Martijn's homecinema

Started by MartijnR, July 27, 2007, 14:04:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MartijnR

Twee jaar verder sinds de laatste post. Weinig veranderingen, sub is weer weg. Vond ik te weinig toevoegen in mijn set, althans waar ik die voor gebruik. Kijk maar weinig films, meestal dus muziek en voor tv-programma's te bekijken.

De squeezebox is verkocht en daarvoor in de plaats een  appletv, gewoon leuk speelgoed. Prima te gebruiken voor het streamen van muziek: iTunes, spotify of Dsaudio in combinatie met mijn NAS.

Al met al gewoon tevreden met de bestaande apparatuur en dus geen behoefte om op te waarderen. De ontwikkelingen op dit moment zijn ook niet van dien aard, wat mij betreft, om wijzigingen door te voeren.

Al moet ik wel zeggen dat ik wel benieuwd ben naar de Linn DSM. Sluit volgens mij ook prima op mijn gebruik aan. Vraag me wel af of je surround dan niet heel erg zou missen. Wordt alleen actueel indien de Staatsloterij een aanzienlijke bijdrage wil leveren.

Simpelweg tevreden dus.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

MartijnR


Een paar jaartjes sinds mijn laatste post.

De set staat in inmiddels een klein jaar in een nieuwe woonomgeving. De huidige woonkamer is een stuk kleiner, vooral smaller. Goed voor de kijkafstand, nu een kleine 3 meter.  Echter, wel wat minder voor een goede speakeropstelling.

Sinds mijn laatste post wel een verandering in de set. Ik gebruik nu de denon 4520. In december afgelopen jaar een xbox one gekocht. Voornamelijk als blurayspeler voor de weinige schijfjes die ik nog heb. Maak vooral gebruik van Netflix.

Door de mindere luidsprekeropstelling besloten om maar eens wat rigoureuzer te werk te gaan. De luidsprekers van Audio physic ga ik afscheid van nemen.  Ook de denon ga ik afscheid van nemen. Daarvoor komt dan in de plaats de heos bar + sub. Ik hoop over een twee weken het nieuwe spul binnen te hebben.

Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. 


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Maikel_audionerd

Jeetje wat jammer dat ik nu je topic pas zie, in al die jaren nooit gezien  :crazy:
En nu dan een serieuze downgrade zeg, tja zal denk ik ook met het moment in het leven te maken hebben. Ik zie dat je net 3 jaartjes ouder bent dan mij.
Ikzelf luister niet meer zo vaak muziek, en mijn/onze focus ligt nu veel meer op film.
Wat is de reden dat je downgrade? Is dat alleen vanwege de verandering van luisterruinte? Of spelen er andere zaken ook mee. Ben ik benieuwd naar, als je dat te persoonlijk wordt moet je het zeggen hoor.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Martijnst1990

Dat is wel een aardige stap terug zeg, ben benieuwd hoe het je zal bevallen. Foto's van de huidige opstelling?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MartijnR


Jeetje wat jammer dat ik nu je topic pas zie, in al die jaren nooit gezien  :crazy:
En nu dan een serieuze downgrade zeg, tja zal denk ik ook met het moment in het leven te maken hebben. Ik zie dat je net 3 jaartjes ouder bent dan mij.
Ikzelf luister niet meer zo vaak muziek, en mijn/onze focus ligt nu veel meer op film.
Quote from: Maikel_audionerd on April  3, 2017, 06:00:32Wat is de reden dat je downgrade? Is dat alleen vanwege de verandering van luisterruinte? Of spelen er andere zaken ook mee. Ben ik benieuwd naar, als je dat te persoonlijk wordt moet je het zeggen hoor.

Kan het simpelweg minder goed kwijt momenteel. Op zolder wel een ruimte over voor een HT, zie me alleen niet zo snel daar gaan zitten. Bij verkoop hou ik er misschien nog wat aan over.

Speelt ook wel een beetje mee, dat ik het ook wel minder belangrijk ben gaan vinden.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

MartijnR

Quote from: Martijn90 on April  3, 2017, 12:31:32
Dat is wel een aardige stap terug zeg, ben benieuwd hoe het je zal bevallen. Foto's van de huidige opstelling?


Als ik de nieuwe opstelling heb zal ik weer eens proberen een foto te plaatsen.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"