Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Started by J.A.F._Doorhof, January 31, 2002, 12:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

 :) Duidelijk. Kan je je vinden in mijn mening?


Quote from: J.A.F._Doorhof on March  7, 2015, 09:31:48
Gegarandeerd Vik maar ik schrijf nooit de types op om eerlijk te zijn, ik zie er teveel en de codes zijn zo verschillend per merk en serie dat het ondoenlijk is meteen te roepen "Oh ja die ken ik" :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jasjenl

Quote from: vik on March  6, 2015, 19:15:41
Ik weet natuurlijk niet naar welk type Pioneer jij hebt gekeken, maar ik herken dat onrustig kijken in ieder geval niet bij de 500 en 600 serie.  ::)
Het was een Pioneer uit de laatste serie die ze gemaakt hebben, dat zal dan wel die 500 zijn. Gecalibreerd door Frank, dus wat dat betreft zou dat het neusje van de zalm geweest moeten zijn, maar mij heeft het nooit echt kunnen bekoren, met name dus qua bewegingen niet: ik vind het vaak schokkerig eruit zien en heb ook last van het regenboog effect bij dat soort schermen, vandaar dat het voor mij onrustig is om naar te kijken.
Quote
Voor mij persoonlijk is de Panasonic AX-940 een waardige opvolger voor de Pioneer Kuro. De kijkhoeken zijn perfect en ziet er 100% uit als plasma. Een gigantische light ouput en voor mij en anderen is dit de nieuwe referentie op televisie gebied.
Dat van die lightoutput geloof ik graag, maar dat het qua kijkhoek perfect is en 100% als een plasma eruit ziet wil er niet helemaal in bij mij. Volgens mij is het inherent aan lcd techniek dat de kijkhoek relatief beperkt is. De één doet het beter dan de ander maar zo goed als plasma of oled is volgens mij geen enkel lcd scherm wat dat betreft.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

vik

Ben je misschien niet in de war met de Pioneer serie die je hier noemt? Daar had je namelijk een topic over gemaakt en je noemt hier de Pioneer 427 serie.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56227.0;nowap

Ik heb dit (regenboogeffect) nog nooit gezien (inmiddels zelf al 4 versies gehad, plus wat kennissen die deze toestellen in het bezit hebben) en ben zeer gevoelig voor dit soort dingen (zeg maar gerust mierenneuker) en als dat het geval had geweest ging hij gelijk weer richting Pioneer. Schokkerig kan een verkeerde setting geweest zijn in de drive mode.

Andere mogelijkheid: Defect toestel of een probleem bij je bron.

Frank zijn werk daar ben ik bekend mee, en heeft inmiddels al 2 van deze Pioneer schermen gecalibreerd.

Wat betreft de AX 900 serie daar moet je maar een keer naar kijken.  ::)


Quote from: jasjenl on March  9, 2015, 00:29:49
Het was een Pioneer uit de laatste serie die ze gemaakt hebben, dat zal dan wel die 500 zijn. Gecalibreerd door Frank, dus wat dat betreft zou dat het neusje van de zalm geweest moeten zijn, maar mij heeft het nooit echt kunnen bekoren, met name dus qua bewegingen niet: ik vind het vaak schokkerig eruit zien en heb ook last van het regenboog effect bij dat soort schermen, vandaar dat het voor mij onrustig is om naar te kijken.Dat van die lightoutput geloof ik graag, maar dat het qua kijkhoek perfect is en 100% als een plasma eruit ziet wil er niet helemaal in bij mij. Volgens mij is het inherent aan lcd techniek dat de kijkhoek relatief beperkt is. De één doet het beter dan de ander maar zo goed als plasma of oled is volgens mij geen enkel lcd scherm wat dat betreft.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jasjenl

Nee, ik heb het over de laatste serie Pioneers.
Ik zal de nieuwe Panasonics eens bekijken maar voorlopig ben ik toch niet in de markt voor een nieuwe tv, heb net eind vorig jaar een nieuwe aangeschaft :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

wolfkampf

heren,
Ik word helemaal gek.
ik heb op dit moment een Panasonic tx-55as750e.
afgelopen week een nieuw scherm ingekregen wegens enorme last van vlekken in het beeld ( mijn vorige pana plasma ook al ingeruild met een inbrander) nu dit dus totaal niet geholpen heeft krijg ik het aankoopbedrag terug.
nu mag ik dus weer een nieuwe tv uitzoeken. dat word weer een 55 "tv maar ik zie door de bomen het bos niet meer  :nopompom: ik denk dat ik toch de stoute schoenen aan ga trekken en een uhd wil aanschaffen alleen weet ik echt niet welke  :omg: iemand nog tips ( budget rond de 1600 euro ) 
Samsung UE55JU6870U -  Panasonic TX-55CX750E deze heb ik in mijn hoofd
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

MechanicalAnimal

shit rick, jammer te horen dude  :nopompom:

zit er geen sony tussen voor je? Als panny bij mij zo'n [aar misstappen zette dan wist ik het wel....dan ging ik naar Sony.

in mijn beleving vind ik panasonic altijd net ff wat beter dan samsung met vergelijkbare toestellen, sony doet daar vaak nog een klein schepje bovenop in het beeld met ook nog een iets luxere premium "look & feel" van het gehele toestel.

sony is vaak wel ietsje duurder.


Ik vind de 55x8505 (*) en 55x9005 beide erg fraaie toestellen.

*
deze is er als 8505B en 8505C.....respectievelijk 1300 en 1700 euro, het verschil weet ik zo niet. Maar dan weet je dat even.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

VincentG

Volgens mij is de c variant uit 2015 met Android TV en de b variant uit 2014 zonder Android.

Kan zo snel niet zien of er verschil zit in HDMI2.0 / HDCP2.2 / HDR ondersteuning.

Btw: Hoe is tegenwoordig de zwartwaarde van LED panels?
OLED moet erg goed zijn, maar is mij nog te duur. Is zwart van een LED panel tegenwoordig ook zo goed als zwart?

Heb nog een 37" hdReady (denk van 2007) en daar is de zwartwaarde niet zo best van, met tevens last van image posterization. De TV wil ik dus een keer vervangen, maar nog niet over uit of dat op (zeer) korte termijn gaat worden of over een jaar ofzo.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

wolfkampf

Quote from: MechanicalAnimal on September 23, 2015, 09:45:02
shit rick, jammer te horen dude  :nopompom:

zit er geen sony tussen voor je? Als panny bij mij zo'n [aar misstappen zette dan wist ik het wel....dan ging ik naar Sony.

in mijn beleving vind ik panasonic altijd net ff wat beter dan samsung met vergelijkbare toestellen, sony doet daar vaak nog een klein schepje bovenop in het beeld met ook nog een iets luxere premium "look & feel" van het gehele toestel.

sony is vaak wel ietsje duurder.


Ik vind de 55x8505 (*) en 55x9005 beide erg fraaie toestellen.

*
deze is er als 8505B en 8505C.....respectievelijk 1300 en 1700 euro, het verschil weet ik zo niet. Maar dan weet je dat even.

Sony KD55X8509CB wat dacht je hiervan? zit de welbekende forums al af te pluizen  :coffee:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

LoLife

Ik heb vandaag een 55 inch oled full-hd gekocht (LG 55EG910v). Ik heb hier best lang over na moeten denken omdat deze geen 4k is. Het verschil in prijs met de 960 versie is me eerlijk is eerlijk ook veel te groot, maar wanneer je niet op de centen HOEFT te letten zou de 4k versie momenteel de beste koop zijn imo.

4k is voor mij van mindere waarde op dit moment dan oled. De Oled techniek voegt veel meer toe mijns inziens dan de dubbele resolutie, omdat ik ver van het scherm af zit en er ook 4k content nodig is voor de uhd. OLED is altijd zichtbaar.

Maar 4k voor de 4k versie... Mmm ik vind dit prijsverschil te groot. De 910 voor €1999 gekocht. De helft dus van de 960.
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Wat ik sowieso zie is dat het prijsverschil tussen een 55 en een 65 is nog steeds gigantisch!

Daarnaast snap ik de prijsverschillen niet goed. Een 55" UHD heb je in de Prijsgroep van pakweg €1500 en de volgende stap is dan meteen €2300 ook voor een 55". Waar zitten de verschillen? Koop je voor die €1500 ook een goede 55" UHD?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

wolfkampf

Quote from: LittleNinja on January  8, 2016, 22:28:07
@Wolfkampf

Wat is het geworden?
de samsung ue55ju7000
top scherm kan niet anders zeggen.
alleen het FI is nog een beetje stoeien, hij begint snel licht te schokken als je deze aanzet.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

LittleNinja

Kun je de FI op een lagere waarde zetten? Wie weet als je hem minder heftig zet, dat hij soepeler blijft lopen.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Andere vraag...

Als je pakweg 4 meter van je scherm af zit, pak je dan 65" full HD of 55" UHD?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

wolfkampf

Quote from: LittleNinja link=topic=620.msg2882575#msg2882575
Als je pakweg 4 meter van je scherm af zit, pak je dan 65" full HD of 55" UHD?
/quote]

ik heb een 55 inch uhd samsung en voor films een 100 inch scherm met een hw40es beamer dus full hd, de beleving van het grotere scherm is velen malen effectiever dan wat 4k doet op een kleiner scherm. dus ik zeg: GROTER IS BETER  :headbanging:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

Quote from: LittleNinja on January  9, 2016, 23:51:17
Kun je de FI op een lagere waarde zetten? Wie weet als je hem minder heftig zet, dat hij soepeler blijft lopen.

ik heb de FI aangezet en alle waardes op 0 gezet en dan nog 'schokt' hij iets vooral met overgang van bv reclames.  dus ik heb het uitstaan en ben super tevreden!  :popcorn:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mokumer45

Ik heb zo'n maand of twee geleden een nieuwe 4K TV gekocht, de Sony 49X8305C. Persoonlijk vind ik de Sony kleuren het prettigst (kan eigenlijk niet precies omschrijven waarom). Ik vind ze in ieder geval wat warmer dan de Samsung, die ik wat killer vindt. Ik zocht eigenlijk een 50" model, maar Sony had niets in die maat in wat ik zocht. Die 50" is nl de max afmeting, die ik in mijn opstelling kwijt kan en wil. Uit de doos vind ik de kleuren al prima, ik zou niet weten, of een calibratie nog (veel) verbetering kan brengen. Zwart is in mijn belevening ook echt zwart en de rest van de kleuren lijken mij ook prima. De mensen, die het beeld gezien hebben, waren allemaal verbaasd over de kwaliteit en scherpte van het beeld. Mijn vorige TV (uiteraard ook een Sony) had een aantal geprogrammeerde voorinstellingen voor het beeld in het programma, maar dat heb in dit toestel (nog) niet kunnen vinden. Wel is er via de AB een speciale "football" mode in te schakelen, maar voorlopig zie ik niet of nauwelijks verschil.
Tot nu toe heel erg tevreden en blij er mee.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

J.A.F._Doorhof

De calibratie haalt altijd het maximale uit je toestel dus ik zou dat zeker overwegen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Tijd voor een update? Nu een "goedkope" 4K LCD en later (2, 3 jaar) de 4/5e generatie OLED? O.a. HDR meer gespecificeerd, in balans?

Ik wil zo langzamerhand weer een nieuwe TV, mijn huidige is ondertussen 8 jaar oud, een unicum voor mij! Anderzijds is bovenstaand altijd het dilemma, de ontwikkelingen gaan zo hard en je kan altijd wel blijven wachten!

Op dit moment zou ik kiezen (gevoel) voor de 65" OLED van Sony (A1) of LG, de 7 serie zonder soundbar. Of toch voor een dikke 75" LCD. Kwaliteit is een verschil, maar geen dag en nacht. 10" op een TV is best veel.
Tijd genoeg om over na te denken!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Panasonic heeft een mooie led die ook met hdr goed meer.
Lg is een erg mooi maar heeft enorme problemen met het cms systeem. 

Ik zou nog een jaartje wachten tot het allemaal wel werkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MechanicalAnimal

Quote from: Blue-Eyes on October  9, 2017, 07:56:20
Tijd voor een update? Nu een "goedkope" 4K LCD en later (2, 3 jaar) de 4/5e generatie OLED? O.a. HDR meer gespecificeerd, in balans?

Ik wil zo langzamerhand weer een nieuwe TV, mijn huidige is ondertussen 8 jaar oud, een unicum voor mij! Anderzijds is bovenstaand altijd het dilemma, de ontwikkelingen gaan zo hard en je kan altijd wel blijven wachten!

Op dit moment zou ik kiezen (gevoel) voor de 65" OLED van Sony (A1) of LG, de 7 serie zonder soundbar. Of toch voor een dikke 75" LCD. Kwaliteit is een verschil, maar geen dag en nacht. 10" op een TV is best veel.
Tijd genoeg om over na te denken!

Ik heb iets meer dan een jaar geleden ook voor deze keus gestaan.

ik heb zelfs gekozen om nog bij FullHD (Sony KDL-65W855C) te blijven  :popcorn:

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

blue-eyes

Wat waren jouw overwegingen? Ik wil iig niet de eerste paar lichtingen van een nieuwe techniek. Maar binnenkort zal de 2018 line up bekend gemaakt worden, dat is dan al de 3e of 4e generatie.
Dat is voor mij genoeg basis.

Een erg goede 75" LCD of een 65" OLED..... (is ongeveer een gelijke prijsstelling). Wat is belangrijker, waar ik blijer van. Tijd genoeg, maar dat is de bovenliggende vraag :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey