Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Eindelijk Rens :P


Nu nog doorgroeien naar de SSP800 ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Voor stereo levert dat geen voordeel op. Sterker nog, het balanced board van de SSP-600 is fraaier uitgevoerd dan die van de SSP-800 en heeft een eigen dedicated voeding met ringkern.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Van de SSP-600 naar een CP-700 gaan, als je toch stereo blijft doen.

Wel een mooie set Rens, goede smaak! Ohw goh, dat hebben "wij" wel vaker gemeen  :blink: :laugh:

blue-eyes

Rens is ook een liefhebber van Ti-K speakers.

Ik weet nog ergens een setje staan, Mark Levinson EV, PRE, loopwerk en DAC samen met MIT Magnum bekabeling. Weet jij toevallig nog een setje? :D :D



Maken we Rens erg blij mee!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on November 30, 2016, 12:07:21
Rens is ook een liefhebber van Ti-K speakers.

Ik weet nog ergens een setje staan, Mark Levinson EV, PRE, loopwerk en DAC samen met MIT Magnum bekabeling. Weet jij toevallig nog een setje? :D :D



Maken we Rens erg blij mee!

Toevallig weet ik nog wel een setje  ;D

br@m

Mooie set!

En welkom bij 'Club Classé'.

Geen fraaier design in hi-fi dan de delta series.

En het geluid is ook geweldig.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Peerless Monster

Quote from: HTip on November 29, 2016, 21:20:15
Staat erg mooi Rens. Komen er nog CA platen onder?

Kun je al iets zeggen over de Sonos-test?

Nou. Dat weet ik nog niet. De CAplaten zijn te klein.
En daarnaast te dik voor de eindversterker. Anders moet de tv weer hoger worden gehangen...

Jaja de Sonos van Cinemike! Ik ga er nig niks over zeggen.
Binnenkort meer. 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on November 30, 2016, 21:59:02
Nou. Dat weet ik nog niet. De CAplaten zijn te klein.
En daarnaast te dik voor de eindversterker. Anders moet de tv weer hoger worden gehangen...
Ik had hetzelfde probleem met mijn SR9600. Daar heeft Rogier een grotere plaat voor geleverd. En ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat mijn laatste platen minder dik waren. Dus misschien dat dat ook voor jou een oplossing is.

Quote
Jaja de Sonos van Cinemike! Ik ga er nig niks over zeggen.
Binnenkort meer. 😄
Je maakt het wel spannend! :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

chansig

Gisteravond was het dan zo ver...en eigenlijk maar een half uurtje rijden. De Cinemike SONOS opgehaald. En de set van PM gezien en gehoord. Eindelijk iemand die ondanks dikke vette spullen niet compleet vol is van zijn set en de beperkingen ervan prima kent. Maar wat zijn de apparaten mooi om te zien zeg. Mooie speakers en kabels zo dik als een pols.

Klein uurtje geluisterd. Klinkt niet verkeerd maar het kan zeker beter. Zoals gezegd weet PM dit ook. Ga er geen uitgebreide beschrijving aan wagen. Klinkt gewoon lekker.

Voor de rest was het gezellig en PM je bent welkom als het hier allemaal in orde is.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: chansig on January  4, 2017, 09:34:00
Gisteravond was het dan zo ver...en eigenlijk maar een half uurtje rijden. De Cinemike SONOS opgehaald. En de set van PM gezien en gehoord. Eindelijk iemand die ondanks dikke vette spullen niet compleet vol is van zijn set en de beperkingen ervan prima kent. Maar wat zijn de apparaten mooi om te zien zeg. Mooie speakers en kabels zo dik als een pols.

Klein uurtje geluisterd. Klinkt niet verkeerd maar het kan zeker beter. Zoals gezegd weet PM dit ook. Ga er geen uitgebreide beschrijving aan wagen. Klinkt gewoon lekker.

Voor de rest was het gezellig en PM je bent welkom als het hier allemaal in orde is.

Gr. Hans

Dat vind ik een lieve reactie, Hans. Dank.
In een periode van wijzigingen moet de troep gewoon weer eens lekker inspelen en neergezet worden en die tijd is nu aangebroken.
Kleine veranderingen ipv de grote apparaten vervangen.
Ik streef ook geen perfectie na, ik wil gewoon lekker zitten en muziek luisteren.
Gewoon lekker met een forumgenoot over de hobbie kletsen en ervaringen en muziek delen.
Het was een heerlijke avond gister Hans. Dank je wel en veel plezier met de Cinemiked Sonos!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on January  4, 2017, 12:53:03
Dat vind ik een lieve reactie, Hans. Dank.
In een periode van wijzigingen moet de troep gewoon weer eens lekker inspelen en neergezet worden en die tijd is nu aangebroken.
Kleine veranderingen ipv de grote apparaten vervangen.
Ik streef ook geen perfectie na, ik wil gewoon lekker zitten en muziek luisteren.
Gewoon lekker met een forumgenoot over de hobbie kletsen en ervaringen en muziek delen.
Het was een heerlijke avond gister Hans. Dank je wel en veel plezier met de Cinemiked Sonos!

Je moet je sig nog aanpassen  :tongue2:

Welke luidsprekers gebruik je nu op de Classé? En welke tuinslangen? (Shunyata?)

Sirius666

Quote from: chansig on January  4, 2017, 09:34:00
Gisteravond was het dan zo ver...en eigenlijk maar een half uurtje rijden. De Cinemike SONOS opgehaald. En de set van PM gezien en gehoord. Eindelijk iemand die ondanks dikke vette spullen niet compleet vol is van zijn set en de beperkingen ervan prima kent. Maar wat zijn de apparaten mooi om te zien zeg. Mooie speakers en kabels zo dik als een pols.

Klein uurtje geluisterd. Klinkt niet verkeerd maar het kan zeker beter. Zoals gezegd weet PM dit ook. Ga er geen uitgebreide beschrijving aan wagen. Klinkt gewoon lekker.

Desondanks ben ik toch wel benieuwd naar een kleine beschrijving  ;) Het bezoek bij YamahaRXV, de bijbehorende verslagen en de foto's van de ruimte zelf vond ik erg interessant om te lezen/zien. Ook meer omdat ik zelf totaal geen referentie heb en het leuk vind om te zien of er aanpassingen zijn gemaakt mbt bijv akoestiek.

chansig

Zoals PM al aangeeft is de set ook nog in opbouw. Dus plaatsing, afstellen van de sub zijn zaken die nog aandacht behoeven. Zou dan ook een verslag worden welke ws geen recht gaat doen aan de werkelijke capaciteiten die deze set heeft.

Laag kan wat strakker, afbeelding kan duidelijker, geheel kan rustiger. Ook bij deze set heeft de akoestiek zijn/haar invloed. Ook bij deze set heeft de akoestiek zijn/haar invloed. Hierin zijn geen aanpassingen gedaan. Daarnaast elektrostaten. Zo vaak hoor ik deze niet. Volgens mij heeft Jerry een zelfde versie gehad en deze helemaal gestript.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Duidelijk, thnx. In hoeverre wijken elektrostaten af van 'reguliere' speakers? Ik heb ze nog nooit gehoord lol.

Audiofiel

Verschil zit vooral in snelheid en afwezigheid van vervorming. Een membraan van een full range electrostaat weegt ongeveer evenveel als dat van een tweeter van een conventionele speaker. Dus heel snel. En vervorming ligt ongeveer een factor 10 lager.

Nadelen zijn dat je zeer zware versterkers nodig hebt voor de laag-rendements electrostaten (zoals de Acoustat) of dat de panelen vaak stuk gaan bij de hoog-rendements electrostaten (Final, Martin Logan, Audiostatic). Voor Acoustat geldt dat ze vrijwel onverwoestbaar zijn.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Former member 78

Wat ook een grappig verschil is, is dat het volume minder afneemt dan bij een normale speaker als je er verder van af bent. (bundeling)

BuSpu

Quote from: ArjanR1 on January 30, 2017, 13:30:32
Wat ook een grappig verschil is, is dat het volume minder afneemt dan bij een normale speaker als je er verder van af bent. (bundeling)
Met als nadeel de beperktere sweetspot

Peerless Monster

#843
Hmmm ik zal mijn topic weer eens updaten ...
Mijn beslissing en die van mijn vrouw is gevallen...
Of we gaan voor de Genesis V of de Acoustat model one waar ik al jaren aan ben verknocht...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Sowieso hoog tijd om weer eens bij te praten.

Gaan we regelen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Quote from: Nahpets on August 19, 2017, 22:52:25
Sowieso hoog tijd om weer eens bij te praten.

Gaan we regelen.


Precies. Ik dacht hetzelfde. Te lang niet gezien. Komt goed!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maro

We zijn weer goed thuis gekomen Rens, de VW deed het verder zonder problemen.   :worship:

Jij weer bedankt voor de fijne transactie, de Rotel speelt erg lekker. Ik hoop tzt eens wat meer tijd te hebben om eens wat langer bij je te kunnen luisteren en kletsen. Je bent een open en fijn mens...dat mag ook eens gezegd worden.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Peerless Monster

Quote from: Maro on August 21, 2017, 21:40:52
We zijn weer goed thuis gekomen Rens, de VW deed het verder zonder problemen.   :worship:

Jij weer bedankt voor de fijne transactie, de Rotel speelt erg lekker. Ik hoop tzt eens wat meer tijd te hebben om eens wat langer bij je te kunnen luisteren en kletsen. Je bent een open en fijn mens...dat mag ook eens gezegd worden.  :thumbs-up:

Ja ik vond het zo sneu voor jullie in de auto.
Maar thanks voor je ontzettend fijne woorden!
En ja, dat gaan we zeker doen!  😄

Veel plezier van de Rotel!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler