DIY Rack by R, helemaal klaar!!!

Started by R, June 26, 2007, 15:34:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

.

J.H

R, vindt het nu al een prachtig meubel, ben benieuwd naar het eindresultaat..!
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

bmateijsen


Ruben, ga je ook daadwerkelijk iets op het bovenblad zetten? Hout gaat wat mij betreft altijd doorhangen...

R

Boven niet, de bladen zitten op de foto nog even omgekeerd.

Maar dit gaat echt niet doorzakken, zeker weten.

Edit: Er komt ook nog een aluminium steun aan de achterkant die in het midden de 2 planken aan elkaar verbind.

DV79

Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

R

Thanks. Ik moet ook zeggen dat het echt een heerlijk gevoel is om met zulke materialen te mogen werken. Ook al zijn ze zelf ingekocht, om het eerst op papier te realiseren, en daarna zo O0 O0

R

Het to do lijstje is als volgt:

* Draadeinden op maat maken en meubel in elkaar zetten.
* Steun voor Tv lassen en monteren.
* Alles uit elkaar en naar de spuiter. Dit wordt vriendenklusje, dus kan wat tijd in beslag nemen.
* Als laatste alles ombouwen en neerzetten!

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

#109
Mwoah, met 1,5 uur was dit wel gedaan.

blue-eyes

Quote from: R on August  5, 2007, 19:54:05
Boven niet, de bladen zitten op de foto nog even omgekeerd.

Maar dit gaat echt niet doorzakken, zeker weten.

Edit: Er komt ook nog een aluminium steun aan de achterkant die in het midden de 2 planken aan elkaar verbind.

Ik heb wel een extra poot gemaakt, maar ik heb dan ook nog een tijdelijk (en veel dunnere bladen gebruikt):




Overigens verbaas ik me altijd dat dikkere bladen ook doorzakken na vele maanden.........
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Snap de zorgen, maar ik ben er niet zo bang voor. Er komt niet echt belasting in het midden, de versterker weegt net 18kg en een steun verdeeld dat gewicht ook nog over 2 planken. De overspan tussen pootjes is 95 cm ongeveer. Planken zijn 3 laags opgebouwd. (18 + 18 + 4 mm).


blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Rielplayer

Quote from: R on August  6, 2007, 21:04:46
Snap de zorgen, maar ik ben er niet zo bang voor. Er komt niet echt belasting in het midden, de versterker weegt net 18kg en een steun verdeeld dat gewicht ook nog over 2 planken. De overspan tussen pootjes is 95 cm ongeveer. Planken zijn 3 laags opgebouwd. (18 + 18 + 4 mm).



wat zijn die tekeningen ook altijd mooi man. Is dat veel werk?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

R

#114
Best wel, maar eenmaal getekend altijd opnieuw bruikbaar.

Quote from: Rielplayer on August  6, 2007, 22:45:01
wat zijn die tekeningen ook altijd mooi man. Is dat veel werk?

R

Vandaag het meubel voor het eerst volledige in elkaar gezet. Draadeinden op maat gemaakt en helemaal in elkaar geschroefd. Het pastte bijna helemaal perfect, 1 gat moest iets ruimer, was gelukkig aan de onderkant.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

-madison-

Inderdaad, érg mooi! Heb je trouwens de ophanging voor de tv met een reden zo ontworpen?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

R

Hoe bedoel je? Gewoon simpel en strak, en redelijk eenvoudig te maken.

-madison-

#119
Ik dacht dat het nogal wat werk zou zijn.. Het zou toch veel makkelijker zijn als je de steun gewoon als éen ding door zou laten lopen? Maar je hebt gelijk, het is wel strak ;) O0
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

R

Tja, je moet er wel iets voor over hebben. Maar 1 balk zou lastig zijn, de bevestigingspunten zitten hart 220mm uit elkaar. Het vierkant is gemaakt zodat alle aansluitingen mooi vrij liggen. Anders loopt er altijd wel een steun of zo die in de weg staat.

Quote from: -madison- on August  9, 2007, 00:07:37
Ik dacht dat het nogal wat werk zou zijn.. Het zou toch veel makkelijker zijn als je de steun gewoon als éen ding door zou laten lopen? Maar je hebt gelijk, het is wel strak ;) O0

W

Mooi hoor, en ook een mooi klokkie(ook al kan je die hier niet goed zien :))

dynam1ke

Mooi hoor!  ;D

Schoteltjes lijken nu wel erg op de mijne, haha.

Ga je hem echt matzwart maken?
Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY

R

Thanks. Ben er nog niet helemaal uit vwb de kleur. Donker grijs/antraciet lijkt me ook erg mooi! Heb jij een beter idee ??? ;)

Quote from: dynam1ke on August 10, 2007, 20:32:08
Mooi hoor!  ;D

Schoteltjes lijken nu wel erg op de mijne, haha.

Ga je hem echt matzwart maken?

dynam1ke

Quote from: R on August 11, 2007, 22:10:46
Thanks. Ben er nog niet helemaal uit vwb de kleur. Donker grijs/antraciet lijkt me ook erg mooi! Heb jij een beter idee ??? ;)

Lijkt me idd ook wel mooi. Een beetje zoals op jouw renderingen.

Toxh staat dat zwarte wel erg mooi bij die speakers van je :)
Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY