Nieuwe Full HD Panasonic plasma's met contrast 10.000:1

Started by koffieleut, August 9, 2007, 11:41:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denada

Ik zie nu op kieskeurig dat de Panasonic TH-42PZ70E is toegevoegd, een contrast van 10:000:1 en een prijs van 1724 Euro, zal nog wel wat gaan dalen als het scherm beter verkrijgbaar wordt..

Ben benieuwd naar de eerste reviews, zal voor het eind van het jaar wel verkrijgbaar worden voor onder de 1500 euro, zou niet verkeerd zijn voor een Full HD plasma, nu alleen nog wat meer zekerheid over de 1080/24p ondersteuning...

Bengbeng

#76
Quote from: denada on September 10, 2007, 14:35:32
nu alleen nog wat meer zekerheid over de 1080/24p ondersteuning...

QuotePS3 Blu-ray playback. 12 out of 10.
This is the bees knees. Playback is flawless to my eyes. I mean really flawless, no judder, no motion smearing, fantastic colours and superb in your face detail. I have tested on all the playback modes that the PS3 outputs (24 also) and can see no difference. All give super smooth playback. Just watched Alien Vs Predator (Blu-ray version) and I am gobsmacked at the detail and crispness of this movie. All these people who keep asking if this set outputs 24 frames etc, why are you so bothered, it's got no judder or anything as far as my naked eye can see. I also have this favourite movie of mine on normal DVD and I will tell you now, I'll never watch it again on the old format. The blacks really are as black as a black hole with this PZ70 and the colours are so much better than any LCD I have had the time to look at
.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=612803&page=19
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

denada

Dat klinkt dan weer allemaal redelijk positief in dat draadje, als het allemaal prima werkt, waarom zou je dan weer gaan wachten op de 11g Pannys?

Uit hetzelfde draadje :

This is a very interesting plasma, at a tempting price. But at 42", it's not clear to me that one wants full-HD . . . watching a Blu-Ray of the Fantastic 4 yesterday on a PZ70, things got very blurry when there was rapid movement . .

Op een amerikaans forum zie ik trouwens ook deze opduiken : TH-42PZ77U, is dit dezeflde als de PZ70 in Europa, of is dit weer een ander scherm?

Resinman

Dus als ik het goed begrijp is de TH-42PZ70E hetzelfde als de 42PY700 alleen dan met minder "opties". De schermen en techniek zijn hetzelfde?

Fico

Offcieel zou geen enkele Viera vandaag 1080p24 aankunnen, maar volgens de eigenaars op AVForums zou de TH-42PZ70 in tegenstelling tot de TH-42PY700 wél 1080p24 accepteren.

Het is echter nog niet helemaal duidelijk of hij dit nu in 60 Hz of 72 Hz gaat afspelen ???
Het ene gerucht zegt dat hij het in 60 Hz doet, het andere zegt 72 Hz  :-\

Dit is zeer belangrijk omdat elk oorspronkelijk filmbeeldje van een Blu-ray / HD DVD evenveel versneld moet worden, zoniet krijg je geen 100% natuurlijke versnelling van je originele filmbeeldjes:

- 24 fps -> 60 Hz -> filmbeeldjes ABCD -> worden weergegeven als AAABBCCCDD (niet 100% vloeiend)
- 24 fps -> 72 Hz -> filmbeeldjes ABCD -> worden weergegeven als AAABBBCCCDDD (100% vloeiend)

Tot op heden was dat allemaal niet van belang omdat het beeld en het geluid op onze PAL regio 2 DVD's allemaal gepitched zijn van 24 fps -> 25 fps en dit 24fps probleem zich helemaal niet stelt.

Ook is er nog steeds véél onduidelijkheid over het echte contrast dat deze Panasonic's kunnen weergeven. De ene website zegt 5.000:1, de andere 10.000:1. Volgens mij zijn het allemaal panels met een contrast van 5.000:1 en kunnen ze zelfs niet meer tippen aan de laatste Samsung plasmaschermen en zeker niet aan de Pioneer Kuroschermen. Met de komst van de Panasonic 11G schermen wordt er verwacht dat deze over dezelfde nieuwe plasmatechnologie zullen beschikken die vandaag al in de Kuroschermen zit en zouden deze volgens de laatste berichten die ik heb gelezen ook gaan beschikken over een échte 24fps ondersteuning met 72 Hz weergave.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ramius

Panasonic is spijtig genoeg al altijd zeer onduidelijk geweest omtrent de specs van hun schermen... ;)
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Fico

Quote from: Resinman on September 12, 2007, 14:50:12
Dus als ik het goed begrijp is de TH-42PZ70E hetzelfde als de 42PY700 alleen dan met minder "opties". De schermen en techniek zijn hetzelfde?

Resinman, op AVForums staat de volgende interessante informatie over de PZ70 :)

Panasonic TH-42PZ70 & TH-50PZ70 Specifications

• Panasonic MANUAL

The Panasonic PZ70 is not necessarily a cut down PZ700 panel. Although it does not have the better sound package and only has 2 HDMI inputs, it does however have a side SD Card slot, side connectivity inputs/outputs, and a higher contrast ratio of 10,000:1 (see spec below). The PZ700 is being replaced with a PZ750.

• G10 1080P Full-HD Panel
• 1,920 x 1,080 Pixels
• 68.7 Billion Colours
• 10,000:1 Contrast
• DVB Digital Tuner
• Fastext
• V-Real 2 Processor & Driver
• Wobbling Screensaver
• 1:1 Pixel Mapping (Overscan On/Off)
• Auto/16:9/14:9/4:3/Zoom1/Zoom2/Zoom3 Aspect Ratios
• 10W Speakers x 2 (side)
• SD Memory Card Slot x 1 (side)

Video Connectivity

• HDMI Video/Audio Input v1.2 x 2 (rear)
• Component Video/Audio Input x 1 (rear)
• PC D-Sub Video Input x 1 (rear)
• RGB Scart Video Input x 2 (rear)
• Composite Video Input x 1 (side)
• S-Video Input x 1 (side)

Audio Connectivity

• RCA Phono Audio Input x 1 (side)
• RCA Phono Audio Input x 1 (rear)
• Headphone Audio Output x 1 (side)

Dimensions ( W × H × D ) - Weight

The following dimensions are for the TV only - without the supplied stand.

• 42PZ70 - 1,134 mm × 641 mm × 116 mm - 35.0 kg
• 50PZ70 - 1,323 mm × 754 mm × 99.5 mm - 43.0 kg

PZ70B & PZ70E Overscan Options

There is a believed difference in the overscan (1:1 pixel mapping) options between the UK 'B' panel and the EU 'E' panel. These differences have been outlined within the EU & UK Panasonic manuals and provided by ICM76.

PZ70B Manual States:
Selects the screen area displaying the image (Off / On)
On : Enlarged the image to hide the edge of the image.
Off : Displayed the image in the original size.
• Set to "On" if noise is generated on the edge of the screen.
• This function is available when aspect is set to Auto or 16:9.
• This function can be memorized for SD (Standard definition) and HD (High definition) signals separately.

PZ70E Manual States:
Selects the screen area displaying the image (Off / On)
On : Enlarged the image to hide the edge of the image.
Off : Displayed the image in the original size.
• Set to "On" if noise is generated on the edge of the screen.
• This function is available when aspect is set to Auto or 16:9.
• 1080i or 1080p signal only

1080p24 Myth

Panasonic has not stated that the PZ70 is a 24fps panel. From the below thread by TDM34 it has been found that the PZ70 accepts a 1080p24 input, what it does with this next is as of date unknown. The two possibilities are; either internal conversion to 1080p60 or true 3:3 pull down @ 72hz is carried out. The PZ700 does not accept a 24fps signal.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=615952

PC HDMI Connectivity

I have my TH-42PZ70B connected via DVI > HDMI to my HTPC with overscan turned OFF in the TV settings and it works like a charm. At this moment in time I do not have any information regarding connecting via VGA as I have not tried this and have no need to.


Bron: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=617455
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

mack

In de nieuwe uitgave van de audiovision wordt de TH-42PZ70E aan de tand gevoelt.

Op een duits forum zag ik een paar punten van deze test voorbij komen.



In der Bildbewertung ist er identisch wie der 42er700E abgeschnitten (der 50PZ700er ist bei DVD und HDTV jeweils ein Punkt besser abgeschnitten):

TV analog = 4 von 5 Punkten
DVD digital = 12 von 15 Punkten
HDTV = 8 von 10 Punkten

Damit war der Pana übrigens in allen Bereichen besser, als der zum Vergleich herangezogene Full-HD LCD von JVC.

Gesamtwertung wie beim 700er = 80 von 100 Punkte.


Interessant fand ich auch folgende Aussage zur DVD-Wiedergabe:
"...und schließlich ist da noch das Full-HD Panel (des Pana) mit seinen 1080Zeilen, das bereits bei PAL-Auflösung einen Schärfevorteil bietet: Im Vergleich zu Displays mit 720 oder 768 vertikalen Bildpunkten stellt es ein 576-Zeilen-Bild feiner dar."

Das deckt sich übrigens mit meinen Erfahrungen.

Gruß

Atlog


Achso, die Kontrastwerte sind ähnlich wie beim 42erPZ700, (Schwarzwert ist identisch, beim Maximalkontrast ist der 70er vorn, bei der ANSI-Kontrastmessung war der 700er vorn...ist wohl Serienstreuung)! Damit bestätigt sich, was einige schon vermutet haben, dass die wesentlich bessere Werksangabe (10000:1 statt 5000:1) wohl auf ein geändertes Messverfahren zurückzuführen ist.


Dus het lijkt eerder een scherm met een 5000:1 contrast te zijn. ( wat ook een mooi plaatje geeft )
Vandaar de verschillende opgave op verschillende panasonic sites.
Maar verder nog geen nieuws over 24P weergave zonder judder. (zal wel getest zijn maar wordt niet opgemerkt)

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

mack

Quote from: Marcel_T. on September 15, 2007, 01:15:49
Volgens Audiovision doet deze geen 24P.

En dat is toch waar de meeste op gehoopt hadden.
Waarom pana dat niet gewoon meteen mee hebben genomen bij een nieuwe serie die full hd is  >:D

Bengbeng

#85
Quote from: Marcel_T. on September 15, 2007, 01:15:49
Volgens Audiovision doet deze geen 24P.

Diverse PZ70 eigenaren lullen dus uit hun nek?  ::) Of bedoelde hij de PZ700, deze slikt idd geen 1080p24.

Ik heb ondertussen wel 10 verschillende PZ70 eigenaren op diverse forums zien vermelden dat de PZ70 probleemloos 1080p24 accepteert van hun Playstation III, ik begin ondertussen een beetje moe te worden van deze kwestie. Is het nou ja of nee.  ;D

Quote
"...und schließlich ist da noch das Full-HD Panel (des Pana) mit seinen 1080Zeilen, das bereits bei PAL-Auflösung einen Schärfevorteil bietet: Im Vergleich zu Displays mit 720 oder 768 vertikalen Bildpunkten stellt es ein 576-Zeilen-Bild feiner dar."

Beter PAL weergave dan 720p schermen, da's opmerkelijk en goed nieuws. Maar ja, dan nog zal dit toestel waarschijnlijk nooit de waardering krijgen die het verdient, hij kost namelijk maar 2300 euro (50" versie). Dat is bijna 3 maal(!!!) goedkoper dan de adviesprijs van het 1080p scherm van de grote concurrent, Pioneer.
2300 euro is natuurlijk véél te goedkoop, de mensen willen liever besodemietert worden met
een zwaar overprijsd scherm.  ;D ;)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Quote from: Bengbeng on September 15, 2007, 04:43:03
Beter PAL weergave dan 720p schermen, da's opmerkelijk en goed nieuws. Maar ja, dan nog zal dit toestel waarschijnlijk nooit de waardering krijgen die het verdient, hij kost namelijk maar 2300 euro (50" versie). Dat is bijna 3 maal(!!!) goedkoper dan de adviesprijs van het 1080p scherm van de grote concurrent, Pioneer.
2300 euro is natuurlijk véél te goedkoop, de mensen willen liever besodemietert worden met
een zwaar overprijsd scherm.  ;D ;)

Dat is nu net wat Ramius en ik hebben opgemerkt in die ene winkel in Rumst waar de TH-50PV700 naast een TH-50PZ700 stond te spelen met gewone analoge kabel tv. Doordat de 1080p modellen over bijna 2x zoveel pixels beschikken t.o.v. een 768p scherm is het blijkbaar ook mogelijk om meer kleurnuances weer te geven en meer schaduwdetail. Het lijkt in de realiteit soms een beetje wazig maar als je een tijdje goed let op de dégradé's dan zie je toch een voordeel van die 1080p modellen, de lucht en de wolken is daar bijvoorbeeld een goed voorbeeld van. Denken dat een 1080p TV vandaag de video processing van een PAL signaal niet aankan is gewoon onzin.

Alhoewel ik de nieuwe Pioneer Kuro schermen véél mooier, zijn deze laatste naar mijn ook véél te duurder en bieden zij zeker geen "betrouwbaardere" TV's dan bijvoorbeeld Panasonic. Zeggen dat een Panasonic nu minder betrouwbaar is geworden omdat de prijs lager is dan vroeger is gewoon larie.

Ik ben het helemaal met je eens dat zeer veel mensen denken dat een Pioneer beter is omdat hij zoveel duurder of gewoon omdat zij die mooi vinden. Net zoals dat ze denken dat een Mercedes of een BMW betrouwbaarder zou zijn dan een Opel of een Volkswagen. Gewoon bullshit dus. De Pioneer heeft in tegenstelling tot vorig jaar wel het voordeel dat ze momenteel over de nieuwe PDP technologie bechikken die de Panasonic gewoonweg duidelijk overtreft en ik denk dan ook dat dat nu juist de reden is waarom de Panny Full HD niet de waardering die het verdient. Contrast en andere beeldeigenschappen zijn nog net ietsje belangrijker dan de verhoogde resolutie. Vandaar waarschijnlijk dat die Full HD LCD tot hiertoe nooit echt konden tippen aan de 768p plasmaschermen  >:D

Spijtig dat ik dit weekend geen tijd hebt om eens een keertje naar Arnhem te rijden want Vincent gaat vandaag bij Smits een side-by-side demo geven van de 508XD vs. LX508D met een Blu-ray van Blood Diamond  over HDMI@1080p24  :o :o 8)
Zouden we meteen met onze eigen ogen kunnen zien of Full HD vs HD Ready echt loont op een 50" scherm  :P
Misschien dat Ramius vanavond verslag kan uitbrengen  ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Marcel_T.

Quote from: Bengbeng on September 15, 2007, 04:43:03
Diverse PZ70 eigenaren lullen dus uit hun nek?  ::) Of bedoelde hij de PZ700, deze slikt idd geen 1080p24.

Geen idee, ik geef alleen maar door wat er in de (nieuwe) Audiovision staat over de PZ70.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

mack

Quote from: Bengbeng on September 15, 2007, 04:43:03
Diverse PZ70 eigenaren lullen dus uit hun nek?  ::) Of bedoelde hij de PZ700, deze slikt idd geen 1080p24.

Ik heb ondertussen wel 10 verschillende PZ70 eigenaren op diverse forums zien vermelden dat de PZ70 probleemloos 1080p24 accepteert van hun Playstation III, ik begin ondertussen een beetje moe te worden van deze kwestie. Is het nou ja of nee.  ;D

Meten is weten en daar gaat het om.

En volgens mij ondersteunt de Ps3 alleen de 24p uitgave mits de flag op de disc goed staat en forceert hij deze uitgave niet.
Beeld zal je altijd krijgen op 1080p op 50/60hz maar dat is dan nog geen 24p

koffieleut

Ik denk dat de interne electronica van Pioneer toch wel op een hoger plan staat dan bij Panasonic. Wel ben ik met jullie eens dat Pioneer hun full HD modellen zwaar overprijst. Ik vind wat meer betalen voor kwaliteit heel normaal, maar nu zijn ze echt minimaal 1000 euro te duur met hun 50 inch. Ik wacht dan ook gewoon rustig, want over een jaar is full HD standaard en worden er geen 720p plasmas meer gemaakt door de A merken. Dat zal zeker zijn invloed hebben op het prijskaartje bij Pioneer aangezien full HD dan gewoon is.

mack

Leuk al die uitspatingen over pioneer  >:(

Als we nou on topic blijven

Nieuwe Full HD Panasonic plasma's met contrast 10.000:1

En alles wat daar mee samen hangt

Bengbeng

Quote from: mack on September 15, 2007, 11:45:02
Meten is weten en daar gaat het om.

En volgens mij ondersteunt de Ps3 alleen de 24p uitgave mits de flag op de disc goed staat en forceert hij deze uitgave niet.
Beeld zal je altijd krijgen op 1080p op 50/60hz maar dat is dan nog geen 24p


'True' 24fps wil je niet zien, dat flikkert de tent uit. Ooit wel eens een spel met 24fps zien draaien op je videokaart?  ;)
Idealiter is als de tv van die 24fps een veelvoud maakt, dus 48 of 72. Het laatste doet de Pioneer.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

#92
Quote from: Fico on September 15, 2007, 07:40:43

De Pioneer heeft in tegenstelling tot vorig jaar wel het voordeel dat ze momenteel over de nieuwe PDP technologie bechikken die de Panasonic gewoonweg duidelijk overtreft en ik denk dan ook dat dat nu juist de reden is waarom de Panny Full HD niet de waardering die het verdient. Contrast en andere beeldeigenschappen zijn nog net ietsje belangrijker dan de verhoogde resolutie.

