nog wel?

tiptop

Quote from: AppleMies on September 30, 2007, 09:55:07
Het is een bekend fenomeen dat de ON-even jaren voor veel exposanten een reden is om verstek te laten gaan. Psychologisch effect.  2008 bekt gewoon beter dan 2007.  Ook heeft men niet ieder jaar iets nieuws te tonen, men moet keuzes maken, budget van menig exposant is niet oneindig. De meeste marktintroducties vinden ook plaats in even jaren.  De even jaren zijn dan ook de jaren dat de meeste beurzen en tentoonstellingen worden gehouden en daadwerkelijk betere resultaten boeken voor exposanten.

(ja, ik ben werkzaam in B&T, beurzen en tentoonstellingen)


AppleMies
Misschien dat als iedereen in de oneven jaren ook komt, de resultaten ook in deze jaren beter zijn :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

AppleMies

#31
Quote from: papaleo on September 30, 2007, 11:54:46
Is this a joke...?

Tja...,het zal dan wel...wat zit de mens toch vreemd in elkaar  :-\



Helaas niet Leo, ben ik bang.  Volgend jaar krijg ik het veel drukker dan dit jaar.  Kijk bijvoorbeeld naar belangrijke grote beurzen die om de twee jaar worden gehouden: alrijd in even jaren. Ik maak al jaren mee dat klanten de jaarlijkse events mijden om budgettechnische redenen en bewust ook weer de even jaren kiezen voor deelname.  Dat is ooit zo ontstaan en dat vernaderd helaas niet meer.  Het zou inderdaad beter zijn om dit te spreiden.......maar ja, die discussie voeren wij in deze branche al jaren.  Leg het de organisatoren maar uit.... ;)
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Jean Sibelius

Zoals ieder jaar toch even gaan kijken of er nog interessante nieuwe ontwikkelingen zijn...

Daarnaast blijft het ieder jaar voor onze audioclub een interessante lokatie om aan demowerving te doen ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Gullwing

#33
Ik sla dit jaar maar een keertje over, vond het vorig jaar een beetje tegenvallen, voor de HT'er was er weinig leuks te zien helaas, voor de stereo liefhebber des te meer, maar mijn zwaartepunt ligt een beetje in het HT gebeuren, lees de reactie's volgende week wel hoe de verhouding dit jaar lag met HT/stereo, mocht het HT gebeuren weer wat meer aandacht krijgen dit jaar, dan misschien in 2008 weer een tripje richting Veldhoven.....
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

bmateijsen

Ik verwacht iets meer HT te zien, maar stereo zal de overhand hebben. De TW2000 krijgt in ieder geval zijn NL introductie op de VAD, dus dat is erg leuk!

nogirard

Ik ben vooral meer geinteresseerd in de verschillen van de JVC D-Ila projector en de nieuwe Marantz Projector. Vorig jaar zaten de twee importeurs in kamers naast elkaar te showen. De JVC man had ook leuk materiaal mee van Bikini destinations  :P
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

bmateijsen

JVC staat er weer, Marantz weet ik niet of die een actieve demo hebben.
Toch ben ik van mening dat je beter en rustiger bij een goede dealer kan gaan kijken.

Quote from: nogirard on October 14, 2007, 20:41:04
Ik ben vooral meer geinteresseerd in de verschillen van de JVC D-Ila projector en de nieuwe Marantz Projector. Vorig jaar zaten de twee importeurs in kamers naast elkaar te showen. De JVC man had ook leuk materiaal mee van Bikini destinations  :P


El Penumbra

Quote from: bmateijsen on October 14, 2007, 20:42:05
JVC staat er weer, Marantz weet ik niet of die een actieve demo hebben.
Toch ben ik van mening dat je beter en rustiger bij een goede dealer kan gaan kijken.


Dat laatste is zondermeer waar. Van rustig kijken/luisteren/genieten is maar zelden sprake op de VAD.

nogirard

Quote from: bmateijsen on October 14, 2007, 20:42:05
JVC staat er weer, Marantz weet ik niet of die een actieve demo hebben.
Toch ben ik van mening dat je beter en rustiger bij een goede dealer kan gaan kijken.


Dat is dan wel zo, maar zelf vind ik het in de orienterende fase prettig om zonder verkoper meerdere merken van verschillende importeurs belangeloos te bekijken en te beluisteren.
Daarna maak ik de stap naar een dealer/winkel.
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

DickVD

#39
Quote from: bmateijsen on October 14, 2007, 20:42:05
JVC staat er weer, Marantz weet ik niet of die een actieve demo hebben.
Toch ben ik van mening dat je beter en rustiger bij een goede dealer kan gaan kijken.

Hoi Björn,

Als ik op de website kijk, dan zie ik JVC zelf er niet tussen staan, maar door bv AVtunes wordt wel de HD1 geshowd.

Ik ga iedergeval ook even kijken, vnl voor de aanschaf van een fullhd-projector, kan ik met eigen ogen b.v. de HD1 en de TW2000 en nog meer merken vergelijken :P
Je kan van een dealer niet verwachten of hij even 4 of alle fullhd projectoren eeven naast elkaar zet ::)
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

bmateijsen

AVtunes is de distributeur voor JVC Pro projectoren, dus dat verklaart het.

Quote from: DickVD on October 15, 2007, 20:23:56
Hoi Björn,

Als ik op de website kijk, dan zie ik JVC zelf er niet tussen staan, maar door bv AVtunes wordt wel de HD1 geshowd.

Ik ga iedergeval ook even kijken, vnl voor de aanschaf van een fullhd-projector, kan ik met eigen ogen b.v. de HD1 en de TW2000 en nog meer merken vergelijken :P
Je kan van een dealer niet verwachten of hij even 4 of alle fullhd projectoren eeven naast elkaar zet ::)

DickVD

weten jullie wat meer van deze luidspreker  ???, plaatje post ik erbij.
Die vond ik op http://www.vad-show.nl/ en dan klikken op merken.

Lijkt mij een grote pijp, die een super laag tonenbereik heb, 15Hz  ???

Als die gaat gebruiken dat lijkt het wel of er een Leopardtank stationair staat te draaien, leuk voor je buurt O0
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

Joep

Quote from: DickVD on October 15, 2007, 20:48:35
weten jullie wat meer van deze luidspreker  ???, plaatje post ik erbij.
Die vond ik op http://www.vad-show.nl/ en dan klikken op merken.

Lijkt mij een grote pijp, die een super laag tonenbereik heb, 15Hz  ???

Als die gaat gebruiken dat lijkt het wel of er een Leopardtank stationair staat te draaien, leuk voor je buurt O0

Dat-ie het bereik heeft, wil nog niet zeggen dat het ook in de muziek zit (of op de cd staat). ;)

On-topic: Ik ga dit keer weer eens wel. Er zit niet veel naar mijn smaak tussen, maar wil bepaalde importeurs/merken toch even zien. Ga waarschijnlijk op maandag (dealerdag).

Jammerlijk om te zien dat de grote importeurs het af laten weten. Misschien spelen er dingen maar het is wel DE show van Nederland de comsument weet die verhalen niet en ziet alleen de afwezgheid van bepaalde merken.

DickVD

Quote from: Proprius on October 15, 2007, 22:04:38
Dat-ie het bereik heeft, wil nog niet zeggen dat het ook in de muziek zit (of op de cd staat). ;)

On-topic: Ik [knip]

Met films en de computer kan je allicht lager gaan, maare nu weet ik nog niks, weet jij geen site over die luidsprekers?

alvast bedankt ;)
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

new kid in town

Quote from: Proprius on October 15, 2007, 22:04:38

Jammerlijk om te zien dat de grote importeurs het af laten weten. Misschien spelen er dingen maar het is wel DE show van Nederland de comsument weet die verhalen niet en ziet alleen de afwezgheid van bepaalde merken.

Blijf erbij dat het proppen EN warm is in de hotelkamers en in de gangen.
Vooral bij de publiekstrekkers als Pioneer en Epson is het als in een drukke kroeg :"twee personen eruit, twee personen erin".
In de grotere ruimten zoals de Baroniezaal heb je dan weer de mogelijkheid op adem te komen.

Joep

Dat ben ik met je eens. Ik trek ook niet voor niets mijn zomerpakje aan als ik ga. Een andere lokatie zou niet verkeerd zijn, misschien ook wat centraler.. Maar voordat het op een betere plek zal worden georganiseerd, moeten de grote jongens niet afhaken.

tiptop

Quote from: nogirard on October 15, 2007, 16:37:13
Dat is dan wel zo, maar zelf vind ik het in de orienterende fase prettig om zonder verkoper meerdere merken van verschillende importeurs belangeloos te bekijken en te beluisteren.
Daarna maak ik de stap naar een dealer/winkel.
Idem hier ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

harrytasker

Quote from: tiptop on October 16, 2007, 17:22:50
Idem hier ;)
inderdaad.

Verder is het wel een ontiegelijk flauw excuus om alleen in de even of oneven jaren te komen (als dat al het geval is...bij Penhold volgens mij niet).

Blijkt maar weer dat veel bedrijven hun klanten niet echt serieus nemen en dat is volgens mij in de branche het belangrijkste wat er is....
5150 time!

tiptop

Quote from: harrytasker on October 16, 2007, 19:39:13
inderdaad.

Verder is het wel een ontiegelijk flauw excuus om alleen in de even of oneven jaren te komen (als dat al het geval is...bij Penhold volgens mij niet).

Blijkt maar weer dat veel bedrijven hun klanten niet echt serieus nemen en dat is volgens mij in de branche het belangrijkste wat er is....
Mischien doen ze het onbewust. Wel erg jammer idd dat ze van mening zijn dat ze de beurs niet nodig hebben omdat ze "toch wel verkopen".
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

new kid in town

#49
Quote from: harrytasker on October 16, 2007, 19:39:13
Verder is het wel een ontiegelijk flauw excuus om alleen in de even of oneven jaren te komen (als dat al het geval is...bij Penhold volgens mij niet).

Blijkt maar weer dat veel bedrijven hun klanten niet echt serieus nemen en dat is volgens mij in de branche het belangrijkste wat er is....

Penhold komt nooit naar Veldhoven. Men verwacht dat bezoekers wel naar hun showroom in Geldermalsen komen als men iets wil zien of horen. En zo heeft Sony heeft haar showroom in Sonyplaza (Amsterdam). Men verwacht gewoon dat de klant wel daarheen komt. Panasonic in s'-Hertogenbosch etc. etc.
Voor hen is standruimte dan te duur en onnodig. Men houdt het hele jaar een show in de eigen ruimte.
Veelal ook op zaterdag geopend.
Bovendien kan men de klant gericht benaderen en helpen en zijn het de klanten die gericht hun merk zoeken.
Kopje koffie erbij en het commerciële praatje doen de rest.

Daaraan is de aloude Firato ook ten onder gegaan. De grote jongens haakten af vanwege de hoge kosten.
De beurs werd te duur en viel als een kaartenhuis in elkaar.
Ik ben zelf een paar jaar geleden naar een Hear and See ( ?)beurs geweest in de Jaarbeurs.
Ook met allerlei gadgets en nieuwe technieken. Het moest een jaarlijks weerkerend evenement worden, maar dan in de RAI.
Nooit meer wat van gehoord......