Wat betreft die contrastwaarde, eigenlijk is dat wel grappig. De PZ70 biedt namelijk minimaal dezelfde contrastwaarde als de referentie van vorig jaar, de Pioneer 5000ex van 7.500 euro. Een scherm waar iedereen nog steeds een moord voor zou doen. En over die contrastwaarde van de 5000 heb ik nog nooit iemand horen klagen.
Nu, bij de PZ70, zie je overal verontwaardigde gezichten zo van "pfff, kutscherm, CR is slechts 5000:1, blabla, de Kuro's zijn 20.000:1, dat is veel beter, blabla". Ik heb zulke opmerkingen nog NOOIT gelezen over de 5000ex.  ;D ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

#93
Quote from: koffieleut on September 15, 2007, 12:10:56
Ik denk dat de interne electronica van Pioneer toch wel op een hoger plan staat dan bij Panasonic.

Als dát niet het geval zou zijn, nou, dan zouden de rapen gaar zijn. Van het prijsverschil tussen de PZ70 vs de LX508, koop ik een pc met zoveel processing power die in z´n eentje alle IMAX theaters van Nederland aan zou kunnen sturen.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

#94
Om alle onduidelijkheid de wereld uit te helpen, de PZ70 accepteert 1080p24

Uit de manual;

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Randal

Quote from: mack on September 15, 2007, 12:16:25
Leuk al die uitspatingen over pioneer  >:(

Als we nou on topic blijven

Nieuwe Full HD Panasonic plasma's met contrast 10.000:1

En alles wat daar mee samen hangt

Precies, 'en alles wat daarmee samenhangt', zoals de concurrentie van Pioneer!   ;D
Het is juist interessant om te blijven vergelijken, en niet je kop in het zand te steken voor andere merken.  ;)


Fico

Quote from: Bengbeng on September 15, 2007, 18:00:06
Als dát niet het geval zou zijn, nou, dan zouden de rapen gaar zijn. Van het prijsverschil tussen de PZ70 vs de LX508, koop ik een pc met zoveel processing power die in z´n eentje alle IMAX theaters van Nederland aan zou kunnen sturen.  ;D

Helemaal mee eens, zeker in het geval voor de mensen die FULL HTPC of volledig "dot-by-dot" willen gaan werken. Daarmee schakel je inderdaad zo goed als alle video processing uit waardoor het eigenlijk een beetje zonde zou zijn om voor een dure Pioneer te kiezen, tenzij je...
- kickt op het strakke "Pioneer" design  :P
- kickt op de nieuwe "Kuro" plasmatechnologie met effectieve CR van 20.000  :o
- over de beste antireflectie laag wil beschikken (Direct Colour Filter 3)  8)
- teveel geld op je rekening hebt staan  ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#97
Quote from: Fico on September 15, 2007, 22:49:03
tenzij je...
- kickt op het strakke "Pioneer" design  :P

De LX508 Kuro vind ik beduidend minder strak dan de HD-ready broertjes. Sterker nog, het zien
van een dubbele naad rondom het beeld/glas vond ik een deceptie, imo zeer matig afgewerkt in vergelijking met de
anders zo fraaie Pioneers.

Vanaf een afstand is de LX508 wel net zo strak, maar kom dus niet te dichtbij...  ::)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

koffieleut

Kan je wat duidelijker zijn over die dubbele naad? Mij is het niet opgevallen in de winkel.
Waar zit die naad dan precies?

JAB

Quote from: Bengbeng on September 15, 2007, 22:10:32
Om alle onduidelijkheid de wereld uit te helpen, de PZ70 accepteert 1080p24
Dat is heel interessant. Want in NL wordt het modelnr. TH-50PY70F gevoerd en in die handleiding staat 24p er NIET bij.
Ook in de handleiding van de TH-50PZ70E, die via Panasonic.nl te downloaden is, staat 24p er NIET bij. Bij deze handleidingen staat de info op blz. 40. Bij jouw uitsnede staat de info op blz. 50, dus uit welke handleiding heb je dit nu gehaald?